Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 8-Serie - Facelift (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 8-Serie - Facelift (2022)

(Google translate vertaling uit het Duits)

BMW 8-serie (2022): Hier komt de facelift

Nieuw front en chique interieur voor de luxe atleet

Je zou er letterlijk de klok mee kunnen verzetten. Iets meer dan drie jaar geleden - in november 2018 - werd de 8 Serie Coupé gelanceerd. En sinds mei 2021 drijven gecamoufleerde prototypes van de facelift ons regelmatig voor onze lenzen. Overigens ook van de 8 Serie Cabrio en 8 Serie Gran Coupé, die er respectievelijk pas in maart en september 2019 bijkwamen. Je weet wat dat betekent? Precies: facelifttijd!

Het resultaat zie je hier. Vers LifeCycleImpulsed (oude BMW-handen weten het: de mensen in München noemen hun facelifts echt LCI) en klaar voor de tweede levenshelft. Makkelijker wordt het er niet per se op nu AMG zijn nieuwe SL heeft gelanceerd . Hoewel - je moet eerlijk zijn - de dames en heren van de ontwikkelaars van de 8-serie niet veel baanbrekende nieuwe dingen in hun herziene nobele atleten hebben gestopt.

Uiterlijk zijn de nieuwe vooral te herkennen aan het feit dat er nu altijd een M-Sport-pakket aan boord is. Met andere woorden: de dikke schorten, bijbehorende 19-inch wielen en een M-remsysteem (20-inch wielen en remmen met nog meer klap op de M850s) zijn nu standaard. De voorschort zelf is enigszins herzien. Bovendien lijkt de nier een wat massiever frame te hebben geërfd.

Geloof het of niet, maar dat is het zo'n beetje van buitenaf. Nou ja, op een paar verplichte nieuwe tinten na natuurlijk. In de toekomst kunt u de 8-serie van uw keuze ook krijgen in de tinten Skyscraper Grey, San Remo Green, M Portimao Blue en Frozen Tanzanite Blue.

Best cool: omdat M GmbH dit jaar 50 wordt, kan de 8-serie het klassieke "BMW Motorsport"-logo op de motorkap, achterklep en wielnaafafdekkingen hebben in plaats van op de propeller. Even wennen: ook bij de 8-serie kunnen de nieren nu oplichten in het donker.

Laten we naar het interieur gaan. De modelreeks heeft de afgelopen jaren nogal wat kritiek te verduren gehad. Te weinig bijzonders en te emotieloos voor een voertuig in deze prijsklasse - dat was de grondtoon.

Iedereen die dacht dat BMW met de facelift alles binnenstebuiten zou keren, heeft nu een lesje geleerd. Wel jammer dat je hier na drie jaar de hele woonruimte uit elkaar haalt.

Maar je hebt een beetje naar de herinneringen geluisterd. Multifunctionele stoelen en een individueel lederen interieur met uitgebreide features (o.a. op het dashboard en de deurpanelen) zijn voortaan standaard. Het geheel ook in twee kleuren, zo je wilt. Bovendien wordt de nobele factor in de cockpit versterkt door chiquere gegalvaniseerde oppervlakken en een automatische klimaatregeling met 4 zones.

Het iDrive 8-infotainment, dat langzaam zijn weg vindt naar steeds meer BMW's (momenteel in onder meer de iX , i4 en 2 Reeks Active Tourer ), moet in de 8 Reeks nog buiten blijven. Nieuw is echter dat er naast het 12,3-inch instrumentendisplay nu ook een 12,3-inch infotainment-display is (voorheen 10,5 inch).

Het onderwerp rijdynamiek blijft. Eigenlijk verandert hier niets. waarom? - je zou het nu kunnen vragen - en je zou helemaal gelijk hebben. Qua onderstel blijft alles hetzelfde en sinds november 2020 zijn ook de drie beschikbare motoren in deze configuratie ondergebracht in de lange 8-persoons boeg.

Dit zijn de drieliter zescilinder turbobenzinemotor met 333 pk en 500 Nm in de 840i, de drieliter zescilinder twin-turbo dieselmotor met 340 pk en 700 Nm in de 840d xDrive en de 4,4-liter tweecilinder turbo V8 met 530 pk en 750 Nm in de M850i ​​​​xDrive. Net als voorheen hebben ze allemaal een ZF achttraps automatische transmissie. Vierwielaandrijving is ook beschikbaar als optie voor de 840i. Natuurlijk is er nog het topmodel M8 Competition. U kunt lezen wat er is veranderd sinds de facelift door hier te klikken .

De herziene familie van 8 is vanaf maart 2022 verkrijgbaar bij de dealers (D). De prijzen beginnen bij 96.400 euro voor de 840i Gran Coupé, de Coupé is 3.000 euro duurder en de 840i Cabrio kost minimaal 107.400 euro. De duurste 8 Serie (M8 uitgezonderd) is de M850i ​​xDrive Cabrio voor 137.000 euro.

Bron: https://de.motor1.com/news/563062/bm...2-vorstellung/

Coupé:

Cabrio:

Gran Coupé:

M8 Competition Cabrio:

M8 Competition Coupé:

M8 Competition Gran Coupé:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Dit blijft zooooo knap
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

BMW 8er Gran Coupé (2022) Wie gut ist das Facelift?!

Comment

Vooral die 4 deurs is toch by far de mooiste BMW van het moment.

Comment

Niet lelijk, maar echt nieuw kan ik dit niet noemen...
          Zelfde als de vorige, paar nieuwe vouwen in de carosserie en prijs +10%...
          Ik vraag me af of er nog klanten zijn die hier op zitten te wachten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Dit is dan ook een facelift en geen nieuw model. Zitten er mensen op een Mercedes SL of andere droomauto te wachten? Gelukkig dat dit soort auto's nog bestaat, ze gaan zeker een (rijk) publiek hebben. Fantastische kar!

BMW is momenteel trouwens het best verkopende 'Prejioem' merk

http://www.autoforum.be/forum/auto-a...44#post6528044

Comment

Blijft echt knappe wagen!

Het front is echt perfect

Comment

Dit is toch de kleinste facelift ooit lijkt me. Heb de persfoto's vergeleken van 2018 met deze van nu en lijkt me dat exterieur alleen de nieren en de grille inserts zijn gewijzigd vooraan. De bumper zelf is identiek. Achteraan is niets gewijzigd, zelfs geen andere lichten. Niet dat ik moet klagen. Ik vind den 8 sowieso de mooiste coupé 2+2 die er is. Na 3 jaar nog steeds 'in de hemel' met de mijne en zou niets anders willen.

Comment

BMW 8er Coupé LCI (2022) Facelift JETZT heißer als Porsche 911 & AMG GT?!

Comment

Hopelijk blijft het een “kleine” grille.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Het probleem is dat dit een duurdere auto is die meestal gekocht wordt als firmawagen voor de betere zelfstandige. Helaas heeft deze 8 geen enkel fiscaal interessante motorisatie, dus zal deze enkel gekocht worden, in België toch, door de echte diehard BMW-freaks. Het zal dus de minderheid zijn.
                      Als ze hier morgen een 845e van uitbrengen, dan zal de verkoop heel zeker veel beter zijn.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ja zo een Grand coupe hybrid zou er toch moeten zijn imo
                        lets have some more member berries

Comment

BMW 8er Cabrio (2022) Ich zeige euch das Facelift! Review | Test

Comment

Je ziet die 8 serie trouwens zo goed als nergens hier. In geen enkele variant en nogtans genoeg s coupe, sl, GT, gt 4door, 911, cls, A7, panamera's in de buurt. Jammer want het is idd 1 van de weinige mooie bmw's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              Je ziet die 8 serie trouwens zo goed als nergens hier. In geen enkele variant en nogtans genoeg s coupe, sl, GT, gt 4door, 911, cls, A7, panamera's in de buurt. Jammer want het is idd 1 van de weinige mooie bmw's
                              Hier is het andersom. Ik weet hier wel een paar '8 series'. Maar een 'SL'of 'S Coupé' laat staan een 'AMG GT 4 door' zie ik zelden. Goeie kennis heeft een 'AMG GT'.

'Panamera's', '911' en nu ook 'Taycans' delen ze hier ook gratis uit tegenwoordig vermoed ik

Comment

BMW M8 Competition Gran Coupé (2022) | Im Alltagstest von Hamburg in die Schweiz

Comment

DWARS met de BMW M8 CABRIOLET!

Comment

BMW 8 Serie Coupé (2022) Eindelijk rijden we de facelift! Rijverslag | Beoordelingen | recensie | M850i ​​​​xDrive LCI

Comment

Hoe langer ik er naar kijk hoe knapper die wordt ​​​​​​

Comment

Zeker die witte gran coupe!
                                        Tzal de laatste mooie BMW worden vrees ik al de andere creaties van de laatste 2 jaar mogen In de lijst van lelijkste auto's ooit

Comment

Working...
                                        X