Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen T7 Multivan (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Met 3 kids en een hond zou zoiets voor mij ook een no brainer zijn.

    Zelf vroeger een Espace gehad, en een Opel Vivaro als weekend auto.

    SUV ziet er allemaal veel sexier uit, maar moet zowat in alles onder doen voor zo'n ruimtebusje.

    Wat de T7 betreft, vind ik de buitenkant ondertussen wel wat wennen in de juiste kleur, maar het interieur vind ik qua look and feel wel ondermaats, vergeleken bij een V-klasse.

    De hybride gaat volgens mij wel een verkoopstopper worden, want is op zich ook nog niet zo slecht geprijsd.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

      Wat de T7 betreft, vind ik de buitenkant ondertussen wel wat wennen in de juiste kleur, maar het interieur vind ik qua look and feel wel ondermaats, vergeleken bij een V-klasse.
      V-klasse is dan ook top. Ze hebben die wel niet hybride, wat maakt dat je op reis lekker mag aan aanschuiven in Frankrijk aan de laadpalen ofwel betaal je je blauw aan de fiscus.

      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      De hybride gaat volgens mij wel een verkoopstopper worden, want is op zich ook nog niet zo slecht geprijsd.
      Hij is alleszins een pak goedkoper dan de XC90. Ik heb geen uitgebreid marktonderzoek gedaan maar ik denk niet dat er veel (echte) hybride ruimtewonders op de markt zijn, dus dat maakt hem al zeker interessant.

      Comment


      • #23
        De kogel is door de kerk, gisteren een testrit gedaan, dat spul rijdt zoals mijn Sharan, alleen zit je wat hoger.

        Ik had wel de indruk dat het een fractie van een seconde duurt tegen dat verbrandingsmotor luistert en dat de elektromotor het meeste werk doet. Ik kan dit begrijpen. Ik vraag me wel af hoe deze wagen rijdt op alleen maar de verbrandingsmotor, neen, het is me niet gelukt om deze instelling terug te vinden, het keuzemenu is wat onoverzichtelijk. Want 150pk lijkt voor zo'n auto wat weinig als je na een lange rit de Pyreneeën over wil, mijn Sharan is 136pk en dat is toch ook geen beest en heel wat kleiner.

        Afijn, mijn madame vindt de auto ideaal, dat vond ze niet van al de andere modellen waar ik me afkwam, dus... Een jaar geduld, want ook in deze auto zitten chips...

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
          De kogel is door de kerk, gisteren een testrit gedaan, dat spul rijdt zoals mijn Sharan, alleen zit je wat hoger.

          Ik had wel de indruk dat het een fractie van een seconde duurt tegen dat verbrandingsmotor luistert en dat de elektromotor het meeste werk doet. Ik kan dit begrijpen. Ik vraag me wel af hoe deze wagen rijdt op alleen maar de verbrandingsmotor, neen, het is me niet gelukt om deze instelling terug te vinden, het keuzemenu is wat onoverzichtelijk. Want 150pk lijkt voor zo'n auto wat weinig als je na een lange rit de Pyreneeën over wil, mijn Sharan is 136pk en dat is toch ook geen beest en heel wat kleiner.

          Afijn, mijn madame vindt de auto ideaal, dat vond ze niet van al de andere modellen waar ik me afkwam, dus... Een jaar geduld, want ook in deze auto zitten chips...
          Hoe zie je deze tegenover een id Buzz? Ik kan deze wat moeilijk plaatsen, zit dit model er onder of is dit in afwachting?

          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #25
            Een ID Buzz heb ik zelfs niet overwogen wegens volledig elektrisch. Ik heb echt geen zin om op een zaterdag in de vakantie in Frankrijk te staan aanschuiven aan laadpalen.

            Ik kan aannemen wie zijn vakantie steeds met het vliegtuig doet, eerder gesteld is met zo'n EV.

            Ons profiel is echter volledig op PHEV. 80% van onze ritjes zijn onder de 50 km. En de vakantie is zo'n 700-1000 km ver.

            De Multivan is uniek in dat PHEV. Mercedes EQV, Citroën Spacetourer, Opel Zafira Life,... Allemaal volledig elektrisch. Waarschijnlijk wel de meest logische keuze als constructeur, zeker met de op handen zijnde pesterijen van de overheid tegen fossiele brandstoffen vanaf juli volgend jaar.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
              Een ID Buzz heb ik zelfs niet overwogen wegens volledig elektrisch. Ik heb echt geen zin om op een zaterdag in de vakantie in Frankrijk te staan aanschuiven aan laadpalen.

              Ik kan aannemen wie zijn vakantie steeds met het vliegtuig doet, eerder gesteld is met zo'n EV.

              Ons profiel is echter volledig op PHEV. 80% van onze ritjes zijn onder de 50 km. En de vakantie is zo'n 700-1000 km ver.

              De Multivan is uniek in dat PHEV. Mercedes EQV, Citroën Spacetourer, Opel Zafira Life,... Allemaal volledig elektrisch. Waarschijnlijk wel de meest logische keuze als constructeur, zeker met de op handen zijnde pesterijen van de overheid tegen fossiele brandstoffen vanaf juli volgend jaar.
              Ja, ik begrijp de multivan ergens wel, maar had verwacht dat die verder van de id Buzz zou staan. Het moet zijn dat er buiten BE nog genoeg markten zijn voor een PHEV. In BE kennen we natuurlijk geen afstanden zoals in DE.

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Ja, ik begrijp de multivan ergens wel, maar had verwacht dat die verder van de id Buzz zou staan. Het moet zijn dat er buiten BE nog genoeg markten zijn voor een PHEV. In BE kennen we natuurlijk geen afstanden zoals in DE.
                Wat bedoelt u met verder staan? Ik vermoed dat de technologie van de ID Buzz sowieso verder zal staan omdat die later uitkomt. Bedoel je actieradius? Ik lees dat deze zo'n 600 km zal kunnen doen wat lang niet slecht is maar toch nog onvoldoende voor mij, want in de winter zal dat al een pak minder zijn. De EQV sleurt zich maar tot 350 km.

                De ID Buzz zal ook wat hoger zijn, waardoor sommige ondergrondse parkeergarages net niet toegankelijk zijn. Dat was ook de reden om de Multivan naar 1m90 te doen zakken, maar dan denk ik wel dat je je banden wat moet aflaten ;-) .

                Wat je ziet op foto's van de ID Buzz is ook erg futuristisch (dat stuur!). Ik denk dat dit ook heel wat traditionalisten zal moeten overtuigen. Nu, ik wacht af tot eind 2026 wanneer de laatste kans is om een EV aan 100% af te trekken. Als ik dan nog een goede prijs krijg voor mijn Multivan en de actieradius naar de 800-900 km gegaan is.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                  De kogel is door de kerk, gisteren een testrit gedaan, dat spul rijdt zoals mijn Sharan, alleen zit je wat hoger.

                  Ik had wel de indruk dat het een fractie van een seconde duurt tegen dat verbrandingsmotor luistert en dat de elektromotor het meeste werk doet. Ik kan dit begrijpen. Ik vraag me wel af hoe deze wagen rijdt op alleen maar de verbrandingsmotor, neen, het is me niet gelukt om deze instelling terug te vinden, het keuzemenu is wat onoverzichtelijk. Want 150pk lijkt voor zo'n auto wat weinig als je na een lange rit de Pyreneeën over wil, mijn Sharan is 136pk en dat is toch ook geen beest en heel wat kleiner.

                  Afijn, mijn madame vindt de auto ideaal, dat vond ze niet van al de andere modellen waar ik me afkwam, dus... Een jaar geduld, want ook in deze auto zitten chips...
                  Gefeliciteerd, en zeker een topic van openen als je hem hebt, zou ik zeggen.
                  Deze staat toch ook wel op mijn short list voor volgend jaar.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten

                    Wat bedoelt u met verder staan? Ik vermoed dat de technologie van de ID Buzz sowieso verder zal staan omdat die later uitkomt. Bedoel je actieradius? Ik lees dat deze zo'n 600 km zal kunnen doen wat lang niet slecht is maar toch nog onvoldoende voor mij, want in de winter zal dat al een pak minder zijn. De EQV sleurt zich maar tot 350 km.

                    De ID Buzz zal ook wat hoger zijn, waardoor sommige ondergrondse parkeergarages net niet toegankelijk zijn. Dat was ook de reden om de Multivan naar 1m90 te doen zakken, maar dan denk ik wel dat je je banden wat moet aflaten ;-) .

                    Wat je ziet op foto's van de ID Buzz is ook erg futuristisch (dat stuur!). Ik denk dat dit ook heel wat traditionalisten zal moeten overtuigen. Nu, ik wacht af tot eind 2026 wanneer de laatste kans is om een EV aan 100% af te trekken. Als ik dan nog een goede prijs krijg voor mijn Multivan en de actieradius naar de 800-900 km gegaan is.
                    Vooral qua looks en uitstraling vind ik ze nog redelijk dicht bij elkaar. Maar dat zal misschien anders zijn als we ze wat in andere kleurstellingen en bij de Buzz ook lengtes zien.

                    Maar jij komt van een Sharan, en waarschijnlijk is dat een betere vergelijking dan de "echte" Multivan.

                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • #30
                      Zelfs de draaicirkel is quasi hetzelfde als een Sharan. De neus is spitser dan de vorige Multivan en bij mij werd hij door de verkoper als de "opvolger" van de Sharan gepromoot.

                      Prijs is ook meer in die richting opgeschoven.

                      Laatste keer dat ik met een camionette reed was met een Mercedes Sprinter, maar zo voelt hij niet aan. Zou eens met de Mercedes V van mijn schoonzus moeten rijden om te vergelijken, maar het was ook meer zoals met de Sharan dan als met een camionette.

                      Comment


                      • #31
                        hoe valt die hybride mee qua geluiddemping? Beetje vergelijkbaar met de Sharan ook?

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                          Gefeliciteerd, en zeker een topic van openen als je hem hebt, zou ik zeggen.
                          Deze staat toch ook wel op mijn short list voor volgend jaar.
                          Dank je wel, het is verrassend snel gegaan. Nu, als de vruchten rijp zijn...
                          Topic starten, tegen dan zal ik al oud en seniel zijn, een jaar levertijd.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            hoe valt die hybride mee qua geluiddemping? Beetje vergelijkbaar met de Sharan ook?
                            Ik vond de wind wel heel veel lawaai maken rond de wagen, ondanks dat ie gestroomlijnder is dan vroeger vangt ie toch veel wind ivm met mijn Sharan. Het viel ook meer op omdat de TSI eigenlijk heel weinig van zich liet horen, bij onze Sharan heb je ook de trillingen van de TDI die altijd aanwezig zijn. Ik kan je vraag dus niet echt beantwoorden.

                            Comment


                            • #34
                              Dat vond ik vroeger bij mijn Vivaro dus het meest storend. Zeker boven de 130kmh in Duitsland was dat windgeruis eigenlijk véél te luid.

                              Mijn espace MK4 daarentegen die bleef zelfs tot 160-170km opvallend stil met zijn 2.2dci.

                              Zal hem daartegen toch ook eens moeten testen dan zelf, lijkt me.

                              Comment


                              • #35
                                En dan ben ik niet eens tot de autostrade geraakt...

                                Zeker eens mee rijden!

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten

                                  Dank je wel, het is verrassend snel gegaan. Nu, als de vruchten rijp zijn...
                                  Topic starten, tegen dan zal ik al oud en seniel zijn, een jaar levertijd.
                                  Hahaha! Het is me wat tegenwoordig met die levertijden. Maar niks nieuws eigenlijk want ik heb eind de 80ties ook ooit een jaar moeten wachten op een 230CE. En toen was 'm er nog niet zodat ik van ellende een 260E stockauto genomen heb want ik zat al 3 maanden zonder auto. Tenslotte heeft het alles samen 15 maanden geduurd eer dat ' m bij de dealer was. Wel lang spijt van gehad.

                                  In ieder geval, veel geduld maar ook geluk gewenst ermee. Mooie wagen
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Dank je wel.

                                    Ik vraag me dan ook af, dit moet toch zorgen voor technische werkloosheid? Het is duidelijk dat de constructeurs onder hun capaciteit aan het werken zijn, wat doen ze dan met die lopende band als de doos met chips weer eens leeg is? Ge moogt naar huis gaan?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                                      Dank je wel.

                                      Ik vraag me dan ook af, dit moet toch zorgen voor technische werkloosheid? Het is duidelijk dat de constructeurs onder hun capaciteit aan het werken zijn, wat doen ze dan met die lopende band als de doos met chips weer eens leeg is? Ge moogt naar huis gaan?
                                      Yep.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #39
                                        Zo gaat ie er uit zien. Nu al heel veel commentaar gehad op de kleur

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                                          Zo gaat ie er uit zien. Nu al heel veel commentaar gehad op de kleur
                                          Dat is zoiets dat je in het echt moet zien. Tot nu toe komt de auto mij wat gedrongen over op beeld, maar een Sharan heb ik altijd mooi in balans gevonden qua volumes. Dat is echt afwachten vind ik.

                                          Ik had zelf een kersenrode touran omdat ik dat mooi vond combineren met de donkere ramen, nooit spijt van gehad.

                                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk


                                          Last edited by josenjef; 31/03/2022, 09:41.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X