Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia EV6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Momenteel weet ik niet of ze op de EV6 korting geven voor het "salon" ... heb op fb wel iets zien passeren hierover. Mijn offerte was van eind december dus geen korting
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Tussen de saloncondities op de site van Kia staat intussen ook de prijs van de EV6 GT AWD met 584 pk : vanaf 65.990 euro. Prijs/vermogen lijkt mij dat alvast een goed aanbod.

Comment

• Ik zie er in NL nu bijna dagelijks rijden... zo in't donker heeft die achterkant toch wel iets, met die gebogen lichtbalk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk Berichten
          Wij hebben bij KIA Gilcon een matte EV6 GT-line AWD besteld en ik heb Dhr. Gilcon expliciet gevraagd hoe het met het onderhoud van de matte lak zit, zolang je natuurlijk niet zo dom bent om die te gaan polieren... Maar handwash en zelfs hogedruk reiniger zouden volgens hem geen enkel probleem mogen zijn.

Hij vertelde ons dat we ons daar helemaal geen zorgen moeten over maken, omdat :
          - Wij hebben een operationele lease bij KIA zelf genomen en de voorwaarden waren zo interessant dat ze na berekening van een restwaarde van 45% na 5 jaar uitgaan. (duidelijk dat KIA kost wat kost in de leasemarkt wil doorbreken tegen Audi, VW, BMW, Merc, ...)
          - Arval nooit zo'n hoge restwaarde zou hanteren als zij twijfels hadden over het onderhoud van de lak

Ik heb een vermoeden dat ze het misschien zelf nog niet zo goed weten en ze bij een niet-operationale lease gewoon geen risico willen lopen op een vroegtijdige lakreparatie.

Wel wassen met shampoo voor matte lakken.
          Met gewone ga je hem beginnen opblinken.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
            Gedetailleerde wegtest van EV6 in de laatste Autogids, met korte samenvatting online:

"Conclusie / KIA EV6 77,4 kWh RWD: Het tweede ei

Deze Gedetailleerde Wegtest is op veel vlakken een vergelijking gebleken – dat kan ook moeilijk anders, aangezien de Kia EV6 altijd in één adem genoemd zal worden met de technisch vrijwel identieke Hyundai Ioniq 5. Geen erg, want de Kia weet zich kranig te weren. Meer zelfs, het is de betere Koreaanse inzending van de twee. Een grotere actieradius, vrijwel evenwaardige praktische kwaliteiten én een veel coherentere ophanging: op de meest zwaarwichtige onderdelen scoort de EV6 even goed of zelfs beter dan zijn tegenhanger uit hetzelfde huis. Waarmee we niet gezegd willen hebben dat Kia daarom automatisch ook meer bestellingen zal mogen noteren. Want zoals we dat onderhand van het merk gewoon zijn, heeft het deze EV6 ook weer gezegend met een op zijn zachtst gezegd ‘speciaal’ design. Een uitgesproken stijl die verdeelt, met evenveel voor- als tegenstanders. Een ontwerp ook waarvan we niet durven te voorspellen of het bestand zal zijn tegen de tand des tijds. Kortom, hoewel ze er zijn om je aandacht te trekken, is het vooral zaak om bij de Kia EV6 voorbij zijn looks te kijken opdat de ware schoonheid zich etaleert."

Als in datzelfde nummer de Ioniq5 de Audi Q4 e-tron aftroeft, dan is dat mooi meegenomen voor de EV6
            Vrij identiek maar wel andere batterij merken en een eigen bmu instelling van Kia.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Vrij identiek maar wel andere batterij merken en een eigen bmu instelling van Kia.
              De Kia is ook zuiniger, niet onbelangrijk.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• KIA EV6 GT-Line S First Drive: Better than a Mustang Mach-E!

Comment

• Vitesse MAX sur L'Autobahn en KIA ev6 ! (Et Visite d'un Lieu SECRET...)

Comment

• NEW Kia EV6 review – the best electric car ever? | What Car?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                      Vitesse MAX sur L'Autobahn en KIA ev6 ! (Et Visite d'un Lieu SECRET...)

Schitterende reportage met interessante info over de eigenheid van de evolutie van het design van Kia binnen de Hyundai groep

Comment

• 2022 Kia EV6 Baseline (58 kWh): die Basis der Preis-Leistungs-Kracher!

Comment

• Die man is er wel érg enthousiast over ;-)

Comment

• Kia EV6 Review - My favourite car of 2021 (GT Line S) TEST DRIVE

Last edited by Cedra; 28/01/2022, 09:03.

Comment

• Reportage Autogids - Met een Kia EV6 naar Zuid-Frankrijk

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Wat een slecht verslag dit... lijkt wel of die man constant aan't laden is LOL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Wat een slecht verslag dit... lijkt wel of die man constant aan't laden is LOL
                                  Tja, crisis overal hé, ook bij Autogids
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Wat een slecht verslag dit... lijkt wel of die man constant aan't laden is LOL
                                    Dat is iets wat je heel veel ziet bij andere gelijkaardige filmpjes op youtube over ev's en het overbruggen van lange afstanden.
                                    Kijk naar Bjorn Nyland en Kris Rifa.
                                    Het is immers op de momenten dat de auto aan het laden is dat de persoon de tijd heeft om vanalles te vertellen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Wat het wel duidelijk maakt, dat niet alle laadpunten zo'n toffe plekken zijn om te vertoeven in Frankrijk.

EV rijden vergt toch gewoon een andere mind set.
                                      Voor langere trips moet je toch echt wel goed vooruit denken en plannen.

Comment

Wat het wel duidelijk maakt, dat niet alle laadpunten zo'n toffe plekken zijn om te vertoeven in Frankrijk.

EV rijden vergt toch gewoon een andere mind set.
                                        Voor langere trips moet je toch echt wel goed vooruit denken en plannen.
                                        Mij lijkt het gelijkaardig als met de motorhome gaan qua planning :-)

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Mij lijkt het gelijkaardig als met de motorhome gaan qua planning :-)

Mss lichtjes vergelijkbaar, al ken ik mensen die met een motorhome in 1 ruk naar Zuid Spanje rijden, met amper stoptijd.

Comment

Working...
                                          X