Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie Active Tourer (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 2-serie Active Tourer (2022)

TWEE PLUG-INS OP KOMST

NIEUWE BMW 2-SERIE ACTIVE TOURER: BRUTALE MPV

Terwijl de ene na de andere autofabrikant de MPV achter zich laat, is het nota bene BMW dat zich juist vastbijt in het segment waarin je het merk eigenlijk nooit had verwacht. Dit is de nieuwe BMW 2-serie Tourer. Hij oogt brutaler dan ooit en is vanaf februari 2022 beschikbaar.

Wie tien jaar geleden had gezegd dat BMW met een voorwielaangedreven BMW zou komen, werd ongetwijfeld hard uitgelachen. Toch bracht het merk in 2014 de 2-serie Tourer op de markt, een naar BMW-maatstaven bijzonder nuchter maar tegelijk slimme vijfzits-MPV die zelfs gezelschap kreeg van de grotere 2-serie Grand Tourer met zeven zitplaatsen. Diverse fabrikanten laten het segment van de MPV voor wat het is, maar BMW komt doodleuk met een volledig nieuwe 2-serie Active Tourer.

De nieuwe BMW 2-serie Active Tourer is 4,39 meter lang en dat maakt de tweede generatie van BMW's MPV 3,2 centimeter langer dan het origineel. De wielbasis van de 2-serie Active Tourer is met 2,67 meter echter onveranderd, al is zowel de koets als de spoorbreedte voor als achter zo'n 2,5 centimeter breder. Voor een 'ruimtewagen' is niets zo relevant als interieurruimte en dus is het goed opvallend dat de bagageruimte van de nieuwe 2-serie Active Tourer is nauwelijks is gegroeid ten opzichte het vorige model. De 2-serie Active Tourer slokt 470 liter op, een bescheiden 2 liter meer dan zijn voorganger.. Gooi je de achterbank plat, dan kun je tot 1.455 liter aan spul meezeulen, dat is minder dan de 1.510 liter die je in die situatie in het uitgaande model kon verstouwen. BMW levert de 2-serie naast met conventionele benzine- en dieselmotoren, waarover straks meer, ook met mild-hybride en plug-in hybride aandrijflijnen. Door de plaatsing van de voor die geëlektrificeerde aandrijflijnen benodigde extra hardware, hebben de mild-hybride smaken een bagageruimte waarin je 415 liter kwijt kunt. De plug-ins hebben met 406 liter de kleinste bergruimte.

Motoren

Bij zijn marktintroductie in februari 2022 is de nieuwe BMW 2-serie Active Tourer beschikbaar met vier aandrijflijnen die stuk voor stuk een zeventraps automaat met dubbele koppeling hebben. Slechts een van de motoropties is een conventionele benzineversie: de 218i. Deze benzinemotor is een 136 pk en 230 Nm sterke 1.5 driecilinder waarmee de 2-serie Active Tourer in 9 tellen op de 100 km/h zit. Een stap daarboven komen twee mild-hybride benzineversies te staan. Deze motoren worden allebei bijgestaan door 19 pk en 55 Nm aan elektrokracht. De eerste is de 220i, een 156 pk sterke 1.5 driecilinder die samen met de elektrohulp goed is voor een systeemvermogen van 170 pk en 280 Nm. In 8,1 seconden snelt de 220i naar een snelheid van 100 km/h. Het gemiddeld verbruik bedraagt afhankelijk van de gekozen uitvoering 5,8-6,5 l/100 km. De sterkste mild-hybride versie is de 223i. Deze heeft geen driecilinder, maar een 204 pk en 320 Nm sterke 2.0 viercilinder die dankzij het mild-hybride systeem goed is voor een systeemvermogen van 218 pk en 360 Nm. Deze voorlopig krachtigste motor in de 2-serie Active Tourer helpt de auto in 7 seconden aan een snelheid van 100 km/h en noteert een gemiddeld verbruik van 6,0-6,6 l/100 km achter zijn naam. Dieselen kan ook en wel met een 150 pk en 360 Nm sterke 2.0 viercilinder die BMW in de 218d hangt.

Plug-in hybrides

In de zomer van volgend jaar haalt BMW niet een, maar twee plug-in hybride aandrijflijnen naar de 2-serie Active Tourer: de 225e xDrive en 230e xDrive. Deze vierwielaangedreven versies hebben beide een elektromotor op de achteras en de 1.5 driecilinder benzinemotor in de neus. De 245 pk sterke 225e xDrive heeft net als de 218i een 136 pk sterke benzinemotor en wordt daarnaast bijgestaan door een 109 pk sterke elektromotor. De 230e xDrive is met een systeemvermogen van 326 pk stukken krachtiger dankzij een 150 pk leverende 1.5 en een 177 pk sterke elektromotor op de achteras. Beide versies hebben een 14,9 kWh accu waar je tot 80 kilometer elektrisch mee kunt rijden. Het maximum laadvermogen ligt niet meer op 3,7 kW zoals bij de vorige 225e, maar bedraagt voor beide versies 7,4 kW.

Prijzen volgen in aanloop naar de marktintroductie.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Voor zijn genre zeker geen misse auto, vind ik.

Die Alcantara zetels lijken me top.

Comment

all-new BMW 2-Series Active Tourer MPV Premiere REVIEW 2022

Comment

En ALWEER verkloot die neus de hele auto.

Comment

Ik vind 'm ook knap. Mooier dan de B-klasse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              En ALWEER verkloot die neus de hele auto.
              Zelfde gevoel... nieren passen echt niet op dit model...

Bij de 4, in het zwart klopt het veel beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                Bij de 4, in het zwart klopt het veel beter
                Ahaa, het begint al te kloppen. Zo zie je maar na al die verwensingen

Ik schat nog pakweg een jaar en iedereen wil dit, zo'n groot bakkes

Comment

Op een zwarte ziet ge het tenminste niet zo erg. Vond het nog een grappig commentaar bij de laatste podcast van Autoweek. Daar zeiden ze dat ze bij BMW wel gedacht moeten hebben om op de nieuwe M3 ook zo'n snuit te zetten omdat anders niemand een M4 gaat kopen. Nagel op de kop.

Comment

Comment

BMW 2er Active Tourer (2021) | Neuer 2er Active Tourer wird sportlich

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ahaa, het begint al te kloppen. Zo zie je maar na al die verwensingen

Ik schat nog pakweg een jaar en iedereen wil dit, zo'n groot bakkes
                        Tja, hier in de buurt rijd er een groene 4 met M pakket, en da's echt wel af!
                        Front vind ik nog steeds niet zo mooi, maar voor de rest is hij wel de mooiste in zijn klasse

Maar da's persoonlijk he

Comment

BMW Will Never Build An M2 Active Tourer – But Here’s How It Might Have Looked If They Did.

Slotting the M2's twin-turbo straight six under the 2-Series Active Tourer hood would make for an interesting proposition - but there are zero chances that it will happen
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

BMW 2 Reeks Active Tourer Preview | De sportiefste monovolume van het land! (2022)

Comment

all-new BMW 2-Series Active Tourer driving REVIEW 2022 - now the best MPV?

Comment

BMW 2-serie Active Tourer (2022) - Review

Comment

Comment

TEST: BMW 220i Active Tourer: Atypische BMW

Comment

Interieur vind ik wel OK? maar dat exterieur krijgen ze voor mij niet recht getrokken met een BMW badge

Comment

lol nog zo'n bmw misbaksel... ze hebben 20 jaar geleden blijkbaar echt alle designers ontslaan en sindsdien niemand meer aangenomen :/
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X