Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lotus Emira (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Is dan ook niet de prijs van een Ferrari of Lambo, mag je absoluut niet vergelijken.
    Denk dat je mijn mail verkeerd interpreteert, maar no problem.

Ik zou zelfs al had ik het geld, deze Lotus altijd boven zo'n over the top Ferrari verkiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Denk dat je mijn mail verkeerd interpreteert, maar no problem.

Ik zou zelfs al had ik het geld, deze Lotus altijd boven zo'n over the top Ferrari verkiezen.
      Toen ik het achteraf las dacht ik ook van wat bedoelt die nu eigenlijk, ma goed, is idd meer geschikt om hier mee rond te rijden en dat voor de helft of miss wel minder dan de helft van de prijs.

Ik denk als je geld genoeg hebt voor een Ferrari dat je sowieso niet in België blijft of tenminste toch een buitenverblijf hebt waar deze meer geschikt is om mee rond te rijden.

Comment

Prachtig! Alhoewel ik een Evora nog steeds de max vind geeft deze Emira Lotus alvast een nieuwe "elan"(woordspeling niet verwijzend naar één van hun vorige modellen) geven aan het merk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Naar wat verwijst de woordspeling dan wel ?

Comment

De Emira is ronduit prachtig gestileerd, zowel binnen als buiten. Combineer dat met een ongetwijfeld fantastische wegligging en elke toekomstige eigenaar gaat genieten.
            Het is een auto geworden , waar je uitstapt, wegwandelt en dan nog een keertje omdraait om te genieten.
            Last edited by gvy; 15/07/2021, 00:36.
            1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
              Naar wat verwijst de woordspeling dan wel ?
              Naar dynamisme.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Dan is het eigenlijk geen woordspeling ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                  Met 5000 per jaar vrees ik "over list" prijzen. En zeer sterke 2dehands waarden.
                  Ben erg onder de indruk van wat Lotus heeft gepresteerd.
                  Vandaag op een ander forum gelezen dat er al 1500 besteld zijn, dus dit zou wel eens een succes kunnen worden.

Comment

Is er al een officiële foto waar deze in het rood op staat? Ben wel benieuwd hem te zien in deze kleur
                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                      Is er al een officiële foto waar deze in het rood op staat? Ben wel benieuwd hem te zien in deze kleur
                      Configurator: https://www.lotuscars.com/en-GB/model/emira/#configure

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        Foto's, geen computer renders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten

Foto's, geen computer renders
                          Google is your friend
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Google is your friend
                            Heb nog niets gevonden dus zal moeten wachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                              Dan is het eigenlijk geen woordspeling ?
                              Op de letter beschouwd feitelijk niet neen, of je moest een Lotus sowieso niet dynamisch noemen/vinden natuurlijk.

Comment

Comment

Comment

Comment

New Lotus Racing Car Revealed: Emira GT4 Flaunts 400 HP

Privateers have always represented an important pillar of motorized sports. The latest customer-oriented racing car is the Emira GT4 from Hethel-based Lotus, which succeeds the gray-haired Evora GT4 that was proven time and again in the British GT and many other championships.

Developed in partnership with RML Group, the peeps behind a glorious Ferrari 250 GT SWB restomod with a 5.5-liter V12 sourced from the 550 Maranello, the competition-spec newcomer is described as the culmination of more than 70 years of innovation on the road and track. Constructed with lightweight components and equipment that meets the latest safety regulations, the Emira GT4 uses composite bodywork and optimized aerodynamics.

Previously a championship-winning driver with Lotus, director of vehicle attributes Gavan Kershaw says that “the all-new chassis on which the Emira has been developed is the perfect starting point for a high-performance racing car.” Considering how many similarities there are between it and the aluminum chassis of the Evora, the all-new part may be a little optimistic.

Be that as it may, Lotus deserves all the praise in the world for giving one more chance to combustion-engined sports cars and racing cars. The Emira is the final gasoline-powered model of the British automaker, which is pouring a truckload of pounds sterling into electric-vehicle development right now.

To be demonstrated on the Hethel test track by the end of 2021, the Emira GT4 will be produced in limited numbers for the 2022 season. Output will be increased for 2023 in line with global demand, and privateers can express their interest in the racing car by contacting Lotus’ motorsport department.

As the headline implies, the beating heart of the Emira GT4 is a 400-horsepower V6 sourced from Toyota. The 2GR-FE, as the Japanese automaker calls it, shares the engine bay with a Harrop TVS 1900 supercharger. Augmented by an FIA-approved fuel cell, MoTeC data logging, Ohlins coil-over dampers, a limited-slip rear differential, Alcon discs, Bosch Motorsport ABS, a six-speed xTrac gearbox, an FIA-compliant roll cage, six-point harness, and a fire extinguisher, the Emira GT4 weighs just 1,260 kilograms (2,778 pounds).

Bron: Autoevolution

Comment

Lotus Emira special. Inside Lotus secret design studios & flatout on track in V6 manual Emira

Comment

edit.

Comment

Working...
                                          X