Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Polo - Facelift (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW Polo - Facelift (2021)

    Gelekt!


    GOLF-INVLOEDEN

    GEFACELIFTE VOLKSWAGEN POLO GELEKT

    Volkswagen heeft de gefacelifte Polo in de ontwikkelingskamers staan. Helaas voor het merk zijn de eerste foto's van de vernieuwde Polo al op internet verschenen terwijl de introductie van het model pas voor morgen op de agenda staat.


    Op een drietal afbeeldingen is het vernieuwde uiterlijk en het aangescherpte binnenste van de in 2017 gepresenteerde huidige generatie Volkswagen Polo al te zien. De via een autoforum gelekte platen bevestigen wat we eigenlijk al wisten: de Polo gaat vrij ingrijpend onder het mes.

    Met zijn vernieuwde snuit kruipt de Polo wat design betreft dichter naar de Golf toe. De Polo heeft nieuwe koplampen met uitlopertjes en ook de indeling ervan is nieuw. De leddagrijverlichting loopt, waarschijnlijk als optie, over in een ledstrip die de lichtunits visueel aan elkaar knoopt. De grille lijkt een stukje platter te zijn geworden en onderaan de neus nemen we net als aan de achterkant een nieuwe bumper waar. Het R-logo in de grille verraadt overigens dat we hier een sportiever en rianter aangeklede R-Line-uitvoering voor ons hebben. Ook achterop vertoont de Polo gelijkenissen met de Golf. De vierkante achterlichten worden vervangen door grotere exemplaren die voortaan doorlopen in de achterklep. Centraal op de klep lezen we voortaan de modelnaam van de auto.

    In het interieur lijken de aanpassingen minder ingrijpend. Het infotainmentsysteem en het stuurwiel lijken aangescherpt en onder de ventilatieroosters zit een opvallend nieuw bedieningspaneel voor de klimaatregeling. Het lijkt er sterk op dat de Polo net als de Passat, Golf en ID3 aanraakgevoelige knoppen krijgt om de boel mee aan te sturen.

    Exacte details hebben we nog niet. Die volgen morgen als de vernieuwde Volkswagen Polo officieel wordt gepresenteerd.

    Bron: Autoweek







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    R-Line












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      2021 VW Polo Facelift - now a small Golf?

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        NU ECHT 'KLEINTJE GOLF'

        VOLKSWAGEN POLO VERNIEUWD

        De Volkswagen Polo is vernieuwd. De in 2017 op de markt gebrachte huidige generatie Polo krijgt een facelift waarbij vooral het uiterlijk wordt vernieuwd. Daar blijft het niet bij, ook is er nieuws met betrekking tot het binnenste van de Polo. De gefacelifte Volkswagen Polo staat nog dit jaar bij de dealers.

        Volkswagen voert een facelift op de Polo door die het model visueel een stuk dichterbij grote broer Golf brengt. Volkswagen staat over het algemeen niet bekend om de grondige designwijzigingen die het tijdens facelifts introduceert. Des te opmerkelijker is het dat de Volkswagen Polo vanbuiten juist relatief grondig wordt aangepakt.


        Volkswagen Polo R-Line

        De vernieuwde Volkswagen Polo krijgt een voor het model compleet nieuw gezicht dat grote gelijkenissen vertoont met dat van de Golf. De voortaan standaard ledkoplampen zijn nieuw van vorm en hebben een uitloper aan de onderkant. De led-dagrijverlichting bestaat uit meerdere lagen en is onderin de unit gehuisvest. De lijn van de leddagrijverlichting wordt doorgetrokken door een brede ledstrip aan de onderkant van de nieuwe en veel plattere grille. Die brede ledstrip, slechts onderbroken door het Volkswagen-logo, kennen we natuurlijk ook al van de Golf. Opvallend: de vernieuwde Polo krijgt vanaf de Style-uitvoering matrix-ledkoplampen. Polo's met deze meest uitgebreide verlichting hebben tevens dynamische richtingaanwijzers en de reeds genoemde brede ledstrip die op de versies met reguliere ledkoplampen een chroomstrip lijkt te worden. Lager op de neus zit bij alle versies een nieuwe voorbumper, al verschilt het exacte ontwerp van de bumper per uitvoering.


        Volkswagen Polo R-Line

        Ook aan de achterkant van de Polo gaat de boel op de schop. En ook hier heeft de opvallendste vernieuwing betrekking op de verlichting. Het is gedaan met de vrij eenvoudige, vierkante achterlichten van het origineel. De vernieuwde Polo krijgt nieuwe achterlichten die - je raadt het al - net als bij de Volkswagen Golf doorlopen in de overigens ook compleet nieuw gevormde achterklep. Een opvallend designdetail is de vouw die vanuit de hoeken van de achterlichten omhoog de C-stijl induikt en daarin doorloopt in de vouw die daar al zat. Centraal op de achterklep zit het als voorheen het Volkswagen-logo. Nieuw is echter de uitgeschreven modelnaam van de auto die we eronder lezen. Net als aan de voorkant is ook de bumper achteraan de Polo herzien. De uitsparing voor de kentekenplaat is stukken breder en loopt aan weerszijden over in horizontale reflectoren. Ook het zwarte inzetstuk in de bumper zelf is opnieuw getekend. Volkswagen brengt verder onder meer nieuw lichtmetaal naar de Polo.


        Volkswagen Polo

        Interieur

        Ook ín de Polo zijn er vernieuwingen doorgevoerd. Zo herziet Volkswagen onder meer de infotainmentsystemen. Het voorheen maximaal 8-inch grote infotainmentscherm is voortaan tot 9,2-inch groot. De 8-inch grote variant blijft bestaan. Het systeem ondersteunt onder meer een draadloze Android Auto- en Apple Carplay-verbinding. Onder de centraal geplaatste ventilatieroosters zit - indien de Polo is uitgevoerd met automatische airconditioning - een geheel nieuw bedieningselement. De druk- en draaiknoppen van weleer maken plaats voor aanraakgevoelige knoppen en sliders. Ook dit kennen we van auto's als de Golf, Passat, ID3 en ID4. Achter het stuur zit afhankelijk van de gekozen versie een 8 of 10 inch (Pro) grote versie van Digital Cockpit, het digitale instrumentarium van de Volkswagen Groep. Analoge klokken zijn er dus niet meer. Ook is een radio met 6,5 inch groot scherm voortaan standaard.

        Uitvoeringen en R-Line

        De Volkswagen Polo wordt natuurlijk weer leverbaar in een uitvoering die R-Line heet. Deze sportief uitgedoste versie heeft niet alleen dynamischer ogende bumpers, maar ook chroomkleurige elementen onderaan de achterbumper die moeten lijken op twee sets dubbele knalpijpen. In Europa wordt de Polo verder leverbaar als naamloze basisversie, als Life, Style én als sportieve GTI die we in de zomer te zien krijgen. Uitvoeringen Trendline, Comfortline en Highline keren niet meer terug.


        Volkswagen Polo

        De standaarduitrusting van de Polo is na de bijpuntsessie uitgebreid. Zo beschikt de naamloze basisuitvoering van de Polo straks over handmatige airco, elektrisch bedienbare ruiten voor en achter, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, een multifunctioneel stuurwiel en spiegelkappen die net als de handgrepen in carrosseriekleur zijn uitgevoerd.

        Veiligheidssytemen

        Net als de vernieuwde Seat Ibiza profiteert ook de gefacelifte Polo van nieuwe passieve en actieve veiligheidssystemen. Daar zit voor de Polo een extra bijzonderheidje bij. Net als de Toyota Yaris krijgt de Polo namelijk een plofzak tussen de voorstoelen die moet voorkomen dat de voorste inzittenden bij een aanrijding op elkaar klappen. Volkswagen geeft de Polo optioneel IQ Drive Travel Assist, een systeem dat op de snelweg semi-autonoom rijden (niveau 2) mogelijk maakt. Polo's met Travel Assist krijgen een stuurwiel met aanraakgevoelige knoppen in plaats van druktoetsen. Daarnaast is Side Assist verbeterd en is Lane Assist voortaan standaard. De adaptieve cruisecontrol past voortaan automatisch zijn snelheid aan voor bochten. De Polo heeft verder onder meer uitgebreide Front Assist en Rear Traffic Alert.

        Motoren

        De vernieuwde Polo komt in Europa net als voorheen beschikbaar met een 80 pk sterke 1.0 MPI en met 95 en 110 pk sterke 1.0 TSI's. De 95 pk sterke versie heeft standaard een handbak en is optioneel met een DSG7-automaat te krijgen. Die automatische transmissie is standaard op de 110 pk sterke Polo. Ook brengt Volkswagen een 90 pk sterke 1.0 TGI naar de Polo, een machine die aardgas lust maar waarvan nog maar moet blijken of hij ook naar hier komt. Dieselmotoren waren in de Polo al even niet meer te krijgen en die keren ook niet meer terug. Nog een opvallende afwezige: de in 2020 gelijktijdig met de diesels uit het Polo-gamma weggeknipte150 pk sterke 1.5 TSI komt niet terug naar de Polo. Mild-hybride benzinemotoren heeft de vernieuwde Polo nog niet. Wel zegt Volkswagen tegen AutoWeek dat het mogelijk later per markt bekijkt of mild-hybride motoren welkom zijn.

        Prijzen en specifieke informatie volgen in aanloop naar de marktintroductie die later dit jaar plaatsvindt.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          VW Polo (2021) | Erster Check im VW Polo Facelift

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            FACELIFT VOOR TOPVERSIE

            VOLKSWAGEN POLO GTI BINNENKORT IN NIEUW JASJE

            De Volkswagen Polo van de zesde generatie werd onlangs gefacelift, maar de GTI was nog in geen velden of wegen te bekennen. Daar komt binnenkort verandering in.

            De sinds 2017 leverbare huidige generatie van de Volkswagen Polo kreeg onlangs een vrij stevige opfrisser. Daarbij ging de neus grondig op de schop: een nieuwe grille, nieuwe koplampen en andere voorbumper geven 'm een wat ander gezicht dan we gewend waren. Aan de achterkant valt de vernieuwing nog meer op, met een andere achterklep en lichten die nu tot verder op die klep doorlopen. De Polo GTI profiteert binnenkort ook van die veranderingen. Op deze teaserfoto is te zien dat de GTI vooral een flink sportievere voorbumper krijgt dan nu het geval is, met daarin een honingraatstructuur. De verstralers zijn in twee van deze raatjes ondergebracht. Ook zien we dat de typische rode GTI-lijn voortaan lager door de grille loopt en weer tot in de koplampen doorloopt.

            Over technische zaken laat Volkswagen zich nog niet uit. Daarvoor moeten we wachten tot eind juni, want dan gaat het doek van de vernieuwde Polo GTI. Tenzij Volkswagen voor verrassingen zorgt, mogen we weer rekenen op de 2.0 TSI die er 200 pk uitstampt. Schakelen gaat middels een zestraps DSG-automaat, of een handgeschakelde zesbak. In beide gevallen geeft Volkswagen 6,7 seconden op als tijd voor de 0-100 km/h-sprint en ligt de topsnelheid op 240 km/h.


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              TEVERGEEFS GECAMOUFLEERD

              VERNIEUWDE VOLKSWAGEN POLO GTI IN BEELD

              Volkswagen gaf de Polo eerder dit jaar een voor het merk zeldzaam ingrijpende facelift. Ook de GTI wordt binnenkort op de snijtafel gelegd. De vernieuwde sportieve Polo is nu in testkostuum is betrapt.

              De in april dit jaar gefacelifte Volkswagen Polo kreeg een volledig herzien front en een nieuwe bilpartij met grotere, in de achterklep doorlopende achterlichten. Volkswagen meldde direct dat de Polo in Europa weer leverbaar wordt met de bekende benzine- en dieselmotoren en ook de GTI-krachtbron vond zijn weg terug. Van de herziene Polo GTI gaf Volkswagen onlangs een designschets vrij, maar dankzij onze spionagefotograaf is die sportieve variant nu een stuk beter te zien.

              Hoewel de voorkant van dit testexemplaar niet is gecamoufleerd, heeft Wolfsburg de achterkant van de auto wél van plakkers voorzien. Die verbergen de uitlopers van de vernieuwde achterlichten en een print van de oude units moet hier de suggestie wekken dat we hier de Polo GTI voor ons hebben zoals die al enkele jaren bekend is. Opvallend, want het onderste deel van de achterbumper is namelijk wel goed zichtbaar en ook de typeaanduiding onder het Volkswagen-logo, waar bij de reguliere uitvoeringen 'Polo' staat, verraadt dat het hier de vernieuwde GTI betreft. Ook voorop zien we een paar opvallende details. Zo vult Volkswagen het hoekje tussen de koplampen en de grille ogenschijnlijk op met een zwart stukje kunststof. Inclusief rood biesje, net als in de koplampunits. Op het productiemodel verwachten we het in ieder geval niet terug. De voorbumper lijkt nog iets te veel zwarte elementen te bevatten en ook de eerder getoonde mistpitjes in de bumper zien we op dit testexemplaar nog niet terug.

              We verwachten niet dat Volkswagen de aandrijflijn van de Polo GTI grondig herziet. Reken weer op een 200 pk 2.0 TSI die aan zowel een DSG-automaat als handbak is te koppelen.














              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8












                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  VW Polo R-Line driving REVIEW 2022 facelift 1.0 TSI

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Een mini-Golf? | Volkswagen Polo (2021) | Review

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Volkswagen Polo (2021) - Review

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12










                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Volkswagen Polo vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Volkswagen Polo (2021) - meer dan ooit een mini-Golf

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Vernieuwde Mazda2 vs. Volkswagen Polo | HEBBEN ZE NOG BESTAANSRECHT IN HET B-SEGMENT?

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16




                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Volkswagen Polo 2022 review - now better than a Golf?

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Der 2022 VW Polo Facelift R-Line: Der BESTE Polo? - Review - Test

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      2022 VW Polo GTI facelift driving REVIEW - now even quicker!

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        FF eentje geconfigureerd op de Duitse site. +38k.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X