Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5 - Facelift (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een zeldzame review van de skyactiv D diesel. Ik verwacht wel niet dat er veel van verkocht zullen worden in België het zal voornamelijk de skyactiv G 163pk zijn die hier zal verkocht worden. Vanaf het moment dat de CX 60 hybride uit komt zal de CX 5 minder verkocht worden. Volgens de dealer loopt de verkoop nu niet slecht en de 1ste leveringen lopen vlot binnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      Aan de andere kant; vroeger had een wagen 70pk en die kon overal mee.
      Tegenwoordig moet iedereen 200pk hebben om... 30, 50 en als je geluk hebt 70 te mogen rijden.

Ben dan toch blijkbaar niet de enige die daar zo over denkt...
      Last edited by ; 10/02/2022, 07:32.

Comment

Mazda CX-5 (2022) – Review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Waarom voorziet Mazda de Skyactiv X eigenlijk niet in de CX-5? Die heeft wat meer koppel en vermogen dan de gewone skyactiv en zou in theorie ook nog wat zuiniger moeten zijn.

Comment

Mazda CX-5 (2022) facelift rijtest: de moeite waard?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
              Aan de andere kant; vroeger had een wagen 70pk en die kon overal mee.
              Tegenwoordig moet iedereen 200pk hebben om... 30, 50 en als je geluk hebt 70 te mogen rijden.

Trouwens ga maar eens in de Mazda showroom kijken, er zijn al heel wat modellen met een hybride motor (systeem Toyota), verkrijgbaar.

Je kan maar zo snel rijden als diegene voor u en dat is meestal.... een Ligier.
              Die bedenkingen maak ik me de laatste tijd ook meer en meer.
              Mijn vrouw haar Honda Civic heeft een 1.4 benzine met 90pk, geen turbo, enkel beetje VTEC
              Die 90pk is waarschijnlijk pas bij +6.000 toeren te vinden, dus tot 4.000 toeren waarschijnlijk slechts 75-80pk.
              Wagen is reeds 13 jaar oud, dus er mag nog wel een pk of 5 af.
              En toch kan je daar aan de lichten vaak eerst mee weg zijn, kan je vlot 120-130 rijden op de snelweg en heb je niet het gevoel ondergemotoriseerd te zijn.
              OK, mijn Mazda 6 met turbodiesel en 150pk trekt wel vlotter op en herneemt beter, maar in de Civic heb ik ook rijplezier.

Comment

Persoonlijk vind ik een atmosferische motor aangenamer rijden enkel de wordt dit afgekraakt bij de auto reviewers omdat ze die duw in de rug niet voelen. Wat ook op valt dat de reviews over de automaat in de VS positief zijn en in Europa eerder negatief

Comment

Mazda CX-5 in-depth review: the best-driving SUV?

Comment

Is Mazda the new BMW? | Mazda CX-5 review

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrik s Bekijk Berichten
                      Persoonlijk vind ik een atmosferische motor aangenamer rijden enkel de wordt dit afgekraakt bij de auto reviewers omdat ze die duw in de rug niet voelen. Wat ook op valt dat de reviews over de automaat in de VS positief zijn en in Europa eerder negatief
                      Mogelijk omdat er in de VS grotere motoren aan die automaat gekoppeld zijn. Toen ik 5j geleden mijn nieuwe mazda kocht ging ik van een 165pk handgeschakelde cx5 naar een automaat. De 2l 160pk automaat kwam bij een testrit te kort in vergelijking met de handgeschakelde , vooral bij het hernemen van de snelheid na afremmen. Daarom heb ik de 2.5l 194pk automaat gekocht, die gaat perfect.

Comment

Een nieuwe CX-5 (model 2022) besteld in september, maar volgens het Duitse CX-5 forum zou er een model 2023 geleverd worden? Dit ivm. met de omschakeling van de productielijn.

Comment

Vanaf model 2023 krijgt de cx-5 een mild-hybridesysteem waardoor het verbruik en de uitstoot een klein beetje zakken.
                          Welke uitvoering en motor heb je besteld?

Comment

2.5 benzine, een model 2022.

Comment

Daar ga je veel plezier aan beleven!
                              Ik twijfel al een tijdje om dezelfde te bestellen, in Homura-versie.
                              Alleen het verbruik houdt me wat tegen. Loopt toch snel op richting 8- 8,5l.

Comment

Is inderdaad ook een Homura, al mijn 3e CX-5, nooit geen problemen mee gehad - en rijden fantastisch.

Comment

3 keer dezelfde auto kopen.. dat kom je ook niet vaak tegen

Comment

Mazda CX-5: Da kriegst du was für dein Geld! - Test | auto motor und sport

Comment

Mazda CX-5 2023: nu ELEKTRISCH!? - REVIEW

Comment

Het wordt nu toch stilaan echt tijd dat Mazda met een opvolger komt voor de CX5 (en 6?).
                                        Leuk dat ze hem elk jaar weer wat updaten, maar op het gebied van de aandrijflijn begint deze nu toch echt wel gedateerd te geraken.
                                        Onlangs nog eens op pad geweest met die 2.0 met automaat en die kon mij echt niet overtuigen.
                                        Jammer, want ik blijf Mazda fan, maar momenteel hebben ze gewoon geen model dat aan mijn wensen voldoet.
                                        Last edited by Koen42; 16/05/2023, 20:02.

Comment

Working...
                                        X