HYBRIDES NOG ONDERWEG
MERCEDES-AMG GT 4-DOOR KRIJGT UPDATE
De Mercedes-AMG GT 4-Door is licht bijgepunt. De term ‘facelift’ voert wat ons betreft echt te ver, want het gaat vooral om verschillen in uitrusting en afstelling.
De AMG GT 4-Door is met geboortejaar 2018 alweer bijna drie jaar onder ons, dus vindt Mercedes het tijd voor een kleine bijpuntsessie. Die heeft in dit geval nog minder om het lijf dan eerder bij de CLS, de auto die binnenshuis een nagenoeg directe concurrent vormt voor de lichter gemotoriseerde versies van de 4-Door.
Kleuren en wielen
Het design van de AMG GT 4-Door blijft bijvoorbeeld ongewijzigd, al is het nu volgens Mercedes mogelijk om ‘de zescilinder-modellen (43 en 53) te voorzien van het uiterlijk van de achtcilinders (63). Ook is er een nieuw AMG Night Package, dat nog wat verder lijkt te gaan in het verduisteren van onderdelen dan de eerste versie. Zo worden nu ook het Mercedes-logo en de typeaanduiding in zwart uitgevoerd voor wie dit pakket bestelt.
Ook zijn er nieuwe wieldesigns in 20- en 21-inch en twee nieuwe kleuren, al spreekt Mercedes door de keuze uit mat en glanzend voor ‘Blue Magno’ van drie. Ook het interieur maakt kennis met nieuwe kleurstellingen. Behalve nieuwe leercombinaties is er ook meer keuze op het gebied van de afwerking, dankzij de komst van nieuwe houtsoorten.
Stuurwiel en onderstel
Nieuw in alle gevallen is het stuurwiel. Het standaard-exemplaar houdt het bij nieuwe knoppen op de spaken, maar het optionele AMG Performance-wiel is nu van het soort dat we eerder in onder meer de nieuwe S-klasse aantroffen. Dubbele spaken dus, voor een totaal van – voor wie wil – zes stuks.
Mercedes heeft ook het luchtgeveerde onderstel wat aangepast, al gaat het daarbij nu vooral om afstelling van een al eerder hardwarematig bijgescherpt geheel. De AMG GT 4-Door moet daardoor nu een nog grotere spreiding bieden tussen comfort en sportiviteit.
Hybrides
Binnenkort verwachten we nog meer AMG GT-nieuws, want Mercedes test al een tijdje met nieuwe, geëlektrificeerde motorversies. Het gaat om de langverwachte E-Performance-hybrides, waarvan een beresterke plug-in-topversie wellicht de krachtigste straat-Mercedes ooit wordt. Mercedes houdt deze varianten nog even onder de pet, maar belooft dat ze ‘binnenkort’ verschijnen.
Bron: Autoweek
MERCEDES-AMG GT 4-DOOR KRIJGT UPDATE
De Mercedes-AMG GT 4-Door is licht bijgepunt. De term ‘facelift’ voert wat ons betreft echt te ver, want het gaat vooral om verschillen in uitrusting en afstelling.
De AMG GT 4-Door is met geboortejaar 2018 alweer bijna drie jaar onder ons, dus vindt Mercedes het tijd voor een kleine bijpuntsessie. Die heeft in dit geval nog minder om het lijf dan eerder bij de CLS, de auto die binnenshuis een nagenoeg directe concurrent vormt voor de lichter gemotoriseerde versies van de 4-Door.
Kleuren en wielen
Het design van de AMG GT 4-Door blijft bijvoorbeeld ongewijzigd, al is het nu volgens Mercedes mogelijk om ‘de zescilinder-modellen (43 en 53) te voorzien van het uiterlijk van de achtcilinders (63). Ook is er een nieuw AMG Night Package, dat nog wat verder lijkt te gaan in het verduisteren van onderdelen dan de eerste versie. Zo worden nu ook het Mercedes-logo en de typeaanduiding in zwart uitgevoerd voor wie dit pakket bestelt.
Ook zijn er nieuwe wieldesigns in 20- en 21-inch en twee nieuwe kleuren, al spreekt Mercedes door de keuze uit mat en glanzend voor ‘Blue Magno’ van drie. Ook het interieur maakt kennis met nieuwe kleurstellingen. Behalve nieuwe leercombinaties is er ook meer keuze op het gebied van de afwerking, dankzij de komst van nieuwe houtsoorten.
Stuurwiel en onderstel
Nieuw in alle gevallen is het stuurwiel. Het standaard-exemplaar houdt het bij nieuwe knoppen op de spaken, maar het optionele AMG Performance-wiel is nu van het soort dat we eerder in onder meer de nieuwe S-klasse aantroffen. Dubbele spaken dus, voor een totaal van – voor wie wil – zes stuks.
Mercedes heeft ook het luchtgeveerde onderstel wat aangepast, al gaat het daarbij nu vooral om afstelling van een al eerder hardwarematig bijgescherpt geheel. De AMG GT 4-Door moet daardoor nu een nog grotere spreiding bieden tussen comfort en sportiviteit.
Hybrides
Binnenkort verwachten we nog meer AMG GT-nieuws, want Mercedes test al een tijdje met nieuwe, geëlektrificeerde motorversies. Het gaat om de langverwachte E-Performance-hybrides, waarvan een beresterke plug-in-topversie wellicht de krachtigste straat-Mercedes ooit wordt. Mercedes houdt deze varianten nog even onder de pet, maar belooft dat ze ‘binnenkort’ verschijnen.
Bron: Autoweek
Comment