Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Jogger (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb mijn jogger extreme dinsdag gaan afhalen,knappe wagen grote koffer rijd zacht en power genoeg.
    Mijn 3 dacia al en ben altijd heel tevree geweest hopelijk bij deze ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frank Bekijk Berichten
      Ik heb mijn jogger extreme dinsdag gaan afhalen,knappe wagen grote koffer rijd zacht en power genoeg.
      Mijn 3 dacia al en ben altijd heel tevree geweest hopelijk bij deze ook.
      Gefeliciteerd Frank, goeie keuze! En welkom op het forum
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Welkom. Goeie keuze. Lang moeten wachten?
        Zevenzitter of vijfzitter? Lpg of benzine? Kleur?
        Een fotootje mag altijd

De Jogger rijdt ietsje harder dan m'n Peugeot Partner. Maar dat is ook niet moeilijk die was iets té zacht afgeveerd. De Jogger vindt het goeie evenwicht tussen strak en toch nog comfortabel.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik heb de 5 deurs versie genomen met de 110 pk motor en in het mooie bruinachtig kleurtje.
          Heb er al bijna 500 km opzitten en zeer tevree,
          En hij was besteld in juni dus vrij snel geleverd en ik krijg ook nog een andere grill met het nieuwe logo,nie slecht he.
          Maar heb wel een vraagje op mijn scherm staat een symbool en vind nergens in de handleiding enige uitleg hierover.
          Het is een soort u met daarin 4 verticale balkjes met verschillende lengte maar zou nie weten wat het wil zeggen.
          Iemand een idee hierover.
          Frank.

Comment

• Ik ga ook nog proberen een nieuwe grille los te weken bij de dealer. Sjiek dat die van jou het doet!
            (Waar gekocht?)

Staat dat symbool op het dashboard of het media scherm?
            Enige wat ik nu even kan bedenken is de bandenspanning?

Comment

• Ik heb mijne gekocht bij Garage Nawrot en symbool staat op het dashboard links van symbool auto.
              Maar als je in de handleiding bij bandenspanning gaat kijken staat dat symbool er nergens niet bij.

Comment

• Ik zou eens bellen naar garage Nawrot. Snelste oplossing mijn gedacht
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• uw gsm verbonden met uw auto? dan kan dat de signaalsterkte zijn van uw gsm ontvangst.
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Ik ben even moeten gaan checken wat je bedoelde.

Het is het linkse icoontje hé?

Dat is eigenlijk een soort grafiekje. Als je in die modus staat en op de pîjltjes rechts op het stuur duwt, zie je verschillende gegevens zoals totale afstand, gemiddeld verbruik, afstand op LPG gereden, actieradius,,...
                    Als je dan op de knop boven ok duwt, switch hij naar het autootje. Dan zie je op het dashboard de snelheid, temperatuur en nog iets.

Het is dus geen waarschuwingslampje, maar toont welke gegevens je ziet midden op het dashboard.

Comment

• Ahaaaaaaa zal het straks eens uitproberen se thx

Comment

• Heb het eens nagekeken en inderdaad dat klopt,maar krijg nu soms melding:prioriteit thermisch comfort. en in de handleiding vind je daar ook niks van terug.
                        Toch raar zo een dikke handleiding maar al de alarmmeldingen staan er niet in uitgelegd.
                        Foei Dacia.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frank Bekijk Berichten
                          Heb het eens nagekeken en inderdaad dat klopt,maar krijg nu soms melding:prioriteit thermisch comfort. en in de handleiding vind je daar ook niks van terug.
                          Toch raar zo een dikke handleiding maar al de alarmmeldingen staan er niet in uitgelegd.
                          Foei Dacia.
                          Heeft waarschijnlijk iets met uw start-stop systeem te maken. Dat systeem werkt niet bij hevige koude (zie link onderaan).

Het controlelampje  verschijnt wellicht, samen met het bericht:

- “Optimaliseren laden accu” batterij opladen prioriteren;

- “Prioriteit thermisch comf” airconditioning prioriteren;

- “Prioriteit draaiende motor” werkzaamheden van de motor prioriteren.

Dit systeem zorgt voor een lager brandstofverbruik en vermindert de uitstoot van broeikasgassen. Het systeem wordt automatisch ingeschakeld wanneer de auto begint te rijden. Tijdens het rijden stopt het systeem de motor (stand-by) wanneer het voertuig tot stilstand komt of langzaam rijdt (afhankelijk van het voertuig). Het controlelampje  verschijnt op het instrumentenpaneel.

Comment

• Waarschijnlijk ook redelijk in het begin van de rit als de temperatuur in de auto nog laag is.
                            Is inderdaad het start/stop systeem die op dat moment niet 'werkt' en de auto geeft gewoon aan waarom niet.

Comment

• Alvast bedankt om een antwoord te verschaffen,zal het eens in het oog houden of het enkel bij koude start is.

Comment

• Vandaag op stap met de hele tijd -5°c.
                                Start STop werkt dan idd niet.

Comment

• DACIA JOGGER HYBRID 140: DACIA'S EERSTE HYBRIDE

MEERVOUDIGE NUCHTERE PIONIER

​Dit is de Dacia Jogger 140 Hybrid, de eerste hybride Dacia. Daarnaast is het ook nog eens niet alleen de krachtigste Jogger, maar ook de enige versie van die praktische stationwagon met een automatische versnellingsbak.

De Dacia Jogger is ondanks zijn met cross-elementen overladen uiterlijk een broodnuchtere stationwagon in de subcompacte klasse. Tegenwoordig een echt zeldzaam soort auto dus. De Jogger is momenteel te krijgen met een 110 pk sterke 1.0 TCe én met een 1.o TCe van 100 pk die naast benzine ook lpg lust. Beide krachtbronnen zijn altijd aan een handgeschakelde vijfbak geknoopt. Binnenkort komt de Dacia Jogger op de markt als Hybrid. Dat is de eerste hybride Dacia ooit!

De Dacia Jogger Hybrid 140 krijgt een van Renault-modellen bekende hybride aandrijflijn. Het gaat om de aandrijflijn die je ook in Renault Clio Hybrid 140 vindt. Een bijzonder stukje techniek dus, die hybride aandrijflijn is vrij bijzonder van opzet. Zo krijgt ook de Dacia Jogger Hybrid een atmosferische 1.6 van 90 pk, een 50 pk sterke elektromotor en een krachtige starter-generator, een mechanische vierbak en twee elektronische versnellingen. Het gecombineerd vermogen bedraagt 140 pk en volgens Dacia bedraagt de totale actieradius een bepaald niet verkeerde 900 kilometer.

Dacia Jogger Hybrid 140 is de enige Jogger met een digitaal instrumentarium.

In het interieur herken je de Jogger Hybrid 140 aan zijn automaathendel, die vind je immers in geen enkele andere Jogger. Maar er is nog een opvallend herkenningspunt. De Dacia Jogger Hybrid 140 is - in ieder geval vooralsnog - de enige Jogger met een 7-inch digitaal instrumentarium. Een elektronische handrem is standaard, hetzelfde geldt voor een flinke opbergbak in de middentunnel.

Wat de Dacia Jogger Hybrid 140 gaat kosten, is nog niet bekend.

Bron: Autoweek

Comment

• En een vanaf prijs van 24.790 euro .
                                    Wie doet beter?

Comment

• Ik ken de prijzen uit die segmenten niet meer, maar is 25k niet een hoop geld? Of zijn dat de gangbare prijzen?

In 2016 heb ik een leon st gekocht, zo goed als full option, voor 22k. (Wel na korting)
                                      BMW X5 45e

Comment

• Dacia Jogger Hybrid: Alles, was Du zum Automatik-Modell wissen musst! Review | 2023

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Ik ken de prijzen uit die segmenten niet meer, maar is 25k niet een hoop geld? Of zijn dat de gangbare prijzen?

In 2016 heb ik een leon st gekocht, zo goed als full option, voor 22k. (Wel na korting)
                                          2016 met 2023 vergelijken gaat niet op. Alleen al sind sik m'n Jogger bestelde in mei 2021 is er al een goeie 1400 euro bij gekomen.
                                          Je Leon is ook geen hybride? De goedkoopste hybride Leon start vanaf 28.710 euro. Als ik kijk naar een versie met vergelijkbare pk's start die vanaf 32.000
                                          Dus onder 25000 is behoorlijk straf.
                                          Last edited by Hayes; 23/12/2022, 09:49.

Comment

Working...
                                          X