Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé - Facelift (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé - Facelift (2021)

    HYBRIDES NOG ONDERWEG

    MERCEDES-AMG GT 4-DOOR KRIJGT UPDATE

    De Mercedes-AMG GT 4-Door is licht bijgepunt. De term ‘facelift’ voert wat ons betreft echt te ver, want het gaat vooral om verschillen in uitrusting en afstelling.

    De AMG GT 4-Door is met geboortejaar 2018 alweer bijna drie jaar onder ons, dus vindt Mercedes het tijd voor een kleine bijpuntsessie. Die heeft in dit geval nog minder om het lijf dan eerder bij de CLS, de auto die binnenshuis een nagenoeg directe concurrent vormt voor de lichter gemotoriseerde versies van de 4-Door.

    Kleuren en wielen

    Het design van de AMG GT 4-Door blijft bijvoorbeeld ongewijzigd, al is het nu volgens Mercedes mogelijk om ‘de zescilinder-modellen (43 en 53) te voorzien van het uiterlijk van de achtcilinders (63). Ook is er een nieuw AMG Night Package, dat nog wat verder lijkt te gaan in het verduisteren van onderdelen dan de eerste versie. Zo worden nu ook het Mercedes-logo en de typeaanduiding in zwart uitgevoerd voor wie dit pakket bestelt.

    Ook zijn er nieuwe wieldesigns in 20- en 21-inch en twee nieuwe kleuren, al spreekt Mercedes door de keuze uit mat en glanzend voor ‘Blue Magno’ van drie. Ook het interieur maakt kennis met nieuwe kleurstellingen. Behalve nieuwe leercombinaties is er ook meer keuze op het gebied van de afwerking, dankzij de komst van nieuwe houtsoorten.

    Stuurwiel en onderstel

    Nieuw in alle gevallen is het stuurwiel. Het standaard-exemplaar houdt het bij nieuwe knoppen op de spaken, maar het optionele AMG Performance-wiel is nu van het soort dat we eerder in onder meer de nieuwe S-klasse aantroffen. Dubbele spaken dus, voor een totaal van – voor wie wil – zes stuks.

    Mercedes heeft ook het luchtgeveerde onderstel wat aangepast, al gaat het daarbij nu vooral om afstelling van een al eerder hardwarematig bijgescherpt geheel. De AMG GT 4-Door moet daardoor nu een nog grotere spreiding bieden tussen comfort en sportiviteit.

    Hybrides

    Binnenkort verwachten we nog meer AMG GT-nieuws, want Mercedes test al een tijdje met nieuwe, geëlektrificeerde motorversies. Het gaat om de langverwachte E-Performance-hybrides, waarvan een beresterke plug-in-topversie wellicht de krachtigste straat-Mercedes ooit wordt. Mercedes houdt deze varianten nog even onder de pet, maar belooft dat ze ‘binnenkort’ verschijnen.

    Bron: Autoweek



















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Mercedes-AMG GT 53 4-door Coupé Facelift / REVIEW - Exterior Interior 2022

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        das wel niet te snappen... ze maken speciaal geen CLS63 omdat er de GT63 is maar dan is er wel de 53 versie voor beide modellen... de GT had V8 exclusive moeten blijven
        lets have some more member berries

        Comment


        • #5
          AMG GT 4 Door Special Edition! Facelift 53, 43 and New 63S +73!

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            VOLGAS NAAR MÜNCHEN

            BEESTACHTIGE PLUG-IN HYBRIDE MERCEDES-AMG GT 4-DOOR TE ZIEN

            Mercedes-AMG heeft een eerste afbeelding vrijgegeven van een heftige plug-in hybride versie van de AMG GT 4-Door. Die stekkersporter beleeft z'n publieksdebuut binnenkort tijdens de IAA van München.

            Ook Mercedes-AMG kan niet om elektrificatie heen en het is een absolute topversie van de Mercedes-AMG GT 4-Door die het spits mag afbijten. De extra intense plug-in hybride AMG GT 4-Door die waarschijnlijk voluit Mercedes-AMG GT 4-Door 73 gaat heten, al is ook de toevoeging 63e niet uitgesloten.

            Mercedes-AMG gaf eerder al aan dat het plug-in hybride systeem dat het voor z'n modellen met 4,0 biturbo V8 heeft ontwikkeld een systeemvermogen van meer dan 815 pk levert. De machtige achtcilinder werkt samen met een op de achteras gemonteerde Electric Drive Unit (EDU), een component waarin niet alleen een klein accupakket en de aanstuurmodules zitten, maar ook een synchroonmotor met tweetraps versnellingsbak. Deze unit is in z'n krachtigste vorm 204 pk en 320 Nm sterk. Dit systeem heeft Mercedes-AMG overigens ook voor z'n sportieve modellen met geblazen viercilinders op de planken liggen.

            Net voor de IAA van München weten we meer, op 1 september wordt de geëlektrificeerde topversie van de Mercedes-AMG GT 4-Door in z'n geheel gepresenteerd.


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              MACHTIG!

              MERCEDES-AMG GT 4-DOOR 63 S E PERFORMANCE: 843 PK STERKE PLUG-IN

              De Mercedes-AMG GT 4-Door is de eerste AMG-Benz die een plug-in hybride aandrijflijn krijgt. De heren en dames in Affalterbach maken daar geen zuinige spaarpot van. Nee, de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance knalt AMG met 843 pk een nieuw tijdperk in.

              'Elektrificatie' is misschien niet de meest 'sexy' term in autoland, al laten elektrische super- en hypercars geregeld zien dat er met elektrokracht ook pret te beleven valt. Ook Mercedes-AMG ontkomt niet aan elektrificatie en een topversie van de Mercedes-AMG GT 4-Door mag het stekkerspits afbijten. We maken digitaal kennis met de Mercedes-AMG GT 4-Door E Performance, de eerste plug-in hybride van AMG die de 639 pk sterke Mercedes-AMG GT 63 S in een klap degradeert tot subtopper.

              De Mercedes-AMG GT 63 S E Performance heeft de bekende 4.0 liter biturbo V8 onder de motorkap, een machine die net als in voormalig topversie GT 63 S 639 pk en 900 Nm mobiliseert. Die van nature al beresterke achtcilinder werkt samen met een op de achteras gemonteerde Electric Drive Unit met daarin een relatief kleine 6,1 kWh accu, de aanstuurmodules en een 204 pk en 320 Nm sterke elektromotor met tweetraps versnellingsbak. Het resultaat? Een systeemvermogen van maar liefst 843 pk en 1.010 tot 1.470 Nm koppel. Met die bijna onaardse spierkracht lanceert de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance zich in 2,9 seconden naar een snelheid van 100 km/h. In minder dan tien tellen heeft de plug-in hybride de 200 km/h op de klok. De topsnelheid bedraagt 316 km/h.


              Mercedes-Benz-AMG GT 4-Door 63 S E Performance

              De plaatsing van de Electric Drive Unit direct boven de achteras heeft volgens Mercedes-AMG diverse voordelen. Zo kan niet alleen het vermogen van de elektromotor directer z'n werk op de achteras doen, het zorgt onder meer ook voor een betere gewichtsverdeling. Het relatief kleine 89 kilo wegende accupakket heeft een hoge vermogensdichtheid en is volgens Mercedes-AMG gelardeerd met invloeden uit de Formule 1. De accu is niet ontwikkeld voor een zo groot mogelijke actieradius, maar voor een snelle stroomafgifte en -opname. Toch kun je er op elektrokracht nog 12 kilometer mee rijden. Mercedes-AMG geeft onder meer aan een speciaal koelsysteem voor de accu te hebben ontwikkeld. De laadklep is op niet al te sierlijke wijze in de achterbumper weggewerkt.


              Mercedes-Benz-AMG GT 4-Door 63 S E Performance

              Via AMG Dynamic Select valt de heftige plug-in hybride in diverse rijstanden te zetten. Je kunt, onder meer via de daarvoor bestemde toetsen op het stuur, maar ook via een tuimelschakelaar op de middenconsole, kiezen uit de programma's Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery en het zelf samen te stellen Individual. De auto wordt overigens gestart in een stille modus die onderdeel uitmaakt van de rijstand Comfort. AMG Ride Control+, luchtvering met automatische niveuregeling, is overigens standaard. Koolstofkeramische remmerij moet de krachtigste AMG GT 4-Door weer fatsoenlijk tot bedaren kunnen brengen.


              Mercedes-Benz-AMG GT 4-Door 63 S E Performance

              Vanbuiten herken je de absolute topversie van de AMG GT 4-Door 63 S E Performance natuurlijk een z'n E Performance-badges, maar ook aan de iets van die van de AMG GT 63 S afwijkende bumpers met anders gevormde luchtinlaten. De buitenste exemplaren in de voorbumper zijn breder, lopen naar het midden taps toe en hebben verticale in plaats van horizontale spijlen.

              Prijzen zijn er nog niet.
























              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021) | Über 800 PS im stärksten Serien-AMG

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Benieuwd naar de prijs als je ziet hoeveel een 63s al kost
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    ‘FACELIFT’ NU OOK VOOR V8-VERSIES MERCEDES AMG GT 4-DOOR

                    BREDERE LUCHTINLATEN

                    Je hebt klein nieuws, heel klein nieuws en nog kleiner nieuws. Vandaag hebben we te maken met de laatste categorie: de ‘facelift’ voor de Mercedes AMG GT 4-door geldt nu ook voor de versies met V8. Houd je vast!

                    Het zit zo. Mercedes kondigde in juni een update aan voor de AMG GT 4-Door die het zelf een facelift noemde, al vonden wij dat aan de optimistische kant. De update gold alleen voor de zescilindermodellen van deze sportieve vijfdeurs, dus de AMG 43 en de AMG 53.

                    We maakten melding van nieuwe kleuren, wielen en materialen en de mogelijkheid om je 43 of 53 door een dikke voorbumper meer op een dikke 63 te laten lijken. Bovendien is die voorbumper zelf iets aangepast, al zitten we nog steeds naar de foto’s te staren om het verschil te zien. Het Manufaktur-label, tot slot, biedt verregaande mogelijkheden om de auto naar eigen smaak aan te kleden. Wat meer variatie in de zee van matzwarte en -grijze 4-doors is wat ons betreft geen gek idee, maar de persfoto’s bieden wat dat betreft weinig hoop.


                    'oud' (blauw)



                    Nieuw

                    Welnu, die wijzigingen gelden nu ook voor de V8-modellen. Dan gaat het natuurlijk om de 63 en 63S, dus het agressievere voorkomen hadden ze al. Wel zien we ook hier dat de buitenste luchtinlaten – let goed op – net even breder zijn en aan de binnenkant in een scherpere punt eindigen. Aan het vermogen wordt niet gesleuteld, dus levert de 63 nog steeds 585, en de 63S 639 pk. Een goed herkenningspunt voor de 63-modellen blijft overigens de uitlaat, want de combinatie van vier rechthoekige stortkokers is uniek voor de topversies. De ‘mindere’ versies doen het met vier ronde uitlaten.










                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                      'oud' (blauw)



                      Nieuw
                      Die positie van die parkeersensor bij de nieuwe in vergelijking met de oude

                      Het is maar een detail, maar toch ....
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #12
                        Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: de eerste, de sterkste | Review

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Vette bak dit, maar veel te duur
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            How is the new hybrid AMG? Mercedes AMG GT 63 S E Performance - REVIEW

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door - Review

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Mercedes AMG GT 63 (2022) Der stärkste Mercedes ever?! Fahrbericht | Review | Test | S E Performance

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door getest | 843 pk aan plug-in!

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mercedes-AMG GT 63 S E Performance rijtest: monster met 840 pk

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mercedes-AMG GT 63S E-Performance - Der stärkste AMG im Test | Rennstrecke Preis Fahren Review 2022

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mercedes-AMG has updated the GT63 S E Performance 4-Door Coupe



                                        OUD:




                                        NIEUW:


















                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X