Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fisker Ocean (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fisker Ocean (2022)

Komt dus toch naar Europa.

(Google translate vertaling uit het Duits)

De Fisker Ocean maakt zijn Europese debuut

De Ocean werd ontworpen in de VS en zal vanaf het einde van het jaar door Magna in Oostenrijk worden gebouwd: de Fisker Ocean beleeft nu zijn Europese debuut op het Mobile World Congress (28.2.-3.3.2022) in Barcelona. De aankondigingen zijn volmondig, bedrijfsbaas Henrik Fisker spreekt van de "meest duurzame automobiel" ter wereld. De basisversie Sport met een actieradius van zo'n 400 kilometer zou het equivalent van iets meer dan 41.000 euro moeten kosten. De vierwielaangedreven Fisker Ocean Extreme zou zo'n 560 kilometer moeten afleggen met één acculading. Het bedrijf, dat een kantoor heeft in München, wil alleen al in Europa tot 60.000 voertuigen per jaar verkopen. (aum)

Bron: https://motor-traffic.de/news.php?newsid=6498919

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Fisker Ocean First Look | All-New All-Electric SUV From Famed Automaker | Release, Interior, & More

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

In ieder geval een mooi design. Wens ze veel succes in EU. Die zou ik willen in de toekomst.

Comment

Wat is dat toch met die EV's zo'n lelijk interieur te geven vraag ik me af?

Dit lijkt wel een bekleding van een Toyota Corolla uit de jaren 80.

Ok, ik snap dat je vegan wil gaan, maar moet het er daarom zo kitscherig uit zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Dit lijkt wel een bekleding van een Toyota Corolla uit de jaren 80.

Comment

FISKER OCEAN SNELLER OP DE MARKT IN EUROPA

VANAFPRIJS EN WLTP-ACTIERADIUS

De Fisker Ocean beleeft zijn Europese debuut op het Mobile World Congress in de Spaanse stad Barcelona. Het merk deelt meteen ook zijn eerste plannen voor de Europese marktintroductie van de elektrische SUV.

Fisker gaat snel. Eind vorig jaar gaf het merk bij de onthulling van de productieversie van de Ocean aan dat het zich in eerste instantie op de Amerikaanse markt zou richten en pas later een Europese marktintroductie op poten wilde zetten. Dat laatste komt toch iets eerder dan verwacht, want de Fisker Ocean is nog niet leverbaar en nu al presenteert Fisker in Barcelona zijn plannen voor de Europese markt. Eind dit jaar komt de Ocean tegelijkertijd op de markt in Amerika en 'geselecteerde Europese en Scandinavische landen'.

Fisker Ocean

Het merk geeft ook al een Europese vanafprijs voor de Ocean. In Spanje kost het instapmodel, de Ocean Sport, €41.900. Die prijs is inclusief belastingen, maar zonder subsidie. Mocht Fisker de Ocean ook in Nederland op de markt brengen, dan lijkt een vanafprijs van om en nabij de 45 mille reëel. Die variant heeft de Touring Range-accu, die volgens Fisker goed is voor een WLTP-actieradius van 440 kilometer. Let wel: hierbij gaat het om een niet-gecertificeerd cijfer op basis van 'eigen simulaties'. Ook is dit een hogere actieradius dan het merk vorig jaar opgaf. Voor de grotere 'Hyper Range'-accu belooft Fisker een WLTP-actieradius van 610 tot 630 kilometer.

Momenteel zet Fisker een 'brand experience center' op in München, waar ook het Europese hoofdkantoor van Fisker is gevestigd. Andere Europese landen krijgen die op termijn ook, al meldt Fisker nog niet welke. De start-up zegt verder dat klanten een garantie van tien jaar en 160.000 kilometer krijgen op de accu en aandrijflijn. Voor de hele auto geldt een garantie van zes jaar en 100.000 kilometer. Fisker laat de Ocean bouwen bij Magna Steyr in Oostenrijk. Of de ambities van oprichter Henrik Fisker deze keer wel slagen, moet eind van dit jaar blijken.

Bron: Autoweek

Comment

Fisker Ocean REVIEW is this all-new EV SUV better than Tesla, VW, Ford and Hyundai?

Comment

zeer interessant van prijs...mss jammer van de fwd

Comment

vraag me af hoe ze aan deze prijzen kunnen verkopen gaat nog onder tesla en de magna fabriek gaat niet de meest cheape zijn
                  ...wat gaat de rest doen aan hun prijszetting?? al gaan ze met volle orderboeken en ellenlang levertermijnen zitten

Comment

EUROPEES GROEN LICHT VOOR ELEKTRISCHE SUV MET 707 KILOMETER BEREIK

FISKER OCEAN OFFICIEEL KLAAR VOOR EUROPA

​Goed nieuws voor wie in de markt is voor een elektrische SUV en iets eigenzinnigs wil rijden. De elektrische Fisker Ocean mag officieel in Europa worden verkocht. De eerste exemplaren komen in mei naar Europa.

De Fisker Ocean mag officieel in Europa in de verkoop. Dat hing al enige tijd in de lucht. Sterker nog, de elektrische SUV was in onder meer Duitsland al te bestellen. Volgens Fisker heeft het definitief groen licht gekregen om de Ocean in Europa te verkopen. De eerste exemplaren worden op 5 mei aan Europese klanten uitgeleverd.

De Fisker Ocean komt in verschillende smaken naar ons werelddeel. Hij is er als Sport, als Ultra en als Extreme. De eerste voor Europa bestemde exemplaren zijn een speciaal introductiemodel dat One heet. Die is gebaseerd op de Ocean Extreme, de versie met de krachtigste elektromotoren en het grootste rijbereik. De Ocean Extreme heeft twee samen 550 pk sterke elektromotoren en het HyperRange geheten accupakket dat goed is voor een WLTP-actieradius van 707 kilometer. In 3,9 tellen dendert hij naar 100 km/h.

De Fisker Ocean Ultra is in elk opzicht iets minder potent dan de Extreme. Ook deze variant heeft twee elektromotoren, sprint in 4,2 tellen naar de 100 km/h en komt tot ruim 600 kilometer ver op een volle accu. Let wel, dit zijn nog voorlopige specificaties. De voorwielaangedreven Fisker Ocean Sport heeft een kleinere accu die Touring Range heet en schopt het tot een bereik van zo'n 440 kilometer. Als Extreme kost de Ocean in Duitsland minstens €74.417, de Ultra is er vanaf €63.947 en de Sport €43.547.

Comment

FISKER OCEAN: 707 KILOMETER BEREIK UIT 113-KWH ACCU

MEER GEGEVENS BEKEND

​De eerste exemplaren van de Fisker Ocean vinden inmiddels hun weg naar Europa. En dat terwijl er niet eens veel informatie over de elektrische SUV is. Fisker deelt nu meer gegevens , maar wel van enkel de dikste Extreme- en de daarvan afgeleide One-uitvoeringen.

De Fisker Ocean is er met drie verschillende aandrijflijnen. Hij is er als Sport, Ultra en als Extreme. De Extreme is de meest potente uitvoering en juist van dat topmodel - waarvan in de vorm van de One een speciale introductiesmaak bestaat - deelt Fisker nu meer specificaties.

De Fisker Ocean Extreme heeft het grootste bereik. Hij komt volgens Fisker maar liefst 707 WLTP-kilometer ver op een volle accu. Nu is ook bekend hoe groot het accupakket is om dat bereik mogelijk te maken: 113 kWh. Verder weten we nu meer over het vermogen. De Ocean Extreme heeft twee samen 475 pk sterke elektromotoren die met een druk op de boost-knop kortstondig 663 pk naar het asfalt stampen. Dat vermogen is voldoende om de 2.434 kilo zware en 4,77 meter lange elektrische SUV in 4 tellen naar de 100 km/h te helpen. Zijn topsnelheid ligt op 205 km/h.

Tussen de voor- en achteras van de Ocean zit 2,92 meter. Die behoorlijke wielbasis levert hem een behoorlijke binnenruimte op. Fisker spreekt van een bagageruimte van 476 liter. Gooi je de achterbank plat, dan kun je tot 918 liter aan spul meezeulen. De Fisker Ocean Extreme kost in Duitsland ruim €74 mille. De Ultra- en Sport-smaken kosten er achtereenvolgens bijna 64 mille en 44 mille. De Ocean lijkt op termijn eveneens naar Nederland te komen, al behoort de Nederlandse markt niet tot de eerste Europese landen waar Fisker het model aan de man gaat brengen.

Comment

Comment

Fisker Ocean im Fahrbericht (2023) Was kann das NEUE Elektro SUV mit 707km Reichweite? Review | Test

Comment

knappe europesche 'goedkope' suv, maar jammer volgens die fazit helaas wel wat onbegrijpelijke missers...die wrs wel met een update kunnen worden rechtgezet

Comment

2023 Fisker Ocean review: super-stylish electric SUV with a couple of tricks up its sleeve...

Comment

Fisker Ocean im Test (2023) Wir fahren das NEUE Elektro SUV mit 707 km Reichweite!

Comment

Comment

Comment

Comment

Working...
                                      X