(Google translate vertaling uit het Duits)
BMW 8-serie (2022): Hier komt de facelift
Nieuw front en chique interieur voor de luxe atleet
Je zou er letterlijk de klok mee kunnen verzetten. Iets meer dan drie jaar geleden - in november 2018 - werd de 8 Serie Coupé gelanceerd. En sinds mei 2021 drijven gecamoufleerde prototypes van de facelift ons regelmatig voor onze lenzen. Overigens ook van de 8 Serie Cabrio en 8 Serie Gran Coupé, die er respectievelijk pas in maart en september 2019 bijkwamen. Je weet wat dat betekent? Precies: facelifttijd!
Het resultaat zie je hier. Vers LifeCycleImpulsed (oude BMW-handen weten het: de mensen in München noemen hun facelifts echt LCI) en klaar voor de tweede levenshelft. Makkelijker wordt het er niet per se op nu AMG zijn nieuwe SL heeft gelanceerd . Hoewel - je moet eerlijk zijn - de dames en heren van de ontwikkelaars van de 8-serie niet veel baanbrekende nieuwe dingen in hun herziene nobele atleten hebben gestopt.
Uiterlijk zijn de nieuwe vooral te herkennen aan het feit dat er nu altijd een M-Sport-pakket aan boord is. Met andere woorden: de dikke schorten, bijbehorende 19-inch wielen en een M-remsysteem (20-inch wielen en remmen met nog meer klap op de M850s) zijn nu standaard. De voorschort zelf is enigszins herzien. Bovendien lijkt de nier een wat massiever frame te hebben geërfd.
Geloof het of niet, maar dat is het zo'n beetje van buitenaf. Nou ja, op een paar verplichte nieuwe tinten na natuurlijk. In de toekomst kunt u de 8-serie van uw keuze ook krijgen in de tinten Skyscraper Grey, San Remo Green, M Portimao Blue en Frozen Tanzanite Blue.
Best cool: omdat M GmbH dit jaar 50 wordt, kan de 8-serie het klassieke "BMW Motorsport"-logo op de motorkap, achterklep en wielnaafafdekkingen hebben in plaats van op de propeller. Even wennen: ook bij de 8-serie kunnen de nieren nu oplichten in het donker.
Laten we naar het interieur gaan. De modelreeks heeft de afgelopen jaren nogal wat kritiek te verduren gehad. Te weinig bijzonders en te emotieloos voor een voertuig in deze prijsklasse - dat was de grondtoon.
Iedereen die dacht dat BMW met de facelift alles binnenstebuiten zou keren, heeft nu een lesje geleerd. Wel jammer dat je hier na drie jaar de hele woonruimte uit elkaar haalt.
Maar je hebt een beetje naar de herinneringen geluisterd. Multifunctionele stoelen en een individueel lederen interieur met uitgebreide features (o.a. op het dashboard en de deurpanelen) zijn voortaan standaard. Het geheel ook in twee kleuren, zo je wilt. Bovendien wordt de nobele factor in de cockpit versterkt door chiquere gegalvaniseerde oppervlakken en een automatische klimaatregeling met 4 zones.
Het iDrive 8-infotainment, dat langzaam zijn weg vindt naar steeds meer BMW's (momenteel in onder meer de iX , i4 en 2 Reeks Active Tourer ), moet in de 8 Reeks nog buiten blijven. Nieuw is echter dat er naast het 12,3-inch instrumentendisplay nu ook een 12,3-inch infotainment-display is (voorheen 10,5 inch).
Het onderwerp rijdynamiek blijft. Eigenlijk verandert hier niets. waarom? - je zou het nu kunnen vragen - en je zou helemaal gelijk hebben. Qua onderstel blijft alles hetzelfde en sinds november 2020 zijn ook de drie beschikbare motoren in deze configuratie ondergebracht in de lange 8-persoons boeg.
Dit zijn de drieliter zescilinder turbobenzinemotor met 333 pk en 500 Nm in de 840i, de drieliter zescilinder twin-turbo dieselmotor met 340 pk en 700 Nm in de 840d xDrive en de 4,4-liter tweecilinder turbo V8 met 530 pk en 750 Nm in de M850i xDrive. Net als voorheen hebben ze allemaal een ZF achttraps automatische transmissie. Vierwielaandrijving is ook beschikbaar als optie voor de 840i. Natuurlijk is er nog het topmodel M8 Competition. U kunt lezen wat er is veranderd sinds de facelift door hier te klikken .
De herziene familie van 8 is vanaf maart 2022 verkrijgbaar bij de dealers (D). De prijzen beginnen bij 96.400 euro voor de 840i Gran Coupé, de Coupé is 3.000 euro duurder en de 840i Cabrio kost minimaal 107.400 euro. De duurste 8 Serie (M8 uitgezonderd) is de M850i xDrive Cabrio voor 137.000 euro.
Bron: https://de.motor1.com/news/563062/bm...2-vorstellung/
Coupé:
Cabrio:
Gran Coupé:
M8 Competition Cabrio:
M8 Competition Coupé:
M8 Competition Gran Coupé:
BMW 8-serie (2022): Hier komt de facelift
Nieuw front en chique interieur voor de luxe atleet
Je zou er letterlijk de klok mee kunnen verzetten. Iets meer dan drie jaar geleden - in november 2018 - werd de 8 Serie Coupé gelanceerd. En sinds mei 2021 drijven gecamoufleerde prototypes van de facelift ons regelmatig voor onze lenzen. Overigens ook van de 8 Serie Cabrio en 8 Serie Gran Coupé, die er respectievelijk pas in maart en september 2019 bijkwamen. Je weet wat dat betekent? Precies: facelifttijd!
Het resultaat zie je hier. Vers LifeCycleImpulsed (oude BMW-handen weten het: de mensen in München noemen hun facelifts echt LCI) en klaar voor de tweede levenshelft. Makkelijker wordt het er niet per se op nu AMG zijn nieuwe SL heeft gelanceerd . Hoewel - je moet eerlijk zijn - de dames en heren van de ontwikkelaars van de 8-serie niet veel baanbrekende nieuwe dingen in hun herziene nobele atleten hebben gestopt.
Uiterlijk zijn de nieuwe vooral te herkennen aan het feit dat er nu altijd een M-Sport-pakket aan boord is. Met andere woorden: de dikke schorten, bijbehorende 19-inch wielen en een M-remsysteem (20-inch wielen en remmen met nog meer klap op de M850s) zijn nu standaard. De voorschort zelf is enigszins herzien. Bovendien lijkt de nier een wat massiever frame te hebben geërfd.
Geloof het of niet, maar dat is het zo'n beetje van buitenaf. Nou ja, op een paar verplichte nieuwe tinten na natuurlijk. In de toekomst kunt u de 8-serie van uw keuze ook krijgen in de tinten Skyscraper Grey, San Remo Green, M Portimao Blue en Frozen Tanzanite Blue.
Best cool: omdat M GmbH dit jaar 50 wordt, kan de 8-serie het klassieke "BMW Motorsport"-logo op de motorkap, achterklep en wielnaafafdekkingen hebben in plaats van op de propeller. Even wennen: ook bij de 8-serie kunnen de nieren nu oplichten in het donker.
Laten we naar het interieur gaan. De modelreeks heeft de afgelopen jaren nogal wat kritiek te verduren gehad. Te weinig bijzonders en te emotieloos voor een voertuig in deze prijsklasse - dat was de grondtoon.
Iedereen die dacht dat BMW met de facelift alles binnenstebuiten zou keren, heeft nu een lesje geleerd. Wel jammer dat je hier na drie jaar de hele woonruimte uit elkaar haalt.
Maar je hebt een beetje naar de herinneringen geluisterd. Multifunctionele stoelen en een individueel lederen interieur met uitgebreide features (o.a. op het dashboard en de deurpanelen) zijn voortaan standaard. Het geheel ook in twee kleuren, zo je wilt. Bovendien wordt de nobele factor in de cockpit versterkt door chiquere gegalvaniseerde oppervlakken en een automatische klimaatregeling met 4 zones.
Het iDrive 8-infotainment, dat langzaam zijn weg vindt naar steeds meer BMW's (momenteel in onder meer de iX , i4 en 2 Reeks Active Tourer ), moet in de 8 Reeks nog buiten blijven. Nieuw is echter dat er naast het 12,3-inch instrumentendisplay nu ook een 12,3-inch infotainment-display is (voorheen 10,5 inch).
Het onderwerp rijdynamiek blijft. Eigenlijk verandert hier niets. waarom? - je zou het nu kunnen vragen - en je zou helemaal gelijk hebben. Qua onderstel blijft alles hetzelfde en sinds november 2020 zijn ook de drie beschikbare motoren in deze configuratie ondergebracht in de lange 8-persoons boeg.
Dit zijn de drieliter zescilinder turbobenzinemotor met 333 pk en 500 Nm in de 840i, de drieliter zescilinder twin-turbo dieselmotor met 340 pk en 700 Nm in de 840d xDrive en de 4,4-liter tweecilinder turbo V8 met 530 pk en 750 Nm in de M850i xDrive. Net als voorheen hebben ze allemaal een ZF achttraps automatische transmissie. Vierwielaandrijving is ook beschikbaar als optie voor de 840i. Natuurlijk is er nog het topmodel M8 Competition. U kunt lezen wat er is veranderd sinds de facelift door hier te klikken .
De herziene familie van 8 is vanaf maart 2022 verkrijgbaar bij de dealers (D). De prijzen beginnen bij 96.400 euro voor de 840i Gran Coupé, de Coupé is 3.000 euro duurder en de 840i Cabrio kost minimaal 107.400 euro. De duurste 8 Serie (M8 uitgezonderd) is de M850i xDrive Cabrio voor 137.000 euro.
Bron: https://de.motor1.com/news/563062/bm...2-vorstellung/
Coupé:
Cabrio:
Gran Coupé:
M8 Competition Cabrio:
M8 Competition Coupé:
M8 Competition Gran Coupé:
Comment