Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Al plakt Volkswagen er gek genoeg zelf een V6-badge op.
Jazeker, deze paarse blob met zeven zitplaatsen brengt spannend nieuws.
De Volkswagen zelf is niet bijster interessant.
Wat heet: een tikkeltje saai.
En toch wil je hem rijden – vanwege zijn motor.
Inderdaad, het is alsof je met een meisje uitgaat omdat ze een leuk zusje heeft, maar we hebben nog gepretendeerd veel klasse te hebben. EEN 2,5-LITER VR6 MET TURBO
Nieuwe en leuke brandstofmotoren, het kan blijkbaar nog.
Want in deze Volkswagen Talagon ligt een nieuwe versie van de 2,5-liter VR6-motor.
De VR6-motor is een soort dichtgeklapte V6, of een zes-in-lijn waar de cilinders dichter op elkaar zijn geprakt.
Als je twee van deze motoren in een V-vorm tegen elkaar zet, krijg je een W12-motor zoals in de Bentley Continental.
Of, in het geval van twee achtcilinders, de W16 in de Bugatti Veyron. DE VR5 EN VR6 IN NEDERLAND
Volkswagen verkocht vroeger in Nederland bijvoorbeeld Golfjes met een VR5 en VR6.
Deze waren erg geliefd, vooral om dat ze erg lekker klonken.
En minder geliefd vanwege de koelingsproblemen.
In Nederland is de motor al een tijd niet meer leverbaar, maar in Amerika verkoopt Volkswagen de Atlas SUV met een 2,5-liter VR6 zonder turbo’s. DE VOLKSWAGEN TALAGON
Voor de Chinese Volkswagen Talagon heeft het merk er nu een turbo op geplakt.
De 2,5-liter VR6 produceert 300 pk en 500 Nm.
Dat kan de Talagon goed gebruiken, want de zevenzitter is 5,1 meter lang, 1,8 meter hoog en meer dan 2 meter breed.
Dat is niveautje Cadillac Escalade.
Volkswagen heeft officieel het doek getrokken van de Talagon, een compleet nieuwe SUV met zes of zeven zitplaatsen. De Talagon is door het samenwerkingsverband FAW-Volkswagen ontwikkeld en zal via de officiële kanalen geen Europees asfalt onder zijn wielen krijgen.
Dat was al duidelijk, maar de motor zie ik nog wel in Europa zijn intrede doen, er zijn genoeg VW's waar hij toegepast kan worden, mede omdat de Talagon een MQB product is.
Je ontwikkeld niet een geheel nieuwe motor voor één model, verder krijgt VW geen beschikking over de Audi 5 cilinder en vandaar waarschijnlijk de ontwikkeling van deze 2.5ltr Vr6 TSI turbo.
Dat was al duidelijk, maar de motor zie ik nog wel in Europa zijn intrede doen, er zijn genoeg VW's waar hij toegepast kan worden, mede omdat de Talagon een MQB product is.
Je ontwikkeld niet een geheel nieuwe motor voor één model, verder krijgt VW geen beschikking over de Audi 5 cilinder en vandaar waarschijnlijk de ontwikkeling van deze 2.5ltr Vr6 TSI turbo.
Dat kan ook in het VW lovers topic hé. Nevermind
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
60 procent Niet te spreken van de overlappende topics die jij opent. Maar nogmaals 'nevermind'.
Dat is überhaupt het probleem hier op het forum, voor elk afzonderlijk "K#T" model wordt er een nieuw topic geopend in "Nieuwe Auto's" en vervolgens doet iedereen dat.
Begrijp nog steeds niet waarom bv alles van een bepaald model niet in 1 topic zit, en dat er voor elke afzonderlijke "K#T" versie weer nieuwe topics geopend worden. ??
Ook bij scoops kan ik dat niet begrijpen om voor elk model weer een nieuw topic te starten, is er een scoop van type X van een model, dan kan het gewoon in het eerste scoops topic van dat model.
Maar nee, apart topic voor de coupe, een apart topic voor de sedan, een apart topic voor de cabrio, en dan weer aparte topics voor wat voor "K#T" versies van voorgaande modellen.
Dus als er wat te mekkeren valt zorg dan eerst eens dat die pijnhoop gesorteerd wordt, zodat je gewoon snel kan vinden als je wat zoekt van een bepaald merk of model.
Waarom moet bv een M3/M4 een apart topic hebben, kan gewoon geplaatst worden in de 3-serie en 4-serie topics, waarom moeten alle VW Golf modellen/versies allemaal eigen topics hebben.
Als je de zoek machine gebruik krijg je 50% irrelevante topics te zien, en 50% topics waar een "woordje" uit je zoek opdracht in voor komt.
Met de zoekmachine zoek je, je eigen nog steeds wezenloos om een topic te vinden, en moet je steeds een waslijst aan pagina's doorzoeken om dat te vinden wat je zoekt.
Een nieuw topic openen gaat 100x sneller dan je wezenloos te zoeken naar een desbetreffend topic, en zo zullen er meer denken, als ze aan het zoeken zijn.
En "JIJ" helpt daar vrolijk aan mee om deze pijnhoop te creëren.
There are Pretenders among us..... Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Al een geluk dat jij deze pijnhoop niet moet creëren dan, het zouden mooie modellen zijn
99,95% van de-doen-alsoffer zijn posts horen eigenlijk in het tuningtopic. Als ik nu naar een sneeuwruimer of cafetoog wil zoeken d.m.v. de zoekfunctie moet ik tientallen resultaten doorpluizen.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
99,95% van de-doen-alsoffer zijn posts horen eigenlijk in het tuningtopic. Als ik nu naar een sneeuwruimer of cafetoog wil zoeken d.m.v. de zoekfunctie moet ik tientallen resultaten doorpluizen.
Hahaha! Idd!
Dat het forum niet meer up to date is en het hier vol bugs zit is alom bekend. Maar van de andere kant mag hij blij zijn dat AW het nog bestaansrecht geeft want gratis is dit ook allemaal niet hé.
Waarschijnlijk kan dat wel allemaal nog in Holland aan zijn aanvallende schrijfstijl te zien
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
A rare close look at the VW 2.5 liter VR6 Turbo, thanks to STR Performance in France.
This factory turbocharged VR was designed for the Chinese market Teramont (Atlas) with torque and smoothness in mind.
Comment