Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
    Vorige maand getekend voor een witte Civic Type R. Lever termijn onduidelijk, er is 2024 geschreven, maar 2025 zou evenzeer kunnen. Laat het wachten maar beginnen nu.
    Ze hebben me verteld dat België er 90 exemplaren per jaar krijgen, i.v.m. de beperkte CO2 voorwaardes waar een autoconstructeur zich jaarlijks moet aan vast houden. En zoals in dit topic is reeds vermeld, geen kortingen van toepassing (bij mij).
    ja ok van die co2 voorwaardes, maar dan nog, die Type R stoot nu toch niet zooo gigantisch veel co2 uit?

is het gewoon niet zo dat die wagen simpel van zichzelf uit gelimiteerde geproduceerd wordt, en dit nog eens in combinatie met de het wereldwijde chipprobleem dat nog niet is uitgewerkt, getuige de ultra trage leveringstermijnen van zowat elke nieuwe wagen, zelfs de 'gewone' wagens....
    The Power Of Dreams

Comment

• collega kocht identieke auto, produktie lag 2 weken voor op mijn exemplaar, zelfde uitvoering kwa opties (alleen getint glas achteraan op zijn auto, maar daar steekt geen chip in)
      >>>zijn auto in wacht tgv een chip

(en ik dacht verkeerdelijk dus dat het probleem uitgemolken werd om geen korting te hoeven geven)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten

ja ok van die co2 voorwaardes, maar dan nog, die Type R stoot nu toch niet zooo gigantisch veel co2 uit?

is het gewoon niet zo dat die wagen simpel van zichzelf uit gelimiteerde geproduceerd wordt, en dit nog eens in combinatie met de het wereldwijde chipprobleem dat nog niet is uitgewerkt, getuige de ultra trage leveringstermijnen van zowat elke nieuwe wagen, zelfs de 'gewone' wagens....
        Honda vecht al jaren met de co2 uitstoot over hun totale verkoop, kan je ook in de pers wat over terugvinden. Kort gezegd is hun jazz hun meest verkochte model en die zit tien gram boven het gemiddelde dat ze moeten halen.

In 2020 hebben ze in december hun hele stock Honda e 1 dag ingeschreven. Mijn showroom model dat ik vorig jaar kocht is zo een tweedehands uit 2020. Daar hebben ze dus veel geld op verloren maar dat was goedkoper dan de boete ?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          collega kocht identieke auto, produktie lag 2 weken voor op mijn exemplaar, zelfde uitvoering kwa opties (alleen getint glas achteraan op zijn auto, maar daar steekt geen chip in)
          >>>zijn auto in wacht tgv een chip

(en ik dacht verkeerdelijk dus dat het probleem uitgemolken werd om geen korting te hoeven geven)
          Lol
          Zeg dat eens al deze die veel moeten stempelen wegens tekorten.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Wat ik heb horen zeggen is dat de V.S. 550-600 stuks krijgt, Japan 10.000 stuks (Ook weer zo iets overdreven). Voor Europa weet ik totaal niet hoeveel er beschikbaar zijn.
            Eén ding is wel zeker, er is veel vraag vanuit de wereld er naartoe. ''Nieuwe of net niet nieuwe'' exemplaren die in de showroom of bij een garage staan, vragen er 5000-10000 euro méér voor dan de aankoopprijs (zie Mobile.de). En zoiets kan enkel gedaan worden als de vraag groter is als het effectieve aanbod. En hij stoot toch een 187gr co2 uit, wat toch meer als de gemiddelde 4 cilinder hothatch is. Maar alles onder de 200gr co2 is nog net betaalbaar qua inschrijving.
            Last edited by Br3cht; 12/03/2023, 19:56.

Comment

Vorige maand getekend voor een witte Civic Type R. Lever termijn onduidelijk, er is 2024 geschreven, maar 2025 zou evenzeer kunnen. Laat het wachten maar beginnen nu.
              Ze hebben me verteld dat België er 90 exemplaren per jaar krijgen, i.v.m. de beperkte CO2 voorwaardes waar een autoconstructeur zich jaarlijks moet aan vast houden. En zoals in dit topic is reeds vermeld, geen kortingen van toepassing (bij mij).
              Heb de mijne nu een dikke maand.
              Ga je geen spijt van hebben.
              Zonde dat je zo lang moet wachten.
              Last edited by evoIX; 12/03/2023, 21:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Honda vecht al jaren met de co2 uitstoot over hun totale verkoop, kan je ook in de pers wat over terugvinden. Kort gezegd is hun jazz hun meest verkochte model en die zit tien gram boven het gemiddelde dat ze moeten halen.

In 2020 hebben ze in december hun hele stock Honda e 1 dag ingeschreven. Mijn showroom model dat ik vorig jaar kocht is zo een tweedehands uit 2020. Daar hebben ze dus veel geld op verloren maar dat was goedkoper dan de boete ?

Ik had het over de oorzaak van de zeldzaamheid in beschikbaarheid van de Type R specifiek, dat volgend mij minder te maken heeft met co2 uitstoot, maar vooral met een geplande exclusiviteit gecombineerd met de chiptekort problematiek waarmee de sector mee blijft sukkelen.

Die exclusiviteit vertaalt zich ook in de prijskaart, deze is 10K duurder dan de uitgaande generatie, voor basically dezelfde onderhuids....

Dat vechten tegen co2 uitstoot doen alle merken.
                Voor elke gram boven de 100 gram co2, betaald de fabrikant een boetebedrag aan Europa, per auto..
                Geen enkel merk is hierdoor boetevrij, buiten de EV merken.

En gezien het vastgelegd beperkt aantal Type Rs dat ze gaan verkopen in Europa, echt super gelimiteerd, heb je daar je antwoord..

Ze willen het exclusief houden in de eerste plaats om die 55K prijskaart te justificeren.
                Dat het wat scheelt in boetes, is een mooi neveneffect, maar ik denk dat het eerder aan dat eerste ligt, dan aan het tweede.
                The Power Of Dreams

Comment

• zijn er hier nog die eentje besteld hebben?

want ik vraag me af of er mensen zijn die ondertussen een specifieke leveringsdatum gekregen hebben via een update?

ik lees op de UK fb groep dat mensen met bestellingen van oktober een datum hebben gekregen in augustus....
                  The Power Of Dreams

Comment

• zelf geïnformeerd en antwoord gekregen van de dealer dat ze geen melding hebben gehad van enige vertraging van mijn Civic.

Maar ze hebben in het algemeen wél te maken met vertragingen, en zegt dat er een wereldwijde productiestop is ingeroepen om de huidige productie (bestellingen van wagens zoals de mijne), eerst te kunnen verwerken....

Dus so far so good en op schema, hopelijk blijft het zo...​
                    The Power Of Dreams

Comment

zelf geïnformeerd en antwoord gekregen van de dealer dat ze geen melding hebben gehad van enige vertraging van mijn Civic.

Maar ze hebben in het algemeen wél te maken met vertragingen, en zegt dat er een wereldwijde productiestop is ingeroepen om de huidige productie (bestellingen van wagens zoals de mijne), eerst te kunnen verwerken....

Dus so far so good en op schema, hopelijk blijft het zo...​
                      Bij mijn dealer een paar weken terug was het ook geen leuke stemming als het over de leveringen ging.

Ze worden zelfs een beetje ongemakkelijk van de nieuwe modellen die ze aankondigen. De sluiting van Swindon maakt het natuurlijk iets moeilijker om Europa te bedienen.

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• denk wel dat het iets zal zijn dat op termijn (komende maanden) weer wel op gang zal getrokken worden, maar nu is er een ongelukkige samenloop van omstandigheden: productie die nu naar Japan is verhuisd (voor de hybrides toch) samen met de uitlopers van de chiptekorten.

hoewel het toch vooral dat laatste is dat nu nog parten speelt, je ziet het duidelijk bij alle andere merken ook

moesten ze nu eens een voorbeeld nemen aan Tesla in deze
                        Want, blijkbaar gebruiken ze in een Tesla maar maximum een handvol aan printplaten in vgl met een 'traditionelere' mainstream auto die vol zit met de printplaten.
                        Nuja is gemakkelijker gezegd dan gedaan en Tesla is nu een maal een buitenbeetje die letterlijk quasi elk aspect in productie anders doet dan de rest.
                        The Power Of Dreams

Comment

• En zaterdag in panne gevallen met mijn huidige Civic, amper 61K op de teller.!?

Wagen komt sinds januari maar 1x in de be week buiten (wel 240km telkens)

En dat 2 maand voor ik hem inwissel voor de nieuwe hybride.

Ben benieuwd hoe de dealer het gaat fixen en wat het mij gaat kosten.

Details over de panne zelf, in mijn Civic topic.

Heel onverwachts en teleurstellend alvast! ?
                          The Power Of Dreams

Comment

• Hier ook nog steeds geen update of nieuws gehoord i.v.m. de bestelde (12 februari) Civic type R.

Comment

Hier ook nog steeds geen update of nieuws gehoord i.v.m. de bestelde (12 februari) Civic type R.
                              jah, de Type R is echt een exotische auto, gaat vrees ik mogen wachten tot 2025 of het scheelt niet veel...

hadden ze iets gezegd?
                              The Power Of Dreams

Comment

• Interessante site van Honda Japan zelf: geeft indicatie zeer van productie en termijn tss fabriek en aankomst dealer.

https://www.honda.co.jp/info/2021082...a&fbclid=I wAR1VSpVDEIbkkxS_efLx_2XrS-shKz1wyWn_E3-7jArtxRx9LypKKsrbJYY

Voor de Civic is dat 3 maanden.
                                En ik lees geen speciale vertragingen onder de opmerkingen zoals bij sommige andere modellen.

Ik ben benieuwd.
                                Mijne zou deze maand moeten geleverd worden, en ik heb ng geen nieuws gehoord.
                                Net zoals de dealer trouwens, zoals ik hierboven al eens meedeelde 2 maanden geleden.

Iemand die werkt bij Honda zei wel dat ze weer bestellingen zouden aanvaarden vanaf december.
                                Teken aan de wand dat het opgelost geraakt.

Maar ik blijf uiterst benieuwd of ik de mijne deze maand nog ga zien..
                                The Power Of Dreams

Comment

• Levertijdsaga continues

Honda kreeg toch de meest aparte vermelding , vind ik
                                  Screenshot_20230816-105316_Chrome.jpg
                                  The Power Of Dreams

Comment

• Straf, bij vele Europese merken, hoor je nu toch dat ze volop aan het bijbenen zijn.

Comment

• eind deze maand bel ik zelf nog eens naar mijn dealer

ga hem vagen om een optiepakket direct in de prijs op te nemen

en weet niet hoe dat zit bij andere merken, maar de prijzen zijn fel gestegen....voor een sport trim betaal je in Frankrijk al ongeveer 42000 euro, en ik bestelde de toptrim voor 37000 euro
                                      The Power Of Dreams

Comment

• gemaild vrijdag, geen antwoord, rappel moeten sturen, en gisteren antwoord gehad: 'we weten niet wanneer de Civics' toekomen

ik las in een Franse groep, een dealer heeft maar 4 Civics binnengehaald van de 42 die besteld zijn...

heb nen mail gestuurd naar Honda Europa, toch eens proberen horen wat zij te vertellen hebben

Zal vrees ik kloppen, levering april-september 2024....
                                        The Power Of Dreams

Comment

• Pfff, wat een gedoe Zoveel geduld zou ik niet hebben denk ik
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X