Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Tonale (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alfa Romeo Tonale (2022)

    Ze hebben 'm zogezegd per ongeluk gelekt bij Stellantis. Uitleg is momenteel verdwenen op hun website. Het zal dus toch voor namiddag zijn maar er waren er een paar sneller

    [www.media.stellantis.com]

    Hierbij eindelijk:





























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Knappe wagen zoals meestal bij de Italianen.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Toch nog wat terug gevonden

        Hier is de nieuwe Alfa Romeo Tonale voordat je hem zou mogen zien



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Eindelijk! Knap model! Hopelijk wordt het een succes.

            Nu hopen dat de leveringen niet te lang op zich laten wachten, en dat er snel nog meer nieuws van Alfa komt.
            freude am fahren

            Comment


            • #7
              Eens benieuwd om hem in het echt te zien

              Ziet er mooi uit!

              Hopelijk verkoopt hij goed!

              Comment


              • #8
                De gelijkenis met de concept is wel treffend, zo hoort het ook eigenlijk. Vaak zie je modellen verschijnen waar geen overeenkomst meer is met een vaak prachtige concept.

                De concept:





                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Voor de liefhebbers:

                  Alfa Romeo Tonale | La Metamorfosi | World Premiere Alfa Romeo Tonale


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Dus een auto die 2 jaar geleden op de markt moest komen en gebouwd is op een platform van 2005 brengen ze nu op de markt? Ik had het zo gelaten eerlijk gezegd.
                    De proporties lijken ook niet helemaal te kloppen als je kijkt naar de velgen en het koetswerk. De verhouding is wat vreemd.

                    Comment


                    • #11
                      ALFA ROMEO TONALE: HELEMAAL NIEUW, OOK ALS PHEV

                      ‘LA METAMORFOSI’

                      Eindelijk is het zover: de Alfa Romeo Tonale. Een verrassing kunnen we deze compacte SUV na een concept car, spionagebeelden en talloze teasers niet meer noemen, maar loei-belangrijk is hij wél!


                      Highlights

                      • Concurrent voor X1 en XC40
                      • Eerste geëlektrificeerde Alfa

                      De Tonale is de eerste geheel nieuwe Alfa Romeo sinds de Stelvio, die in 2016 kort na de Giulia werd gepresenteerd. Hij is ook de tweede SUV van het merk en is een maatje kleiner dan die Stelvio. De Tonale, die net als zijn grote broer is vernoemd naar een Italiaanse bergpas, concurreert daarmee met auto’s als de BMW X1, Audi Q3 en - erg belangrijk – Volvo XC40. Een zogenaamde ‘premium C-segmenter’ dus, en daarmee tot de komst van een eventueel hatchback-vervolg indirect ook de opvolger van de Giulietta.

                      Design

                      De Tonale werd al in 2019 aangekondigd met een concept car, in datzelfde jaar gevolgd door gelekte beelden van wat vermoedelijk de productieversie was. Nu blijkt dat het grijze exemplaar inderdaad al behoorlijk ‘af’ was. De productieversie blijft erg trouw aan de concept-car, al oogt hij met zijn hogere voor- en achterlichtunits, wat kleinere wielen en normale deurgrepen logischerwijs wel iets minder spectaculair.

                      Met zijn grote Scudetto-grille, afgeronde zijruitpartij en in een puntje eindigende achterruit is de Tonale duidelijk een Alfa Romeo, maar tegelijk zien we ook veel nieuwe elementen. Met name voor- en achterzijde zijn wat strakker en rechtlijniger dan bij de Stelvio en Giulia. Waar de grille en de koplampen bij die auto’s vrijstaande elementen zijn, kiest Alfa er bij het nieuwste model voor om de boel waar mogelijk met elkaar te verbinden. Dat geldt ook voor de achterlichten, die slechts uit elkaar worden gehouden door het logo.

                      Opvallend zijn de drie losse elementen die aan voor- en achterzijde aan elke kant in de lichtunit zijn verstopt. Dit verwijst naar de SZ en RZ uit de jaren 80, maar kwam in recenter tijden ook al op de laatste Spider, de Brera en de 159 voorbij. Alfa toont hiermee een nieuw familiegezicht, dat ook op toekomstige modellen te zien moet zijn. Dat zijn er nogal wat, want onder het bewind van het Stellantis-concern en CEO Imparato moet er elk jaar een nieuwe Alfa Romeo gaan verschijnen. De Tonale is slechts het begin van die voorspelde bloeiperiode, en wordt dan ook gepresenteerd met de leus ‘La Metamorfosi’. ‘De metamorfose’, dus, en dat slaat op het gehele merk.

                      PHEV

                      Een onderdeel van die metamorfose is – hoe kan het ook anders- elektrificatie. Laadkabels en -palen met Alfa-logo zijn er tot nu toe niet, maar daar komt met de Tonale verandering in. De auto is nog niet volledig elektrisch, maar komt er wel als plug-inhybride. Die aandrijflijn kennen we in de basis al van de Jeeps Compass en Renegade, want dat is de auto waarmee de Tonale zijn platform deelt. Anders dan zijn twee grote Alfa-broers is dit dus van oorsprong een voorwielaandrijver, maar de Italianen benadrukken wel dat zowel platform als aandrijflijn zijn sterk zijn aangepast aan de Italiaanse Alfa-karakteristiek. In het geval van de aandrijflijn leidt dat in ieder geval tot meer vermogen, want met 275 pk levert de stekker-Tonale meer kracht dan de maximaal 240 pk sterke Jeeps. Een plug-in-Tonale is net als zijn Amerikaanse broertjes altijd een vierwielaandrijver, want de elektromotor zit op de achteras. De accu heeft een capaciteit van 15,5 kWh, de brandstofmotor is een 1,3-liter grote viercilinder en er is een zestrapsautomaat aan boord. De Alfa Romeo Tonale PHEV sprint in 6,2 seconden van 0 naar 100 en moet zo'n 60 kilometer ver kunnen komen op stroom.

                      Hybrides

                      Wie het liever wat bescheidener of goedkoper houdt, komt ook bij een geëlektrificeerde auto terecht. De enige andere motorversies zijn namelijk hybrides zonder stekker, gebouwd rondom een nieuwe, 1,5-liter viercilinder benzinemotor. Die is gekoppeld aan een zeventraps automaat met dubbele koppeling, waaraan een ongeveer 20 pk en 55 Nm sterke elektromotor is gemonteerd. Het 48V-systeem lijkt op dat van een mild-hybrid, maar anders dan een mild-hybride kan de Alfa op lage snelheid rijden zonder de verbrandingsmotor in te schakelen. De hybride is er met 130 pk – bekend van Jeeps e-Hybrid-versies – en met 160 pk. Laatstgenoemde is vooralsnog uniek voor Alfa Romeo en heeft een turbo met variabele geometrie. Een handbak is niet leverbaar en wordt dat ook niet, als we de ingenieurs van Alfa mogen geloven. In dit segment is de handgeschakelde versnellingsbak nu al vrijwel verdwenen en de verwachting is dat zijn aandeel de komende jaren alleen maar zal afnemen. De restwaarde van een handgeschakeld exemplaar zou daarmee ook zeer laag zijn en dat maakt zo’n versie aan alle rationele kanten erg onaantrekkelijk. Een diesel komt er wel, maar die 130 pk sterke versie zal waarschijnlijk niet op de Nederlandse prijslijst verschijnen.

                      NFT

                      De Tonale introduceert op grote schaal nieuwe technologie voor Alfa Romeo. Zo is er een geheel nieuwe, op Android Automotive gebaseerde infotainment-omgeving en gaat Alfa mee met de laatste trends door standaard in een fors digitaal instrumentarium te voorzien. Ook zijn er uitgebreide rij-assistentiesystemen en krijgt de Tonale een unieke voorziening mee waardoor de samenstelling en (onderhouds-)historie van ieder exemplaar versleuteld wordt opgeslagen in een zogenaamde NFT, non-fungible token.

                      Interieur

                      Met 4,53 meter is de Tonale wat langer dan zijn directe concurrenten. De bagageruimte is met ongeveer 500 tot 1.500 liter dan ook fors en achterin is voor volwassenen prima te zitten. Het interieur lijkt in veel opzichten op dat van de Giulia en Stelvio. Zo kennen we het stuurwiel, verschillende knoppen en schakelaars en wat design-elementen uit die auto’s. Tegelijkertijd zijn er ook veel verschillen, niet in de laatste plaats de hierboven genoemde schermen. Die zijn even fors als modern, maar toch vindt Alfa dat de het rijden hier als vanouds centraal moet staan. In hoeverre dat is gelukt is, zullen we al snel weten, want al in het voorjaar kunnen we ermee op pad. Bestellen kan vanaf april, maar uiteraard niet voordat de prijzen bekend zijn gemaakt. Het is al wel duidelijk dat het leveringsgamma vrij overzichtelijk zal zijn. Alfa beperkt het aantal losse opties en levert slechts twee uitvoeringen, de Super en de Ti. De Super kan vervolgens nog worden aangekleed met een Sprint-pakket, waarmee de auto een extra sportieve aankleding krijgt. de Ti is wat eleganter en kan worden aangekleed met het Veloce-pakket.












                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Alfa Romeo Tonale - Eerste kennismaking

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Waarom de Alfa Romeo Tonale nog steeds op zich laat wachten

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14




















                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Alfa Romeo Tonale (2022) | Das Designer-SUV unter den kompakten Offroadern

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Alfa Romeo Tonale Preview | Baby Alfa SUV unveiled!

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  https://gocar.be/nl/autonieuws/nieuw...italiaanse-suv
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alfa kan echte auto's bouwen,dat tonen de Stelvio en Gullia zeker aan. Auto's met een ziel.
                                    Alleen is dit weer de zoveelste suffe suv op basis van een cheap product. Een gemiste kans,een sportieve hatch op basis van de Gullia had de sprirituele opvolger van de eerste Gullia (en de vorige BMW 1) kunnen zijn.
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • #19
                                      In het wild, klaar om bekrast te worden



                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        'ALFA ROMEO TONALE KOMT OOK ALS DODGE'

                                        REBADGE

                                        Het ontwerp van de Alfa Romeo Tonale lijkt niet slechts te zijn voorbehouden aan Alfa Romeo. Dodge werkt namelijk aan een compacte SUV en het lijkt erop dat het hier gaat om een Tonale met simpelweg andere merklogo's.

                                        Op het Italiaanse forum Autopareridoken foto's op van een auto die lijkt op de Alfa Romeo Tonale, maar dat niet is. Volgens diverse bronnen gaat het hier om de Dodge Hornet, een naam die we heel lang geleden al eens tegenkwamen bij het merk. Over deze 'Hornet' is nog niets bekend, maar vermoedelijk is het model bedoeld voor de Noord- en Zuid-Amerikaanse markt. Op de foto is een stuk van het front te zien, waarop de lijnen van de Tonale nog herkenbaar zijn. Alleen de Scudetto-grille van Alfa Romeo is weg en maakt plaats voor een rechthoekige grille die tussen de koplampen zit. Ook zitten er extra koelsleuven in de motorkap.


                                        Het interieur van de Dodge 'Hornet'. Foto: Autopareri.com.

                                        Wel lijken de wielen 1 op 1 te zijn overgenomen van Alfa Romeo. Ook op een foto van het interieur zijn de gelijkenissen goed te zien. Het stuur is hetzelfde als dat van de Tonale, maar heeft een Dodge-logo. Ook de grote schakelflippers van de Tonale ontbreken. Het interieur is nog deels afgedekt, maar lijkt aardig overeen te komen met dat van de Tonale. Mogelijk hebben het tellerhuis en de ventilatieroosters een iets andere vorm.

                                        Welke aandrijflijnen de Hornet gaat krijgen, is nog niet helemaal duidelijk. Vermoedelijk krijgt de Dodge naast een aantal motoren van de Tonale ook de beschikking over krachtige non-hybride motoren. Het is goed denkbaar dat Dodge de sterkste variant dan in de markt zet als een SRT-versie. In ieder geval is het een ietwat bijzondere move van Stellantis, dat Alfa Romeo juist als premiummerk in de markt wil gaan zetten. Het nieuwste product dan rebadgen als een Dodge met op het oog weinig aanpassingen, lijkt daar enigszins mee in strijd.

                                        De uitwisseling tussen Alfa Romeo en Dodge is overigens niet nieuw: in 2012 presenteerde het merk de Dart, een auto die op het platform van de Giulietta stond. De Dart was echter wel een model met een volledig eigen ex- en interieur. Daar lijkt bij de Hornet, als hij inderdaad zo gaat heten, niet echt sprake van.


                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X