Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Ranger (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Ranger (2022)

    DIT IS DE NIEUWE FORD RANGER

    F-150 ACHTERNA

    Na diverse updaterondes van het in 2011 gepresenteerde model vuurt Ford een geheel nieuwe Ranger op autoland af. De nieuwe Ford Ranger lijkt meer dan ooit op grote broer F-150 en komt begin 2023 op de Nederlandse markt.

    Bedrijfswagens hebben over het algemeen een langere levensloop dan personenauto's en dus is het niet gek dat de huidige generatie Ford Ranger inmiddels tien jaar mee gaat. Toch is tien jaar lang zat, Ford komt namelijk nu met een tot op het kleinste boutje herziene Ranger.

    De nieuwe Ranger is onder leiding van de Australische tak van Ford ontwikkeld, maar ook daar is het uiterlijk van grote broer F-150 bekend. Dat sijpelt namelijk door naar Fords concurrent van de Toyota Hilux. Het design doet ook denken aan dat van de in Europa tevens niet leverbare kleinere Maverick. De nieuwe Ranger heeft een vierkante, stoere neus met daarin grote C-vormige koplampen die worden doorkliefd door een vanuit de grille doorlopende strip. Die koplampen zijn overigens tegen meerprijs uitgerust met led-matrixtechniek. De achterkant is zoals bij pick-ups gebruikelijk niet al te verrassend. De lichtsignatuur van de achterlichten volgt enigszins die van de voorste exemplaren en onder een vouw in de achterklep is groot de modelnaam gedrukt.

    Vanzelfsprekend gaat ook het binnenste van de Ranger met de tijd mee. Het stoer ogende geheel omvat onder meer verticaal georiënteerde ventilatieroosters en een 10,1-inch en tegen bijbetaling zelfs 12-inch verticaal geplaatst infotainmentsysteem. Achter het stuur zit een digitaal instrumentarium. Het interieur is bedeeld met diverse opbergvakken. Zo kun je onder meer onder en achter de achterbank bagage kwijt. De laadbak is met een sterk kunststof bekleed en Ford plaatst er diverse bevestigingspunten. Ook zijn er verdeelschotten aangebracht, waarmee je voorkomt dat de boel tijdens het rijden verschuift.

    De wielbasis van de Ranger neemt ten opzichte van zijn voorganger met 5 centimeter toe tot 3,28 meter. Ook de spoorbreedte neemt met eenzelfde aantal centimeters toe. Ford monteert onder meer een 3.0 V6 dieselmotor, maar zet daarnaast ook 2.0 viercilinder diesels op de motorenlijst, met enkele én dubbele turbo. Ford levert de Ranger onder meer met permanente vierwielaandrijving en met elektronisch inschakelbare vierwielaandrijving.

    Hoewel Ford de nieuwe Ranger nu al van alle kanten belicht, moeten we in Nederland nog even geduld hebben. Ford slaat de orderboeken voor de pick-up pas eind 2022 open en de eerste leveringen staan pas voor begin 2023 gepland. De nieuwe Ranger wordt leverbaar in onder meer XLT-, Wildtrak- en Sport-trim en krijgt op termijn ook nog eens een heftige Raptor-variant.

    Bron: Autoweek





















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Mooie evolutie, heeft wel wat aankleding nodig.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Blijven mega coole dingen om te zien, maar oh zo onpraktisch in gebruik eigenlijk.

            Elke fatsoenlijke camionette doet veel beter qua praktisch laadvermogen in 90% van de gevallen.

            Los daarvan... mogen ze hem direct op mijn oprit parkeren. ;-)

            Comment


            • #7
              Gisteren 2 uur met mijn Vito gereden en 2 uur met mijn broer zijn L200. Die Vito is dan echt een luxewagen. Alleen geraakte ik met mijn Vito nipt door de modder, terwijl de L200 dat vlotter deed met nog een aanhanger van meer dan een ton erachter ...

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #8
                Ik heb vroeger een Toyota landcruiser gehad om mijn paardentrailer te trekken, en nadien een Opel Vivaro.

                Eerlijk gezegd met de Vivaro nooit echt veel meer vast gereden dan met de Toyota, (wel 235 banden all weather banden erop ) maar wel véél praktischer.

                Vito RWD, neem ik aan?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Ik heb vroeger een Toyota landcruiser gehad om mijn paardentrailer te trekken, en nadien een Opel Vivaro.

                  Eerlijk gezegd met de Vivaro nooit echt veel meer vast gereden dan met de Toyota, (wel 235 banden all weather banden erop ) maar wel véél praktischer.

                  Vito RWD, neem ik aan?
                  Vito RWD op all seasons.

                  De pickup doet nooit lange afstanden maar moet regelmatig lossen op het veld. Vroeger met de traffic was het dan altijd aanhangwagen afkoppelen thuis en met de tractor gaan lossen. Nu is het compromis de L200 omdat die er ook nog stoer uitziet. Mijn voorkeur ging naar een Subaru, dat is nog meer het beste van 2 werelden.

                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #10
                    Ben ook fan van de Subaru, vooral de Outback dan.

                    Jammer genoeg shitty dealer netwerk in België en motorenpallet nooit echt op Europese normen afgesteld.

                    Comment


                    • #11
                      10 Things To Know About The New 2022 Ford Ranger

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        NIEUWE FORD RANGER RAPTOR: OFFROADBEUL MET BIJNA 300 PK

                        'PRESTATIES VAN EEN HOTHATCH OP ONVERVERHARD'

                        Ook de tot op het kleinste moertje nieuwe Ford Ranger krijgt een ultieme smaakmaker. We maken alvast digitaal kennis met de nieuwe Ranger Raptor, een ruige maar sportieve topversie die zijn al niet malse voorganger moet degraderen tot muurbloempje.

                        Ford Performance heeft in de stoffige outback van Australië de afgelopen maanden druk geknutseld aan een nieuwe Raptor-versie van de vorig jaar gepresenteerde nieuwe Ranger. Wie een beetje bekend is met het Ford-gamma, weet dat uitvoeringsnaam Raptor garant staat voor extra spektakel. De vorige generatie Ranger Raptor had in Nederland een 213 pk sterke 2.0 liter biturbo dieselmotor, maar met de nieuwe Ranger Raptor gooit Ford het over een andere boeg.

                        De nieuwe Ranger Raptor komt in Nederland namelijk beschikbaar met een 3.0 V6, een benzinemotor met twee turbo's die maar liefst 288 pk en 491 Nm op alle vier de wielen loslaat. Die krachtcentrale kennen we in de basis al van de hier niet leverbare Explorer ST en krijgt ook in Bronco Raptor een plek. Dat Ford niet kan wachten om die krap 300 pk daadwerkelijk beschikbaar te stellen, blijkt wel uit het feit dat de Ranger Raptor de eerste versie van de nieuwe Ranger is die in Europa geleverd gaat worden. Al omstreeks het eind van de zomer komt de nieuwe Ford Ranger Raptor naar Europa, de reguliere versies van de nieuwe Ranger volgen pas volgend jaar. Overigens komt de Ranger Raptor in diverse markten ook beschikbaar met de 213 pk sterke twinturbo-dieselmotor van het vorige model, waaronder in Nederland!


                        Ford Ranger Raptor

                        Doorgesnoven

                        Met zijn voor de Ranger volledig nieuwe aandrijflijn kan de ultieme sportversie van de pick-up natuurlijk behoorlijk uit de voeten. Om te illustreren waartoe de auto in staat is: volgens Ford is de nieuwe Ranger Raptor op zijn 10 kilometer lange testparcours in Australië zomaar even een minuut sneller dan zijn voorganger. Ford belooft hot hatch-achtige prestaties op onverhard, niet gek dus dat Ford de Raptor grondig heeft aangepast om die toezegging waar te maken.

                        De nieuwe Ford Ranger Raptor heeft voortaan niet alleen achter een differentieel dat het volledig kan 'sluiten', maar ook aan de voorzijde. Het zijn elektronische difflocks, de vorige Ranger Raptor had achter een mechanisch exemplaar. De doorgesnoven pick-up heeft een tientraps automaat en kent zeven rijmodi. Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts en Baja. In die laatste rijmodus gaan alle remmen los en blijven de turbo's langer na het loslaten van het gas tot drie seconden doorspoelen zodat de Ranger sneller reageert als je het gaspedaal vervolgens weer intrapt. Geef je de Raptor de sporen, dan klinkt er een geluid dat afhankelijk is van de gekozen stand. Ford geeft de Raptor namelijk een uitlaatsysteem met kleppen. Voor de audiotechnische verwennerij kun je kiezen uit de standen Baja, Sport, Normal en Quiet.

                        Design

                        Uiteraard heeft de naar het van de Jurassic Park-films bekende knorrige reptiel vernoemde offroadmonster van Ford een heftig onderstel, compleet met continue variabele schokdempers en lange veerwegen. Vanbuiten laat de Ranger Raptor geen twijfel bestaan over zijn sportieve inborst. De pick-up heeft kunststof wielkastverbreders, zwarte accenten, is voorzien van Raptor-stickers en heeft een front waarin in koeienletters merknaam Ford staat uitgeschreven. Om de 17-inch wielen zijn speciaal voor de Raptor ontwikkelde allroadbanden gevouwen. De kleur Code Orange die je op deze foto's ziet is de speciale introductiekleur van de Ranger Raptor.

                        Prijzen volgen in aanloop naar de marktintroductie.












                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13












                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Gisteren naar Waaslang shoppingcenter geweest en er stond zo een limited edition Ford Ranger Raptor.
                            Mogen ze meteen op de oprit zetten, is even aan het zoeken geweest naar de prijs, maar niet echt gevonden, wel een 2de hands gezien voor net geen 70 000€, stevig!
                            Zeer mooi interieur ook.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                              Gisteren naar Waaslang shoppingcenter geweest en er stond zo een limited edition Ford Ranger Raptor.
                              Mogen ze meteen op de oprit zetten, is even aan het zoeken geweest naar de prijs, maar niet echt gevonden, wel een 2de hands gezien voor net geen 70 000€, stevig!
                              Zeer mooi interieur ook.

                              FORD RANGER RAPTOR: SPORTIEVE TOPVERSIE

                              Op de Ford Ranger met dieselmotor zouden we nog tot begin 2023 moeten wachten, maar de Raptor zou het gamma al eind 2022 komen vervoegen. We hebben zelfs een richtprijs: 57.490 euro zonder BTW.

                              Bron: https://www.autogids.be/autonieuws/n...20zonder%20BTW.















                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Das het 2023 model al.

                                Comment


                                • #17
                                  Europese première:









                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    The new Ford Ranger Raptor 3.0 V6 TT is insane! 2023 driving REVIEW onroad vs offroad

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Lekker beest
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ford Ranger Raptor - review

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X