Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-Serie Coupé (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 2-Serie Coupé (2022)

    OOK ALS 374 PK STERKE M240I XDRIVE

    NIEUWE BMW 2-SERIE COUPÉ

    Dit is de hagelnieuwe BMW 2-serie Coupé, een compacte coupé die in tegenstelling tot de rest van de 1- en 2-serie-familie in de basis gewoon een achterwielaandrijver is. De nieuwe 2-serie Coupé leent techniek van de 4-serie en is per direct zelfs al te bestellen. AutoWeek heeft de prijzen.
    Highlights

    • Achter- of vierwielaandrijving
    • Met techniek van de 4-serie
    • Direct als 374 pk sterke M240i
    • M2 volgt later, Cabrio onzeker

    Wie de uitgaande generatie 2-serie Coupé hoog in het vaandel heeft staan, zag de komst van diens opvolger ongetwijfeld met de nodige onzekerheid tegemoet. De actuele 1-serie werd namelijk een voorwielaandrijver, net als de 2-serie Tourer. Zelfs de 2-serie Gran Coupé kwam op het in de basis voorwielaangedreven UKL2-platform te staan. De nieuwe 2-serie Coupé krijgt de eer zich het enige lid van de 2-serie-familie te mogen noemen dat gewoon een achterwielaandrijver is, al komt -ie ook als een vierwielaangedreven beul beschikbaar.

    De nieuwe BMW 2-serie Coupé is 4,54 meter lang en 1,84 meter breed. Daarmee is de nieuwe compacte vierzitter een kleine 11 centimeter langer en ruim 6 centimeter breder dan het model dat hij vervangt. Langer en breder dus, maar de nieuwe 2-serie Coupé is met z'n hoogte van 1,39 meter wel mooi twee centimeter lager. De wielbasis is met 5,1 centimeter gegroeid tot 2,74 meter. Ook de spoorbreedtes zijn aanzienlijk toegenomen, voor met 5,4 centimeter tot 1,58 meter en achter met 3,1 centimeter tot 1,59 meter. BMW belooft dat de nieuwe 2-serie Coupé een ideale gewichtsverdeling van 50:50 heeft en dat de auto tot 12 procent stijver is dan z'n voorganger. Dat belooft wat.

    Design

    Hoewel BMW geen designelement onveranderd heeft gelaten, is de nieuwe 2-serie Coupé direct als zodanig te herkennen. Compacte coupés met een relatief lange neus, korte overhangen en een vrij ver naar achteren geplaatste 'cabine' zijn tegenwoordig immers een zeldzaamheid. De 2-serie Coupé heeft relatief kleine en ietwat geknepen full-ledkoplampen met één in plaats van twee pitten. Tussen de nieuwe kijkers zit een nierengrille van traditioneel format. Ongetwijfeld een opluchting voor wie nog altijd niet kan wennen aan de roosters voorop auto's als de 4-serie. De grille is overigens niet uit verticale spijlen opgebouwd, maar uit verticaal georiënteerde luchtkleppen. BMW geeft elke 2-sserie Coupé een gewelfde motorkap en ook de voorbumper met veel driehoekige vormen vind je op elk exemplaar, al zijn de openingen voorop de voorlopige topversie behoorlijk aangezet.

    Ook achterop is de verlichting interessant. De achterlichten zijn namelijk duidelijk een maatje kleiner dan de exemplaren van het uitgaande model. De behuizing van de achterlichten is altijd uitgevoerd in donker plastic. Nog een opvallend detail is de vormgeving van de achterklep, daarin is namelijk een achterspoiler geïntegreerd. Ook hier geldt dat de topversie van de 2-serie Coupé, geholpen door afwijkende bumpers en andere knalpijpen, veel expressiever voor de dag komt. Achter de gewelde achterklep houdt zich een bagageruimte schuil die met 390 liter net zo groot is als die van het vorige model. Wel is de tildrempel zo'n 4 centimeter lager.

    Motoren en techniek

    BMW introduceert de 2-serie Coupé met twee benzine- en één dieselmotor. De instapper is de 220i Coupé met een 184 pk en 300 Nm sterke nieuwe viercilinder benzinemotor. Die machine helpt BMW's jongste coupé in 7,5 tellen aan een snelheid van 100 km/h. In de zomer van volgend jaar komt overigens een 245 pk sterke versie van die nieuwe viercilinder in de neus van de 230i Coupé te liggen. Dieselen kan met de 220d Coupé. Die heeft een mild-hybride 2.0, een in de basis 190 pk en 400 Nm sterke viercilinder waarmee de 2-serie Coupé in 6,9 seconden het bekende 0-100-sprintje aflegt. Zowel de 220i Coupé als de 220d Coupé hebben standaard een achttraps Steptronic-automaat.

    Tot BMW het leveringsgamma van de nieuwe 2-serie Coupé verrijkt met een nieuwe M2, is de M240i xDrive de absolute topper. Deze M Performance-knaller heeft dezelfde 374 pk en 500 Nm sterke 3.0 zes-in-lijn onder de kap als de M340i. Deze aan een Steptronic Sport-automaat geknoopte zescilinder, die ook een Launch Control-stand heeft, beukt de M240i xDrive in 4,3 seconden naar de 100 km/h. De uitgaande M240i, die ook zonder xDrive-aandrijving leverbaar was, moest het met 34 pk minder doen. De Steptronic Sport-automaat is als onderdeel van het M Sport Plus Pack overigens ook te krijgen in de minder heftig gemotoriseerde 2-series Coupé.

    Zoals gezegd ontleent de 2-serie Coupé techniek van zijn grotere broer, de 4-serie. De 2-serie Coupé heeft slagafhankelijke dempers om bewegingen in de koets tot een minimum te beperken. Een sportonderstel is voor de reguliere versies optioneel, al heeft de M240i xDrive het natuurlijk standaard. De koppelkoning krijgt overigens ook M Sport-remmerij en een aangepast differentieel. Een adaptief M-onderstel met adaptieve dempers is voor de M240i xDrive optioneel. Die M240i staat overigens standaard op 19-inch lichtmetaal, z'n mildere broertjes op 17-inch. Optioneel zijn wielen tot 20-inch mogelijk.

    Interieur en gadgets

    Het interieur van de 2-serie Coupé is voor BMW-liefhebbers natuurlijk een feest der herkenning. Ook hier is het geheel min of meer op de bestuurder gericht. We zien onder meer sportstoelen, een hoge middenconsole en deurpanelen die optisch in het dashboard overlopen. Standaard heeft de 2-serie Coupé een 8,8 inch groot infotainmentscherm en een 5,1 inch display tussen de analoge klokken. Wie bijbetaalt, krijgt een 12,3-inch groot digitaal instrumentarium en een 10,25-inch scherm in de middenconsole. Zaken als een M Sport-stuurwiel en M Sport-stoelen zijn optioneel, hetzelfde geldt voor zaken als een uitgebreid audiosysteem van Harman Kardon, over drie zones gescheiden klimaatregeling en stuur- en stoelverwarming.

    Geen nieuw model zonder nieuwe veiligheidssystemen en dus pompt BMW de 2-serie Coupé vol met zaken als Lane Departure Warning, Park Distance Control en adaptieve cruise control. Optioneel zijn systemen als Driving Assistant, Lane Change Warning, Active Cruise Control met Stop & Go-functie, een achteruitrijcamera, Surround View, een head-updisplay en een dashcam beschikbaar.

    De eerste exemplaren van de 2-serie Coupé worden begin volgend jaar geleverd. De nieuwe 2-serie Coupé rolt straks in Mexico van de band in de in 2019 geopende fabriek in San Luis Potosí waar nu alleen nog de 3-serie wordt geproduceerd.

    Bron: Autoweek







    220i















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    M240i



















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Mooi! Achteraan kon beter imo, lichtblokken vind ik minder.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Mooi! Achteraan kon beter imo, lichtblokken vind ik minder.
        Zelfde gevoel... Bij de huidige vind ik de achterkant ook minst geslaagde

        Comment


        • #5
          2022 BMW 2 Series Coupe | Drifting And Acceleration

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            BMW 2er Coupé (2022) | Erster Check im neuen 2er Coupé

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Achterkant vind ik eigenlijk gewoonweg lelijk. Doe die BMW-badge weg en ik zou lang moeten gokken om te weten dat dit een bmw is. Niet zo gek van het BMW design de laatste jaren eerlijk gezegd: die X4 / X6 zijn regelrechte gedrochten, 2 gran coupé ook niet echt dat, en iedere keer vooral die achterpartij/achterlichten. Maar misschien ben ij de enige die het maar niks vindt, ga er vanuit dat BMW zijn huiswerk bij de potentiële klanten wel zal gedaan hebben zeker?

              Comment


              • #8
                Maakt uiteindelijk weinig uit. Zolang het vier ringen, een blauw/witte propellor of een ster heeft kopen klanten dat. Persoonlijk vind ik deze nog wel meevallen als ge bekijkt welke gedrochten BMW de laatste tijd op de markt bracht.

                Comment


                • #9
                  New BMW M240i & 2 Series Coupe: RWD-based chassis for the win!

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Ja naast een 4 ist een mooi model maar de licht units konden beter. Achterkant is nog cava. We mogen tegenwoordig al blij zijn dat je niet ofwel dubbel toe ligt van het lachen of je maag aan het leeg kotsen bent bij het zien van een BMW model
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #11
                      2022 BMW 2 Series in Brooklyn Gray and Portimao Blue | BMW M240i and 220d Coupe

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Ik vind hem nog cva. Het is nog eens een echte BMW, met rwd en 6 cylinder beschikbaar.
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                        Comment


                        • #13
                          hier ook geen fan van de achterkant...

                          Sinds de E46 zijn de coupé lijnen alleen maar de verkeerde kant op gegaan bij BMW, wat mij betreft.

                          Comment


                          • #14
                            Autoforum, een chatgroep voor zure mensen.

                            Mooie wagen, BMW is by far nummer 1 in Belgie wat verkopen betreft. Daar zal deze auto ook weer zijn steentje toe bijdragen.
                            Knap. Niks op aan te merken. De oude was wat te gedrongen en niet helemaal proportioneel. Hebben ze met deze heel mooi opgelost.

                            Comment


                            • #15


                              Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                              Autoforum, een chatgroep voor zure mensen.
                              .
                              Dus iemand dat uw mening niet deelt is een zure mens? Das ook een manier om er mee om te gaan ja ..


                              ----------


                              Ik weet niet wat ik van de 2 serie moet denken, de front is niet slecht, een beetje de Z4 wat achterna. De achterkant moet ik eens in het echt zien eer ik er over kan oordelen. Maar op foto is het niet direct mijn ding.

                              Comment


                              • #16
                                Vorige is veel mooier

                                en die achterkant lijkt precies op een Hyundai Excel van 1998

                                (en ook de klinken )

                                Comment


                                • #17
                                  NEW 2022 BMW 2 Series Coupe in detail – rear-wheel drive, M240i, M2, normal grille!

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18




                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      all-new BMW 2-Series Coupé M240i FULL REVIEW 2022

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        ik blijf dit zo spijtig vinden dat ik hem persoonlijk (op foto) spuuglelijk vind....zal zalig rijden, 6 cilinder in compacte verpakking, maar ik geniet er ook graag van als ik hem op de oprit zie of er naartoe wandel en dat zal vrees ik bij deze niet lukken....
                                        Hopelijk brengt de facelift soelaas...and counting
                                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                        Comment

                                        Working...
                                        X