Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q4 e-tron (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

ik heb al gehoord van werknemers waarbij hun brandstofverbruik in 't oog wordt gehouden en ze onder de 5 liter moeten blijven. op buitenlandse reizen moeten ze dan om de 100 km hun batterij laden want met lege batterij verbruiken ze 8 liter.

ik rijd in frankrijk gewoon 130 waar het mag en in duisland 150 als er geen limiet is (want da's het maximum dat de autopilot kan). da's nog altijd rapper uiteindelijk dan trager rijden en minder op te hoeven laden.

wil je 200 knallen dan is het iets anders maar wat gaat je PHEV dan verbruiken? dat wil ik ook niet weten.
    Gle 350de van zus

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Doet ze veel lange afstanden?
      indien nee -> EV geen probleem
      indien ja -> meer dan 3,5 liter diesel wellicht.

PS. je hebt het hier wel over een diesel plugin van bijna 100.000 euro en grote batterij naar phev normen (dik 30 kwh - een fiat 500e moet het met dik 20 kwh doen). voor dat geld heb je ook een model X (of een andere premium EV)
      PS2. bij die 3.5 liter moet je dan ook nog wel het elektriciteitsverbruik bijtellen neem ik aan?
      PS3. het normverbruik van een gle 350de is 1.1 liter, dus meer dan 300% meerverbruik.

ik deed eens een testrit met een golf gte, die deed 8 liter met lege batterij (1.4 benzinemotor)
      Last edited by sunking; 23/08/2022, 19:20.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Doet ze veel lange afstanden?
          indien nee -> EV geen probleem
          indien ja -> meer dan 3,5 liter diesel wellicht.

PS. je hebt het hier wel over een diesel plugin van bijna 100.000 euro en grote batterij naar phev normen (dik 30 kwh - een fiat 500e moet het met dik 20 kwh doen). voor dat geld heb je ook een model X (of een andere premium EV)
          PS2. bij die 3.5 liter moet je dan ook nog wel het elektriciteitsverbruik bijtellen neem ik aan?
          PS3. het normverbruik van een gle 350de is 1.1 liter, dus meer dan 300% meerverbruik.

ik deed eens een testrit met een golf gte, die deed 8 liter met lege batterij (1.4 benzinemotor)
          Hier doen zowat alles PHEV's ook meer dan 7 l.

Is dus echt gewoon een fiscaal wassen neus.

Onze plant manager in Polen komt elke 3 weken naar België met zijn Q5 PHEV. Altijd volle gas zonder opladen.
          Ik wil niet weten wat die verbruikt.

Zelf heb ik vorige week toch ook maar beslist om voor een EV te gaan. In afwachting van goedkeuring van een Q4 nu.

Niettegenstaande ik toch nog steeds een 45K per jaar doe, en toch minstens 10 keer per jaar een rit doe van om en bij de 1.000km.
          Ik denk dat ik met de pauzes wel kan leven.
          De toekomst zal het uitwijzen.
          Last edited by Bud Wijzer; 05/10/2022, 12:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Q4 PHEV ?

.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              Q5 PHEV dus... ;-)

Comment

Hier doen zowat alles PHEV's ook meer dan 7 l.

Is dus echt gewoon een fiscaal wassen neus.

Onze plant manager in Polen komt elke 3 weken naar België met zijn Q5 PHEV. Altijd volle gas zonder opladen.
                Ik wil niet weten wat die verbruikt.

Zelf heb ik vorige week toch ook maar beslist om voor een EV te gaan. In afwachting van goedkeuring van een Q4 nu.

Niettegenstaande ik toch nog steeds een 45K per jaar doe, en toch minstens 10 keer per jaar een rit doe van om en bij de 1.000km.
                Ik denk dat ik met de pauzes wel kan leven.
                De toekomst zal het uitwijzen.
                Goede keuze hopelijk doen de laadpalen het goed in het buitenland (in frankrijk kan het nog wel eens tricky zijn).

Comment

Mijn lange trips gaan meestal richting Polen, en ik kijk de laatste tijd vaak naar de snellaadopties op die route.
                  Lijkt me momenteel nog ruimschoots beschikbaar daar.

Vakantie gaat steevast richting Italië, maar ik durf ook wel eens over Frankrijk te rijden inderdaad.
                  Daar heb ik ook al mindere verhalen van gehoord.

Mijn dochter woont ook op 130km van de deur binnenkort, dus dat is ook al geen probleem heen en weer, lijkt me.

Ik reken op een échte range van max 350km, en dat lijkt me in elk geval doenbaar voor dat soort ritten.

Comment

Na stalbroeders Volkswagen ID.4 en Skoda Enyaq krijgt ook Audi's Q4 een technische update voor het najaar van 2023. Die update schermt met meer vermogen, meer range en meer standaarduitrusting. Daarnaast zal een deel van de productie zijn weg vinden naar Audi Vorst in Brussel om wachttijden te verkorten. Hoezé!
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oeps!

Het personeel van de Audi-fabriek in Vorst is bezorgd, nu blijkt dat ze de nieuwe elektrische Audi Q4 e-tron voorlopig toch niet zal produceren. De pauzeknop is ingedrukt door de tegenvallende verkoop van elektrische wagens bij moedergroep Volkswagen.

Comment

De verkoopcijfers van de VAG E-modellen vallen overal dik tegen blijkbaar, met voorsprong de Q4.
                        Niet verwonderlijk eigenlijk, als eenzelfde Skoda een stuk minder kost én gewoon mooier is afgewerkt binnen.

Comment

De verkoopcijfers van de VAG E-modellen vallen overal dik tegen blijkbaar, met voorsprong de Q4.
                          Niet verwonderlijk eigenlijk, als eenzelfde Skoda een stuk minder kost én gewoon mooier is afgewerkt binnen.
                          Behalve in België dan met al die lease badge kopers

Top 38 inschrijvingen januari t.e.m. september 2023 - Bron Febiac

Comment

Ik vermoed dat dit geen EV lijst is, wel?
                            Het had het specifiek over de EV modellen van VAG

Comment

Ik vermoed dat dit geen EV lijst is, wel?
                              Het had het specifiek over de EV modellen van VAG
                              Neen, algemeen, maar denk niet dat dit veel uitmaakt hier ten lande. In andere landen en voor de zeldzame particulier die hier een EV koopt is iets anders natuurlijk. Ze gingen daar in Vorst niet alleen Q4's voor België bouwen hé.

Comment

En trouwens, is dat niet al 30 jaar zo dat Skoda en Seat kwalitatief dezelfde maar 'meer waar voor je geld' merken van VAG zijn. De motoren en de meeste onderdelen zijn in ieder geval dezelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  En trouwens, is dat niet al 30 jaar zo dat Skoda en Seat kwalitatief dezelfde maar 'meer waar voor je geld' merken van VAG zijn. De motoren en de meeste onderdelen zijn in ieder geval dezelfde.
                                  Voor een stuk wel, maar bij het trio ID4/Enyaq/Q4 is het toch wel opvallend.

Comment

Voor een stuk wel, maar bij het trio ID4/Enyaq/Q4 is het toch wel opvallend.
                                    Een Octavia nu ook hoor als je dat naast een golf zet. Dat is iets van de laatste jaren. Maar bij de EV's is het zelfs omgekeerd dat Skoda zich beter presenteert qua interieur dan VW, maar dat komt vooral omdat VW daar slecht presteert.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Comment

Audi Q4 45 E-tron, 2024, onderhuids stevig vernieuwd, vanbuiten onveranderd

Comment

Working...
                                        X