Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
    En dat allemaal voor ene auto die in topuitvoering niet veel meer kost dan de uitgaande generatie in zijn topuitvoering!
    En da is?

Comment

Nog geen 37K
      Hadden we die discussie niet al gehad? (anders zoek in mijn post geschiedenis en de brochure hier gedeeld en te vinden op de Honda website )
      Daarbovenop, feit: de Civic is goedkoper dan zijn directe concurrenten, da heb ik zwart op wit in de comments in facebook aangetoond.

Focus op de wagen, die is écht schitterend

Morgen een 'optrek' video proberen delen en een interieur video.
      The Power Of Dreams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
        Nog geen 37K
        Hadden we die discussie niet al gehad? (anders zoek in mijn post geschiedenis en de brochure hier gedeeld en te vinden op de Honda website )
        Daarbovenop, feit: de Civic is goedkoper dan zijn directe concurrenten, da heb ik zwart op wit in de comments in facebook aangetoond.

Focus op de wagen, die is écht schitterend

Morgen een 'optrek' video proberen delen en een interieur video.
        Discussie ja idd, maar blijf het toch veel geld vinden… Is bij andere merken niet anders.
        Al die veiligheidssystemen, het is dat het moet, maar een auto idiot proof maken gaat nooit lukken, zolang de idioten blijven. Zo wordt ik naar mijn gedacht veel te snel gewaarschuwd als ik te dicht bij een voorganger kom en het gebeurd ook wel is dat die onder de 30 km/u gewoon alles dichtslaat als er links of recht iemand te dicht in de buurt komt…

Dan dat koppel, geeft alleen maar sneller slijtage aan banden, remmen,… waarom zijn pk's altijd meer van belang op wegen waar we maar 30 50 en 70 mogen rijden? De 130 pk die we nu hebben is ruim voldoende! Die hybride toestanden maken de wagen alleen maar duurder, als we denken daarmee de aarde te gaan redden…

Benieuwd naar de film'kes want de nieuwe Civic begin ik steeds mooier te vinden.

Het Si model voor Amerika, veel beter en daar waarschijnlijk nog een pak goedkoper ook.

Comment

In Gent kunnen testrijden?
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Gixxer jeps, maar zie dat quasi alle dealers ze al in huis hebben
            testrijden zou tegenwoordig easy moeten te regelen vallen...

los van hybride, hij rijdt zuiniger en vinniger dan onze 130pk small capacity motoren, win-win situatie eigenlijk.
            Ik kijk niet zozeer naar topsnelheid, maar naar optrekken, en ik blijf voorstander van een auto die vlot optrekt, en met zijn 315nm koppel, is dat za-alig...
            Misschien komt dat ook omdat ik graag met de moto rijdt, dat ik optrekken des te belangrijk vind. zeker :p

En als een auto er daarbovenop efficiënter op wordt, moet je dat alleen maar toejuichen.
            Heeft nix met 'de planeet redden' te maken.

Trouwens, hybrides zijn de ideale tussenstap van enkel ICE naar een gemengde wereld, hoe die er ook uit zal zien (BEV, waterstof hybrides).
            Want je zit nog tussen de twee werelden van brandstof elektrisch.
            Deze hybride moet je trouwens niet eens opladen zoals een stekker hybride, wat ook een voordeel is in deze nog te onzekere wereld.
            Andere discussie.

En dit is de zoveelste keer: gezien al die voordelen hierboven, is die amper duurder dan het topmodel van de vorige generatie....
            Én nogmaals, goedkoper dan zijn directe concurrenten.

Ik kan je alvast aanraden om de wagen op zijn minst te gaan bezoeken in de dealer, en als je kan, testrijden
            Liefst hoogste trim (10,2" digitale meters), want dat interieur en de meters zijn top om in te vertoeven!

Zal proberen dit weekend nog een rij impressie te uploaden...
            Last edited by E-riko; 17/09/2022, 17:15.
            The Power Of Dreams

Comment

New Honda Civic Hybrid e:HEV 2023 Test Drive POV

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

New Honda Civic Hybrid eHEV 2023 - Review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

NEW Honda Civic e:HEV Review: The best hybrid vehicle on the market??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    New Honda Civic Hybrid e:HEV 2023 Test Drive POV

Net toevallig dit film'ke gezien en heeft me iets meer overtuigd en als ik dan is een prijs ga maken voor de sport in het blauw, 33000€. Als ik dan ga vergelijken met andere merken krijg je idd veel waar voor je geld [mention]E-riko [/mention]
                    Zeker het bekijken waard maw.

Comment

Dat is precies ook nog één van de weinige "normale" auto's dat er nieuw te koop is, zo 'n Civic. Kan je die eigenlijk nog verkrijgen zonder al die hybride meuk en met een gewone benzine motor?

Comment

Neen, vanaf nu niet meer.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Dat is precies ook nog één van de weinige "normale" auto's dat er nieuw te koop is, zo 'n Civic. Kan je die eigenlijk nog verkrijgen zonder al die hybride meuk en met een gewone benzine motor?
                          1 enkele aandrijving: hybride geen andere opties in die hybride aandrijving.
                          Ze hebben er direct een aandrijving van gemaakt die voldoende aangenaam en krachtig aandrijft: 180pk en 315nm.

als het een troost mag zijn voor je, de eCTV, voelt aan als een mechanische automaat, en de fake sound klinkt als echt en al zeker voor onwetenden en een ongetraind oor.

Honda heeft op die aspecten alvast Toyota weten te verslaan als het gaat om 'het gevoel' van de aandrijving en het niet laten overkomen als een klassieke hybride à la Toyota-stijl.

Had deze week veel anders te doen waardoor ik er nog niet toe gekomen ben om mijn pov videootje te uploaden, hopelijk dit weekend...(maar dat wordt ook afwachten, want zaterdag ga ik een Ellio speedpedelec ophalen )
                          The Power Of Dreams

Comment

Honda Civic e:HEV (2022) - Review

Comment

New Honda Civic v Toyota Corolla v Kia Ceed

Comment

En de Honda wint. Dat blijven toch goeie wagens, dat was al zo in de 70's.

Comment

Gisteren even bekeken bij de dealer. Die auto is echt volwassen geworden. Exact dezelfde prijs als mijn Honda E met dezelfde uitrusting.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    New Honda Civic v Toyota Corolla v Kia Ceed

Carwow maakte al es een exclusieve review erover daarvoor

0-60mph onder 7s is toch wel straf, vooral gezien Honda boven de 8s in hun brochures plaats als officiële cijfer....blijkbaar is Honda 1 van die merken dat hun cijfers veelal onderschat.

En 0-60mph of 0-100kph, is niet 100 procent gelijk, maar zal mss een paar ondersten of hooguit een tiende schelen in tijd?
                                    The Power Of Dreams

Comment

Dit is eigenlijk wel een zeer interessante wagen. Goede prijs, interessante aandrijving, goed uitgerust. Denk eigenlijk niet dat ik een type R nodig heb en kan deze ehev een goed en goedkoper alternatief zijn.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Tja, een Type R koopt ge met uw hart, een gewone Civic met uw verstand. Is niks mis mee.

Comment

Mooie gezegd [mention]David67 [/mention]

Hoe hard we ook zo een Type R willen, de dag van vandaag pfffft is het het allemaal nog wel waard? In mijn geval zeker want ik werk bijna elk weekend, het moment waarop zoiets wordt buiten gehaald.

Comment

Working...
                                          X