Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-AMG SL (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes-AMG SL (2022)

    DIT IS DE MERCEDES-AMG SL

    GULDEN MIDDENWEG KOMT ALS 55 AMG EN 63 AMG

    Mercedes-AMG heeft de splinternieuwe SL onthuld. Inderdaad, Mercedes-AMG en niet Mercedes-Benz. De nieuwe SL is namelijk door de heren en dames in Affalterbach ontwikkeld en is altijd een AMG-model. Maar er zijn meer vlakken waarop de nieuwe SL breekt met zijn voorganger.
    • Potentiële driedubbelrol
    • Altijd een AMG
    • Als AMG 55 4Matic en AMG 63 4Matic
    • Hybride AMG E Performance-versie volgt
    • Luxueuzer én sportiever

    De Mercedes-AMG SL is op diverse vlakken een bijzonder model. De auto is namelijk ontwikkeld door de AMG-afdeling van Mercedes-Benz en dat betekent dat hij altijd als Mercedes-AMG gevoerd wordt. Daarnaast heeft de SL voor het eerst sinds de introductie van de R230-generatie uit 2001 geen stalen klapdak meer. Nee, Mercedes-AMG geeft de nieuwe SL gewoon een stoffen kap die zijn vier inzittenden tegen de elementen beschermt. Wacht even. Vier? Jazeker! De Mercedes-AMG SL is namelijk een 2+2. Nog een primeur: het is voor het eerst dat de SL vierwielaandrijving heeft.

    Hoewel Mercedes-AMG het zelf niet zegt, lijkt de nieuwe SL een driedubbele rol te gaan spelen. De open levensgenieter lijkt namelijk niet alleen de SL-lijn voort te zetten, met zijn kleine achterbankje springt de nieuwe SL namelijk ook enigszins in het gat dat de inmiddels van de markt gehaalde S-klasse Cabriolet achter zich heeft heeft gelaten. Daarnaast lijkt de SL de AMG GT Roadster op termijn op te volgen.

    AMG-genen

    Is de nieuwe SL daar niet veel te soft voor? Welnee. Daar heeft Mercedes-AMG wel voor gezorgd. Mercedes-AMG omschrijft de nieuwe SL namelijk als een Performance Luxury-model, een auto die het luxueuze GT-gehalte van de SL combineert met de prestaties van een AMG-model. Wat stijfheid betreft, slaat de SL de AMG Roadster om de oren. De transversale stijfheid is namelijk 50 procent hoger dan die van die open AMG-scheurneus, de stijfheid in lengterichting 40 procent. Dat heeft de SL te danken aan zijn door Mercedes-AMG volledig nieuw ontworpen basis. De auto is namelijk gebouwd rond een nieuwe en met composieten versterkte aluminium basis. Hoe nieuw is volledig nieuw? Volgens Mercedes-AMG deelt de SL, afgezonderd van de aandrijflijn, geen enkel onderdeel met de vorige SL of met de AMG GT Roadster.

    Afmetingen en design

    Wat afmetingen betreft, blijft ook weinig bij het oude. Met zijn lengte van 4,71 meter is de nieuwe SL 13 centimeter langer dan de vorige SL en 16 centimeter langer dan de AMG GT Roadster. De 1,36 meter hoge Genießer is daarnaast 4 centimeter breder dan zijn directe voorganger, maar wel 2 centimeter smaller dan de open AMG GT. Van opzij bezien is de zo'n 1.950 kilo zware SL een échte SL. Dat betekent: een lange motorkap, korte overhangen en een relatief korte bilpartij. De wielbasis, die met 2,7 meter 11 centimeter groter is dan die van de vorige SL en die van de AMG GT met 7 centimeter overtreft, helpt daar optisch een handje bij. Wat bagageruimte betreft, nestelt de SL zich tussen het vorige model (345-485 liter) en de AMG GT Roadster (165 liter). Je kunt er 213 tot 240 liter in kwijt. Een tussenmaatje dus. Het cabriodak van de SL is 21 kilo lichter dan het stalen klapdak van het vorige model. Het laat zich bij een snelheid tot 60 km/h in 15 seconden openen of sluiten.

    Liefhebbers van dé 300 SL zien daar ongetwijfeld in de motorkap van deze splinternieuwe Mercedes-AMG iets van terug. De nieuwe SL heeft namelijk ook twee van de 300 SL kenmerkende 'bulten' op de motorkap. In de grille zien we zelfs een verwijzing naar de W194 '300 SL' uit '52, die raceauto had namelijk ook veertien verticale spijlen in z'n grille. In de portieren verzonken handgrepen - de 300 SL had ze overigens ook - zorgen samen met de Digital Light-ledkoplampen en dunne achterlichten voor een moderne uitstraling. De SL heeft actieve kleppen in de grille en een achterspoiler die vanaf een snelheid van 80 km/h uit de bilpartij van de cabriolet schuift en vervolgens - afhankelijk van snelheid - een van de vijf mogelijke posities inneemt.

    Interieur

    Dat Mercedes-AMG de oer-SL en diens 300 SL Roadster-broertje niet los kan laten, blijkt wel uit het feit dat die auto ook bij de omschrijving van het interieur erbij wordt gehaald. Het geheel oogt in ieder geval chique en enigszins klassiek, al kan het op een haar na 12-inch grote en over zijn horizontale as kantelbare scherm samen met het 12,3-inch grote digitale instrumentarium natuurlijk niet verbloemen dat de SL ultramodern is. Ook de SL is dus uitgerust met de nieuwste variant van het MBUX-systeem. Het AMG-gehalte komt onder meer tot uiting in de sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, die onder de noemer Airscarf standaard warme lucht rondblazen m je hoofd en nek te verwarmen. Vind je deze stoelen te soft? Geen probleem. Mercedes-AMG levert namelijk ook AMG Performance-stoelen.

    Verwacht overigens niet al te veel van de zitruimte op de achterbank, die is volgens Mercedes-AMG geschikt voor mensen die maximaal 1,5 meter lang zijn. Het complete binnenste is vol te hangen met nappaleer en diverse soorten microvezels.

    Motoren

    De nieuwe SL is zoals gezegd altijd een AMG-model en dat belooft natuurlijk heel wat voor de aandrijflijnen. Mercedes-Benz zegt op termijn met een hybride E Performance-versie te komen zoals we die al kennen van de AMG GT 4-Door Coupé, maar daar moeten we nog even op wachten. Tot die hybride variant er is, staat de SL 63 4Matic+ bovenaan de voedselketen. In de lange neus van de SL 63 ligt een 585 pk en 800 Nm sterke biturbo 4.0 V8 die dat vermogen via een AMG Speedshift-automaat met negen versnellingen over alle vier de wielen verdeelt. De SL met deze motorisering sprint in 3,6 tellen naar een snelheid van 100 km/h en haalt een topsnelheid van 315 km/h. Deze voorlopige topversie heeft het AMG Active Ride Control onderstel met actieve anti-rolstabilisatie, een systeem dat voor het eerst gebruik maakt van hydraulische delen.

    Is 585 pk je te veel van het goede? Dan kun je kiezen voor de 55 AMG 4Matic, een versie waarvan de naam teruggrijpt op die van AMG-versies van weleer. Zo hadden de AMG-smaken van de eerste CLS en de toen actuele C- en E-klasse en natuurlijk die van de SL (R230) dezelfde aanduiding. In de nieuwe SL 55 AMG 4Matic, nu dus met vierwielaandrijving, ligt geen 5.4 V8, maar gewoon bekende 4.0 V8 met twee turbo's. Die machine levert 476 pk en 700 Nm, genoeg om de SL in 3,9 seconden aan een snelheid van 100 km/h te helpen. Zijn topsnelheid: 295 km/h. Ook niets om je voor te schamen dus. De SL 55 AMG krijgt het AMG Ride Control onderstel. Wel actieve dempers, maar geen actieve rolstabilsatie. Ongeacht de gekozen motorversie krijg je - ook voor het eerst in SL-land - een mee- en tegensturende achteras. Bij snelheden tot 100 km/h sturen de achterwielen in tegengestelde richting voor extra dynamiek, bij snelheden boven de 100 km/h sturen ze met de voorwielen mee voor een grotere rechtuitstabiliteit.

    De nieuwe SL komt volgend jaar. Prijzen zijn er nog niet.

    Bron: Autoweek


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    all-new 2022 Mercedes SL Premiere. Mercedes-AMG SL 63 vs SL 55

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Wat een plaatje
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4




















        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5








          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6






            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7






              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Hopelijk volgt nog een SL400 met achterwielaandrijving.

                Comment


                • #9
                  nee he, tis een product van mercedes-amg. er zou wel nog een 43 aankomen met de 3.0 I6
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Mercedes-AMG SL (2021) | Erster Check im neuen Mercedes-AMG SL

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Beetje geschiedenis, de vorige SL generaties:





                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Dank AMG jetzt ein echter Sportwagen? 7 Fakten zum neuen Mercedes-AMG SL

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Prachtige wagen, wel 2 bedenkingen ... waarom die 2 nutteloze zitplaatsen achterin en dat groot bedieningsschermscherm ... wat zie je er nog van met de kap open en het zonlicht erop !?
                          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                          Comment


                          • #14
                            Het is toch nog mogelijk om heerlijk sportieve en mooie wagens te maken als je dit ziet. Betaalbaar is iets anders natuurlijk

                            NEW 2022 Mercedes SL 63 AMG | Full Review SL 55 V8 Design Interior Exterior Sound


                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              2022 Mercedes AMG SL 63 + SL 55! Detailed First Look!

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                All-new 2022 Mercedes-AMG SL 63 driving - REVIEW - now a Porsche 911 killer?

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Hey Mercedes, zet die eens eindelijk in de configurator.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mercedes-AMG SL 63 (2022) | Erste Fahrt im neuen AMG Roadster

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Der neue Mercedes-AMG SL 63 (2022) - Wie sportlich ist der Schwabe?

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        2022 Mercedes AMG SL 63 4MATIC+ Das neue 2+2 Sitzer Sport Cabrio | Test

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X