Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ferrari 296 GTB (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ferrari 296 GTB (2022)

    DIRECT ALS HEFTIGE ASSETTO FIORANO

    FERRARI 296 GTB: PLUG-IN HYBRIDE MET V6

    Ferrari breidt z'n modellengamma uit met de 296 GTB. De Ferrari 296 GTB komt is een volledig nieuw model dat naast de F8 Tributo komt te staan. De 296 GTB heeft geen achtcilinder, maar een V6 achter de voorstoelen. Jawel, gekoppeld aan een elektromotor. De 296 GTB is namelijk een plug-in hybride!

    Ferrari is er niet vies om min of meer vergelijkbare modellen naast elkaar te voeren. Zo heeft het merk met de Roma en Portofino M twee sportieve GT-achtigen in het gamma. Een stap daarboven staat de F8 Tributo, een machtige scheurneus met een 3,9-liter grote biturbo V8 achter de voorstoelen. Die 720 pk sterke spierbundel krijgt een nóg sterker model naast zich. Die nieuwkomer luistert naar de naam 296 GTB. Ondanks dat de auto het met twee cilinders minder moet doen dan de F8 Tributo, is hij met zijn 830 pk wel stukken sterker. Daar heeft de 296 GTB elektrohulp voor te danken, de nieuwkomer is - als we de niet meer leverbare LaFerrari even vergeten - na de SF90 namelijk de tweede plug-in hybride van het merk en ook nog eens de eerste straatauto van Ferrari met een V6.


    Ferrari 296 GTB

    Het getal 29 in de naam van de Ferrari 296 GTB is een verwijzing naar de cilinderinhoud. Achter de voorstoelen ligt namelijk een 2,9-liter grote V6, een machine met twee turbo's die tussen de cilinderbanken liggen. Een zogenoemde 'Hot-V' dus. Het getal 6 in de naam verwijst naar het aantal cilinders. De V6 stampt er in de 296 GTB 663 pk uit, maar dankzij een 167 pk sterke elektromotor bedraagt het systeemvermogen een intense 830 pk en 730 Nm. Daarmee dendert de 296 GTB in 2,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Misschien nog indrukwekkender zijn de 7,3 seconden die Ferrari's nieuwkomer nodig heeft om de 200 km/h te bereiken. Z'n topsnelheid ligt volgens de Italianen nog boven de 330 km/h. De V6 is door Ferrari zelf ontwikkeld en staat volledig los van de Nettuno-V6 die Maserati in stalgenoot MC20 hangt. Ferrari's 2.9 V6 is gekoppeld aan een achttraps automaat met dubbele koppeling.

    De plug-in hybride 296 GTB heeft een 7,45 kWh groot accupakket. Die elektrische longinhoud is groot genoeg voor een elektrische actieradius van 25 kilometer. In elektromodus is de topsnelheid wel beperkt tot 135 km/h. Opvallend zijn ook de afmetingen van de 1.470 kilo wegende 296 GTB. Met z'n lengte van 4,61 meter is hij zo'n 4 centimeter korter dan de F8 Tributo. De wielbasis is met 2,6 meter 5 centimeter korter dan die van de F8 Tributo.


    Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano Heftiger

    Ferrari introduceert direct een speciaal pakket voor de 296 GTB dat het Assetto Fiorano heeft genoemd. Dit pakket heeft speciaal op circuitgebruik afgestelde schokdempers, aerodynamische extraatjes die voor tot 10 kilo meer neerwaartse druk moeten zorgen. Daarbij zegt Ferrari meer koolstofvezel te hebben toegepast om het wagengewicht met iets meer dan 12 kilo te verlagen. De Assetto Fiorano komt onder meer beschikbaar in een speciaal naar de 250 Le Mans van weleer verwijzend printje. Speciale Michelin Sport Cup2R-banden zijn optioneel.

    Plaatsing

    Hoe je de 296 GTB moet zien ten opzichte van de F8 Tributo? Volgens Ferrari vult de 296 GTB het gamma aan, het is de derde tweezitter met een middenmotor, al moet de 296 GTB een nog intensere rijervaring bieden dan de F8 Tributo. Prijstechnisch komt de 296 GTB, in ieder geval in Italië, tussen de F8 Tributo en de SF90 te staan. De kale vanafprijs in Italië bedraagt € 269.000. De 296 GTB met het Assetto Fiorano-pakket wisselt in Italië vanaf €302.000 van eigenaar. De eerste exemplaren worden in het eerste kwartaal van 2022 geleverd. Waarom de 296 GTB geen Dino heet? Volgens Ferrari was de 'Dino' bedoeld als een goedkoper model, iets dat voor deze 296 GTB dus niet opgaat.

    Bron: Autoweek













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Ik ben persoonlijk niet kapot van de recente Ferrari designs, ook deze niet.

      Ze missen toch een beetje het brute van hun oudere modellen.

      Achterkant doet zelfs een beetje Mclaren achtig aan, wat niet meteen een compliment is.

      Comment


      • #4
        All New Ferrari 296 GTB (2022) revealed - Sound, Driving, Interior and Exterior presentation

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Ik ben persoonlijk niet kapot van de recente Ferrari designs, ook deze niet.

          Ze missen toch een beetje het brute van hun oudere modellen.

          Achterkant doet zelfs een beetje Mclaren achtig aan, wat niet meteen een compliment is.
          Inderdaad, deze ziet er op eerste zicht wat "saai" uit...

          De 812 is dan wel extreem knap :-)

          Comment


          • #6
            Ondanks het lage nummer van de type aanduiding, waarschijnlijk geen goedkope jongen.
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Ik ben persoonlijk niet kapot van de recente Ferrari designs, ook deze niet.

              Ze missen toch een beetje het brute van hun oudere modellen.

              Achterkant doet zelfs een beetje Mclaren achtig aan, wat niet meteen een compliment is.
              +1 Er is sowieso tegenwoordig weinig op de markt die me zou verleiden om niet voor een Hurracan te gaan. (als ik de centen had) Wat is me dat een magistrale wagen qua design en zeker in een aparte kleur. (verde mantis )

              Comment


              • #8
                The Ferrari 296 GTB Debuts With V6 PHEV and 818 horsepower

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Er zal wel altijd ergens een markt voor zijn. Maar een sportwagen die niet brult en naar benzine geurt is een beetje van zijn glans verloren. Hoe mooi om een 8 cylinder te horen draaien.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #10










                    Configurator: [carconfigurator.ferrari.com]
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      LIVE, de Ferrari 296 GTB

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Ik wil er wel eentje

                        Ferrari 296 GTB - Review


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Ferrari 296 GTB (2022) | Wel een echte Ferrari? | Review

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            En nu ook de open versie:

                            FERRARI 296 GTS: PLUG-IN HYBRIDE TWEEZITTER MET 830 PK

                            GRAN TURISMO SPIDER

                            Het leveringsgamma van Ferrari is ontzettend uitgebreid, maar is voor de Italianen nog niet breed genoeg. Het merk komt in de vorm van de Purosangue binnenkort met zijn eerste SUV-achtige en vandaag breidt Ferrari uit met de open versie van de 296 GTB. We heten welkom: de 296 GTS.

                            Wie zich in de fortuinlijke positie bevindt om bij Ferrari te kunnen winkelen voor een nieuw model, kan het beste een paar uur vrijmaken om het leveringsgamma en de configurators door te nemen. De Portofino M - de klapdakcabrio van Ferrari - vormt samen met de alleen in dichte vorm bestaande Roma de onderkant van het Ferrari-gamma terwijl de machtige SF90 Stradale en Spider samen met de 812 GTS de toplaag van de Ferrari-familie vormen. De F8 Tributo en de plug-in hybride 296 GTB nemen de sportieve middensectie van Ferrari voor hun rekening. De F8 is er ook als Spider, maar de 296 GTB had nog geen open versie. Tot vandaag! Dit is de 296 GTS. GTS dus, en niet Spider zoals de open variant van de F8.

                            De Ferrari 296 Gran Turismo Spider heeft net als de bekende dichte versie een indrukwekkende aandrijflijn, ondanks het feit dat hij het met twee cilinders minder moet doen dan de F8. Achter de voorstoelen van de 296 ligt namelijk geen 3.9 biturbo V8, maar een V6. Dat is geen 2.9 zoals de naam van de auto volgens de officiële lezing aangeeft, maar een 2.992 cc grote zescilinder. De V6 heeft zijn twee turbo's tussen de cilinderbanken liggen en is goed voor 663 pk. De machine werkt samen met een 167 pk sterke elektromotor die het systeemvermogen op 830 pk en 740 Nm brengt. De 296 GTS stampt in slechts 2,9 seconden naar een snelheid van 100 km/h en giert en slechts 7,6 tellen naar de 200 km/h. Daarmee bereikt de 296 GTS de 200 km/h 0,3 tienden later dan de 296 GTB. De topsnelheid van de 296 GTS ligt op iets boven de 330 km/h. Schakelen gaat net zoals in de dichte variant met een achttraps automaat met dubbele koppeling.

                            De 4,61 meter lange 296 GTS heeft een 7,45 kWh accu die de Italiaanse spierbundel een elektrische actieradius van 25 kilometer oplevert. Het wagengewicht ligt met 1.570 kilo door de zwaardere dakconstructie zo'n 100 kilo boven dat van de 1.470 kilo wegende 296 GTB. Het dakje zelf laat zich tot een snelheid van 45-km/h in 14 seconden elektrisch openen of sluiten.

                            Assetto Fiorano

                            Ook de open Ferrari 296 komt beschikbaar met het Assetto Fiorano-pakket. Dit pretpakket brengt speciaal op circuitgebruik afgestelde schokdempers en aerodynamische extraatjes die voor maximaal 10 kilo meer neerwaartse druk moeten zorgen naar de 296 GTS. Daarbij zegt Ferrari meer koolstofvezel te hebben toegepast om het wagengewicht met iets te verlagen.

                            Een prijs is nog niet bekend.





























                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Toch bizar, pakweg 25-30j geleden was de lancering van een nieuwe Ferrari, zo'n beetje wereldnieuws.
                              Nu lijkt het bijna een fait d'hiver

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Toch bizar, pakweg 25-30j geleden was de lancering van een nieuwe Ferrari, zo'n beetje wereldnieuws.
                                Nu lijkt het bijna een fait d'hiver
                                Of een fait printemps in deze periode van het jaar.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  .. een fait d'hiver




                                  Comment


                                  • #18
                                    Ferrari 296 GTS (2022) | De enige roadster met een plug-in hybride komt uit Italië

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ferrari 296 GTS (2022) | Der brachiale Hybrid-Ferrari als Spider

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ferrari 296 GTS im Test (2023) So krass ist das Hybrid Cabrio mit V6! Fahrbericht | Review | POV

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X