Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Kind zijn houdt je jong, met voldoende geld had er hier al lang eentje op de oprit gestaan. Echt helemaal ons ding!

    Het vorige model Civic (geen Type R) kom ik vaak tegen tegenwoordig, rijden er toch meer rond dan er wordt gedacht. Blijft dan ook een zalige wagen om in te rijden, lekker sportieve zit, wel groot, maar een uniek uiterlijk. Mijn vriendin krijgt na 1,5 jaar nog steeds complimentjes.

    Benieuwd naar de nieuwe!

    Comment


    • #22
      DIT IS DE HYBRIDE HONDA CIVIC E:HEV

      Een krap jaar nadat Honda de eerste foto's van de nieuwe Civic Hatchback vrijgaf heeft het merk de Europese versie van het model uitgebreid belicht. De elfde generatie Civic komt - als we de Type-R even vergeten - alleen als hybride Civic e:HEV naar Nederland en is vanaf eind dit jaar beschikbaar.

      Met de komst van de hybride Civic e:HEV is elk model dat Honda in Europa levert voorzien van een geëlektrificeerde aandrijflijn. Daarmee heeft het merk de eerste stap in zijn elektrificatiestrategie afgerond. Wat er in 2023 komt? Een heleboel! Maar de nieuwe hybride Civic Hatchback is interessant genoeg om uitgebreider bij stil te staan.

      Hybride

      Hoewel de Civic in onder meer de Verenigde Staten wel als sedan geleverd wordt, haalt Honda de nieuwe elfde generatie van het model alleen als Hatchback naar Europa. Wat carrosserievarianten betreft valt er dus weinig te kiezen en datzelfde valt te zeggen over de aandrijflijnen. Hoewel Honda de Civic op termijn ook als heftige Type-R naar Europa haalt, is de hybride e:HEV-variant de enige conventionele variant die hier op de prijslijst wordt gezet. Die Civic e:HEV krijgt een splinternieuwe 2.0 viercilinder, een machine die volgens de Atkinson-cyclus loopt. Deze benzinemotor werkt samen met twee elektromotoren. Het systeemvermogen bedraagt 184 pk en 315 Nm. Uitgebreide technische specificaties van deze aandrijflijn houdt Honda nog onder de pet, al weten we wel dat het gemiddeld verbruik onder de 5 l/100 km moet liggen.

      Design

      Hoewel de Honda Civic direct als zodanig valt te herkennen, is er weinig van het wilde design van het vorige model overgebleven. De scherpe vouwen, strakke lijnen en grote openingen in de bumpers maken plaats voor rustiger ogende designelementen. De achterspoiler die de achterruit van de vorige Civic in twee delen opknipte, is tevens komen te vervallen. Aan de voorkant zijn de familiebanden met de Accord en Insight evident. De led-achterlichten zijn relatief eenvoudig van opzet en worden aan elkaar geknoopt met een ledstrip. Leuk detail: de zijspiegels zitten nu aan de portieren vast en zijn dus niet meer aan de A-stijl bevestigd.

      Ten opzichte van de vorige generatie Civic is het nieuwe 4,55 meter lange model in de lengte met zo'n 4 centimeter gegroeid. Daarbij is ook de wielbasis (+3,5 centimeter) groter dan die van het uitgaande model. Volgens Honda is de nieuwe Civic Hatchback 19 procent stijver dan zijn voorganger en daarmee lijkt de auto iets van de traditionele Civic-scherpte terug te winnen. Om het gewicht niet al te veel op te laten lopen is de motorkap uit aluminium vervaardigd en de achterklep uit een hars.

      Interieur

      Het binnenste van de nieuwe Civic is relatief minimalistisch van opzet met een over de gehele breedte van het dashboard lopende strook waarin de ventilatieroosters zijn ondergebracht. In het opgeruimd ogende dashboard vinden we onder meer een 9-inch infotainmentsysteem dat meer op ooghoogte zit dan het exemplaar in de vorige Civic. Het kan (draadloos) overweg met Apple Carplay en Android Auto.

      De nieuwe Honda Civic e:HEV komt in de herfst van dit jaar op de markt.


























      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Moet ik mij oud voelen als ik dit een geslaagde auto vind?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door jbvox Bekijk Berichten
          Moet ik mij oud voelen als ik dit een geslaagde auto vind?
          Beauty is in the eye of the beholder zeker? ;-)

          Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi.

          Comment


          • #25
            NEW Honda Civic walkaround – major hybrid revamp for VW Golf rival

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26


















              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Honda Civic (2022) - Eerste Kennismaking

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  De Honda Civic komt (bijna) alleen als hybride naar Europa

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29




                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30










                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Honda Civic im Test (2022) Wo gibt's noch mehr Auto für 31.900€?! Review | Fahrbericht

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          De prijs is er ook op vooruit gegaan, da edde natuurlijk me die hybride brol.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Lijkt ook weer wat groter.
                            1 mm langer om exact te zijn

                            Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                            De prijs is er ook op vooruit gegaan, da edde natuurlijk me die hybride brol.
                            ewel, gecontroleerd, valt heel goed mee voor België.
                            De oude top trim kostte 34K en een beetje en dan had je wel geen lederen interieur, dat was een 700-1000 euro extra....
                            Niet zeker of daar een pano dak bij zat en 18" velgen.

                            De nieuwe, in top trim Advance, zie hier:


                            Dus amper 2000 euro meer....Krijg meer waar voor je geld + geheel nieuwe technologie = hybride.

                            Wat ook mooi meegenomen is, is dat je quasi nix verliest van power en prestatie, zelfs iets beter + beter verbruik.
                            184pk ongeveer
                            300nm koppel
                            Optrekken officieel 7.8 tot 8.1s afhankelijk van trim, maar hier zie ik naar aloude Honda gewoonte een betere tijd dan opgegeven: 7.5s naar de honderd:


                            En daar zitten standaard (mooie) 18" velgen bij, lederen interieur, en pano dak.

                            Qua safety is die nog iets meer uitgebreid met een geavanceerder systeem dat tot en vanuit stilstand kan komen en vertrekken en sturen.
                            Dat laatste is het nieuwe element blijkbaar.
                            Een extra airbag tussen rijder en passagier, een primeur.
                            En een camera based systeem ipv radar based, iets dat blijkbaar eerder bij premium auto's te vinden zou zijn.
                            En last but not least, dat infotainmensysteem werd eindelijk aangepakt zo te zien, groter, scherper, sneller.

                            Brochure en prijslijstzijn dus al te dll op de Belgische website:
                            https://www.fl.honda.be/content/dam/...L_AW_NL_FD.pdf
                            https://www.fl.honda.be/content/dam/...FD0622_BNL.pdf



                            Alsook de +700 pagina tellende handleiding:
                            https://www.fl.honda.be/cars/owners/...compressed.pdf




                            Je verliest dus nix qua power, het interieur is premium (want Honda zegt dat het concurreert met de 1 reeks, beemer lovers gaan het niet willen geloven, maar als Honda het communiceert lol), en je krijgt veel meer kit.


                            Dus dan vind ik de prijs goed meevallen.

                            Als ik dan toch moet klagen op wat er gerust nog bij mocht misschien:
                            - HUD. De Mazda 3 heeft een HUD dachtek (eentje dat werkt via een scherm ipv rechtstreeks voorruit projectie)
                            - gekoelde zetels? want wel stuurwielverwarming, waarom dan geen zetelkoeling.
                            - 360 camera, wederom iets da de Mazda 3 wel heeft optioneel
                            Last edited by E-riko; 24/07/2022, 21:56.
                            The Power Of Dreams

                            Comment


                            • #34
                              De Elegance starte destijds aan 27000€... das toch meer dan 2000€ extra. Vind de prijs alles behalve meevallen, dus als we dezelfde wagen, wel nieuw model, zouden kopen, kost dit ons 4790€ meer... Auto's zijn over het algemeen gewoon veeeel duurder geworden, jullie kijken altijd naar de top trim, maar niet iedereen wil dat. Heb mijn MX-5 destijdes nieuw gekocht voor 23000€, kijk is wat je nu betaalt...

                              Bij sommige merken wordt je zelf verplicht van een automaat te nemen, terwijl dit ook al snel 2000€ meer is, voor minder rijplezier, in mijn geval dan toch.
                              Last edited by ; 25/07/2022, 18:11.

                              Comment


                              • #35
                                Elegance in de laatste jaren was de laagste trim idd, maar toen ik em kocht in 2019, was er onder Elegance nog een trim daaronder, relatief kaal.
                                In top trim is het eigenlijk minder dan 2000 euro verschil zoals gezegd, gezien de lederen zetels in top trim altijd een optie waren vroeger, en nu standaard.

                                Ik heb alvast net geen 30.860 euro betaald voor mijn Elegance in 2019.
                                Daarbij zaten lederen zetels bij van 700 of 1000 euro (weet ik niet meer zeker, mijn factuur spreekt van 495 euro, hmm), CVT automaat, overname korting + salonkorting, gratis lederen zetels + metaalkleur.
                                Trek van die 30.8K alle opties af: 30.800 - 1K (cvt) - 1K (leder) - metaalkleur (1200) = 27.5K, dusja, komt zowat overeen met die 27K waarover jij spreekt.
                                Dat is voor alle duidelijkheid de 1000cc 3 cilinder (dus niet de 1.5T met 184pk).

                                Dus in de laagste trim levels zijn de verschillen inderdaad groter, maar je hebt nu in de laagste trims allerlei standaard uitrusting die je niet eens kon verkrijgen op de oude lagere en zelfs Elegance trims, ik heb het eens opgezocht:
                                - airbag tss passagier en bestuurder
                                - geupdate Honda Sensing elementen (alle trims krijgen nu dezelfde Sensing, het volledige safety pakket dus)
                                - dode hoek monitoring (hoort eigenlijk bij puntje hierboven), dit heb ik zelfs niet eens op mijn Elegance.
                                - adaptieve cruisecontrol (cruise control tout cours was hoogstwss nie eens beschikbaar in de laagste trim toen)
                                - keyless
                                - leder stuurwiel (dat was in de laagste trim zeker geen leder, maar iets van kunststof)
                                - elektrisch inklapbare buitenspiegels
                                - automatische airco met twee zones
                                - verwarmde zetels vooraan (ja, nu overal standaard)
                                - elektrisch verstelbare lendensteun (manuele zetels blijven in laagste trim)
                                - parkeersensoren voor en achter en achteruitrijcamera (niet zeker hoe dat zat in de laagst trim vroeger, maar kan mij voorstellen dat op zijn minst 1 van de twee sensoren en de camera niet beschikbaar waren)
                                - 9" infotainment scherm, vroeger was dat sowieso een kleiner schermpje
                                - LED koplampen overal standaard, zelfs ik heb op mijn Elegance geen LED koplampen....

                                Zelf allemaal mooi te zien in de brochure die ik hierboven al deelde...


                                Dus conclusie, in absolute cijfers is die duurder geworden, ja, das ook normaal, maar al bij al, veel meer wagen voor je geld: motorisch, technologisch, uitrusting, veiligheid, noem maar op.
                                En naarmate je hoger in trim gaat, zelfs verwaarloosbaar duurder, dus ik blijf erbij, het blijft meer wagen voor niet veel meer geld.

                                Appelen met appelen vergelijken natuurlijk, als ik mijn 1000cc Elegance trim vergelijk met de top trim, betaal je nu 5.4K meer.
                                Maar zoals gezegd, vergelijk je beide top trims, is het 1K tot 1.3K meer dat je betaald....
                                The Power Of Dreams

                                Comment


                                • #36
                                  Het merendeel van die opties zitten op die van ons allemaal op, maw alles behalve een kale Elegance en jawel, voor nog geen 27000€, denk zelf dat we toen met korting maar een 25000€ betaald hebben. Wij hebben een van de weinige 2020 modellen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Toen ik hem kocht was er nog een trim boven Elegance, maar idd voor zijn laatste productiejaren zijn er qua trims nogal wat veranderingen doorgevoerd, die qua uitrusting nog genereuzer waren inderdaad.

                                    Zo herinner ik mij dat voor de 1.5T er maar 1 trim was: 'Sport' heette die dacht ik, die had dan ook quasi alles (enkel lederen zetels waren opties).
                                    En voor de 1.0T waren er dan maar 2 trims over waarbij 'Elegance' mogelijks de toptrim is geworden, dat kan.

                                    Zo herinner ik mij 1.0T versies met diffuser achteraan die platte windvleugel ook als ik me niet vergis en standaard elektrische zetels voor de bestuurder.
                                    En ook de zwarte side skirts (die een must zijn voor het model imo)

                                    Zo zag de toptrim 1.0L eruit, ik vermoed Elegance, maar niet zeker:


                                    Hebben jullie ook het panoramisch dak op die van jullie?


                                    edit: net uw topic aan het bekijken van jullie Civic!
                                    Mooi in dat blauw!

                                    Blijkbaar nog niet met die diffuser en windvleugel zoals hierboven, hierboven was dan ook de allerlaatste 'updates' eerder upsmuk dat ze hebben gedaan voor het einde van de run.
                                    Ik scrol nog wat door uw topic en zal daar dan vragen stellen over jullie Civic

                                    En late proficiat alle sinds!
                                    Last edited by E-riko; 29/07/2022, 23:11.
                                    The Power Of Dreams

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
                                      En late proficiat alle sinds!
                                      Thx!
                                      Tussen de Elegance en de Sport had je nog de Executive dacht ik, nog net iets meer uitgerust, maar voor ons had die Elegance al wat we nodig hadden.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        Thx!
                                        Tussen de Elegance en de Sport had je nog de Executive dacht ik, nog net iets meer uitgerust, maar voor ons had die Elegance al wat we nodig hadden.
                                        Just, Executive was de naam van de toptrim van de 1L.
                                        Voor de 1.5L had je Sport en Sport Plus, later is dat geevolueerd naar Sport Plus alleen.

                                        Hier alvast een leuke onboard video van de fake sound bij het optrekken, klinkt echt goe! op video althans merk ik quasi geen verschil met die Spaanse POV video van een Type R op het circuit, gek!

                                        The Power Of Dreams

                                        Comment


                                        • #40
                                          ok, vandaag 1u kunnen testrijden (pak 40, want zeker 20 min staan zeveren met de buren), en ik moet toegeven, ik begin er wel gevoelens voor te krijgen, deze nieuwe Civic hybrid, impressionant!

                                          Verassend, in het echt was die niet per se zoveel beter dan op foto en video, zoals bij vele autos wel is, zeker de uitgaande generatie
                                          Maar das niet erg, want op goeie video, vond ik em al heel geslaagd, die achtervleugels specifiek zijn bijzonder geslaagd, ze geven de wagen een klassevolle doch gezette look, nice!
                                          Heb idd meer een coup vibe dan een typische hatchback.

                                          Waar ik echt wild van word, is dat interieur.
                                          Zoon uitbater van de dealer werkt(e) part time voor Audi (lol) en die vind het kwalitatiever dan bepaalde Audi's...en ik volg hem 100%
                                          Honda heeft niet gelogen toen ze zeiden dat ze mikten op de BMW 1 reeks.
                                          Ogen sluiten en voelen en je denkt dat je in een premium merk zit Punt.

                                          Ogen openen en Honda loge bedekken, en je denkt nog steeds dat je in een premium merk zit....

                                          Daarom dat ik het bijna zonde vind dat ik geen geventileerde stoelen had + 360° camera + HUD.
                                          Nuja zat wel in de topuitvoering (dus 12 speaker of 11 bose systeem, pano dak, zonnebril houder, elektr best zetel, verwarmde zetel + stuur, mooie lederen stoelen)

                                          Infotainment: mooi groot scherp snel systeem en snel. Ook cockpit scherm, 10" in topuitvoering was heel aangenaam om bezig te zien. (als je remt of knippers, zie je dat ook allemaal daarop live gebeuren lol :p) Uitgaande generatie was een ramp, maja android auto gebruiken en je merkt daar eig ook niets meer van...

                                          Enige opvallende nadeel: stuurgevoel was afwezig, voelde raar aan, moeilijk uit te leggen.
                                          Ik denk dat het komt omdat de safety features gewoon zo hard overpakken dat die het gevoel overpakten...zeker int stad.
                                          Safety features die nog beter werkten, vooral de lane keeping was alvast duidelijk
                                          Had die features es moeten uitschakelen om te zien of dat iets zou doen met het stuurgevoel.

                                          Wegligging, geen opmerking, zelfde vertrouwde gevoel van mijn 10th gen, content dat dat gebleven is!
                                          (kort testrit natuurlijk, maar vertrouw er wel op dat die even solide is, zoniet subtiel zal verbeterd zijn)

                                          Punt 2 waar ik wild van werd en dat mij doet verlangen naar eentje: hybride drijflijn, jaha!
                                          Klinkt als een VTec haha, goeie fake sound, in deze tijden van fake sounds, zelfs in ICE, zijde dan beter met een goeie fake sound denk ik zo dan
                                          En vooral de kick die je voelt vanaf je het gaspedaal induwt!
                                          Honda heeft zijn belofte nagekomen door jou het gevoel te geven alsof je met een EV rijdt
                                          Je voelt dat die 300 of 315nm aan koppel heeft, impressionant!

                                          leuk dingeske, detaille


                                          Een impressie


                                          Heb nog wat gopro footage, zal die later nog delen hier.

                                          En dat allemaal voor ene auto die in topuitvoering niet veel meer kost dan de uitgaande generatie in zijn topuitvoering!
                                          Last edited by E-riko; 15/09/2022, 23:30.
                                          The Power Of Dreams

                                          Comment

                                          Working...
                                          X