Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen ID.5

    De Volkswagen ID.5 doet met de rest van de autowereld mee



    Bouw je geen SUV-coupé, dan hoor je er tegenwoordig niet meer bij in autoland. En dus komt ook Volkswagen met de ID.5.

    Heel oneerbiedig gezegd is dat een Volkswagen ID.4, maar dan met een aflopende daklijn. Niets meer, niets minder, want op het gebied van specificaties en opties biedt de auto weinig anders ten opzichte van de reeds bekende SUV. Alhoewel, de ID.5 kent een aantal voordelen.

    Iets aerodynamischer


    Te beginnen bij het energieverbruik, want door z’n aflopende daklijn is de ID.5 iets gestroomlijnder dan de ID.4. Z’n Cw-waarde bedraagt 0,26, tegenover 0,28 in het geval van de ID.4. Opmerkelijk is dat het WLTP-bereik van beide auto’s niet verschilt: de achterwielaangedreven auto’s komen op papier beide 520 kilometer ver.



    Over die aandrijflijnen: ook daar zijn geen grote verassingen. Volkswagen lepelt vooralsnog enkel het grote 77 kWh-accupakket in de ID.5, terwijl de ID.4 er ook met het kleinere 52 kWh-pakket is. De ID.5 is er verder met drie verschillende motoriseringen. Aan de basis staat een achterwielaangedreven versie met een vermogen van 128 kW. Daarboven staat de bekende 150 kW-versie, die ook enkel een elektromotor op de achteras heeft. Bovenaan de lijst staat de van de ID.4 bekende GTX, die 200 kW in het laatje legt.

    Groter dan ID.4?


    Opmerkelijk is het feit dat de bagageruimte van deze ID.5 groter is dan die van de ID.4. Toegegeven, er wordt altijd gerekend tot de hoedenplank en tot dat punt zijn beide auto’s zo goed als identiek, maar de ID.5 biedt daar juist net iets meer. Zes hele liters om precies te zijn, tot een totaal van 549 liter. Dat komt omdat het achterwerk van de ID.5 een fractie breder is dan dat van de ID.4, om ‘m een iets sportiever uiterlijk te geven. Bóven die hoedenplank is er uiteraard minder ruimte, want klap je alles neer, dan past er 1561 liter in de ID.5. De ID.4 rekt dat tot een totaal van 1575 liter.


    Verder zijn er eigenlijk weinig wijzigingen ten opzichte van de bekende ID.4, op het gebied van in- en exterieuraankleding. Wel debuteert het nieuwe softwaresysteem in deze ID.5 (versie 3.0), al zullen reeds bekende VW’s die over the air ontvangen.
    Introductie Volkswagen ID.5


    De nieuwe ID.5 komt volgend jaar op de markt. Welke prijs Volkswagen aan de auto hangt, maakt het in een later stadium bekend.

    brond; https://www.autovisie.nl
    Last edited by MasterC; 03/11/2021, 13:12.

  • #2

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        Volkswagen ID.5 - Eerste kennismaking

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Na een lange campagne verschijnt de Volkswagen ID.5 eindelijk zonder camouflage. De elektrische SUV-coupé is ongeveer even groot als de ID.4, maar onderscheidt zich met een schuin aflopend dak.



          We hebben al bijna alles gelezen en gezien over de Volkswagen ID5. We konden zelfs al een prototype van het model testen, meer bepaald de vierwielaangedreven GTX-variant. Hier is de ID.5 nu zonder vermomming. Weinig verrassend draait het hier vooral om de achterpartij. De ID.5 is immers niets meer dan een ‘coupé’-variant van de ID.4. Dit resulteert in een betere aerodynamica, met een Cx van 0,26 in plaats van 0,28. Er zijn ook kleine wijzigingen aan de voorbumper. Skoda doet hetzelfde met de de Enyaq Coupé.

          16 mm

          Qua lengte en breedte is de VW ID.5 op enkele centimeters na identiek aan de ID.4, namelijk 4,60 m lang (4,58 m voor de ID.5 GTX). Ook in de hoogte bedraagt het verschil maar 1,5 cm. Daardoor verliezen de achterpassagiers slechts 12 mm hoofdruimte. En alle inzittenden profiteren van een ruim interieur dankzij de wielbasis van 2.766 mm. De koffer heeft een volume van 549 liter onder het bagagescherm. De basis is uiteraard het MEB-platform van de elektrische modellen van de groep.

          Grote batterij

          De ID.5 zal alleen worden aangeboden met de batterij met de hoogste capaciteit, die met 77 kWh dus. Er zijn een paar verschillen met de ID.4 op het gebied van motoren. De basisversie Pro biedt al 128 kW (174 pk). In tweewielaandrijving is er ook een Pro Performance-variant met 150 kW (204 pk). En de ID.5 GTX, met twee motoren en vierwielaandrijving, heeft een maximaal vermogen van 220 kW (299 pk). De actieradius zal variëren van 480 tot 520 km. De wisselstroomlader is goed voor 11 kW, terwijl je op gelijkstroom tot 135 kW kunt laden aan snellaadstations.

          V2X

          De ID.5 kan rekenen op een hele resem rijhulpmiddelen. De auto is al uitgerust met een V2X-systeem om te communiceren met compatibele voertuigen en zo te anticiperen op problemen op de weg (ongevallen, obstakels, verkeersopstoppingen, gevaar). Deze e-SUV zal duurder zijn dan de ID.4. Prijzen zijn nog niet bekend, maar verwacht vrijwel zeker meer dan 42.000 euro, of zelfs 55.000 euro voor de GTX. Het antwoord komt in het voorjaar van 2022, wanneer de ID.5 wordt gelanceerd.
          De wereldpremière kun je vandaag, woensdag 3 november, om 14 uur bekijken via onderstaande livestream.

          Comment


          • #6
            Ik ben normaal gezien niet zo'n fan van de coupé/SUV's, maar deze vind ik mooier dan de ID4.

            Comment


            • #7
















              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                GTX













                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  WALKAROUND Volkswagen ID.5 (2022) - Leuker dan ID.4?

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    VW ID.5 (2021) | So kommt der neue ID.5

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Volkswagen ID.5 PREVIEW | Coupéjasje voor de ID.4! (2021)

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Volkswagen ID.5 GTX - Review

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            VW ID5 GTX driving REVIEW - the VW empire strikes back with the new EV SUV Coupé

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              VW ID.5 vs. VW ID.5 GTX (2022) | Vor allem der ID.5 GTX macht Spaß

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Groot Mitsubishi Eclipse gehalte toch?
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #17
                                  Valt wel op, dat sinds geruime tijd, dit soort wagens aan een opmars bezig is.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • #18
                                    Volkswagen ID.5 getest | Ook VW aan de elektrische Coupe! (2022)

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      De Volkswagen iD.5 is een vlotte jongen met een iets te ruw randje

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Volkswagen ID.5 GTX - rijtest

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X