INTERESSANT VOOR EUROPA!
ELEKTRISCHE GENESIS GV60 ONTHULD
De Hyundai Ioniq 5 en Kia EV6 hebben er een premiumbroer bij. Genesis heeft namelijk de GV60 onthuld, een volledig elektrische cross-over die zijn basis met die twee EV's deelt. Genesis heeft ook ambities om de Europese markt te betreden en dat maakt de elektrische GV60 interessanter dan je wellicht zou denken.
Genesis was aanvankelijk een model van Hyundai, maar de Koreanen weekten de modelnaam in 2015 los en maakten er een premiummerk van. Zodoende moet je Genesis zien als wat Lexus van Toyota, Acura van Honda en Infiniti van Nissan is. Het ooit Genesis geheten model gaat al enige tijd als Genesis GV80 door het leven en inmiddels heeft Genesis een uitgebreid modellenaanbod dat uit zowel concurrenten voor auto's als de 3-serie (G70), 5-serie (G80), 7-serie (G90), X3 (GV70) en X5 (GV80) bestaat. Van de G80 bestaat ook een volledig elektrische versie, maar Genesis voegt nu een model aan z'n portfolio toe dat in de basis als EFV is ontwikkeld. We maken kennis met de elektrische GV60.
Genesis roept al enkele jaren dat het ook de Europese markt wil betreden. Die plannen worden stukje bij beetje iets concreter. Genesis haalt namelijk dit jaar nog de G80 en GV80 naar Europa en voegt daar later ook de G70 en GV70 aan toe. De volledig elektrische GV60 waarvan Genesis vandaag het uiterlijk vrijgeeft, is ook voor de Europese markt een interessant model. In feite hebben we te maken met de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 van Genesis, maar dan met een eigen koets en een eigen interieur.
Genesis GV60
De GV60 is wellicht niet direct herkenbaar als model van Genesis, ondanks dat er aan de tekentafel wel typische Genesis-designelementen aan zijn toegevoegd. Zo heeft ook de GV60 gespleten koplampen en in tweeën gedeelde achterlichten. De auto zelf oogt opvallend rond en heeft een afgeknotte bilpartij. Opvallende designelementen zijn het eigenwijze hapje dat uit de C-stijl is genomen en de achterspoiler onderaan de achterruit. Vanbinnen is de EV60 typisch een Genesis en dat betekent dat het interieur zowel klassiek als modern aandoet. De EV60 heeft digitale buitenspiegels en dus vinden we tussen de deurpanelen en het dashboard losse displays waarop het beeld dat op stokjes geplaatste camera's maken wordt weergegeven.
Genesis GV60
De Genesis GV60 staat net als de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 op het E-GMP-platform, een modulaire en alleen voor elektrische modellen ontwikkelde basis. Wat dat betreft kan de EV60 het dus slechter treffen. Reken op accupakketten met een capaciteit van zo'n 58 en 73 kWh en op zowel vierwielaangedreven als achterwielaangedreven versies met vermogens van zo'n 220 pk tot - als de GV60 ook een extreme topversie krijgt zoals de Kia EV6 GT dat is - 584 pk.
Bron: Autoweek
ELEKTRISCHE GENESIS GV60 ONTHULD
De Hyundai Ioniq 5 en Kia EV6 hebben er een premiumbroer bij. Genesis heeft namelijk de GV60 onthuld, een volledig elektrische cross-over die zijn basis met die twee EV's deelt. Genesis heeft ook ambities om de Europese markt te betreden en dat maakt de elektrische GV60 interessanter dan je wellicht zou denken.
Genesis was aanvankelijk een model van Hyundai, maar de Koreanen weekten de modelnaam in 2015 los en maakten er een premiummerk van. Zodoende moet je Genesis zien als wat Lexus van Toyota, Acura van Honda en Infiniti van Nissan is. Het ooit Genesis geheten model gaat al enige tijd als Genesis GV80 door het leven en inmiddels heeft Genesis een uitgebreid modellenaanbod dat uit zowel concurrenten voor auto's als de 3-serie (G70), 5-serie (G80), 7-serie (G90), X3 (GV70) en X5 (GV80) bestaat. Van de G80 bestaat ook een volledig elektrische versie, maar Genesis voegt nu een model aan z'n portfolio toe dat in de basis als EFV is ontwikkeld. We maken kennis met de elektrische GV60.
Genesis roept al enkele jaren dat het ook de Europese markt wil betreden. Die plannen worden stukje bij beetje iets concreter. Genesis haalt namelijk dit jaar nog de G80 en GV80 naar Europa en voegt daar later ook de G70 en GV70 aan toe. De volledig elektrische GV60 waarvan Genesis vandaag het uiterlijk vrijgeeft, is ook voor de Europese markt een interessant model. In feite hebben we te maken met de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 van Genesis, maar dan met een eigen koets en een eigen interieur.
Genesis GV60
De GV60 is wellicht niet direct herkenbaar als model van Genesis, ondanks dat er aan de tekentafel wel typische Genesis-designelementen aan zijn toegevoegd. Zo heeft ook de GV60 gespleten koplampen en in tweeën gedeelde achterlichten. De auto zelf oogt opvallend rond en heeft een afgeknotte bilpartij. Opvallende designelementen zijn het eigenwijze hapje dat uit de C-stijl is genomen en de achterspoiler onderaan de achterruit. Vanbinnen is de EV60 typisch een Genesis en dat betekent dat het interieur zowel klassiek als modern aandoet. De EV60 heeft digitale buitenspiegels en dus vinden we tussen de deurpanelen en het dashboard losse displays waarop het beeld dat op stokjes geplaatste camera's maken wordt weergegeven.
Genesis GV60
De Genesis GV60 staat net als de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 op het E-GMP-platform, een modulaire en alleen voor elektrische modellen ontwikkelde basis. Wat dat betreft kan de EV60 het dus slechter treffen. Reken op accupakketten met een capaciteit van zo'n 58 en 73 kWh en op zowel vierwielaangedreven als achterwielaangedreven versies met vermogens van zo'n 220 pk tot - als de GV60 ook een extreme topversie krijgt zoals de Kia EV6 GT dat is - 584 pk.
Bron: Autoweek
Comment