Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Honda Civic (2022)

HERFST 2022 OP DE MARKT

NIEUWE HONDA CIVIC HATCHBACK

De nieuwe Honda Civic beleefde zijn werelddebuut als Sedan. Vandaag heeft Honda digitaal het doek getrokken van de nieuwe Civic Hatchback. In de herfst van volgend jaar komt hij in op de markt. Als hybride.

Highlights
    • In de herfst van 2022 naar Europa
    • Alleen als hybride e:HEV
    • Gekalmeerd, strakker design
    • Groter onderscheid met Sedan

De nieuwe elfde generatie Honda Civic werd aanvankelijk alleen als Sedan gepresenteerd. Die vierdeurs Civic werd voorgesteld in thuisland Japan en in de Verenigde Staten, maar over de komst van het model naar Europa hield Honda de lippen stijf op elkaar. Ook nu is nog nog niet helemaal helder of de sedan naar ons werelddeel komt, maar de nieuwe Civic Hatchback komt in ieder geval wel.

Honda Civic Hatchback

Honda start in de herfst van volgend jaar met de levering van herziene Civic Hatchback. Honda heeft het voornemen om vanaf eind 2022 alleen nog geëlektrificeerde modellen in Europa te verkopen en zodoende komt hij alleen met een hybride e:HEV-aandrijflijn op de markt. De nieuwe Jazz en de huidige CR-V hebben al een dergelijke hybride aandrijflijn, al houdt Honda de exacte specificaties van die aandrijflijn nog even onder de pet. In de Verenigde Staten wordt de nieuwe Civic geleverd met een 160 pk atmosferische 2.0 viercilinder i-VTEC-benzinemotor en met een 182 pk en 240 Nm sterke 1.5 turbo. Die laatste krachtbron kennen we al van de uitgaande Civic, maar in Nederland hoef je die dus niet meer te verwachten. Dat er van de nieuwe Civic weer een plankharde Type-R komt, staat vast. Maar of die krachtpatser gezien Honda's elektrificatiedoelstellingen ook naar Europa komt, valt nog te bezien.

Design

Het design van de nieuwe Honda Civic is ten opzichte van dat van zijn voorganger behoorlijk tot bedaren gebracht. Het is gedaan met de relatieve overdaad aan scherpe vouwen, strakke lijnen en grote openingen in de bumpers. Ook de opvallende C-vormige achterlichten en de achterspoiler die de achterruit in twee delen verdeelt, keren niet meer terug. Het front van de nieuwe Civic vertoont overeenkomsten met dat van grote broer Accord en de hier niet leverbare Insight. De led-achterlichten zijn relatief eenvoudig van opzet en worden aan elkaar geknoopt met een ledstrip. Opvallend is ook dat de Civic Hatchback van een afstand ook door de leek eenvoudiger van de Sedan is te onderscheiden. De huidige Civic Sedan heeft namelijk nog een sterk aflopende, hatchback-achtige daklijn terwijl de nieuwe vierdeurs een meer traditioneel lijnenspel heeft.

Honda Civic

De Civic Hatchback heeft net als de Sedan een wielbasis van 2,74 meter. De Hatchback is 4,55 meter lang en 1,41 meter hoog. Dat betekent dat de wielbasis met 4 centimeter is toegenomen ten opzichte van de Civic die nu nog in de showrooms staat. In de lengte is de Civic Hatchback met 3 centimeter gegroeid. De jongste Civic Sedan is met 4,67 meter overigens fors langer. De Civic Hatchback is volgens Honda 19 procent stijver dan zijn voorganger en daarmee lijkt de auto iets van de traditionele Civic-scherpte terug te winnen.

Honda Civic

Interieur en gadgets

Ook het interieur van de nieuwe Civic Hatchback breekt sterk met dat van het actuele model. Het geheel oogt net als het exterieur modern en is dus ietwat minimalistisch van opzet. Bovenop het dashboard staat het infotainmentscherm, een unit die in de Verenigde Staten een diameter van 7- en optioneel 9-inch heeft. Achter het stuur zit een digitaal instrumentarium. Opvallend is het chroomkleurige rooster dat over de gehele breedte van het dashboard loopt waarin de uitstroomopeningen van de klimaatregeling zijn geïntegreerd.

Kijken we naar de voor de Amerikaanse markt bestemde Civic Hatchback, dan zien we dat het model er standaard wordt geleverd met Traffic Jam Assist en met tien airbags. Exacte details van de voor Europa bestemde Honda Civic Hatchback volgen in de aanloop naar de marktintroductie die in de herfst van volgend jaar plaatsvindt.

Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Mooi! Begint wel echt groot te worden zo'n Civic. Waar is de tijd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Inderdaad, valt me ook iedere keer op!

De Civic was eind jaren 90 echt nog de mooiste in zijn klasse, zag je toen ook nog vaak!

Wel raar dat we er nu nog meer dan een jaar moeten op wachten... zal de verkoop van de huidige ook niet goed doen...

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Comment

Ik zou juist nog gauw de huidige kopen, eerlijk gezegd.

Jammer dat ze opnieuw naar zo'n braaf design gaan.

Comment

En ik vind het positief dat ze afstappen van dat vooral door Johnnies en Marinas gesmaakte design.
            Dat zou natuurlijk een gevolg kunnen zijn van mijn leeftijd. (alhoewel ik ook in mijn jongere jaren nooit fan ben geweest van zo’n schreeuwerig design).
            Dit daarentegen kan ik wel smaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Civic 1.5 GL... Heb ik in 1989 mijn rijbewijs mee gehaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Civic 1.5 GL... Heb ik in 1989 mijn rijbewijs mee gehaald.
                Hahaha, idd! Maar ik dacht toch meer aan deze uit mijn jeugd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Ik zou juist nog gauw de huidige kopen, eerlijk gezegd.

Jammer dat ze opnieuw naar zo'n braaf design gaan.
                  Inderdaad, vind ik ook.
                  Blijf die voorkant raar vinden, die voorlichten hadden wat groter mogen zijn, ziet er nogal een genepen voorkant uit, kan het eigenlijk maar moeilijk beschrijven, misschien dat het er in het echt toch net iets anders gaat uitzien. Achterkant vind ik wel geslaagd.
                  Last edited by ; 26/06/2021, 00:02.

Comment

Comment

Deze vind ik heel mooi en een grote verbetering over het vorige model. Ik zie dat niet iedereen daarmee akkoord is en dat het gewaagde van de huidige net een positief aspect is, maar ik zie de vorige amper rijden. Voor mij deed die teveel denken aan een speelgoedauto. Dit lijkt een veel volwassener ontwerp.

Comment

Tja, smaken en kleuren. Moet ook zeggen dat ik deze toch mooi vind.

Comment

Geef mij toch maar de vorige, die van mij vind dat robuuste, stoere net schoon, ik ook trouwens, nog steeds krijgt ze complimenten met die van haar.

Er rijden al genoeg saaie auto's rond die wsl het dubbele kosten, dan liever zo 2 Civics met dat geld, of een Type R! Blijft nog steeds een droom, spreken over hybride voor de volgende, gaat wsl nog meer onbetaalbaar worden, als dat het geval is ja, dan moeten we dringend stappen zetten!

Comment

Ik vind het ook niets... deze niet, de vorige niet, die daarvoor ook niet... Het is allemaal beginnen foutlopen NA het model waar ik een tijd mee reed. (2005 1.6 Sport)

Comment

Ik vind hem wel iets hebben, doet achteraan wat denken aan een C Sportcoupé van indertijd!

Comment

Lijkt ook weer wat groter.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Wel niet voor hier maar toch de moeite om eens te bekijken.

2022 Honda Civic Si: First Look (Up-Close Details)

Comment

MOIN LEUTE, Wieder ein neues video von der Nurburgring Nordschleife, dieses mal mit Industry Pool prototype spotting. Streckenabschnitt: Brunnchen 2 Autos im...

op 1 min

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Die staat hier al een paar keer uitgebreider

Comment

Ik vind deze wel mooi. Hij is minder opvallend dan de huidige, maar daar staat tegenover (voor mezelf) dat de huidige echt een lelijk eendje is, doet zeer kinderlijk aan.

Comment

Working...
                                        X