Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4-serie Gran Coupé / i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 4-serie Gran Coupé / i4

    OOK ALS MACHTIGE M50

    ELEKTRISCHE BMW I4 GEPRESENTEERD

    De introductie van de BMW i4 lijkt een meertrapsraket. Beetje bij beetje gaf BMW meer informatie over de elektrische i4 vrij. Vandaag maakt de auto in zijn geheel zijn debuut.

    Highlights BMW i4

    • Elektrische Gran Coupé in twee smaken
    • M50 als eerste elektrisch M-model naast eDrive40
    • Tot 590 kilometer actieradius

    BMW liet in maart vorig jaar met de Concept i4 een concrete voorbode van de elektrische i4 zien zoals die nu op je scherm staat. In feite moet je de i4 zien als de elektrische versie van de nog te presenteren nieuwe 4-serie Gran Coupé. In maart dit jaar gaf BMW relatief uitgebreide informatie over de elektrische i4, al liet het merk specifieke gegevens over de verschillende aandrijflijnen waarmee de auto beschikbaar komt nog even achterwege.

    Motorversies

    De BMW i4 eDrive40 heeft een 340 pk en 430 Nm sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Wie de i4 eDrive40 flink op z'n falie geeft, moet de elektrische BMW in 5,7 tellen op een snelheid van 100 km/h kunnen krijgen. Z'n topsnelheid is begrensd op 190 km/h. Het 80,7 kWh grote accupakket dat in de bodem is verwerkt levert de BMW i4 eDrive40 een actieradius op van maar liefst 590 via de WLTP-methode vastgestelde kilometers. De eDrive40 heeft standaard adaptieve dempers, luchtvering en Dynamic Stability Control. Een M-onderstel is optioneel. De i4 eDrive40 heeft standaard 17-inch lichtmetalen wielen, al groter optioneel mogelijk.

    De i4 M50 lijkt de topversie van het gamma te blijven. Deze M Performance-versie heeft twee elektromotoren die samen goed zijn voor 544 pk en 795 Nm koppel. Daarmee zoemt de i4 M50 in 5,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid is begrensd op 225 km/h. Het feit dat deze versie twee in plaats van één elektromotor heeft, heeft uiteraard een kleinere actieradius tot gevolg. De BMW i4 eDrive M50 perst tot 510 kilometer (WLTP) uit zijn 80,7 kWh grote accupakket. De M50 herken je vanbuiten onder meer aan zijn zwarte accenten, z'n eigen bumperwerk en z'n achterspoiler. De i40 M50 heeft een adaptief M-onderstel, een extra veerpootbrug aan de voorkant, Variable Sport Steering, M-sportremmerij en - optioneel - 20-inch lichtmetalen M-wielen. 18-inch M-lichtmetaal is standaard.

    De i4 kan tot 200 kW laden en is met dat laadvermogen natuurlijk vrij vlug vol te pompen met verse stroom. Aan een 11 kW-lader is de i4 in 8,5 uur vol te jagen. Wie de optionele trekhaak op de bestellijst aanvinkt, kan tot 1.600 kilo trekken met de elektrische i4.


    Afmetingen en uiterlijk

    De BMW i4 is 4,79 meter lang en dat maakt hem een ruime 15 centimeter langer dan de vorige generatie 4-serie Gran Coupé. De afstand tussen de voor- en achteras bedraagt 2,86 meter. De vijfzitter heeft een bagageruimte die 470 liter meet, 10 liter minder dan de 4-serie Gran Coupé van de vorige generatie die alleen met benzine- en dieselmotoren was te krijgen. Gooi je de achterbank plat, dat kun je tot 1.290 in de elektrische i4 verstouwen.

    De BMW i4 heeft standaard full-ledkoplampen, relatief platte exemplaren die optioneel worden vervangen door adaptieve ledkijkers met Laserlight-technologie en een grootlichtassistent. De i4 eDrive40 is optioneel aan te kleden met het Model M Sport- en het M Carbon-pakket om de auto een sportievere uitstraling te geven. Natuurlijk valt er meer te personaliseren. Er komen M Performance Parts beschikbaar en het binnenste is aan te kleden met Sensatec en Vernasca-leder dat in vijf kleuren beschikbaar is. Ook is een combinatie van beide materialen mogelijk en daarnaast heeft BMW natuurlijk nog z'n Individual-afdeling waar je voor onder meer Merino-leer kunt winkelen.

    Interieur

    Het interieur van de BMW i4 is geen verrassing meer. Onlangs konden we je al de eerste foto's van het i4-binnenste laten zien. Hoewel het dashboard minder futuristisch oogt dan dat van de Concept i4, is het geheel niet identiek aan het binnenste van de 3- en 4-serie. Zo is de middenconsole net even anders dan je gewend bent. Het is in de i4 gedaan met het kleine digitale schermpje dat zich in de 3- en 4-serie tussen de ventilatieroosters heeft genesteld. Ook is de onder de ventilatieroosters geplaatste knoppenreeks waarmee je in de 3- en 4-serie de klimaatregeling aanstuurt in de i4 niet te vinden. De knoppenreeks die in de 3- en 4-serie daar weer onder zit en waarmee je onder meer het audiosysteem bedient, is aangepast. Voortaan zit hier onder meer de knop voor de alarmlichten. De fysieke draaiknop voor het volume en de knoppen 'volgende en vorig nummer/kanaal' blijven behouden, al zitten die laatste nu direct naast de volumeknop. Bovenop het dashboard zit een gebogen paneel, het BMW Curved Display, waarin een 12,3-inch digitaal instrumentarium en het 14,9-inch grote infotainmentscherm zijn verwerkt. Dat laatste scherm is gekoppeld aan BMW's nieuwste generatie iDrive, versie acht alweer. Mogelijk gaan we dit nieuwe display na de LCI ook in de 3-serie en 4-serie Coupé en Cabrio zien.


    Wat veiligheidssystemen betreft is de i4 aardig afgetopt. Zo is de EV beschikbaar met automatische Speed Limit Assist met verkeersbordherkenning en adaptieve cruise control met stop&go-functie (optioneel). Front Collision Warning, Speed Limit Info en Lane Deperture Warning zijn standaard. Driving Assistant met Rear Collision Prevention en Crossing Traffic Warning achter zijn optioneel. Ook beschikbaar: een uitgebreidere versie van Driving Assistant (Professional) dat de i4 bij een snelheid van maximaal 180 km/h onder meer netjes binnen de lijntjes houdt.

    Meer op komst

    BMW heeft nog een berg elektrisch nieuws in de pijplijn zitten. Zo krijgt de 3-serie een volledig elektrische i3 naast zich en ook vlaggenschip 7-serie krijgt een elektrisch broertje in de vorm van de i7. In tegenstelling tot de iX3, i3 en i4 staat die i7 wél op een volledig eigen platform. Daarover lees je hier meer. In de tweede helft van dit jaar komt overigens ook nog deze iX op de markt.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      BMW i4 (2021) | Erster Check in BMWs neuer E-Limousine

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Goh wat een mega lelijk dashboard seg... dat multimedia scherm is er echt precies achteraf op gezwierd.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Goh wat een mega lelijk dashboard seg... dat multimedia scherm is er echt precies achteraf op gezwierd.
          Inderdaad, maar vrees dat veel mensen dit gewoon verwachten..

          Voor de rest zou ik er zeker mee kunnen leven

          Comment


          • #6
            Mooi !
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              i40 M50 (544pk)













              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Ik twijfel toch wat te doen. Ik rij nu met een 430i Gran Coupé en na 4 jaar nog super tevreden. Volgend jaar is de leasing voorbij en het zal terug een 430i worden of toch de i4.
                Het zal testrijden worden.
                Alhoewel , waarom zou ik voor de i4 moeten gaan. Enkel dan voor de VAA.
                Last edited by gupe; 03/06/2021, 21:31.

                Comment


                • #9
                  DE NIET-ELEKTRISCHE I4

                  NIEUWE BMW 4-SERIE GRAN COUPÉ ONTHULD

                  BMW's huidige 4-serie bestaat al uit de Coupé en Cabrio en zelfs de elektrische i4 is geen onbekende meer. De fabrikant completeert de 4-serie nu door de enige nog missende variant aan de modelreeks toe te voegen. Dit is de compleet nieuwe BMW 4-serie Gran Coupé. Vanaf november dit jaar staat hij bij de dealers.

                  Eerlijk is eerlijk, de komst van de 4-serie Gran Coupé is natuurlijk geen verrassing. Sterker nog, ook van het uiterlijk zal niemand meer opkijken. Onlangs trok BMW namelijk het doek van de i4, in feite de elektrische variant van de 4-serie Gran Coupé die de fabrikat uit München vandaag voorstelt.


                  BMW 4-serie Gran Coupé

                  De 4-serie Gran Coupé is precies wat je verwacht. Niet alleen is het concept gelijk aan dat van zijn voorganger, de auto oogt ook als een i4 zonder de typische accenten van BMW's i-label. De auto heeft de bekende grote nierengrille, een relatief sterk aflopende daklijn en een grote vijfde deur.


                  BMW 4-serie Gran Coupé

                  De nieuwe BMW 4-serie Gran Coupé is 4,78 meter lang. Dat maakt hem 14 centimeter langer dan de vorige generatie. Het lengteverschil met de 4-serie Coupé en Cabriolet betreft net als voorheen slechts enkele mm's. De wielbasis bedraagt 2,86 meter. Daarmee is de afstand tussen de voor- en achteras 5 centimeter groter dan die van de vorige 4-serie Gran Coupé. De vijfzitter heeft een elektrisch te openen achterklep waar zich een bagageruimte met een inhoud van 470 liter schuilhoudt. Gooi je de achterbank plat, dan kun je tot 1.290 liter aan spul in de liftback verstouwen.
                  Motoren

                  BMW maakt direct een uitgebreide reeks motorversies voor de 4-serie Gran Coupé bekend. De nieuwkomer komt als 184 pk 420i, als 245 pk 430i en als 190 pk 420d en 420d xDrive. Stuk voor stuk zijn het viercilinders, op één versie na. BMW voegt namelijk voor het eerst een M Performance-model aan het leveringsgamma toe.


                  BMW 4-serie Gran Coupé M440i xDrive

                  De 4-serie Gran Coupé is er namelijk ook als machtige M440i xDrive. Die spierbundel heeft een 374 pk sterke 3.0 zescilinder onder de kap, net als bij de 420d een mild-hybride (48v) machine die dankzij elektrokracht tijdelijk 11 pk extra naar de wielen pompt. De 4-serie Gran Coupé M440i xDrive sprint in 4,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h en heeft een topsnelheid van 250 km/h. Alle motoren zijn gekoppeld aan een achttraps automaat. Een Steptronic Sport-automaat, standaard op de M440i, is optioneel.

                  Interieur en uitrusting

                  De 4-serie Gran Coupé heeft opvallend genoeg niet hetzelfde interieur als de i4, al is een boel wel hetzelfde. De middenconsole is gewoon op dezelfde manier vormgegeven als in de 3-serie en 4-series Coupé en Cabrio. Daarbij moet ook de 4-serie Gran Coupé het zonder het met elkaar versmolten infotainmentsysteem en digitale instrumentarium doen.


                  BMW 4-serie

                  De standaarduitrusting omvat onder meer sportstoelen, een met leer bekleed stuurwiel en over drie zones gescheiden klimaatregeling. Zaken als Front Collision Warning, Speed Limit Info, Lane Departure Warning en Park Distance Control zijn standaard. Hetzelfde geldt voor een achteruitrijcamera.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10






















                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11








                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Die wijnrode is superknap.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Ik vind de nieuwe GC toch weer een prachtige wagen. Zelfs de grille.

                          Comment


                          • #14
                            BMW met Audi klinken? Niet zo “handig”

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk Berichten
                              BMW met Audi klinken? Niet zo “handig”
                              Moest ik ook meteen denken bij de foto's... welke pipo heeft dat bedacht?
                              Ziet er ook niet uit, vind ik.

                              Zeer on-BMW in ieder geval.

                              Comment


                              • #16
                                Met of zonder Audi klinken, doe er mij maar eentje

                                BMW 4er Gran Coupé (2021) | BMW bringt das neue 4er Gran Coupé




                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Paar andere kleurtjes:









                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mit dem BMW i4 bringen die Münchner ihre erste Elektrolimousine auf den Markt. Das Modell läuft ab 2021 in München vom Band und teilt sich die Fertigungsstra...


                                    Van deze ben ik wel fan
                                    Na 4x SUV heb ik wel zin om terug een ander type wagen te nemen.
                                    Nu wachten op een prijs in Duitsland bij mijn midarbeider. Als ik 23% korting kan vangen is hij binnen budget en is de deal waarschijnlijk klaar.

                                    Alleen de kleuren zijn bedroevend voorlopig.
                                    Dan heb je meer mogelijkheden bij de benzine 420i.
                                    Dus nog effe twijfel of het de EV of benzine versie zal worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      BMW i4 M50, 'S WERELDS BESTE PERFORMANCE EV

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik rij nu al 4 jaar met een 430i en vind het een geweldige wagen. Over een jaar komt er een nieuwe en twijfel toch om terug een 430i of de i4.
                                        Ik wil het rijbereik nog wel is zien op de autobahn , volledig volgeladen en met twee e-bikes op de trekhaak

                                        Comment

                                        Working...
                                        X