Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kia Sportage (2022)
Collapse
X
-
KIA SPORTAGE PLUG-IN HYBRID KOMT ELEKTRISCH 70 KILOMETER VER
LANGE ADEM
In de markt voor een plug-in hybride SUV met een meer dan inzetbare elektrisch rijbereik? Zet dan zeker in op de Kia Sportage Plug-in Hybrid, die komt namelijk maar liefst 70 kilometer ver op puur en alleen elektrokracht.
We weten al veel over de nieuwe Kia Sportage. De SUV wordt leverbaar met een mild-hybride aandrijflijn, als volwaardige hybride en voor het eerst in de geschiedenis van het model ook met een plug-in hybride aandrijflijn. Kia hield de elektrische actieradius van de Sportage Plug-in Hybrid nog even onder de pet, maar geeft die nu eindelijk vrij. Wat blijkt? Die valt bepaald niet tegen!
De vierwielaangedreven en ruim 1.800 kilo wegende Kia Sportage Plug-in Hybrid heeft net als de Mild-Hybrid en Hybrid een geblazen 1.6 T-GDI onder de kap, een benzinemotor die in de Plug-in Hybrid echter samenwerkt met een 91 pk sterke elektromotor. Dat levert de plug-in hybride Kia Sportage een systeemvermogen op van 265 pk en 350 Nm, goed voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 8,2 seconden. De topsnelheid is vastgesteld op 191 km/h. Interessanter bij een plug-in hybride is natuurlijk de elektrische actieradius. De Kia Sportage Plug-in Hybrid heeft een 13,8 kWh accupakket waar de SUV maar liefst 70 elektrische kilometers uit weet te persen. Het pakket kan met een maximaal laadvermogen van 7,2 kW volgejaagd worden met kakelverse stroom.
Kia Sportage Plug-in Hybrid
De hardware van de Sportage Plug-in Hybrid zorgt wel voor een iets kleinere bagageruimte dan die van de Sportage Mild-Hybrid en Sportage Hybrid. De Sportage Plug-in Hybrid slokt namelijk 540 liter op in plaats van 587 liter.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vandaag eindelijk eens van dichtbij kunnen bekijken en ik moet zeggen dat ik mijn mening tov de Tucson moet herzien. Deze groene hier ziet er zeker zo goed uit
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zelden een journalist zo positief weten zijn over een model in dat segment...
Comment
Comment