Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5 - Facelift (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda CX-5 - Facelift (2021)

NIEUW NEUS, NIEUWE BIPS

MAZDA CX-5 VERNIEUWD

Mazda heeft de CX-5 vernieuwd. De opgefriste Japanner is vanbuiten te herkennen aan zijn nieuwe voorkant en aan zijn aangescherpte achterkant. De gefacelifte Mazda CX-5 staat nog dit jaar bij de dealers.

Mazda houdt zijn modellen over het algemeen actueel door jaarlijks modeljaarupdates door te voeren. Ook de CX-5 wordt jaarlijks aangescherpt, maar van een daadwerkelijke facelift van de tweede generatie CX-5 was nooit sprake. Tot nu dan, het type van modeljaar 2022 krijgt namelijk wel degelijk een gewijzigd exterieur. Eerder deze week kon AutoWeek je al de eerste foto's van die vernieuwde CX-5 laten zien, maar nu heeft de fabrikant de gefacelifte SUV zelf gepresenteerd.

Niemand zal steil achterover vallen van verbazing bij het zien van de vernieuwde CX-5, maar shockeren met extravagant design is Mazda's bedoeling niet. Je herkent hem vooral aan zijn herziene voorkant. Zo hebben de koplampen een andere vorm gekregen en is ook de invulling van die units aangepast. De bekende lichtsignatuur, bestaande uit een horizontale streep en een deels gesloten ringvorm, wordt vervangen door L-vormige led-elementen. Ook nieuw is de grille en het aluminiumkleurige ornament eromheen. De 'vleugels' van het sierdeel lopen voortaan minder ver door onder de koplampen. Aan de linker- en rechterkant van de grille is de strip echter veel breder, waardoor de grille zelf aan breedte verliest. De CX-5 heeft aan de achterzijde eveneens nieuwe verlichting. De units zijn ook hier anders van vorm en zijn tevens ingevuld met L-vormige elementen. Het ligt voor de hand dat op termijn ook andere modellen van Mazda deze lichtsignatuur krijgen. Eveneens nieuw is de lakkleur Zircon Sand.

Uitvoeringen

Is er ook onderhuids nieuws? Jazeker. Volgens Mazda is onder meer de ophanging van de CX-5 tegen het licht gehouden en is de geluidsisolatie verder verbeterd. Meer nieuws heeft betrekking op de uitvoeringen. Hoewel de naamloze standaarduitvoering, Comfort, Sportive, Luxury en Signature behouden blijven, voegt Mazda de Newground-variant aan het leveringsgamma toe. Deze versie is bezaaid met avontuurlijk ogende extraatjes, waaronder zilverkleurige skidplates. Daarnaast kleedt Mazda hem optisch aan met zwarte zijspiegelkappen, zilverkleurige strips, groengele accenten in de grille en speciaal 19-inch lichtmetaal. Het interieur van de Newground is met kunstleer en kunstsuède afgewerkt en is ook versierd met groengele accenten.

De Luxury-uitvoering heeft voortaan een inductielader. Daarnaast is voortaan Mazda Intelligent Drive Select aan boord, waarmee je eenvoudig je gewenste rijmodus kunt selecteren. CX-5's met vierwielaandrijving krijgen daarbij een nieuwe Off-Road Mode. Opvallend: de CX-5 heeft voortaan een anders ingedeelde bagageruimte waardoor het laadvolume met 73 liter is toegenomen tot 550 liter. Daarnaast is Cruising & Traffic Support nieuw, een systeem dat vanaf de Luxury-uitvoering in de Mazda CX-5 zit.

Uitgebreide specificaties en prijzen volgen in aanloop naar de marktintroductie, die nog dit jaar plaatsvindt.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Blijft een knappe auto, was hij voordien ook al

Comment

Ik heb net één besteld;

Mazda CX 5 Enso 2.0 163PK AT + Leather Pack Black kleur DEEP CRYSTAL BLUE

Levering juni juli 2022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrik s Bekijk Berichten
          Ik heb net één besteld;

Mazda CX 5 Enso 2.0 163PK AT + Leather Pack Black kleur DEEP CRYSTAL BLUE

Levering juni juli 2022
          Congratzz, mooie wagen, veel plezier ermee!

Een voorbeeldfoto mag altijd

Comment

Toch redelijk onbegrijpelijk dat er daar nog altijd geen hybridemodel avn bestaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
              Toch redelijk onbegrijpelijk dat er daar nog altijd geen hybridemodel avn bestaat
              Idd ja, zou anders redelijk hoog op mijn lijst staan qua volgende leaser.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Congratzz, mooie wagen, veel plezier ermee!

Een voorbeeldfoto mag altijd
                Foto's uploaden lukt mij niet, geen idee hoe het komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrik s Bekijk Berichten

Foto's uploaden lukt mij niet, geen idee hoe het komt
                  Verkleinen, kopiëren en in een post plakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                    Inderdaad - mijn vrouw en ik rijden beiden met deze wagen, dat was 5 jaar geleden prijs/kwaliteit echt een no brainer vond ik, hoewel er toen ook al menigeen commentaar hadden op de beschikbare motorisaties, kon ik met de 130KW diesel perfect wat plezier beleven. Vandaag kijken we uit naar een nieuwe wagen, we zijn al wat gaan testrijden hier en daar. Die Mazda blijft qua afwerking binnenin, zetels nog altijd echt top voor de centen - maar die motors, zijn nu echt slakken geworden tov wat men elders in wagens zitten heeft. Naar wat ik lees komen de Mazda CX-60 (opvolger van CX5) en Mazda CX-80 (7-zitter) dit jaar uit?

Comment

Ik heb dezelfde bedenking als jij. Mazda maakt mooie betrouwbare auto's, die dan ook nog eens heel fijn rijden. Alleen op het vlak van hun motorenkeuze heb ik zo mijn bedenkingen. Die atmosferische benzines zijn prima in de lichtere modellen, maar in modellen zoals de 6 of CX-5 schieten die toch tekort.
                      Zelf ben ik ook zeer benieuwd welke motoren ze in de CX-60 gaan leggen. Dit zal voor een groot deel bepalen of de opvolger van mijn 6 terug een Mazda zal worden.
                      Die CX-60 zou begin dit jaar voorgesteld worden.
                      Ik heb al eens ergens op het net gelezen dat dit al op 1 februari zou kunnen zijn.
                      Ben zeer benieuwd!

Comment

Aan de andere kant; vroeger had een wagen 70pk en die kon overal mee.
                        Tegenwoordig moet iedereen 200pk hebben om... 30, 50 en als je geluk hebt 70 te mogen rijden.

Trouwens ga maar eens in de Mazda showroom kijken, er zijn al heel wat modellen met een hybride motor (systeem Toyota), verkrijgbaar.

Je kan maar zo snel rijden als diegene voor u en dat is meestal.... een Ligier.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                          Aan de andere kant; vroeger had een wagen 70pk en die kon overal mee.
                          Tegenwoordig moet iedereen 200pk hebben om... 30, 50 en als je geluk hebt 70 te mogen rijden.

Trouwens ga maar eens in de Mazda showroom kijken, er zijn al heel wat modellen met een hybride motor (systeem Toyota), verkrijgbaar.

Je kan maar zo snel rijden als diegene voor u en dat is meestal.... een Ligier.
                          Hahaha! Idd! En nu met die EV's wordt dat nog erger precies, PK's om van achterover te vallen om in de file te gaan staan of mooi de trajectcontrole te volgen

Comment

Als je 15 jaar geleden afkwam met 165pk had je een bom, nu blijkt deze een slak te zijn voor sommige. Plug in hybride is als particulier niet interessant, je verbruikt veel benzine en veel stroom en de meerprijs kan je nooit terug verdienen. Wat wel dan een voordeel is zijn de extra pk's en koppel. Als bedrijf is dat dan weer wel interessant door de belachelijke lage co2. Als je de huidige pijs per kw/h 0,45€ reken maal 25kw/100 km kom je op 11,25€ per 100km. Als we dat vergelijken met benzine 7,5/100 km maal 1,6€/l kom je op 12€ per 100km uit.

Comment

Mazda CX-5 2022 - Test Drive POV

Comment

De automaat blijkt zeer goed aan te voelen in deze review

Comment

Ik rij nu een weekje met de nieuwste cx-5 G 165 manueel geschakeld, boterzacht zet je deze in alle verzetten ;-) ....had dit nooit gedacht, maar wat een fijne wagen is deze. Binnenin luxe allom (zwart leder), projectie in de voorruit van uw snelheid etc...tot hiertoe en na amper 260 km gereden te hebben geeft de boordcomputer een verbruik aan 7.3l/100 km...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tirry Bekijk Berichten
                                    Ik rij nu een weekje met de nieuwste cx-5 G 165 manueel geschakeld, boterzacht zet je deze in alle verzetten ;-) ....had dit nooit gedacht, maar wat een fijne wagen is deze. Binnenin luxe allom (zwart leder), projectie in de voorruit van uw snelheid etc...tot hiertoe en na amper 260 km gereden te hebben geeft de boordcomputer een verbruik aan 7.3l/100 km...
                                    Mooie wagen. Veel plezier ermee!

Comment

2022 Mazda CX5 facelift driving REVIEW 2.5 l AWD with new sporty look!

Comment

Mazda CX-5 Facelift im Test (2022) So MODERN war Mazda noch nie! Fahrbericht | Review

Comment

Working...
                                        X