Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Genesis GV60 EV (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Genesis GV60 EV (2022)

    INTERESSANT VOOR EUROPA!

    ELEKTRISCHE GENESIS GV60 ONTHULD

    De Hyundai Ioniq 5 en Kia EV6 hebben er een premiumbroer bij. Genesis heeft namelijk de GV60 onthuld, een volledig elektrische cross-over die zijn basis met die twee EV's deelt. Genesis heeft ook ambities om de Europese markt te betreden en dat maakt de elektrische GV60 interessanter dan je wellicht zou denken.

    Genesis was aanvankelijk een model van Hyundai, maar de Koreanen weekten de modelnaam in 2015 los en maakten er een premiummerk van. Zodoende moet je Genesis zien als wat Lexus van Toyota, Acura van Honda en Infiniti van Nissan is. Het ooit Genesis geheten model gaat al enige tijd als Genesis GV80 door het leven en inmiddels heeft Genesis een uitgebreid modellenaanbod dat uit zowel concurrenten voor auto's als de 3-serie (G70), 5-serie (G80), 7-serie (G90), X3 (GV70) en X5 (GV80) bestaat. Van de G80 bestaat ook een volledig elektrische versie, maar Genesis voegt nu een model aan z'n portfolio toe dat in de basis als EFV is ontwikkeld. We maken kennis met de elektrische GV60.

    Genesis roept al enkele jaren dat het ook de Europese markt wil betreden. Die plannen worden stukje bij beetje iets concreter. Genesis haalt namelijk dit jaar nog de G80 en GV80 naar Europa en voegt daar later ook de G70 en GV70 aan toe. De volledig elektrische GV60 waarvan Genesis vandaag het uiterlijk vrijgeeft, is ook voor de Europese markt een interessant model. In feite hebben we te maken met de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 van Genesis, maar dan met een eigen koets en een eigen interieur.


    Genesis GV60

    De GV60 is wellicht niet direct herkenbaar als model van Genesis, ondanks dat er aan de tekentafel wel typische Genesis-designelementen aan zijn toegevoegd. Zo heeft ook de GV60 gespleten koplampen en in tweeën gedeelde achterlichten. De auto zelf oogt opvallend rond en heeft een afgeknotte bilpartij. Opvallende designelementen zijn het eigenwijze hapje dat uit de C-stijl is genomen en de achterspoiler onderaan de achterruit. Vanbinnen is de EV60 typisch een Genesis en dat betekent dat het interieur zowel klassiek als modern aandoet. De EV60 heeft digitale buitenspiegels en dus vinden we tussen de deurpanelen en het dashboard losse displays waarop het beeld dat op stokjes geplaatste camera's maken wordt weergegeven.


    Genesis GV60

    De Genesis GV60 staat net als de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 op het E-GMP-platform, een modulaire en alleen voor elektrische modellen ontwikkelde basis. Wat dat betreft kan de EV60 het dus slechter treffen. Reken op accupakketten met een capaciteit van zo'n 58 en 73 kWh en op zowel vierwielaangedreven als achterwielaangedreven versies met vermogens van zo'n 220 pk tot - als de GV60 ook een extreme topversie krijgt zoals de Kia EV6 GT dat is - 584 pk.

    Bron: Autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Mooi!
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Genesis GV60 Revealed

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        2022 Genesis GV60 INTERIOR

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Benieuwd naar de prijs
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            benieuwd naar de cx...of de meerprijs 10% (?) bovenop ev6 (of wat zouden ze extra kunnen vragen en wat is voor klanten redelijk voor de badge) zich terugbetaalt...maar ik denk niet dat-ie veel lager zal zijn

            Comment


            • #7
              Hoe lelijk is dat

              Comment


              • #8
                iPad links, iPad rechts, beetje achterkant pikken van Mercedes GLC Coupé, maar niet te fel natuurlijk,voorkant wat pikken van een Citroen, we plakken ergens nog ne spoiler op en dan noemen we het de GV60, plakken er de badge "premium" op en hopen dat het ook buiten China verkoopt...
                Wat een gedrocht is me dit man

                Comment


                • #9
                  Ik zou zeggen, laat maar komen, indien betaalbaar en met flinke actieradius uiteraard
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben ik benieuwd of de Europese automerken hun status nog gaan kunnen behouden in de toekomst, nu er zoveel EV geweld uit Azië op ons af komt.

                    De Duitsers gaan toch verdomd goed moeten opletten.

                    Gisteren deed ik nog eens mijn regelmatige trip naar Polen en het valt me nu al meer en meer op, dat de overmacht van Duitse auto's zelfs in Duitsland zelf begint af te nemen.
                    Je ziet er ook opvallend veel Kia en Hyundai.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
                      en dan noemen we het de GV60, plakken er de badge "premium" op en hopen dat het ook buiten China verkoopt...
                      Als Audi een badge ”premium” op een Skoda mag plakken en Mercedes een ”premium” plakkaat op een Renault, waarom zou Genesis dan niet hetzelfde mogen doen op een Hyundai?
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 20/08/2021, 16:04.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Ik ben ik benieuwd of de Europese automerken hun status nog gaan kunnen behouden in de toekomst, nu er zoveel EV geweld uit Azië op ons af komt.

                        De Duitsers gaan toch verdomd goed moeten opletten.

                        Gisteren deed ik nog eens mijn regelmatige trip naar Polen en het valt me nu al meer en meer op, dat de overmacht van Duitse auto's zelfs in Duitsland zelf begint af te nemen.
                        Je ziet er ook opvallend veel Kia en Hyundai.
                        Kia/Hyundai modellen worden dan ook bijna allemaal door Europese ingenieurs ontwikkeld in hun designcentrum in Rüsselsheim. De beste designers van de grote Europese merken zitten ondertussen daar. Die merken hebben dan ook de kaas van tussen hun boterham laten halen

                        Nuja, niks mis mee, de Koreanen ontwikkelen en bouwen een groot deel van hun auto's dan ook in Europa en verschaffen zo duizenden arbeidsplaatsen. Verder zijn ze ook nog eens mooi, betaalbaar en vooral betrouwbaar. Met hun snelle ontwikkeling en mooi aanbod van EV's gaat die interesse alleen nog maar toenemen, en terecht!

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Persoonlijk vind ik niet dat ze een luxebadge nodig hebben, ze staan op zichzelf als basismerk al hoog als ev

                          Als ze daardoor meer winst kunnen genereren, is’t hen gegund


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
                            iPad links, iPad rechts, beetje achterkant pikken van Mercedes GLC Coupé, maar niet te fel natuurlijk,voorkant wat pikken van een Citroen, we plakken ergens nog ne spoiler op en dan noemen we het de GV60, plakken er de badge "premium" op en hopen dat het ook buiten China verkoopt...
                            Wat een gedrocht is me dit man
                            Je bent het logo van Aston Martin nog vergeten...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #15
                              Iemand enig idee hoe groot dit is. ??
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • #16
                                Ook benieuwd maar gok de afmetingen van de ev6


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Persoonlijk vind ik de EV6 toch heel wat mooier.
                                  Komt ook niet over als echt een volledig ander model dan de EV6 (ivgl met de Ioniq 5)
                                  Het zal zijn voor wie wat exclusiever wil rijden dan de EV6, want ik vermoed dat die serieus goed gaat verkopen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    This Is What The New Genesis GV60 Looks Like In Black.




                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • #19
                                      SLEUTEL ZO GOED ALS OVERBODIG

                                      GENESIS GV60 HERKENT ZIJN EIGENAAR

                                      De volledig elektrische Genesis GV60 'herkent' op diverse manieren zijn eigenaar. Daarmee wordt het instappen en de auto instellen naar persoonlijke wensen als het goed is nog wat eenvoudiger.

                                      Bij veel nieuwe auto's hoef je je sleutel al niet meer aan te raken om de auto te openen en starten. Keyless entry en keyless go zijn immers al een tijdje onder ons. Het kan nog specialer, vindt Genesis. Dat komt bij de gloednieuwe volledig elektrische Genesis GV60 aan het licht.

                                      De GV60 krijgt namelijk onder meer een infraroodcameraatje in de B-stijl (foto 4) dat in staat is om gezichten te herkennen. De auto opent zich voor mensen die vooraf hun gezicht via het cameraatje hebben geregistreerd. Er kunnen beelden van maximaal twee personen worden opgeslagen. Volgens Genesis moet het systeem ook in het donker en met regenachtig prima werken. Een groot voordeel is volgens Genesis dat bestuurders niet altijd een sleutel bij de hand hoeven te houden, maar het grote verschil met keyless entry is dat de sleutel ook gewoon in de auto kan blijven liggen. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn als je gaat zwemmen of hardlopen. De sleutel blijft dan immers veilig en droog achter slot en grendel in de auto zelf.

                                      Wie eenmaal in de auto zit, kan ook in no time alle persoonlijke instellingen oproepen en de auto starten. Dat kan met een vingerafdrukscanner. Op zich geen baanbrekende technologie, maar in combinatie met de gezichtsherkenning is daarmee een sleutel echt vrijwel overbodig om in te stappen en weg te rijden. De Genesis GV60 is een zustermodel van de Hyundai Ioniq 5 en Kia EV6 en komt zo goed als zeker naar Europa. Meer over de Genesis GV60 lees je hier.

                                      Bron: Autoweek

                                      2022 GENESIS GV60 - genesis gv60 (2022) exterior & interior | shockingly good small luxury suv...!!



                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        edit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X