Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQS (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

    Dat laatste is al zeker waar.

    Maar ivm het 170-180 cruisen. Ik heb met mijn Mazda 6 diesel toch eens naar Frankfurt gereden aan die snelheden.
    Verbruik viel me eigenlijk ferm tegen! Ik denk dat ik aan 180 de helft rijbereik had dan aan 130.
    Ook wegens de vele wegenwerken uiteindelijk van het gas afgegaan om verbruik wat te minderen.

    Het is gewoon dat een ICE reeds bij stilstand zoveel warmteverlies heeft dat het minder opvalt dan bij een EV.
    Goede observatie.
    Hoe zuiniger de auto (of hoe beter de motor), hoe groter het verschil tussen normale en hoge snelheden.

    Neem een dikke pick-up met 5.7 V8, dat ding zuipt altijd, en zeker in de stad en bij korte afstanden.

    Neem een superzuinige diesel, maar ga daarmee "flat-out", dan heb je ook de pk's nodig, en die hebben honger.

    Mijn vergelijking: ik had vroeger een VW Sharan TDI 177pk. Aan 120km/h had die genoeg aan ca 7,5l/100km.
    Maar bij 200 km/h ging daar 20l/100km door.
    Een rit door Duitsland ging steevast naar 13-14l als je vol ging waar het kon.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      En dan zie je toch dat Tesla kampioen is in lange afstand. Voorlopig is geen enkele andere auto zo efficient.
      Toen ik de specs zag van de EQS met hun gigantische batterij en heel goede Cx dacht ik dat ze dichtbij konden komen, maar het is niet gelukt.
      BMW i4 moet ook een goede candidaat zijn voor lange afstanden.
      Dit was de EQS 580 met veel te grote niet aerodynamische wielen, getest bij een temperatuur net boven het vriespunt./ Mercedes geeft zelf aan dat de standaard 450+ 30% zuiniger is (met dus de normale aero-velgen). Hou dan nog eens rekening met 10% verschil in verbruik, en je mag er zeker van zijn dat die 450+ echt wel een pak verder geraakt dan een model S
      Maar hij is niet efficiënter. de enigste wagen die echt zeker efficiënter gaat zijn is de Lightyear One.

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Mooi verslag!
      Bjorn was wel onderweg bij temperaturen tussen 0 en 5 graden, en met de 580. Die zal wel wat meer verbruiken.
      De 450 zit dan toch wat in de "sweet" spot, maar ik ben toch verrast dat die op vele vlakken de Tesla niet weg veegt.
      Geluid, zetels, rijassistentie... ik had meer verwacht van de EQS.
      Heb jij die resultaten al eens goed bekeken? 62 db voor EQS bij 90 km/h, 65 db voor model S bij 80 km/h Dat is dus echt wel een groot verschil.
      Vergeet niet dat niet alles geweldig bij Tesla. De rijassistentie zorgt iedere 100 km voor één stevige phantom brake. Automatische ruitewissers zijn absoluut ruk. Geen adaptive lights.
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • niet dat ik met wat vergelijkbaar rijdt, maar paar dagen geleden waren mijn EV-ritten ook rond die temp, scheelt 20% met 5° (en bij -8 bijna 100% met 30°)
        het was weer ff wakker worden met de koude radius

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
          Dit was de EQS 580 met veel te grote niet aerodynamische wielen, getest bij een temperatuur net boven het vriespunt./ Mercedes geeft zelf aan dat de standaard 450+ 30% zuiniger is (met dus de normale aero-velgen). Hou dan nog eens rekening met 10% verschil in verbruik, en je mag er zeker van zijn dat die 450+ echt wel een pak verder geraakt dan een model S
          Maar hij is niet efficiënter. de enigste wagen die echt zeker efficiënter gaat zijn is de Lightyear One.


          Heb jij die resultaten al eens goed bekeken? 62 db voor EQS bij 90 km/h, 65 db voor model S bij 80 km/h Dat is dus echt wel een groot verschil.
          Vergeet niet dat niet alles geweldig bij Tesla. De rijassistentie zorgt iedere 100 km voor één stevige phantom brake. Automatische ruitewissers zijn absoluut ruk. Geen adaptive lights.
          Ik heb de EQS450+ gereden, en qua verbruik op 21'ers is dat vergelijkbaar met mijn Model S, ook met 21'ers, en die wel vierwieltractie heeft. De 450+ zal enkel iets langer rijden, omdat de batterij 10% groter is, maar groter zal het verschil niet zijn. Eigenlijk moet je de EQS580 met mijn Model S 100D vergelijken, want ze hebben allebei 4wd, en de prestaties zijn vergelijkbaar, en dan denk ik dat de range weinig verschil gaat zijn, want wat de EQS580 wint door zijn grote batterij, verliest 'm door z'n hoger verbruik.

          Qua geluid denk ik dat Tommie1 de geluidsinstallatie bedoelt, die echt wel beter is in de Tesla. Ondertussen is er een nieuwe Model S waarvan het soundsystem nog beter zou zijn, dus hier hinkt de EQS achterop.
          Qua geluidsisolatie binnen is de EQS dan weer de top, want hij is echt wel veel stiller binnen dan mijn Model S. de nieuwe Model S zou wat dat betreft beter zijn, maar ik denk niet dat 'm zo stil zal worden als de EQS.
          De Model S heeft heel zeker een aantal heikele punten en tekortkomingen. Ik stoor mij aan de vloermatten die niet blijven liggen en plooien. Ze zijn ronduit slecht! Regensensor is inderdaad waardeloos. Adaptieve lichten, dan bedoel je dat ze niet meedraaien. dat doen ze bij de mijne inderdaad niet, maar als ik mijn stuur draai, dan gaat 'm de LED-strip feller doen schijnen, waardoor de binnenkant van de bocht beter verlicht is. bij de nieuwe Model S zijn de koplampen wel adaptief.
          En dat phantom braking, dat heeft 'm niet zo heel dikwijls, en met de updates wordt dat steeds verbeterd. Tja, andere merken kunnen dit niet hebben, want die zitten qua autonoom rijden nog niet tot aan de enkels van wat Tesla kan.



          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Mercedes EQS rijtest: de BESTE elektrische auto!

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Er is €5000 salonbonus op de EQS. Gewone korting wordt er niet gegeven.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Comment


                • Das beste E-Auto!? Mercedes-Benz EQS 450+ im E-Auto - Supertest

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Op de Duitse website kan je naast de 350, nu ook de 53 AMG configureren.



                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Mercedes-AMG EQS 53 driving REVIEW with EV boost

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Mercedes-AMG EQS (2021) | Wat kan de eerste elektrische AMG?

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Comment





                            • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                              • Mercedes EQS REVIEW | Koning der EV's? (2021)

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten



                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Toch echt niet knap hé. Een groot verschil met de S-klasse die wel heel knap is.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Doet me op deze foto wat denken aan de Peugeot 607

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

                                      Toch echt niet knap hé. Een groot verschil met de S-klasse die wel heel knap is.
                                      Inderdaad, niet te verstaan... al die EQ modellen zijn gewoon niet mooi... terwijl ze een echt knap gewoon gamma hebben...

                                      Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Ik denk soms dat ze dat bewust doen, zodat veel mensen blijven kiezen voor de traditionele modellen, zodat ze nog veel benzine- en dieselmotoren kunnen kopen. Daarom leggen ze ook in elk model een hybride, zodat je niet persé een EQ moet kopen voor het fiscale voordeel. Just my 2 cents hé.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Idd nuja ik zie nog weinig reden om premium te kiezen als ik een electrische wagen ga moeten kopen. Een electrische wagen zal echt zuiver een transport middel zijn voor mij dus een electrische Kia Will do
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X