Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQE (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bij VW hebben ze de designchef buiten gezwierd omdat het design niet als aantrekkelijk wordt beschouwd door de klanten. Wat mij betreft mogen ze bij Mercedes hetzelfde doen want die elektrische modellen vind ik niet mooi.

Comment

Comment

even eqe tijd

Comment

Comment

Knap resultaat voor zo'n grote zware auto wel.

Comment

MERCEDES-BENZ EQE IS EV VAN HET JAAR 2023

OOK PEUGEOT E-208, KIA EV6 EN NIO ET7 IN DE PRIJZEN

​De Mercedes-Benz EQE mag zich EV van het Jaar 2023 noemen. Het elektrische equivalent van de E-klasse is echter niet de enige elektrische auto die door de vakjury van de EV van het Jaar-verkiezing een prijs krijgt toebedeeld.

Vorig jaar mocht de Kia EV6 zich de EV van het Jaar noemen, maar dit jaar is het de Mercedes-Benz EQE die met die titel aan de haal gaat. De EV van het Jaar-verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Vereniging Zakelijke Rijders in samenwerking met Eneco eMobility, LeasePlan, AD en AutoWeek. De Mercedes-Benz EQE werd de winnaar in het topsegment, maar werd ook verkozen tot ook algemeen winnaar gekozen.

In het middensegment is de Peugeot e-208 de winnaar. Hij laat zijn technische broertje Opel Corsa-e achter op de tweede plek. In deze klasse staat de Fiat 500e op plek drie op het ereschavot. De e-208 wint onder meer vanwege de grote aantallen die ervan zijn verkocht en dankzij zijn laadsnelheid en relatief gunstige leaseprijs.

In het hoge segment vinden we net als vorig jaar de Kia EV6. De Tesla Model Y volgt op plek twee. De derde plek is in deze klasse voor de Volvo XC40 Recharge Electric. In het topsegment is zoals gezegd de EQE de winnaar. Hij blijft zijn grotere en duurdere broer voor, de Mercedes-Benz EQS eindigt op plek twee. De derde plek is voor de Audi e-tron.

Ook Nio krijgt prijs

Nieuw dit jaar is de Belofte van 2023-titel. Deze prijs wordt uitgereikt aan een auto die net op de markt is gekomen of nog op de markt moet komen, maar die door de vakjury als veelbelovend wordt gezien. De Nio ET7 mag zich de Belofte van 2023 noemen, onder meer dankzij het batterwijwisselconcept.

De winnaars

Middensegment
              1. Peugeot e-208
              2. Opel Corsa-e
              3. Fiat 500e

Hoge segment
              1. Kia EV6
              2. Tesla Model Y
              3. Volvo XC40 Recharge Electric

Topsegment
              1. Mercedes-Benz EQE (tevens overall-winnaar)
              2. Mercedes-Benz EQS
              3. Audi e-tron
              Beoordelingscriteria

Actieradius, laadsnelheid, beschikbaarheid, verkoopaantallen, trekgewicht, prijs, gebruiksgemak, rijeigenschappen en leasetarief zijn de onderdelen die tellen in deze verkiezing. De data van de negen criteria hebben vervolgens een weging meegekregen van de jury. Zo wegen de rij-eigenschappen zwaarder mee in het oordeel dan het trekgewicht.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Knap resultaat voor zo'n grote zware auto wel.
                niet dat het mij dermate interesseert, maar snap niet dat er nog geen ring-filmpjes van de amg te vinden zijn
                met ùodel s en 3 was er volk dat niet snel genoeg op de ring kon rijden...om dan met plezier te kunnen vaststellen dat ze vaak in limp-mode gaan en de remmen uitvallen
                van de amg's wordt beweerd dat ze uitgerust zijn voor langdurig afleveren hoge vermogens...maar niets te zien op yt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

niet dat het mij dermate interesseert, maar snap niet dat er nog geen ring-filmpjes van de amg te vinden zijn
                  met ùodel s en 3 was er volk dat niet snel genoeg op de ring kon rijden...om dan met plezier te kunnen vaststellen dat ze vaak in limp-mode gaan en de remmen uitvallen
                  van de amg's wordt beweerd dat ze uitgerust zijn voor langdurig afleveren hoge vermogens...maar niets te zien op yt
                  Waarschijnlijk ook omdat de meeste mensen beginnen in te zien, dat dat totaal irrelevant is ;-)

Mercedes EQE 300 615km Range Test! (NHSR V2.0) - YouTube

Dit daarentegen...;
                  Echt wel straffe cijfers.

Comment

Comment

bij de crashes: zijdelingse impact met paal is indrukwekkend.
                      www.peugeotforum.be

Comment

MERCEDES-BENZ EQE IS EV VAN HET JAAR 2023
                        Hoedje af voor Mercedes!

Comment

Mercedes-Benz EQE (2023) - Ultieme elektrische kilometervreter? - REVIEW
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Mercedes-AMG EQE 53: AMG rennt, Ladekarte brennt! - E-Auto Supertest

Comment

Net zoals in 1983 op de absolute basis 190 een stuk werd beknibbeld op de middenconsole, is dat 40 jaar later nog steeds op de goedkoopste eqe…hier mankeert de bak onder de zwevende middenconsole

Maar in ruil wel een beter verbruik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Das 731km, bijna eqs

Comment

Zonder Aerowielen en op c-label 4 seizoensbanfen

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        Zonder Aerowielen en op c-label 4 seizoensbanfen

En aan 75 op de autostrade?
                                        Waarom die focus op de absolute zuinigheid? Ik rij met mijn EV zoals ik vroeger met mijn ICE's reed. Als er plaats is rij ik de toegelaten snelheid, en in D zal het 140-160 zijn waar het kan.

Ze hebben die laadpalen niet voor niks uitgevonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

En aan 75 op de autostrade?
                                          Waarom die focus op de absolute zuinigheid? Ik rij met mijn EV zoals ik vroeger met mijn ICE's reed. Als er plaats is rij ik de toegelaten snelheid, en in D zal het 140-160 zijn waar het kan.

Ze hebben die laadpalen niet voor niks uitgevonden.
                                          Da's zever hé, als je wil zuinig rijden zonder het verkeer op te houden is daar toch niks verkeerd mee. Ik heb er ondertussen ook een sport van gemaakt om zo weinig mogelijk te verbruiken en da's geen EV. Leuk toch! Ieder zijn ding

Comment

Working...
                                          X