Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-60 (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
    Hier plannen om een cx-60 te bestellen…. Testrit phev een van de volgende dagen. Particuliere aankoop. Het liefst zou ik de diesel hebben maar 1700 € jaartaks is niet van de poes. Maar ik vrees dat phev binnen een aantal jaren uit de markt zal zijn(diesel ook)
    Ik heb zonnepanelen en thuisbatterij om op te laden,maar vrees om te weinig op,te laden en geen idee van benzineverbruik zonder batterij.

phev is wel 4000 euro duurder in aankoop en rekening houdend met benzine-verbruik en electriciteitprijs op 5 jaar is een diesel in mijn berekeningen nog goedkoper over die periode dan phev

en dan een 6 in lijn…… kwijl! We doen een 30000 km per jaar. Keuzes!!!???
    Vorig week phev getest. Sportieve vering. Gaat goed vooruit. Ik ben nog van de oude stempel en ik ga geen laadpaal installeren en gewoon laden duurt uuuuuuren!

Ik had ook nog een mx5 waar ik wat moeilijk in en uit geraak door heupproblemen en ondertussen verkocht

Garage gaat mijn bmw 318 gt overnemen en dan maar en cx60 besteld

Een dikke diesel!!! Biv en jaartaks gaan leuk worden maar ik leef maar 1 keer!!!!
    ik ben geen twijfelaar
    allez ik denk dat toch

Comment

Bij mijn Mazda-verdeler ziet de toonzaal er bijna uit als een stockageruimte. De helft van de toonzaal werd ingepalmd door verkochte CX-60's die netjes op een rij geparkeerd stonden. Toen ik de baas erover aansprak zei hij me dat het zeer druk is momenteel qua bestellingen. Het is dan ook een prachtwagen!

Comment

Mijn collega de hare staat al sinds eind maart op de parking van de garage, maar ze krijgen de papieren blijkbaar maar niet in orde.
        Ook uitvlucht dat het érg druk is bij Mazda...

Toch niet normaal meer tegenwoordig, die autobussines.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Mijn collega de hare staat al sinds eind maart op de parking van de garage, maar ze krijgen de papieren blijkbaar maar niet in orde.
          Ook uitvlucht dat het érg druk is bij Mazda...

Toch niet normaal meer tegenwoordig, die autobussines.
          Op Facebook vind je redelijk wat commotie betreffende de vering en de snel ingrijpende hulpsystemen ...maar ja ,als het goed is hoor je niemand en als er iets scheelt gooien ze het op het internet .

momenteel geen probleemloze wagen zo te zien qua kinderziektes...

mijn zouden ze leveren op 4 maanden en ik moet dan mijn bmw ingeven....

ik ben geen twijfelaar
          allez ik denk dat toch

Comment

Mijn collega haar C is overtijd van januari al, maar ze hebben het contract kunnen verlengen.

Over de ophanging schijnt idd al wat te doen geweest, maar zij was er tijdens de testrit best tevreden over.
            Komende uit een Benz, en voordien een X1, wil dat toch wat zeggen, denk ik.

Comment

De CX60 van mijn collega is eindelijk geleverd.

Wat een pracht kar.
              Ze heeft een blauwe, Mooie kleur en mooi in contrast met de grote grill.
              De Luxury line velgen zijn ook eerder gunmetal dan zilver...

Bij gelgenheid zal ik eens een foto proberen te nemen.

Comment

Can Mazda match BMW now? CX60 vs X3 comparison REVIEW!
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Mazda CX-60 im Test (2023) What?! 3,6 Liter Verbrauch mit einem 6-Zylinder?! Review
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Mazda CX-60 review: Better than the Germans?!

Comment

Als plug-in hybride heeft deze een nogal stevige achterophanging, als diesel niet. Alleen nogal duur qua belasting met z'n 3.3L zescilinder.

Comment

Change of plan bij deze.

Mijn collega die haar CX60 sinds een paar maand heeft, gaat het bedrijf verlaten.

Ik ga dus deze hoogstwaarschijnlijk overnemen, en nog 4 jaartjes hybride karren ipv met ID4
                        Work in progress.

Comment

Geen slechte keuze

Comment

Hiever komt deze op de batt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Hiever komt deze op de batt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                              Volgens haar minstens 50km. Op vakantie in de bergen zelfs veel langer blijkbaar.

Jammere is dat er geen trekhaak onder zit, en ik die eventueel zelf moet ophoesten.. redelijk kostelijk ding, als hij origineel moet zijn.
                              Dus toch nog ff bij de baas langs eerst ;-)

Comment

Change of plan bij deze.

Mijn collega die haar CX60 sinds een paar maand heeft, gaat het bedrijf verlaten.

Ik ga dus deze hoogstwaarschijnlijk overnemen, en nog 4 jaartjes hybride karren ipv met ID4
                                Work in progress.
                                Je gaat mss iets geruster gemoed hebben dan, ik heb vaak de denkoefening gemaakt of ik beter af had geweest met een phev. Maar kom steeds uit op de conclusie dat het de moeite niet is voor die paar langere ritten per jaar. Meer onderhoud, meer taksen en meer brandstofkosten. Dit valt natuurlijk weg bij een bedrijfswagen.
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                  Je gaat mss iets geruster gemoed hebben dan, ik heb vaak de denkoefening gemaakt of ik beter af had geweest met een phev. Maar kom steeds uit op de conclusie dat het de moeite niet is voor die paar langere ritten per jaar. Meer onderhoud, meer taksen en meer brandstofkosten. Dit valt natuurlijk weg bij een bedrijfswagen.
                                  Privé zou ik zeker ook andere overwegingen maken vandaag, maar ik rij minstens 6-7 keer per jaar naar Polen toe, daarbij meestal nog een auto vakantie naar Italië.
                                  Dan denk ik dat een PHEV vandaag nog wel de betere oplossing is voor mij.
                                  En ook omdat de opportuniteit zich nu aandient uiteraard. Anders had ik het wel met de EV gedaan.

Bovendien al van in het begin fan geweest van deze auto. Toch altijd een soft spot voor Mazda gehad, sinds ik veel jaren geleden een 626 reed.
                                  En ik vind de CX60 ook gewoon mooi, en eens iets anders dan de modale premium lease bak.

Deze is een executive uitvoering, waar eigenlijk alles op en aan zit, behalve lederen bekleding. Maar daar ben ik ook sowieso geen fan van.
                                  Last edited by Bud Wijzer; 12/10/2023, 09:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bud wijzer Bekijk Berichten
                                    ik rij minstens 6-7 keer per jaar naar polen toe, daarbij meestal nog een auto vakantie naar italië.
                                    Dan denk ik dat een phev vandaag nog wel de betere oplossing is voor mij.
                                    GMTA

Comment

Privé zou ik zeker ook andere overwegingen maken vandaag, maar ik rij minstens 6-7 keer per jaar naar Polen toe, daarbij meestal nog een auto vakantie naar Italië.
                                      Dan denk ik dat een PHEV vandaag nog wel de betere oplossing is voor mij.
                                      En ook omdat de opportuniteit zich nu aandient uiteraard. Anders had ik het wel met de EV gedaan.

Bovendien al van in het begin fan geweest van deze auto. Toch altijd een soft spot voor Mazda gehad, sinds ik veel jaren geleden een 626 reed.
                                      En ik vind de CX60 ook gewoon mooi, en eens iets anders als de modale premium lease bak.

Deze is een executive uitvoering, waar eigenlijk alles op en aan zit, behalve lederen bekleding. Maar daar ben ik ook sowieso geen fan van.
                                      Zo'n reizen naar Polen zou ik ook niet echt zien zitten met een ev. Ben ik eerlijk in. Al is het mss vooral de eerste keer moeilijk als je alles moet uitzoeken.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Ik ben deze week toevallig nog eens gereden, en het kostte me nu al 10u om de 851km te doen.
                                        En daar zaten dan nog serieuze stukken bij aan 160 kmh
                                        Wegenwerken op de A2 zijn een echte kloterij tegenwoordig.

Tel daar dan eens anderhalf uur laadtijd bij nog... thx but no thx.

Bovendien zijn er in Szczecin waar ik meestal naartoe ga, amper laad mogelijkheden nog steeds

Zoals je zegt, als het moet, is het allemaal doenbaar, maar met een hybride toch nog steeds een stuk relaxer en praktischer.

Volgende week pak ik de Mazda eens een paar dagen mee naar huis om dan definitief de knoop door te hakken.

Comment

• De auto in kwestie.. wel een poetsbeurt nodig

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
                                          Last edited by Bud Wijzer; 12/10/2023, 09:52.

Comment

Working...
                                          X