Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota bZ4X (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Totaal onbruikbare auto dus, hoog verbruik, en na een paar keer snelladen zakt de snelheid naar 20-25 kW….
    Weer een gemiste kans van Toyota.
    Ze knallen recht de afgrond in.
    Op gebied van EV's bedoel je dan toch Tommie?

Hun hybrides zijn nog altijd de beste op de markt imo. Zo'n Yaris of Corolla (Cross) zijn echt wel top en superzuinig. En de nieuwe Prius is ook nog eens knap geworden. Deze is hier helaas wel enkel als PHEV te verkrijgen dacht ik. Zo'n PHEV moet ik helemaal niet, enkel een gewone hybride ofwel the real electric stuff
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

En hoe lang denk je dat er nog hybrides gaan verkocht worden…. Dat is een doodlopend straatje.
      En ja, daar liep Toyota voorop, en dat heeft hen in slaap gewiegd.

Die reclameslogan : de electrische auto die zichzelf oplaadt…. Dachten ze nu echt daarmee weg te komen?

Comment

En hoe lang denk je dat er nog hybrides gaan verkocht worden…. Dat is een doodlopend straatje.
        En ja, daar liep Toyota voorop, en dat heeft hen in slaap gewiegd.

Die reclameslogan : de electrische auto die zichzelf oplaadt…. Dachten ze nu echt daarmee weg te komen?
        Tja, niet alleen Toyota hé. Tesla heeft hun allemaal op snelheid gepakt. Goed zo!

Er gaan er nog op hun bakkes gaan nu ook nog de Chinezen eraan komen

Maar de gedachte dat Toyota nu de afgrond zou ingaan vind ik toch wat kort door de bocht
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Tja, niet alleen Toyota hé. Tesla heeft hun allemaal op snelheid gepakt. Goed zo!

Er gaan er nog op hun bakkes gaan nu ook nog de Chinezen eraan komen

Maar de gedachte dat Toyota nu de afgrond zou ingaan vind ik toch wat kort door de bocht
          Tegen 2030 zullen er wereldwijd can 50% van de nieuwe auto’s als BEV verkocht worden. En Toyota heeft niks dat bruikbaar is.

Deze B4, maar ook de B3 (groote van de Corolla) zijn duurder dan een Model 3. Wat beteken je dan?

Comment

Tegen 2030 zullen er wereldwijd can 50% van de nieuwe auto’s als BEV verkocht worden. En Toyota heeft niks dat bruikbaar is.

Deze B4, maar ook de B3 (groote van de Corolla) zijn duurder dan een Model 3. Wat beteken je dan?
            Da's nog 7 jaar hé en ze zijn tov Tesla niet alleen in die situatie. Er kan nog veel veranderen in die tijd. Niet iedereen gaat al een EV als volgende auto kopen. Heb je al gezien wat de Duitse 3 kosten?

Comment

dat de auto niet erg efficient is, is jammer
              maar dat een merk als toy voorzichtig met de batterij omspringt in meerdere opzichten, kan ik nog wel ergens plaatsen...met hun betrouwbaarheidsreputatie
              (anderzijds rijdt er de 2de lexus op rij in de familie, en zijn die niet 100% storingsvrij, pech komt overal voor, ook bij de nr1)

Comment

Da's nog 7 jaar hé en ze zijn tov Tesla niet alleen in die situatie. Er kan nog veel veranderen in die tijd. Niet iedereen gaat al een EV als volgende auto kopen. Heb je al gezien wat de Duitse 3 kosten?
                De hele leasemarkt is binnen 3 jaar 100% electrisch, daar kan Toyota al naar fluiten.
                De duitse 3 hebben ook problemen, en dat weten ze. De prijstrend bij Tesla is naar beneden, bij de duitsers naar boven.
                Binnenkort kan je in leasing kiezen tussen een Tesla Model 3 met complete uitrusting, en een ID3 waar je maandelijks voor moet bijleggen... Wat denk je dat er dan gebeurt?

Particulieren kopen behoorlijk veel tweedehands, oa teruglopers uit leasing. Dat zullen geen Toyota's zijn.
                Maar ja, 7 jaar is nu ook geen eeuwigheid in autoland. Dat is de tijd die je nodig hebt om een goed platform te ontwikkelen en te verbeteren.
                Last edited by Tommie1; 09/03/2023, 09:46.

Comment

De hele leasemarkt is binnen 3 jaar 100% electrisch, daar kan Toyota al naar fluiten.
                  De duitse 3 hebben ook problemen, en dat weten ze. De prijstrend bij Tesla is naar beneden, bij de duitsers naar boven.
                  Binnenkort kan je in leasing kiezen tussen een Tesla Model 3 met complete uitrusting, en een ID3 waar je maandelijks voor moet bijleggen... Wat denk je dat er dan gebeurt?

Particulieren kopen behoorlijk veel tweedehands, oa teruglopers uit leasing. Dat zullen geen Toyota's zijn.
                  Maar ja, 7 jaar is nu ook geen eeuwigheid in autoland. Dat is de tijd die je nodig hebt om een goed platform te ontwikkelen en te verbeteren.
                  Kan zijn wat je schrijft, maar om ze dadelijk de afgrond in te schrijven vind ik toch voorbarig

Ik zou wel niet graag zo'n terugloper uit leasing kopen als ik in mijn omgeving zie hoe die 1ste bestuurders omgaan met hun peperdure EV's, Toyota of geen Toyota

Comment

Kan zijn wat je schrijft, maar om ze dadelijk de afgrond in te schrijven vind ik toch voorbarig

Ik zou wel niet graag zo'n terugloper uit leasing kopen als ik in mijn omgeving zie hoe die 1ste bestuurders omgaan met hun peperdure EV's, Toyota of geen Toyota
                    Tja, dat is de realiteit hé.
                    De meeste nieuwe auto's worden gekocht door leasebedrijven. En ja, die komen 3-5 jaar later op de tweedehandsmarkt.

En ja, wat is "omgaan"? Ze worden in elk geval volgens het boekje onderhouden, wat je niet kan zeggen van elke privé auto.
                    Welk probleem zie je nog? Koud hard optrekken?
                    Met die PHEV's gebeurt dat met elke auto. Als je vertrekt met een volle batterij en een ritje van 40km maakt, dan is de kans groot dat je ergens op een autostrade plat valt, en dan mag de brandstofmotor ineens overpakken.....

Comment

Tja, dat is de realiteit hé.
                      De meeste nieuwe auto's worden gekocht door leasebedrijven. En ja, die komen 3-5 jaar later op de tweedehandsmarkt.

En ja, wat is "omgaan"? Ze worden in elk geval volgens het boekje onderhouden, wat je niet kan zeggen van elke privé auto.
                      Welk probleem zie je nog? Koud hard optrekken?
                      Met die PHEV's gebeurt dat met elke auto. Als je vertrekt met een volle batterij en een ritje van 40km maakt, dan is de kans groot dat je ergens op een autostrade plat valt, en dan mag de brandstofmotor ineens overpakken.....
                      Welk probleem? Er niet mee omgaan zoals een goede huisvader zou doen.

Volgens het boekje onderhouden betekent 3 keer niks als je ze bezig ziet

Rijden als een gek, nooit wassen enz. In ieder geval niet de tweedehandsauto die ik zou willen. Maakt niet uit, ik koop altijd nieuw

Er zullen zeker uitzonderingen zijn, er zitten hier zo'n paar members op het forum die hun leasekrel nog beter verzorgen dan dat ze met hun eigen auto zouden doen, maar die zijn wel zeldzaam.

Verder ken ik enkele personen die ooit zo'n afgelikt tweedehands lease exemplaar gekocht hebben. "Nooit meer" heb ik daar al vaak gehoord

Comment

Ja pech kan altijd

Dit is een 2009 kangoo in 2014 gekocht, zelfs geen leaser maar een bakske uit de korte verhuur van all-car rent

Mijn s was een auto voor de gasten te shuttelen van een hotel in parijs

De fiat was een us-leaser, afkomst idonow

Mijn c220 cdi was een nearly new car

Die waren allemaal ok

Het gros van de grote 3, en de grotere modellen van de rest van de merken waren ooit in lease

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Comment

op de 2023 eqe zijn er ook 2 aanpaaingen ondr hem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Kijk eens naar de 1000km challenge…. Dat is echt de totale, maar dan ook echt heel lullige afgang voor Toyota. Niks is uitontwikkeld aan die auto.
                              laadsnelheid is een totaal drama, en die zakt nog als je terwijl je aan het laden bent de verwarming aan zet. Na 2 keer snelladen zakt de zaak compleet in, en bovendien is het verbruik nog hoog zodat die auto amper 200 km ver geraakt….

Als je dit als Toyota ingenieur moet aan zien, dan pleeg je harakiri.

Comment

Kijk eens naar de 1000km challenge…. Dat is echt de totale, maar dan ook echt heel lullige afgang voor Toyota. Niks is uitontwikkeld aan die auto.
                                laadsnelheid is een totaal drama, en die zakt nog als je terwijl je aan het laden bent de verwarming aan zet. Na 2 keer snelladen zakt de zaak compleet in, en bovendien is het verbruik nog hoog zodat die auto amper 200 km ver geraakt….

Als je dit als Toyota ingenieur moet aan zien, dan pleeg je harakiri.
                                Ben jij ooit Toyota fan geweest Tommie en slechte ervaringen gehad zoals ik bij Mercedes?

Comment

We hebben ooit een Toyota Corolla gehad, en ik had daar geen slechte ervaring mee.
                                  Ik heb er 2 jaar geleden nog eens mee gereden als huurwagen in Noorwegen. Dat was ook prima.
                                  Auto heeft weinig karaktet, maar is ok.

Heb je die 1000 km challenge gezien? Doe dat eerst eens, dan zal je zien dat het echt een auto is die helemaal niet klaar is.

Get 30 day free Premium trial on ABRP by using referral code "Teslabjorn":https://abetterrouteplanner.com/ref/teslabjornGet 15 % discount when shopping at ht...
                                  Last edited by Tommie1; 10/03/2023, 09:05.

Comment

Ok! Ik zal eens kijken. Nu niet want dat duurt 40 minuten zie ik en ik heb dadelijk een lange rit voor de boeg vanuit Polen naar Duitsland

Comment

Ik had deze nog voor mijn vrouw op de shortlist staan, maar na het zien van dit verslag, héél snel geschrapt ook.

Comment

Ziet er idd vrij dramatisch uit. Maja, ze zullen toch ook niet blijven stilstaan in de toekomst imo. Te laat waren ze allemaal tov Tesla. Maar het klopt dat je van Toyota als super constructeur meer mag verwachten.

Comment

wel knap om eens de werking in de mist van de matrix te kunnen zien

...en een bedenking, de fiat had een traditionele heater van 2.5kw, en dat lijkt een heteluchtkanon...als ik dan hier de WP tot 7kw zie trekken
                                          nu is de toy wel wat groter... maar toch

Comment

Working...
                                          X