Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Citan / T-Klasse (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Mercedes T-Klasse im Test (2022) Besser als Renault Kangoo und VW Caddy?! Review | Fahrbericht

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Mercedes EQT im Test (2023) Elektrische T-Klasse mit Marco Polo Modul! Review | Camper Van |

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Mercedes EQT im Test (2023) Wir fahren die elektrische T-Klasse! Review | Camper Van | Preis | Laden
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          MERCEDES-BENZ ECITAN: ELEKTRISCH BUSJE MET 280 KM BEREIK

          AANVANKELIJK IN DRIE UITVOERINGEN


          ​Mercedes-Benz presenteert de eCitan: de elektrische variant van zijn op de Renault Kangoo gebaseerde Citan, een compacte bestelauto. De eCitan is direct verkrijgbaar met een korte of langere wielbasis, waarbij eerstgenoemde tevens met een tweede zitrij is te bestellen. Het rijbereik ligt altijd op zo'n 280 km WLTP.

          Na het verschijnen van de nieuwe Mercedes-Benz Citan in 2021, diens personenversie - de T-klasse - in 2022 en de elektrische T-klasse genaamd EQT afgelopen december, is het nu tijd voor de eCitan: de elektrische bestelauto. Die komt technisch vrijwel volledig overeen met de EQT en is aanvankelijk verkrijgbaar in drie vormen: twee met een kortere wielbasis en een met een langere.

          De korte is meteen verkrijgbaar als Panel Van en als Tourer met een tweede zitrij. De lange is er eerst alleen als besteller, maar komt later ook als Tourer en als 'Mixto', waarbij laatstgenoemde een tweede zitrij combineert met een laadruimte-zonder
          ​onder-ruiten, terwijl de Tourer een tot achteraan doorlopende glaspartij en achterruiten heeft. Óf een enkele achterruit, want tegen meerprijs kun je de eCitan uitrusten met een achterklep in plaats van twee naar de zijkant openslaande deuren.


          Mercedes-Benz eCitan als Panel Van met niet-meegespoten bumpers.

          Wat is lang, wat is kort?

          Gesproken over de korte, hebben we het in dit geval over een eCitan met een lengte van 4,49 m. De lange is met 4,92 m zo'n 42 cm langer, wat zich vertaalt in een laadcapaciteit van 722 kg en 3,7 kubieke meter - mits je voor de Panel Van gaat. De kortere variant slikt maximaal 544 kg en 3,05 kuub aan spullen. Je kunt eCitan voorzien van een trekhaak, die tot 1.500 kg geremd mag trekken, en tot 750 kg ongeremd.

          Welke variant je ook kiest; elke eCitan maakt gebruik van een 45-kWh accupakket, goed voor een WLTP-bereik van zo'n 280 km. De elektromotor levert 122 pk en 245 Nm koppel en snelladen kan met 80 kW, zodat je in theorie in 38 minuten kunt bijladen van 10 tot 80 procent.

          Mogelijkheden en beschikbaarheid

          Mercedes-Benz levert de eCitan met twee uitrustingsniveaus: de Base en de Pro, waarbij de Pro zich onderscheidt met meegespoten deurgrepen en schuifdeurrails aan de buitenzijde. Verder heeft de Pro een rijkere standaarduitrusting, met een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, elektrisch bedienbare ruiten, airco, een audiosysteem en led-verlichting in de laadruimte. Wat daarvan op de Base zitten noemen de Duitsers niet, waardoor we alleen maar kunnen vermoeden dat de nieuwe eCitan desgewenst erg 'kaal' te bestellen is.


          De pianolak en de accenten rond de ventilatieroosters zijn optioneel en behoren tot het Interior Design Package.

          Of je nu voor een Base of een Pro gaat; het MBUX-multimediasysteem, parkeerhulp en een warmtepomp voor de interieurverwarming of -koeling zijn altijd opties. De met twee zitrijen uitgeruste Tourer-variant kent wel een rijkere standaarduitrusting dan de Panel Van, want een aantal actieve veiligheidssystemen - zoals een dodehoekassistent en actieve lane-keeping - zijn daarop altijd aanwezig.










          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment

          Working...
          X