Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

LOL, moet nog steeds mijn korte POV video impressie monteren, en ga zaterdag voor de 2e maal testritje doen met de Civic.
    Vorige keer op eigen initiatief.
    Deze keer kreeg vader officiële brief van de garage, en voila.

Zal proberen om nu gewoon mooie kiekjes te trekken.
    Zal wss wel weer een witte Advance trim zijn, hoogste uitrustingsniveau dus zoals vorige keer.
    The Power Of Dreams

Comment

Terug van testrit, is idd dezelfde auto.

POV rijimpressie filmpje laat wat op zich wachten, maar hier alvast de kiekjes van vandaag:

Na ons stonden de volgende testers al klaar....zal wel een hit worden zoals ik vermoed.

Aja, klein detail, bestelling geplaatst voor een nieuwe Civic
      Advance, hoogste trim dus full option, in het wit.

Wat de doorslag gaf, buiten de auto op zich natuurlijk, was de overnameprijs die men wou geven van de dealer voor onze huidige 1.0 Civic.
      Daardoor komt het maandelijkse afbetaal totaalplaatje van die we al hadden voor 5 jaar op quasi hetzelfde bedrag uit.
      Gewoon omdat de overname prijs zo hoog was.

Huidige zou wel afbetaald zijn januari '24.
      Hierdoor wordt het wel weer verlengd qua afbetalen.
      Omnium zal wss wel paar honderd euro duurder zijn, maar buiten dat + de verkeersbelasting (300 per jaar ipv +/- 130 nu), scheur ik er mijn broek niet aan.
      Ben wel bereid om die tientallen euro's meer per maand te betalen, want imo, krijg je ook veel meer auto in vgl met wat we nu hebben.

Blijkbaar hebben de verschillende crisissen ervoor gezorgd dat de prijzen van wagens enkel stijgen, ook de tweedehandsmarkt (niet in het oog gehouden).
      En gezien zijn voorstel overnameprijs, hebben we niet lang getwijfeld.

Levertijd = 9 maand
      En dan die overnameprijs, 1.0L medium trim (Elegance dacht ik?) met 45K op teller = net geen 17K
      Ik zou zelf maar 10K geschat hebben....dus, bestelling is daarmee geplaatst!
      The Power Of Dreams

Comment

Proficiat!
        Ik ben waarschijnlijk enorm ouderwets, maar VIJF jaar afbetalen voor een auto en bij de volgende alweer van ’t zelfde... ik mag er niet aan denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
          Proficiat!
          Ik ben waarschijnlijk enorm ouderwets, maar VIJF jaar afbetalen voor een auto en bij de volgende alweer van ’t zelfde... ik mag er niet aan denken.
          Daar zou ik ook niet aan beginnen. Nooit gedaan trouwens.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Niks mis met financiering imo. Alleen zou ik dan altijd 5j omnium verzekeren. Anders zijt ge een groot deel kwijt als er iets fout gaat.

Comment

Ik sponsor liever geen banken 5 jaar omnium doe ik sowieso.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Proficiat!

Als je nieuw en uitgaand model bij elkaar ziet, wat een verbetering die nieuwe.

Wit is een gedurfde keuze.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Niks mis met financiering imo. Alleen zou ik dan altijd 5j omnium verzekeren. Anders zijt ge een groot deel kwijt als er iets fout gaat.
                  En als hij niet gefinancierd werd, ben je dan een kleiner deel kwijt als er iets fout gaat?
                  Financiering of niet, dat heeft niets te maken met wel of niet een omnium.

Comment

Proficiat [mention]E-riko [/mention]
                    Da had ik nu ni meteen verwacht dat je er ook ene zou kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                      Proficiat!
                      ewel, de kans is heel groot dat we tegen de effectieve financiële afhandeling dat we voor 4 jaar of minder gaan

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                      Proficiat!

Als je nieuw en uitgaand model bij elkaar ziet, wat een verbetering die nieuwe.

Wit is een gedurfde keuze.
                      Merci allemaal!

waren aan het twijfelen tussen dat en Sonic Grey.
                      message-editor-1640279183658-2022hondacivichatch-kl-11.webp

Een wagen in lichte kleuren als wit is idd wel risico en niet altijd geslaagd, maar deze Civic leende zich er wel toe.
                      En persoonlijk vind ik hem in het wit zelfs het meest classy en premium uitzien.
                      Wit met zwarte accentjes maken het af, en is er zelfs plaats voor wat rode accentjes (zoals ik al deed bij mijn huidige )

En naast Honda Red is wit ook een knipoog kleur voor sportieve Honda's, Championship White genaamd, hier is het wel niet dat, maar 'Platinum White', een metaalkleur.
                      Maar tis vooral de mooiste kleur in het aanbod, imo.

Ook, wit is makkelijk vuil, maar, kan je ook simpelweg afspoelen zonder derna te moeten schoonvegen, want strepen zie je op alle andere kleuren veel makkelijker en wit is qua streepvorming de beste kleur.
                      Het heeft dus ook nog een praktisch voordeel

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                      Proficiat E-riko
                      Da had ik nu ni meteen verwacht dat je er ook ene zou kopen.
                      Merci!

​​​​​​​haha, ik zeg het, wij ook niet

overnameprijs was de trigger...​
                      Last edited by E-riko; 20/11/2022, 14:14.
                      The Power Of Dreams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
                        Merci!

haha, ik zeg het, wij ook niet

overnameprijs was de trigger...​
                        Haha, we kennen dat! Ook wij hebben onze Civic destijds zo gekocht.
                        Sonic Grey vind ik ook wel iets hebben, maar uiteindelijk ga ik altijd terug naar het blauw, niets aan te doen.

Wat die lening betreft ja, auto's zijn enorm duur geworden dat het haast niet meer weg te denken is vrees ik.
                        Heb het destijds voor mijn Mazda en 2 jaar terug voor de Honda ook gedaan, 1% intrest toen, waarom zou je het niet doen? En je geld blijft mooi staan in geval dat je het voor iets anders kan gebruiken.
                        Wel niet het volledig bedrag, eerder telkens de helft.

Als we ooit een Type R willen zullen we niet anders kunnen.
                        Last edited by ; 20/11/2022, 16:29.

Comment

leuke ontdekking, wireless Android Auto mogelijk via parameter wijziging in service menu

The Power Of Dreams

Comment

Honda Civic Hybrid 2023 stuurt heerlijk! - REVIEW

Comment

Valt enorm op hoe goed hij uit elke review komt.

Comment

en terecht.

Zelfs dezen irritanten Duitser is er vol lof over, begint die zelfs al te vergelijken met premium autos op vlak van ophanging etc

hoe dan ook, mooi van deze angle in het wit

The Power Of Dreams

Comment

Zelf zie ik dat blauw het liefst.

Comment

gezien in het echt, ik blijf het frappant vinden hoe premium die auto eruitziet in dat wit
                                    The Power Of Dreams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
                                      gezien in het echt, ik blijf het frappant vinden hoe premium die auto eruitziet in dat wit
                                      Nog nooit een auto gekocht omwille dat die er premium zou uitzien door een bepaalde kleur… Ieder zijn ding zeker. Ik denk altijd blauw, er rijdt al grijs wit en zwart genoeg rond.

Onze Civic heeft nog steeds veel bekijks en das ook vooral door de kleur, maar ook ni echt de bedoeling, ik zie blauw gewoon graag op de meeste auto's. Ieder zijn ding, maar toch iets raar om een kleur te kiezen, premium, who cares?

Comment

Who cares ? Blijkbaar 90% van de Audi, BMW en Mercedes rijders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Nog nooit een auto gekocht omwille dat die er premium zou uitzien door een bepaalde kleur… Ieder zijn ding zeker. Ik denk altijd blauw, er rijdt al grijs wit en zwart genoeg rond.

Onze Civic heeft nog steeds veel bekijks en das ook vooral door de kleur, maar ook ni echt de bedoeling, ik zie blauw gewoon graag op de meeste auto's. Ieder zijn ding, maar toch iets raar om een kleur te kiezen, premium, who cares?
                                          ik ook niet, maar ik concludeer het gewoon in vgl met de rest van hun kleurenaanbod...

mooi meegenomen zeg ik dan, lekkere strakke bak, weg met het johnny gehalte die de andere had, op foto meer dan in het echt wel

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Who cares ? Blijkbaar 90% van de Audi, BMW en Mercedes rijders.
                                          hahaha, feit
                                          The Power Of Dreams

Comment

Working...
                                          X