Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Z (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nissan Z (2022)

Hier is 'm dan eindelijk. Hoewel die niet naar Europa zou komen, op termijn weet je maar nooit

NISSAN Z: HELEMAAL OFFICIEEL MET 400 PK

De inmiddels hoogbejaarde Nissan 370Z heeft eindelijk een opvolger. We maken digitaal kennis met de simpelweg Nissan Z geheten vervanger, een 400 pk sterke spierbundel.

Waarschijnlijk val je bij het zien van de foto's van de Nissan Z niet van je stoel van verbazing. Dat heeft waarschijnlijk vooral met het feit te maken dat je het design van de kakelverse Z al kent. In september vorig jaar liet Nissan namelijk de Z Proto zien, een nauwkeurige Z-vooruitblik waarop Nissans nieuwe sportcoupé als twee druppels water lijkt.

De Z krijgt net als de 370Z een V6, al is het wel een kleinere motor dan de 3.7 V6 waaraan de 370Z zijn naam dankt. De nieuwe Z heeft namelijk een 3,0-liter V6 als krachtcentrale, die in tegenstelling tot de atmosferische 3.7 van de 370Z voorzien is van drukvulling. Sterker nog, de Z heeft niet één, maar twee turbo's. Het levert de Z 405 pk en 475 Nm op. Daarmee is hij maar liefst 50 pk krachtiger dan de sterkste incarnatie van de 370Z, de Nismo-variant. Het vermogen vindt zijn weg via een een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen. Wie liever niet zelf schakelt, kan ook voor een negentraps automaat gaan. Natuurlijk roept Nissan trots dat de nieuwe Z zijn beste ooit is. Het zou ook gek zijn als dat niet zo was, de 370Z is immers behoorlijk op leeftijd. Volgens Nissan heeft de Z 13 procent meer grip in bochten dan zijn voorganger.

Nissan Z Performance

De nieuwe Z is er straks in twee smaken. Hij is er als Sport en als Performance. Die Performance-variant krijgt, in combinatie met de handbak, onder meer Launch Control. Alle Nissans Z met automaat hebben dat systeem ook. Daarnaast krijgen de Performance-versies een sperdifferentieel. Geen elektronische, maar gewoon een mechanisch exemplaar. Vanbuiten herken je de Performance-smaak onder meer aan zijn achterspoiler en aan zijn iets aangezette bumperwerk.

Hoe retrotastisch de vormgeving van de Nissan Z ook mag zijn, modern is -ie zeker. In het interieur vinden we een 12,3-inch digitaal instrumentarium en een multimediascherm met dezelfde diameter.

Nissan Z

Dan het slechte nieuws. De coupé komt niet eens naar Europa. "Door een krimpende Europese markt voor sportwagens en specifieke emissievoorschriften kon Nissan echter geen businesscase opbouwen voor de introductie van de productieversie van de volgende generatie Z in Europa", zo verklaarde Nissan eerder aan AutoWeek. "In Europa blijven de prioriteiten van Nissan gericht op het vernieuwen van het crossover-assortiment en het elektrificeren van het aanbod."

Daarmee lijkt het Z-avontuur van Nissan in Europa voorlopig tot een eind te zijn gekomen. De in 2009 gepresenteerde 370Z slaat het Z-boek dicht.

Een uitgebreid verhaal over de geschiedenis van de Z-modellen van Nissan lees je hier.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Moet ik toch eerst eens IRL zien... niet zo meteen fan van de achterkant op't eerste zicht.

Comment

Ziet er nog goed uit!

Enkel interieur ziet er wat goedkoop en gedateerd uit?

Comment

Comment

om van te smullen ! spijtig dat ie niet komt
            Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Vind ik ook.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Onbegrijpelijk.

Comment

Het zal voor Nissan wel weinig opleveren om de Z ook in Europa te verkopen. Wagen zal wel een hoge CO2-uitstoot hebben en dus te duur zijn qua tax in veel Europese landen. Plus dat je ook wordt afgestraft als fabrikant als je wagens verkoopt met een hoge CO2-uitstoot. En om dan nog mecaniciens op te leiden voor een wagen die amper zal verkopen.

Maar ik vind het ook wel spijtig, want het ziet er op foto toch een mooie wagen uit.

Comment

Dan ben je 46 jaar oud zoals ik, eindelijk wat geld, alles goed om eens iets leuks te kopen onder het mom van een mid-life crisis.
                    Komt zoiets niet naar hier maar wel die lelijke Coupe SUVs.

Mooie wagen! Wordt een toekomstige klassieker want waarschijnlijk laatste ICE Z.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Dan ben je 46 jaar oud zoals ik, eindelijk wat geld, alles goed om eens iets leuks te kopen onder het mom van een mid-life crisis.
                      Dan toch maar weer een oldtimer zoeken?

Mooie wagen! Wordt een toekomstige klassieker want waarschijnlijk laatste ICE Z.

Comment

ik denk exact hetzelfde (zal aan de leeftijd liggen (44))... vroeger dacht ik altijd : tegen mijn 50 wil ik dit dit en dit.....en uiteindelijk is het gewoon triestig
                        zoals greta zou zeggen maar dan omgekeerd : they took away my midlife crisis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten

ik denk exact hetzelfde (zal aan de leeftijd liggen (44))... vroeger dacht ik altijd : tegen mijn 50 wil ik dit dit en dit.....en uiteindelijk is het gewoon triestig
                          zoals greta zou zeggen maar dan omgekeerd : they took away my midlife crisis
                          Tja Toyota brengt een wagen met atmo 2.4 in zijn GR86. Daar gaan ze aardig wat hybrides moeten voor verkopen in EU om dat te compenseren. Nissan heeft die ruimte waarschijnlijk niet.

Bovendien mag je bij aankoop in BE waarschijnlijk meer dan 6000 euro biv betalen voor die GR86 ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

idd exact het punt, door heel die milieuhetze kijken ze blind naar CO2 waar dergelijke liefhebbersauto's eigenlijk vaak meer weekendauto's zijn.
                            Nu, moest nissan deze uitbrengen betaal ik met plezier 6000 euro biv (met plezier is natuurlijk relatief maar bon), het is uiteindelijk maar 1000 euro meer dan toen de BIV geïntroduceerd werd 30 jaar geleden en nog ver af van de belachelijke boetes in frankrijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Onbegrijpelijk.
                              Heel begrijpelijk toch ?

Comment

We wijken af, maar ik heb een MX-5 en uiteindelijk is dat nieuw of 30 jaar oud de auto waar je het meeste fun per € mee hebt.

Comment

We wijken af, maar ik heb een MX-5 en uiteindelijk is dat nieuw of 30 jaar oud de auto waar je het meeste fun per € mee hebt.
                                  Klopt, maar ik zit raar genoeg niet comfortabel in een ND.

Comment

Nissan Fairlady Z als customized proto

Lekker uitgedost

Comment

Comment

2023 Nissan Z | Jay Leno's Garage

Comment

Working...
                                        X