Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X3 / X4 Facelift + M versies (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW X3 / X4 Facelift + M versies (2021)

NIEUW FRONT ÉN NIEUWE WERKPLEK

BMW X3 EN X4 VERNIEUWD

BMW voert in een vloeiende beweging een facelift door op zowel de X3 als X4. De twee SUV's krijgen een gewijzigd front aangemeten en de X3 wordt ook aan de achterzijde aangepakt. Ook is er nieuws op motorengebied. De herziene X3 en X4 staan in augustus bij de dealers.

De facelift die BMW op de X3 en X4 doorvoert gaat iets verder dan je wellicht van een LCI (Life Cycle Impulse) van de fabrikant uit München gewend bent. De twee SUV's krijgen een andere snuit aangemeten waarin nieuwe, plattere koplampen en een grotere grille het beeld bepalen. De nierengrille is net als bij de elektrische iX3 tot één geheel gesmolten. Natuurlijk kan herzien bumperwerk niet ontbreken. De achterlichten zijn daarbij ook nog eens onder handen genomen. De indeling ervan is volledig nieuw, de lichtsignatuur steekt daarbij sterk af tegen de zwarte behuizing van de units. Ledkoplampen zijn standaard op de X3, exemplaren met BMW Laser Light-techniek zijn optioneel. De X4 heeft standaard adaptieve led-matrixkijkers.

BMW X4

De M Sport-modellen ogen zoals gebruikelijk een stuk sportiever. Ze hebben grotere openingen in de bumper, glanzend zwarte inzetstukken en zwarte afwerking rond de ruiten. Ook zijn de dakrails in het zwart uitgevoerd. Wie ook de spijlen van de grille in glanzend zwart wil, moet daarvoor de portemonnee trekken. De M Sport-varianten staan op speciaal lichtmetaal in de maat 19-inch, 20- en 21-inch wielen zijn optioneel leverbaar. Hetzelfde geldt voor M Sport-remmerij met blauwe of rode remklauwen.

BMW X3

Zowel de BMW X3 als de BMW X4 krijgt een vernieuwd interieur. Aangezien de X3 en X4 respectievelijk uit 2017 en 2018 stammen, had het duo een dashboard dat sterk leek op dat van de vorige 3-serie. De twee SUV's krijgen nu een werkplek die nagenoeg identiek is aan die van de huidige 3- en 4-serie. Centraal op de middenconsole staat een 10,25 inch groot display dat bij het infotainmentsysteem hoort. Een 12,3-inch groot scherm is optioneel. Achter het stuurwiel zit voortaan standaard een 10,25-inch groot digitaal instrumentarium, de zogenoemde BMW Live Cockpit. De X3 en X4 zijn voor het eerst te krijgen met Driver Assistant Professional. Ook nieuw is de komst van het optionele BMW Drive Recorder, een systeem dat videoopnames maakt van de directe omgeving van de auto. De twee SUV's profiteren ook nog eens van de komst van nieuwe software voor het infotainmentsysteem.

BMW X4

Er is naast nieuws op designvlak ook nieuws wat betreft de motoren waarmee de X3 en X4 leverbaar zijn. Zo zijn voortaan alle benzinemotoren uitgerust met mild-hybride techniek. Zowel de X3 en X4 zijn er als 184 pk sterke xDrive20i, als 245 pk sterke xDrive30i en als 360 pk sterke M40i. Die M40i is een zogenoemd M Performance-model, al komen er ook weer échte M-modellen (X3 M en X4 M). Dieselen kan in de X3 al vanaf de sDrive18d met 150 pk. De 190 pk sterke xDrive20d is de instapdiesel van de X4, een machine die ook in de X3 is te krijgen. Hoger op de diesellijst staan de 286 pk sterke xDrive30d's én de monsterdiesels die luisteren naar de naam M40d. De M40d's hebben een 340 pk sterke zescilinder diesel als krachtcentrale.

De X3 is net als voorheen weer de enige van het stel die te krijgen is met een plug-in hybride aandrijflijn. BMW levert de X3 namelijk ook als xDrive30e. De aandrijflijn van die plug-in heeft een systeemvermogen van 292 pk. Het accupakket van de X3 xDrive30e is goed voor een elektrisch rijbereik van 50 kilometer. Schakelen gaat in alle X3's en X4's met een achttraps Steptronic-automaat. De M40i's en M40d's en alle X4's hebben echter een Steptronic Sport-automaat met acht verzetten, compleet met schakelflippers en Launch Control. Deze transmissie is optioneel voor alle resterende motorversies van de X3. De twee SUV's worden in het Amerikaanse Spartanburg geproduceerd.

De vernieuwde BMW X3 en X4 komen in augustus op de markt.

Bron: Autoweek

Last edited by Jocar; 09/06/2021, 13:50.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

VERNIEUWDE BMW X3 EN X4 DIRECT ALS X3 M EN X4 M

BMW lanceert direct de absolute topversies van de vernieuwde X3 en X4. We maken digitaal alvast kennis met de X3 M en X4 M. De beresterke SUV's komen in augustus op de markt en zijn zelfs direct als M Competition te krijgen.

Het BMW-nieuws klotst tegen de plinten. Na de onthulling van de 4-serie Gran Coupé en de presentatie van de gefacelifte X3 en X4 is het nu tijd voor de herziene X3 M en X4 M. Het zal je ongetwijfeld niet verbazen dat ook de absolute topversies van de X3 en X4 op optisch vlak op vergelijkbare wijze worden aangepakt als hun minder bedeelde broertjes. Dat betekent dat de X3 M als X4 M een gewijzigd front met nieuwe koplampen, een herziene grille en aangepaste bumpers krijgen. De X3 M krijgt daarbovenop verse achterlichten. Ook het interieur is grondig gemoderniseerd.

BMW X4 M

De vierwielaangedreven BMW X3 M en X4 M hebben in beginsel een 480 pk en 620 Nm sterke 3.0 zes-in-lijn als krachtcentrale, die het tweetal in exact vier seconden naar 100 km/h lanceert. BMW heeft ook weer een M Competition Pack op de bestellijst staan. De X3 M en X4 M hebben als M Competition een tot 510 pk en 650 Nm opgeschroefde zescilinder in hun agressief ogende snuit. Daarmee sprinten de twee power-SUV's in 3,8 seconden naar 100 km/h. De M Competitions krijgen onder meer nieuw 21-inch lichtmetaal en zijn uitgerust met M Sportstoelen met elektrisch verstelbare hoofdsteunen en een verlicht M-logo. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Wie het optionele M Driver's Pack op de prijslijst aanvinkt, kan doordenderen tot 285 km/h. Schakelen gaat in alle genoemde M-versies met een achtraps M Steptronic-automaat. Een sportuitlaat is standaard.

BMW X3 M

Vanbuiten onderscheiden de volwaardige M-versies van de X3 en X4 zich onder meer met hun afwijkende bumperwerk. Die zijn gelardeerd met grote koelopeningen en zijn een stuk scherper gelijnd dan die van de pre-facelift X3 M en X4 M. Buitenspiegels, de openingen in de voorschermen en - bij de X4 M Competition - de achterspoiler zijn in hoogglans zwart uitgevoerd. Twee sets dubbele uitlaatpijpen kunnen natuurlijk niet ontbreken en zijn dus weer van de partij. BMW levert de gewijzigde X3 M en X4 M in nieuwe kleuren, waaronder M Carbon Black, M Marina Bay Blau en M Sao Paulo Gelb. Daarbij kun je de sportieve SUV's voor het eerst in een kleur van BMW Individual spuiten. Keuze zat dus. Een volledig digitaal instrumentarium, voortaan net als in de M8 met M View, is net als het 12,3-inch infotainmentscherm standaard. Hetzelfde geldt voor een uitgebreid audiosysteem van Harman Kardon.

BMW X3

Comment

Comment

Ik vind het alvast een verbetering, al kan je met een facelift geen wonderen verwachten. Er wordt met geen woord gerept over de iX3. Krijgt die dezelfde wijzigingen of blijft de Chinese fabriek gewoon dezelfde versie produceren als vandaag?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
            Ik vind het alvast een verbetering, al kan je met een facelift geen wonderen verwachten. Er wordt met geen woord gerept over de iX3. Krijgt die dezelfde wijzigingen of blijft de Chinese fabriek gewoon dezelfde versie produceren als vandaag?
            Vermits de iX3 nog geen jaar op de markt is zal daar voorlopig nog niet teveel aan wijzigen veronderstel ik.

Comment

Mooi!

Enkel front vind ik persoonlijk wat minder...

De X3 blijft de mooiste in zijn klasse!

Achterkant van de X4 blijf ik echt lelijk vinden...

Comment

In dit segment zou ik nog altijd voor de XC60 gaan, maar wel mooie aanpassingen.

Comment

VANBINNEN ÉN VANBUITEN VERNIEUWD

ELEKTRISCHE BMW IX3 VERNIEUWD

BMW voert een facelift door op de volledig elektrische iX3. De elektrische SUV wordt vanbinnen én vanbuiten aangescherpt. BMW spreekt zelf van een 'geheel nieuwe' iX3, maar van een generatiewissel is absoluut geen sprake. De vernieuwde BMW iX3 is per direct te bestellen.

Medio vorig jaar kwam BMW met de iX3 op de proppen, een volledig elektrische versie van de X3. Hoewel de iX3 dus pas een ruim jaar oud is, heeft de X3 zelf al meer jaren ervaring. Het huidige model werd in 2017 gepresenteerd en dus voerde BMW eerder dit jaar een facelift op zijn Q5- en GLC-concurrent door. De iX3 kan natuurlijk niet achterblijven en dus legt BMW ook die elektrische SUV nu op de snijtafel.

Voor wie de gefacelifte X3 nog op zijn netvlies heeft staan, is het uiterlijk van de aangescherpte iX3 geen verrassing. Dat betekent niet dat de LCI (Life Cycle Impulse) weinig toevoegt. Naar BMW-maatstaven is die facelift namelijk vrij vergaand. De iX3 krijgt net als de X3 een vrijwel volledig nieuw front, compleet met plattere koplampen én een fors grotere en natuurlijk weer dichte grille. De twee 'nieren' van de grille zijn voortaan visueel met elkaar versmolten en vormen één geheel. BMW geeft de iX3 zowel voor- als achter nieuw bumperwerk. Dat heeft niet alleen te maken met de facelift, ook met het feit dat BMW de iX3 voortaan altijd levert met een M Sportpakket. Ook achterop zitten nieuwe lichtunits. Ze hebben een opvallende, meer gesculpteerde vorm en een nieuwe signatuur. De behuizing van de lampen zelf is voortaan een stuk donkerder. Net als voorheen is de iX3 vanbuiten rijkelijk bezaaid met 'i Blau'-kleurige accenten. Adaptieve led-koplampen zijn standaard, exemplaren met Laserlicht-techniek zijn een optie.

BMW iX3

Ook in het interieur van BMW waait de wind der vernieuwing. Het nieuwe dashboard is net als dat van de reguliere X3 vrijwel helemaal gelijk aan dat van de 3- en 4-serie. Net als voorheen zit er bovenop het dashboard een instrumentarium, al is het scherm nu standaard 12,3 inch groot. De software van het infotainmentsysteem zelf is tevens vernieuwd. Achter het stuurwiel zit in alle gevallen een 10,25 inch groot digitaal instrumentarium. De vormgeving van de ventilatieroosters in de middenconsole is nieuw. Voortaan zit tussen de uitstroomopeningen een klein display waarop de temperatuur wordt aangegeven. Direct eronder zitten fysieke druktoetsen om de boel mee aan te sturen. Een verdieping onder dit knoppeneilandje vind je de druktoetsen waarmee je delen van het audiosysteem bedient. De X3 en X4 zijn voor het eerst te krijgen met Driver Assistant Professional. Ook nieuw is de komst van BMW Drive Recorder (optie), een systeem dat video-opnames maakt van de directe omgeving van de auto.

BMW iX3

Ondanks dat BMW de vernieuwde iX3 een 'geheel nieuw' model noemt, is het dat niet. Ook de aandrijflijn is namelijk gelijk aan die van de vorig jaar geïntroduceerde iX3. Ook nu heeft de elektrische SUV dus een 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Daarmee stamp je de iX3 in 6,8 seconden naar een snelheid van 100 km/h en daarmee is hij op die sprint slechts enkele tienden minder kwiek dan de X3 30i (6,4 seconden). Wie dergelijke sprintcijfers niet probeert te benaderen, moet 461 WLTP-kilometers uit het accupakket kunnen persen. Dat pakket ligt in de bodem en heeft een nettocapaciteit van 74 kWh (bruto: 80 kWh). Het maximum laadvermogen bedraagt 150 kW en dat betekent dat je in tien minuten zo'n 100 kilometer kunt bijladen. De topsnelheid bedraagt een voor een EV heel acceptabele 180 km/h.

De vernieuwde iX3 is per direct te bestellen en heeft een vanafprijs van €69.000 (NL). Hij komt beschikbaar als Executive en High Executive. Voorheen stond de iX3 vanaf €67.500 in de orderboeken. Zoals gezegd profiteer je nu standaard van het M Sportpakket, dus je krijgt daadwerkelijk iets extra's voor je grotere investering. De iX3 rolt in het Chinese Shenyang van de band waar het samenwerkingsverband BMW Brilliance Automotive een fabriek heeft staan.

Last edited by Jocar; 31/10/2021, 12:00.

Comment

BMW iX3, e-drivers.com

Comment

2021 BMW X3 xDrive 30d M Sport (G01 LCI) - Test - Review

Comment

new BMW X3 Facelift (M-Sport) REVIEW 2022 - still the most important BMW!

Comment

Comment

Comment

Er staat al één met platte band
                              2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                              2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Ik blijf die x4 lelijk vinden. X3 is een knappe verschijning. Die vormen kloppen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                BMW 320D - F30 (2013)

Comment

New BMW iX3 in-depth review: the electric X3!

Comment

New BMW X3 M40i 2022 - Review

Comment

Kans is groot dat ik voor de 3de maal een X3 ga nemen.
                                      Had in augustus I4 in preorder in Duitsland genomen maar deze blijft maar vooruit schuiven in leveringsdatum.
                                      Met de X3 spaar ik ook nog is 20000 euro dus daar kan ik best wel mee leven.

https://www.youtube.com/watch?v=t8s42xQdnrk

https://www.youtube.com/watch?v=HO9qCS5C0WI
                                      Last edited by carman; 28/12/2021, 01:14.

Comment

Mild-Hybrid Performance | 2022 BMW X3 M40i Full Tour & Review

Comment

Working...
                                        X