Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Swat, premium of niet, boeit me niet.
    Nog steeds benieuwd naar de prijs van de Type R. En wie weet anders wel is zoeken naar een goeie 2de hands. Heb er al enkele mooie gezien, maar ook met een stevige prijs.

    Een elektrische of hybride met automaat zal het nooit worden voor mij, zolang het nog kan…
    Last edited by ; 07/12/2022, 13:22.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
      Swat, premium of niet, boeit me niet.
      Nog steeds benieuwd naar de prijs van de Type R. En wie weet anders wel is zoeken naar een goeie 2de hands. Heb er al enkele mooie gezien, maar ook met een stevige prijs.

      Een elektrische of hybride met automaat zal het nooit worden voor mij, zolang het nog kan…
      Prijs type R staat in de configurator. Vanaf 55K.
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

      Comment


      • #83
        En de winnaar is.....Juist!

        Civic v Golf v Focus v Astra - review



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #84
          Inderdaad!
          Nu al een topwagen.
          Carwow heeft nu al 3 reviews gedeeld, eentje over het model op zich en de twee anderen waar hij tegenover al zijn belangrijkste concurrenten gesteld wordt, en die wint op ALLE aspecten.

          En carwow is niet de enige reviewer die lyrisch over de nieuwe Civic.
          De hybride (naast de Type R), heeft nu al prijzen en titels geworden bij diverse magazines.

          Er wordt hier wel eens gezegd dat de auto te duur is geworden, wat ik meermaals heb genuanceerd (ik ga het niet nogmaals herhalen door de vergelijking opnieuw te maken), maar als er 1 generatie is waarin de het model een echte jump in prijs-uitrusting-kwaliteit kent, dan is het wel met deze nieuwe 11e generatie.

          De SUVs hebben al reeds een prijsstijging ondergaan.
          De Civic in november.

          En ja, hier het bewijs.

          zo'n 1000 euro

          We hebben besteld voor de prijsstijging.
          The Power Of Dreams

          Comment


          • #85
            De 'gewone' Civic vind ik niet te duur, die is nog betaalbaar, het is vooral de type r die er wat over is.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • #86
              idd, ben er eerlijk gezegd ook een beetje van verschoten

              een beetje, want anderzijds wordt deze blijkbaar in veel beperktere oplages gemaakt dan de 10e gen
              The Power Of Dreams

              Comment


              • #87
                blijkbaar zit er wel wireless Android Auto op, enkel is die gedeactiveerd fabriek af maar kan je ze via het service menu zoals beschreven in video activeren:



                mogelijke redenen voor die keuze is omdat draadloze AA op sommige smartphones helemaal niet betrouwbaar is? en dat ze het daarom verkiezen bedraad te maken...
                The Power Of Dreams

                Comment


                • #88
                  Eindelijk wat tijd gevonden om de video af te werken op mijn slow ass PC

                  Kleine POV impressie dus van de twee testritjes samen.


                  Kijk er enorm naar uit om deze in ontvangst te nemen....maar....

                  ondertss is er weliswaar een onverwachtse wending gekomen, ik heb namelijk een huis gekocht en gezien de daarbij horende kosten, is het nog maar de vraag of ik op mijn naam een lening zal kunnen aangaan voor het resterende bedrag van de wagen (na overname of verkoop van onze huidige).

                  Want wat ik me hierbij afvraag, de kredietverlenende instantie zal sowieso zien dat ik een hypotheek lopen heb en zal afhankelijk daarvan de lening goed of afkeuren?
                  Dat mag ik toch veronderstellen, dat die checks sowieso gebeuren?

                  (hoewel ik me toch ook vragen stel bij het gemak dat kredietinstellingen soms hypothecaire leningen afgeven....meer bepaald die drempels die ze tegenwoordig hanteren )

                  Ik zou de openstaande lening voor deze Civic wel kunnen dragen, maar nogmaals, zal afhangen van hoe dat beoordeeld wordt door de kredietverlener.
                  Lening zal via de Honda garage zelf afgesloten worden, was Alpha Credit als ik me niet vergis waar die mee samenwerken.

                  Plan B, men vader zou de lening aangaan (en we delen onderhands de afbetaling voor elk de helft), want zoals bij de huidige wagen, wordt dit sowieso weer een 'deelwagen' (waarbij ik ze in de praktijk toch voor 90% gebruik lol)
                  Nu is mijn vraag hierbij, tot welke leeftijd mag je een autolening nog aangaan eigenlijk?

                  Heb enkel online wat info gevonden mbt leeftijdsgrenzen bij hypotheken, maar niet specifiek betreffende autoleningen.
                  Maar ook bij hypotheken zijn er niet echt wettelijke leeftijdsgrenzen zie ik.
                  Sowieso zouden we lenen op 2 jaar, mogelijks 3 jaar en men vader zal in maart 71 worden, dus 73 of 74 bij de laatste afbetaling...
                  Zou dat kunnen?

                  Kredietspecialisten?
                  The Power Of Dreams

                  Comment


                  • #89
                    Over het krediet kan ik me niet uitspreken.

                    Je hebt er precies wel best vlot mee gereden

                    Apart ook hoe hij waarschuwt voor de rode licht camera.

                    Parkeersensoren lijken me goed te werken.

                    Had deze de optionele rode interieur verlichting?
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                    Comment


                    • #90
                      Moet toch een hele goede auto zijn in alle opzichten want alle bij alle testberichten en filmpjes op Youtube wordt hij de hemel ingeprezen. Tevens de auto van het jaar voor Laurent Blairon (autogids) en Bas Van Putten (Autoweek).


                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                        Over het krediet kan ik me niet uitspreken.

                        Je hebt er precies wel best vlot mee gereden

                        Apart ook hoe hij waarschuwt voor de rode licht camera.

                        Parkeersensoren lijken me goed te werken.

                        Had deze de optionele rode interieur verlichting?
                        ewel, heb niet gekeken op hoeveel het verbruik precies stond bij aanvang vd testrit.
                        Ik vrees dat iedereen hem wel op sport stand zal gezet hebben, zo gelaten en dat de meeste testrijders er 'alles' uit gehaald hebben in zoverre dat kan op een half uurtje zonder crimineel te doen op de baan

                        het stukje waar je het zag springen van 6.0-6.2L/100km was toen men vader reed, aan het begin van de tweede testrit, en dat is conservatief (weliswaar in sport, maar toch), daar zal het niet aan liggen dat die aan de 6L begon

                        Deze had nix van sfeerverlichting.
                        Storend vind ik wel dat er in de Japanse markt, Australische markt en vermoedelijk Noord-Amerikaanse markt, die rode led strips had als sfeerverlichting, bovenaan de deurhendels in die zwarte gloss black strip.
                        Hoogstwss kan je dat wel achteraf laten installeren, want het is en blijft dezelfde wagen, en die hybride wordt ook verkocht in al die markten, behalve bij de Amerikanen, natuurlijk


                        Die rode licht camera, zijn van Waze, als dat een flitspaal is voor door het rood licht te rijden is, dus niet per se voor rode licht camera's, maar is dus Waze, en niet Honda
                        Jij gebruikt geen Waze leidt ik hieruit af? Handig ze...

                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Moet toch een hele goede auto zijn in alle opzichten want alle bij alle testberichten en filmpjes op Youtube wordt hij de hemel ingeprezen. Tevens de auto van het jaar voor Laurent Blairon (autogids) en Bas Van Putten (Autoweek).

                        ​inderdaad, net door al die prijzen, zowel online, als van verschillende nationale magazines blijkbaar, verschiet ik ervan dat hij niet eens het lijstje haalt voor auto van het jaar op het komende autosalon in Brussel.

                        Zeker met al die ecologische toestanden enal, want qua hybride aandrijving alleen al is hij uniek van hoe alles werkt.
                        Daarbovenop de enige hybride dat de efficiënte verbrandingsmotor op de markt koppelt aan de mogelijkheid om sportief te rijden.

                        de LC500h buiten beschouwing gelaten.

                        Als ik kijk naar de site van het autosalon, zie ik wel weeral vooral SUV en consoorten, en Europees
                        Last edited by E-riko; 30/12/2022, 19:19.
                        The Power Of Dreams

                        Comment


                        • #92
                          [QUOTE=E-riko;n6547368]

                          ewel, heb niet gekeken op hoeveel het verbruik precies stond bij aanvang vd testrit.
                          Ik vrees dat iedereen hem wel op sport stand zal gezet hebben, zo gelaten en dat de meeste testrijders er 'alles' uit gehaald hebben in zoverre dat kan op een half uurtje zonder crimineel te doen op de baan

                          het stukje waar je het zag springen van 6.0-6.2L/100km was toen men vader reed, aan het begin van de tweede testrit, en dat is conservatief (weliswaar in sport, maar toch), daar zal het niet aan liggen dat die aan de 6L begon

                          Deze had nix van sfeerverlichting.
                          Storend vind ik wel dat er in de Japanse markt, Australische markt en vermoedelijk Noord-Amerikaanse markt, die rode led strips had als sfeerverlichting, bovenaan de deurhendels in die zwarte gloss black strip.
                          Hoogstwss kan je dat wel achteraf laten installeren, want het is en blijft dezelfde wagen, en die hybride wordt ook verkocht in al die markten, behalve bij de Amerikanen, natuurlijk


                          Die rode licht camera, zijn van Waze, als dat een flitspaal is voor door het rood licht te rijden is, dus niet per se voor rode licht camera's, maar is dus Waze, en niet Honda
                          Jij gebruikt geen Waze leidt ik hieruit af? Handig ze...

                          [QUOTE]

                          Ivm de sfeerverlichting, ik ging af op dat rood rond de startknop. Maar dit is dus staandaard? Zelf zou ik de rode sfeer verlichting speccen. Maar als dat met led strips is over nadenken.

                          Ah haha, ik had niet door dat dit Waze was, ik heb vroeger nog gebruikt om files te ontwijken als beroepschauffeur maar dat kan ik me niet meer herinneren. Is ondertussen al enkele jaren geleden.
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

                            Ivm de sfeerverlichting, ik ging af op dat rood rond de startknop. Maar dit is dus staandaard? Zelf zou ik de rode sfeer verlichting speccen. Maar als dat met led strips is over nadenken.

                            Ah haha, ik had niet door dat dit Waze was, ik heb vroeger nog gebruikt om files te ontwijken als beroepschauffeur maar dat kan ik me niet meer herinneren. Is ondertussen al enkele jaren geleden.
                            duf het niet 100% zeggen, maar zou wel gokken dat het over alle uitrustingklasses standaard is die 'glowende' startknop ja...maar die zie je toch met moeite, dus qua sfeer ben je er niets mee, tenzij je hem zoekt en erop staat te kijken natuurlijk lol

                            Mbt die rode strip, hier een screenshot van gemaakt.
                            Voor Japanse markt


                            De Type R heeft die ook standaard, maar het trim stuk is geen gloss afwerking, maar gewoon matt zwart.
                            Dus je zou al zo een gloss zwart trimstuk uit een andere markt moeten importeren wil je die per se hebben, of je moet het stellen met het fletse matt zwarte stuk van de Type R als je die led strip wil in je deur paneel.
                            De Type R heeft wel optioneel een 'carbon' finish trimstuk.

                            Ben wel benieuwd of de connectors er al zitten en het dus gewoon een kwestie van plug en play zou zijn, zou denken van wel natuurlijk gezien het uit dezelfde fabriek komt uit Japan, en ze het in Japan wel hebben.
                            Niet 100% zeker, maar dacht wel dat de hatch in de VS die ook in de VS gemaakt wordt, die led strip heeft op bepaalde uitrustingsniveaus.
                            Daarin zit Europa precies weer geïsoleerd.

                            Heb het al vaak herhaald, maar blijf het raar vinden waarom Honda dat blijft doen.

                            Qua kleur, voor de opbergruimte in de centrale armsteun en de cupholders in het midden, zou ik voor wit gaan.
                            En voor de rest in het rood.
                            Alleen, ziet het eruit als een aangeboden pakket, dus alles in het een of het andere.
                            Maar denk wel dat je kan vragen aan de dealer dat ze het apart bestellen, want elke zone is apart verkrijgbaar...

                            Maar als die puddle lights in het wit zijn, zou het op zich ook mooi uniform zijn om alles in het wit te hebben.
                            Enkel die led deurstrip is in het rood te verkrijgen.

                            Tis een Honda, en geen premium Duitser (of zelfs Zuid Koreaan) waarbij je alles on the fly kan veranderen van kleur
                            The Power Of Dreams

                            Comment


                            • #94
                              heeft wel iets met die HDP wing achteraan





                              ​imo, het ontbrekende element om dat achterste af te maken.

                              Wel een bitch om te installeren, beter door een pro laten doen:


                              Ja, hatch klep is resin, kunststof dus.


                              En weet niet of deze review van Autogids al gepost werd hier:
                              AutoGids test de 2022 Honda Civic e:HEV. Lees onze review van de elfde generatie, die nog enkel verkrijgbaar is als hybride e:HEV.


                              De conclusie:
                              De Honda Civic e:HEV is, zoals we dat van de Japanse constructeur gewend geraakt zijn, een technisch meesterwerkje. Een brok gebruiksvriendelijke hightech die toch ruimte laat voor het nodige rijplezier.

                              En de rest moet men maar zelf lezen.
                              The Power Of Dreams

                              Comment


                              • #95
                                Die spoiler is dik idd.

                                Motor zit toch ook wel goed in elkaar met die twee elektromotoren. Zo'n ehev is een perfect alternatief voor de duurdere PHEV van de concurrenten.
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                Comment


                                • #96
                                  NEW Honda Civic review – why it's a BRILLIANT hybrid

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                    Die spoiler is dik idd.

                                    Motor zit toch ook wel goed in elkaar met die twee elektromotoren. Zo'n ehev is een perfect alternatief voor de duurdere PHEV van de concurrenten.
                                    Idd!

                                    Over zelf opladende hybrides gesproken, Nissan doet dat ook blijkbaar

                                    Zat tussen de YouTube voorstellen + en ben geabonneerd op het Carwow kanaal:


                                    Bij Nissan hebben ze maar 1 motor en geen 2 motoren zoals de Civic om de auto aan te drijven, das het opvallendste.
                                    En als er een 2e elektromotor bij zit, is het om de achterste wielen aan te drijven, waardoor het een 4WD wordt.

                                    Bij de Civic werkt het systeem met 2 motoren (altijd voorwielaandrijving) als volgt, als ik het goed begrijp:
                                    - 1 grote elektromotor/generator om de voorwielen aan te drijven.

                                    - 2e kleinere elektromotor, werkt puur als generator voor die grote 1e elektromotor die de wielen aandrijft en doet zelf niets om rechtstreeks de voorwielen aan te drijven.

                                    - nieuw ontwikkelde 2 liter benzine motor die werkt volgens het Atkinson principe, werkt quasi altijd tegen optimale thermische efficiëntie (zou de meest efficiënte benzinemotor op de markt zijn!...).
                                    Daarom dat de wagen zoveel mogelijk rijdt op de 1e elektromotor waarbij die in veel gevallen wordt bijgetreden door die efficiënte benzinemotor als generator.
                                    Enkel in heel specifieke gevallen gaat die benzinemotor alleen wél de voorwielen aandrijven.

                                    Recuperatie is ook heel efficient en die gaat rechtstreeks naar de grote elektromotor, dus zonder dat die een versnellingsbak moet passeren ofzo.
                                    Een versnellingsbak, die er trouwens ook niet is, de eCVT is geenszins mechanisch.
                                    En als de benzinemotor voor de aandrijving wordt gebruikt, heeft die blijkbaar ook rechtstreeks contact met de voorwielen, 1-1.

                                    De opgewekte stroom gaat dus ook niet puur en alleen naar de (kleine) batterijen, want dan zou die relatief snel op zijn, (cijfer van de batterij vergeten, maar die is echt super klein...)
                                    De twee elektro motoren maken zelf hun stroom aan.
                                    Pas als er nog extra stroom nodig zou zijn, schiet die batterij bij.

                                    In de productvideos lijkt het alsof die batterij constant stroom zit te leveren in hybrid of EV drive.
                                    Maar in de praktijk is zijn rol kleiner blijkbaar en doen die twee motoren wel al veel qua stroomopwekking.

                                    Ik denk dat hier zeker niet te onderschatten valt welke know how Honda heeft opgedaan de afgelopen jaren van zijn deelname aan de Formule 1 die sinds 2014 hybride rijden.
                                    Schoolvoorbeeld van hoe motorsport technologie pusht en ook van trickle down naar consumentenproducten.

                                    ps: het rijgedeelte van de review werd geschoten vanuit een...Civic
                                    Die Civic werd zelfs zo overduidelijk in beeld gebracht, dat ik het bijna vreemd vind dat hij er niet naar verwijst, gezien de gelijkenissen.
                                    The Power Of Dreams

                                    Comment


                                    • #98
                                      Gisteren naar het salon geweest en de Civic kunnen bekijken, er stond in een witte in advance uitvoering. Gepraat met de informant, ze konden mij geen overnameprijs voor mijn wagen geven, daarvoor moest ik bij de dealer zijn.

                                      De wagen is iets kleiner dan ik verwacht had, achter het stuur zat ik zeer goed, zeer goede zitpositie, echt wel prachtig afgewerkt interieur. Ik voelde gewoon dat die goed moet rijden. Achterkant is ook zeer goed gelukt, met zijn coupé vorm.

                                      Kortom ik ben overtuigd dat dat dit een zeer goede wagen is maar er is nog veel twijfel om tot eventuele aankoop over te gaan. Ik ga mijn Skoda te veel missen denk ik en ook heeft die nog maar net 50 000km en dan is het echt zonde om die weg te doen. Ook 46 pk minder waardoor ik wat op mijn honger ga blijven zitten. Maar zeer zeker heel interessante wagen deze Civic.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                      Comment


                                      • #99
                                        Welke Skoda is het dat je hebt met ongeveer 230pk, een RS veronderstel ik?

                                        Ook kijken in verhouding met het verbruik, daar zal jouw zwaardere Skoda hoogstwaarschijnlijk een puntje aan kunnen zuigen vrees ik, voor niet veel betere laat staan merkbare prestaties.
                                        En zeker kijken hoe je jouw wagen vooral zal gebruiken: vooral stad, secundair, autosnelweg, mengeling, etc...

                                        Uit nieuwsgierigheid gekeken naar de Octavia RS in diesel en benzine, sowieso al duurder qua wegentax en verzekering.
                                        De diesel als de benzine hebben meer koppel (en meer pk zoals je zei)
                                        Maar verbazingwekkend hebben ze optrekcijfers die niet zo heel impressionant zijn gezien hun vermogenscijfers.
                                        7,5s voor de diesel
                                        6,7s voor de benzine

                                        Civic haalt in alle online tests rond de 6,9-7,1s (in hun brochures 8,1s).
                                        Het is bekend dat Honda durft onderschatten in hun cijfers, hoe accuraat Skoda is in hun cijfers, weet ik niet natuurlijk...

                                        Over dat koppel, de Honda heeft 315nm.
                                        De diesel RS 400nm en de benzine RS 375nm.
                                        Hernemen zou dus in theorie iets beter moeten zijn op die RS modellen.

                                        En jij maakte je 'zorgen' om het aantal pk's, terwijl de Civic eerder op koppelgebied wss zal moeten 'boeten' :p
                                        Hoewel ik dat in de praktijk ook wel eens zou zien, want met die hybrides zal het ook afhangen van welke snelheid

                                        Als total package, prestatie-verbruik-fiscaal, gaan die pk-zorgen normaal verdwijnen als sneeuw voor de zon...

                                        En los van die cijfers die al dicht bij elkaar liggen, zit je met het verbruik van die hybride die sowieso lager is.
                                        Dit werd gedeeld in een facebookgroep,

                                        kanttekening: in eco modus en rustig tempo uiteraard, maar je moet het maar doen...

                                        PS: als ik kijk naar een artikel op Knack van 10 januari, zijn 2e hands benzine wagens net heel gegeerd....
                                        The Power Of Dreams

                                        Comment


                                        • Ja is RS 230.

                                          Met die elekromotoren zal die wss niet veel trager aanvoelen, je hebt een punt. 0-100 ligt heel dicht bij elkaar.

                                          Het mindere verbruik zou zeker welkom zijn, de auto zou vooral gebruikt worden om naar het werk te rijden op 4km en soms eens langere ritten bij vrienden en familie. Rond de 10 000 km op jaarbasis. Mijn rijstijl is met de jaren sowieso gezapiger geworden, ritjes dat ik eens ferm doorduw zijn een minderheid geworden. In die zin sluit zo'n ehev beter aan bij mijn rijstijl. De pk's zitten vooral in het koppeke he omdat je de cijfers ziet.

                                          Voor de Skoda weg te doen is het idd wel de moment qua waarde dat je ervoor krijgt.

                                          Zal er nog eens over nadenken, je bent een goede verkoper
                                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X