Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen T7 Multivan (2022)
Collapse
X
-
Na 1 jaar en 3 maanden nog steeds niet geleverd.
Voor de leute dacht ik eens te kijken naar hoeveel de catalogusprijs nu zou zijn na de inflatie van de voorbije maanden, maar in de configurator kan ik hem enkel als diesel of benzine configureren, niet als hybride.
Zijn er problemen met de hybride gemeld of zo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengeen idee, maar je ziet ze idd nog niet veel in het wild alleszins
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIn Duitsland zie ik ze wel al wat meer rijden, maar ook maar mondjesmaat.
Ik vrees dat België sowieso wat stiefmoederlijk behandeld wordt als het er op aan komt.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Hier is ons beestje, al goed gepatteeld van Saharahstof in de regen. 49km op batterij is een joke. Ik haal wel de 40 denk ik.
Persoonlijk vond ik onze Sharan handiger: meer opbergruimte (ook hebben we een bergvak minder omdat we de Harman Kardon boxen hebben), zetels in de vloer (zwaar man, ik ben blij dat ze 25% lichter zijn dan voorheen, wat moet dat niet geweest zijn, plus er staan nu al enkele weken 2 zetels in mijn living tot we een opbergmogelijkheid hebben in de garage), laadkabels slingeren rond,... Bovendien zijn de zetels eigenlijk niet zo heel breed. 40cm, is voor 3 tieners soms wel krap naast elkaar. Wel beenruimte genoeg op 2e rij. Echt geschift. Panoramisch dak is prachtig, verleden keer ging dat niet ivm de CO2 uitstoot en aftrekbaarheid (ging dan net de drempel over).
Bluetooth verbinding is wel knudde. Blijkbaar wordt de gsm van mijn madame wel voorgepakt op de mijne en om dit te overriden, die instelling heb ik nog altijd niet gevonden. Even de BT uitzetten gaat niet, die floept altijd weer aan dus moet ze in vliegtuigmodus.
Ongelofelijk wat er allemaal in kan. Verleden weekend mijn moeder verhuist en indrukwekkend met alle zetels eruit hoeveel bananendozen er in zo'n cammionette kunnen.
Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk
- Likes 2
Comment
-
Ook nog even wat ervaringen...
Je voelt echt wel de wind erg goed. Een Sharan is geen kleine wagen, maar hier is het echt wel een stukje erger.
De zitpositie is wel fijn, als ik met de Merceders Sprinter van mijn schoonvader rondreed, zat ik meer "op de bok".
Volkswagen is echt wel zuinig. Voor een wagen van 68k€ waren ze te gierig om een laadkabel (32A) voor laadpalen mee te geven. OK, dat kost €200 en die hebben ze nu uitgespaard, je krijgt enkel eentje voor in een gewoon stopcontact.
Laden gaat enorm traag. Is iets sneller aan een laadpaal, maar sneller dan 7,3kW gaat dus niet, dus niet zoeken achter de fastcharge palen, gewoon de eerste de beste. Die snelle palen zijn trouwens pokkeduur heb ik gemerkt in de parking 't Zand in Brugge.
Opstarten van de "tablet" die ze in het midden hebben gesmeten gaat erg traag. Het gebeurt dat ik al een paar honderd meter gereden heb tegen de computer opgestart hebben.
Ondanks de zitpositie, heb ik echt wel het gevoel met een camionette rond te rijden.
Heel veel harde plastic in het dashboard, hier is ook bezuinigd.
Erg onhandig is dat ik met een kniezwengel wel mijn koffer kan open doen, maar weer toe doen moet ik op de knop voor duwen, ook al heb ik een krat melk in mijn handen. De salesjongen zei dat we dit in de instellingen konden aanpassen, maar ik heb het nog niet gevonden.
de ACC doet redelijk goed zijn werk en vertraagd mooi voor andere auto's maar ook voor rondpunten. Hij is wel redelijk dom: zo reed ik langs een bord waarbij buurtbewoners protesteren tegen 50km/u en er was een bord met "30" op geschilderd, de Multivan herkende dit en zakte onmiddellijk naar 30. Tja...
Comment
-
betreffende dat verkeersbord: sommige borden met tonnage aanduiding worden door die systemen ook vaak fout gelezen. Zeker als de 't' klein geschreven wordt.
zal nog wat.betere AI moeten komen eer dat probleem raakt opgelost.
Comment
Comment