Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
keek net in de prijslijst, en straf dat ze beide hetzelfde wltp verbruik hebben van 16.6kwh, zéér goed gecomercialiseerd en naar de grote batt gestuurd...terwijl de kleine toch zuiniger fysisch zou moeten zijn door wat minder gewicht...al scheelt dat vlg brochure slechts 20kg (wat zeer goed is comercieel voor de nl markt), redelijk positief gemeten bij de 77 en negatief bij de 58
os mss ietwat verschillende batterijopbouw, al dan niet bewust
Is dat ook niet mogelijk omdat de wltp test geen grote nadelen heeft voor de iets zwaardere wagen? Ik heb altijd wat vragen hoe relevant je zo een test kan maken ...
Ik vind het design nog steeds knap. KIA begint qua design behoorlijk vooruitstrevend zijn. Getuige deze, en de nieuwe Sportage.
Maar binnenin is deze toch echt een zee van grijs.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Kia heeft in de Verenigde Staten een Guinness World Record bemachtigt met een reis van New York naar Los Angeles. Een Kia EV6 legde die trip af met een recordkorte laadtijd.
Kia heeft met een EV6 een soort 'Cannonball Run' gedaan, maar dan net even wat anders. In plaats van dat het zo snel mogelijk van New York naar Los Angeles reed, probeerde het gedurende de trip zo kort mogelijk stil te staan bij een laadpaal. Met ruim 4.635 is het nogal een eind rijden en de EV6 heeft om dat stuk af te leggen in totaal slechts 7 uur, 10 minuten en 1 seconde aan een laadpaal gehangen. Daarmee is het oude record dat hiervoor stond uit de boeken gereden.
Dat record was in handen van Tesla, dat dezelfde reis maakte met een totale laadtijd van 12 uur, 48 minuten en 19 seconden. De EV6 was dus dik vijf uur 'sneller'. Een snelle rekensom leert dat er per uur laden zo'n 660 km kon worden afgelegd. Als je bedenkt dat Kia voor de EV6 aan de snellader zo'n 4,5 minuut voor 100 km actieradius rekent als maximale laadsnelheid, zou je zeggen dat het nog vlotter moet kunnen. Waarschijnlijk kon de bestuurder niet overal op volle laadkracht laden en uiteraard blijkt in de praktijk de actieradius wat minder groot dan vooraf begroot. Op zo'n lange trip zijn er diverse elementen die het rijbereik nadelig beïnvloeden. Hoe dan ook is het een leuke prestatie.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Net Autovisie test gelezen tussen Kia EV6 73kWh 230pk, Polestar 2 RWD en Tesla Model 3 SR.
EV6 duidelijke overwinnaar: 4,5*, Model 3 4* en Polestar 2 3,5*
Goedkoper en beter dan de anderen.
Vriend heeft zich een EV6 besteld. 4x4 en blauwe kleur. 6 maanden wachten.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Maand geleden zei de dealer tegen dat de levertermijn 7 maanden was. Goed dat dat ondertussen nog niet opgelopen is.
Als ik nu een EV moet bestellen, dan zou het deze wel zijn denk ik.
Model Y heeft wel pak meer kofferruimte, maar is ook serieus duurder.
Maand geleden zei de dealer tegen dat de levertermijn 7 maanden was. Goed dat dat ondertussen nog niet opgelopen is.
Als ik nu een EV moet bestellen, dan zou het deze wel zijn denk ik.
Model Y heeft wel pak meer kofferruimte, maar is ook serieus duurder.
Termijn zou binnenkort wel eens kunnen oplopen, want verkoop loopt momenteel als een sneltrein...
Termijn zou binnenkort wel eens kunnen oplopen, want verkoop loopt momenteel als een sneltrein...
Wat wil je, elke review dat je ziet of leest komt deze er zeer goed of zelfs tot beste uit. Ook bij vergelijkende tests tussen meerdere modellen steeds de EV6 op 1.
Termijn zou binnenkort wel eens kunnen oplopen, want verkoop loopt momenteel als een sneltrein...
Ik vind hem heel interessant, en (voor mij) de beste EV die ik nu zou kunnen kopen.
Maar twijfel toch nog:
1) thuiswerk: nu weer bijna fulltime thuis, maar vermits mijn project redelijk ver weg is, ga ik niet meer dan 1 of 2 dagen op kantoor werken het komende jaar.
2) zou toch liever een break hebben (koffer is toch kleiner dan mijn Mazda 6) ofwel beetje toegeven aan mijn mid-life crisis en coupé of cabrio kopen. Maar dat is er nog niet als EV.
Denk dat ik beter nog 1-2 jaar verder rij met mijn huidige in afwachting van meer EV keuze. (ook al rij ik er al 8,5 jaar mee, met grote tevredenheid!)
Ik vind hem heel interessant, en (voor mij) de beste EV die ik nu zou kunnen kopen.
Maar twijfel toch nog:
1) thuiswerk: nu weer bijna fulltime thuis, maar vermits mijn project redelijk ver weg is, ga ik niet meer dan 1 of 2 dagen op kantoor werken het komende jaar.
2) zou toch liever een break hebben (koffer is toch kleiner dan mijn Mazda 6) ofwel beetje toegeven aan mijn mid-life crisis en coupé of cabrio kopen. Maar dat is er nog niet als EV.
Denk dat ik beter nog 1-2 jaar verder rij met mijn huidige in afwachting van meer EV keuze. (ook al rij ik er al 8,5 jaar mee, met grote tevredenheid!)
Veel goesting om een nieuwe auto te kopen na 8 jaar. Zonder Corona had ik waarschijnlijk na de eerste reviews een EV6 besteld, maar nu voor 400km in de week...
Is toch 55k€, blijft veel geld, ook al is het op de zaak.
Maar de 1 a 2 keer in de week dat ik in mijn Mazda 6 stap, vind ik het nog altijd leuk om er mee te rijden.
Edit: zal wel mijn kooplust loslaten op een oldtimertje.
Ik vind hem heel interessant, en (voor mij) de beste EV die ik nu zou kunnen kopen.
Maar twijfel toch nog:
1) thuiswerk: nu weer bijna fulltime thuis, maar vermits mijn project redelijk ver weg is, ga ik niet meer dan 1 of 2 dagen op kantoor werken het komende jaar.
2) zou toch liever een break hebben (koffer is toch kleiner dan mijn Mazda 6) ofwel beetje toegeven aan mijn mid-life crisis en coupé of cabrio kopen. Maar dat is er nog niet als EV.
Denk dat ik beter nog 1-2 jaar verder rij met mijn huidige in afwachting van meer EV keuze. (ook al rij ik er al 8,5 jaar mee, met grote tevredenheid!)
Hier ook, door al het thuiswerk, uitstel om iets te kopen. Mocht ik toch voor een project een wagen nodig hebben ga ik in eerste instantie huren denk ik tot alles wat stabieler is terug.
Geen zin om een nieuwe te kopen en die hier dan laten stil te staan voor het grootste deel van de tijd ...
Comment