Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Škoda Fabia (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Skoda Fabia | RUIM EN HANDIG, MAAR GEEN HYBRIDE

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      MAAR GEEN HYBRIDE

      Goed zo: nog eens een nieuwe model zonder al te veel tralala

      Comment


      • #23
        Skoda Fabia (2021) Review | GROTER & SLIMMER dan Polo en Ibiza

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          New Skoda Fabia Style 2022 - Review

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            FOCUS OP EV'S

            STREEP DOOR NIEUWE SKODA FABIA COMBI

            Stationswagons zijn een uitstervend ras, zeker in het compacte segment. Renault levert van de huidige generatie Clio geen Estate meer, maar Skoda zou toch echt met een nieuwe Fabia Combi komen. Zou, inderdaad. Het Engelse Autocar meldt dat Skoda de plannen voor een volgende Fabia Combi heeft afgeschoten.

            Nog voordat Skoda de nieuwe Fabia presenteerde, gaf het merk aan dat het in 2023 met een nieuwe Fabia Combi zou komen. Die zou in Europa hooguit in de vorm van de Dacia Jogger en Fiat Tipo Stationwagon concurrenten hebben. Compacte stationwagons in het Fabia-segment komen bij andere merken verder niet meer voor. Renault besloot de Clio Estate bij de laatste generatiewissel te schrappen en ook van de Seat Ibiza is sinds de introductie van het huidige model geen stationwagon meer. Skoda zou stug doorgaan met de compacte ruimtereus. Dat blijkt toch niet het geval, zo meldt het Engelse Autocar.

            De strenge door de EU opgelegde eisen op het gebied van uitstoot zouden roet in het eten van de Fabia Combi hebben gegooid. Skoda gaat zich derhalve meer richten op de introductie van nieuwe geëlektrificeerde en elektrische modellen, wat de Fabia Combi dus de kop heeft gekost. Hoewel er dus geen nieuw model komt, kun je de de Fabia Kombi van de vorige generatie nog gewoon nieuw bestellen. Hij rolt nog tot eind 2022 van de band. Die auto heeft een bagageruimte die met 530 liter al aanzienlijk groter is dan die van het cross-over alternatief van Skoda: de Kamiq (400 liter). De nieuwe Fabia is op zijn beurt ruimer dan zijn voorganger, wat een nieuwe Fabia Combi tot een waar ruimtewonder had kunnen maken.

            Na drie generaties Fabia Combi is het dus definitief over en uit voor de praktische Tsjech.

            Bron: Autoweek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Skoda Fabia 1.0 TSI DSG

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                SKODA FABIA ALS SPORTIEF AANGEKLEDE MONTE CARLO

                FABIA IN TRAININGSPAK

                De vorige generatie Skoda Fabia moest het zonder gespierde RS-versie doen en het is nog maar de vraag of de nieuwe Fabia een dergelijke sportversie krijgt. Wel komt er weer een sportief uitgedoste uitvoering die luistert naar de naam Monte Carlo. Het is die Skoda Fabia Monte Carlo die nu aan het daglicht is voorgesteld.

                Skoda laat de nieuwe Fabia kennismaken met de Monte Carlo-uitvoering, een sportief aangeklede smaak die in Fabia-land al sinds 2011 bestaat. Op extra spierkracht hoef je niet te rekenen, de Fabia Monte Carlo komt op de internationale markt namelijk beschikbaar met zowel de 80 pk sterke turboloze MPI als met 95 pk en 110 pk sterke 1.0 TSI's en de 150 pk sterke 1.5 TSI.

                De Monte Carlo-uitvoering is dan ook vooral een optisch feestje. Vanbuiten wordt de Fabia Monte Carlo overladen met zwarte details. We komen de zwarte accenten tegen in de grille, op de zijspiegelkappen, op de sideskirts en in de aangepaste voor- en achterbumpers. Skoda brengt daarnaast met zwarte details gedecoreerde wielen naar het model. Er zijn wielen in de maten 16-, 17- en 18-inch beschikbaar. Natuurlijk kan een stel Monte Carlo-badges niet ontbreken. Merknaam Skoda is op de achterklep van de Fabia - je raadt het al - in het zwart uitgevoerd.

                Het Monte Carlo-thema wordt ook in het interieur doorgezet. De Fabia Monte Carlo heeft sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, een driespaaks sportstuur, pedalen die ogen alsof ze van RVS zijn en een uitgebreide reeks rode accenten. Her en der plaatst Skoda sierstrips met carbon-look en zaken als de hendel van de handrem en het stuurwiel zijn met leer bekleed. Led-sfeerverlichting is standaard.
















                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  Dat blijf ik leuk vinden die Monte Carlo, ook bij de nieuwe dus

                  Comment


                  • #29
                    SKODA FABIA RS RALLY2: 290 PK STERK RALLYKANON

                    MET VERKLEINDE 2.0 TSI

                    Sinds 2003 bouwt Skoda al rallyvarianten van de Fabia en dus kan het merk niet om een heftige rallyversie van de nieuwe Fabia heen. Dit is de Fabia RS Rally2.

                    Skoda levert al enige tijd geen RS-versies meer van de Fabia, maar dat betekent niet dat Skoda Motorsport is gestopt met de ontwikkeling van intense rallyversies. Ook de nieuwe Fabia wordt namelijk gewoon in een rallykostuum gehesen. De opvolger van de vorige rally-Fabia, de Fabia Rally2 evo, heet Fabia RS Rally2 en krijgt naast een indrukwekkend uiterlijk ook een nieuwe aandrijflijn.


                    Skoda Fabia RS Rally2

                    Om aan diverse reglementen te voldoen heeft de Fabia RS Rally2 een geblazen 1.6, al betreft het ditmaal een nieuwe motor die is afgeleid van de 2.0 TSI die in auto's als de Octavia RS ligt. In de Fabia RS Rally2 is de 1.620 cc grote viercilinder goed voor 291 pk en 430 Nm. Het slagvolume van de 2.0 is verkleind, de turbo is nieuw en zowel het in- als het uitlaattraject is volledig aangepast. De hitsige viercilinder is gekoppeld aan een sequentiële vijfbak die het vermogen via mechanische sperdifferentiëlen op de voor- en achterwielen loslaat. Volgens Skoda is onder meer het veiligheidsniveau van de rally-Fabia verhoogd. Daarnaast levert het uitbundige spoilerwerk de Fabia RS Rally2 maar liefst tweemaal zoveel neerwaartse druk op dan zijn voorganger. Interessant weetje: de rolkooi van de Fabia RS Rally2 bestaat uit bijna 36 meter aan stalen buizen.


                    De Skoda Fabia WRC (2003) waar het rallyavontuur van de Fabia mee begon.

                    Van voorganger Fabia Rally2 heeft Skoda in acht jaar tijd ruim 450 exemplaren verkocht. In totaal wist de rally-Fabia verspreid over diverse categorieën 1.710 overwinningen en 12 wereldtitels binnen te harken. De eerste rally-Fabia werd in 2003 gepresenteerd. Die op de eerste generatie Fabia gebaseerde Fabia WRC had een ruim 300 pk en 600 Nm sterke geblazen 2.0. Van die Fabia WRC zijn 24 exemplaren gebouwd. Opvolger Fabia S2000 werd in 2009 gepresenteerd en had een 280 pk en 250 Nm sterke aandrijflijn die de auto 50 overwinningen opleverde. De S2000 vond in 2015 opvolging in de Fabia op basis van de vorige generatie Fabia die - zoals z'n naam weggeeft - moest voldoen aan de R5-reglementen en dus een 1.6 kreeg. De Fabia R5 werd in 2019 opgewaardeerd en heette vanaf dat moment R5 evo. Met ingang van 2020 werd die auto omgedoopt in Fabia Rally 2 evo en nu heeft dus ook die auto het stokje overgedragen aan een nieuw rallykanon.




















                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Skoda Fabia 1.0l TSI DSG Monte Carlo - Kaufberatung, Test deutsch, Review, Fahrbericht

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Skoda Fabia review: how could VW let this happen?

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Skoda Fabia - Review

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment

                          Working...
                          X