Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MG ZS EV - Facelift (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MG ZS EV - Facelift (2021)

TOT 440 KILOMETER ELEKTRISCH

MG ZS EV: FACELIFT BRENGT VEEL GROTERE ACTIERADIUS

MG voert een grondige facelift door op de kortstondig in ons land niet aan te slepen ZS EV. De bijpuntsessie geeft de verkopen van de compacte elektrische cross-over mogelijk een nieuwe verkoopimpuls, de vernieuwde ZS EV wordt namelijk ook op technisch vlak flink verbeterd.

Met de ZS EV schoot MG schoot in 2019 en 2020 regelrecht in de verkooproos. Van de eind 2019 op de Nederlandse markt gebrachte elektrische cross-over reden in het eerste volle verkoopjaar 2.180 exemplaren de showroom uit. De ZS EV beleefde een vliegende start, maar de verkopen van het model waarmee MG na jarenlange afwezigheid terugkeerde zijn niet meer wat ze waren. Hoewel MG een deel van de afnemende verkopen kan toeschrijven aan gewijzigde fiscale regels, tracht het de klant voor zich terug te winnen door de ZS EV grondig te verbeteren.

Standard Range en Long Range

We beginnen met het belangrijkste, dat is namelijk de verbeterde techniek van de MG ZS EV. De elektrische cross-over was tot op heden alleen leverbaar met een 44,5 kWh accu, goed voor een actieradius van 263 kilometer (WLTP). Dat pakket wordt vervangen door een 50,3 kWh exemplaar dat is voorbestemd voor de MG ZS EV Standard Range. Zijn elektrische longinhoud bedraagt 320 WLTP-kilometers. Dik 20 procent meer rijbereik dus, maar er is meer. MG noemt de ZS EV met 50,3 kWh accu niet zomaar Standard Range, het merk komt namelijk ook met een Long Range variant, De MG ZS EV Long Range krijgt een 70 kWh accupakket in zijn bodem, goed voor een WLTP-actieradius van 440 kilometer. MG lijkt hoog in te zetten op deze Long Range-variant, want die komt als eerste naar Nederland. Goed nieuws: de Long Range heeft een 11 kW 3-fasen boordlader. Ook dat is voor de ZS EV een noviteit.

Wijzigingen

De uiterlijke wijzigingen die MG op de ZS EV doorvoert zijn voor de fervente bezoeker van AutoWeek.nl waarschijnlijk geen verrassing meer. Al ruim een jaar geleden lieten we je de gefacelifte versie van de reguliere benzinemodellen van de MG ZS zien en onlangs konden we je de herziene ZS EV al op exclusief verkregen patentbeeld laten zien. De vernieuwde ZS EV lijkt sterk op het origineel, maar feitelijk is het complete front gewijzigd. De MG ZS EV heeft nieuwe ledkoplampen, die platter zijn dan de oude units en het voortaan zonder 'hapje eruit' moeten doen. Nog een grote wijziging: de grille is niet langer een 'dichte versie' van de grille van de ZS met verbrandingsmotoren, maar een geheel eigen exemplaar dat voortaan één geheel vormt met de eveneens nieuwe voorbumper. De laadklep zit vanaf nu niet meer achter het MG-logo, maar ter linkerzijde ervan. De EV-versie neemt wat design betreft meer afstand van zijn conventionele broertjes en zusjes.

Ook achterop de gefacelifte ZS EV monteert MG een nieuwe achterbumper, al zijn het de ledachterlichten met een geheel nieuwe lichtsignatuur die hier de aandacht trekken. Ook nieuw: het MG-logo is net als het exemplaar aan de voorkant voor een groot deel in het blauw uitgevoerd.

Net als de MG's nieuwe elektrische topmodel, de Marvel R Electric, krijgt de MG ZS EV standaard een digitaal instrumentenpaneel. In de middenconsole zit daarnaast een nieuw infotainmentsysteem, met een 10,1 in plaats van 8 inch exemplaar, waarop MG's iSmart-systeem draait. Net als bij de Marvel R Electric is ook V2L (Vehicle to Load) onderdeel van de standaarduitrusting en dat betekent dat je naast apparaten als laptops ook elektrische fietsen en zelfs andere elektrische auto's kunt bijladen.

De vernieuwde MG ZS EV staat vanaf november bij de dealers.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

je ziet ze veel (de pfl), en mijn kop eraf als dat niet grotendeels particulieren zijn die er mee onderweg zijn, wel vaak oudere mensen die slim kiezen imo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        je ziet ze veel (de pfl), en mijn kop eraf als dat niet grotendeels particulieren zijn die er mee onderweg zijn, wel vaak oudere mensen die slim kiezen imo
        Uiteraard particulieren! Wie anders?

Al een geluk dat er zo'n paar betaalbare merken voor EV's zijn. Deze ziet er ook nog goed uit ook, mooie evolutie van de PFL, lijkt wel een nieuw model.

Comment

Ik denk bij Rover/MG nog steeds aan zoiets.

Comment

Lijkt me gewoon een deftig goede auto die nog beter is geworden.
            Niet sexy, maar meeste wagens zijn dat toch niet.
            Ik blijf echter wachten op de e-Motion coupé, maar daar is het zeer stil rond...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Ik kan niet zeggen dat ik er al een op de weg tegen gekomen ben.
              Heb hem wel al irl gezien on een pop-up store in Hasselt en vind het wel nog een mooie auto.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Heb hem wel al irl gezien on een pop-up store in Hasselt en vind het wel nog een mooie auto.
                Hier in Hasselt rijden er wel een paar.

Comment

Ik kom wekelijks in Hasselt en ben er tot nu toe nog geen tegen gekomen (ofwel is het mij gewoon niet opgevallen).
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

New 2022 MG ZS EV Facelift | First Look, Driving, Exterior and Interior | New design & More range

Comment

Zelfs in de diepe Westhoek al gespot
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

https://autofans.be/nieuws/officieel...tgoedkoop-2021

€35000 voor de 72kwh versie
                        en rijdt blijkbaar hemaal ni verkeerd

Comment

New MG ZS in-depth review: is this the best budget SUV?

Comment

Comment

De MG ZS EV Long Range is de beste elektrische SUV onder de 40.000 Euro (NL)

Comment

eigenlijk moet dit model overal de lucht worden ingeprezen ipv de koreanen...aan deze prijs...met blijkbaar dan ook nog eens een efficientie die erboven uitsteekt

...echt de particulire ev met dikke batt zonder concurrentie

en in realiteit in feite toch ook wel, ze vallen niet op maar je ziet ze veel, onopvallend en degelijk...maar het kan altijd beter

Comment

MG ZS EV Standard Range 2022 - VOLLEDIGE beoordeling in 4K | Exterieur - Interieur (facelift)

Comment

MG ZS EV VS MG5 Electric | Elektrische crossover VS elektrische stationwagon! (2022)

Comment

This is the BEST affordable electric car | MG ZS EV review

Comment

DS3 E-Tense vs MG ZS EV - Dubbeltest

Comment

Working...
                                        X