Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-60 (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De deal is rond, we gaan nog een kleine 4 jaar hybride karren

Toch nog efkes getwijfeld owv wat slechte recensies online, maar na een testrit toch wel overtuigd.
    Is zeker niet harder dan de X1, en prestaties om u tegen te zeggen

En hoe zalig ook gewoon nog een interieur met volop knoppen.
    Zelfs geen touch screen voor de infotainement. Heerlijk.
    Last edited by Bud Wijzer; 10/10/2023, 16:16.

Comment

• Goede keuze.
      Vind dit een heel knappe wagen.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
        Je gaat mss iets geruster gemoed hebben dan, ik heb vaak de denkoefening gemaakt of ik beter af had geweest met een phev. Maar kom steeds uit op de conclusie dat het de moeite niet is voor die paar langere ritten per jaar. Meer onderhoud, meer taksen en meer brandstofkosten. Dit valt natuurlijk weg bij een bedrijfswagen.
        Meer onderhoud kosten is niet voor elke phev het geval.

Eigenlijk heb je 2 categorieën bij de phev.
        Deze die ontwikkeld is als phev en deze waarvan ze een bestaand model aangepast hebben tot phev.

Die laatste zijn identiek aan een ice (met alle onderhoud kosten van een ice erbij) met daarbij het ev gedeelte aangekoppeld.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Particulier zou ik eerder voor een hybride concept als dat van Toyota kiezen, denk ik, maar als leaser vind ik dit prima.

Optimaal is het sowieso niet, die combinatie electro/ICE, maar er valt zeker mee te leven.

Mooie logische vergelijking met de X3 in Autogefühl

Can Mazda match BMW now? CX60 vs X3 comparison REVIEW! - YouTube
          Last edited by Bud Wijzer; 12/10/2023, 11:31.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Eentje die nog een beetje jonger is dan de mijne aan de nummerplaat te zien.

Ik zal nooit zo'n fan worden van die all black auto's, vrees ik.

Collega van mij heeft nu pas zijn Tiguan R-line in all black.
              Verkoper zei zelf... "toch wel een echte maffiabak dit" LOL

Tof caravannetje wel.

Comment

• Ja knappe combo, helaas is zo'n eriba net te hoog om gratis op de franse peage te mogen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Ik ben van het soort dat nooit caravan vakanties begrepen heeft, en al zeker niet naar het zuiden, dus mij zal je er zeker nooit in zien ;-)

Comment

• Gisteren eens een uitgebreide testrit gedaan met de Mazda, op mijn woon-werk traject.

Zo'n 150km gereden in totaal op een mix van snelweg en secundaire wegen.
                    Testen van het multimedia systeem heb ik bewust niet gedaan, want daar neem ik eens graag mijn tijd voor, eens ik hem in mijn bezit heb.
                    Maar de dingen die ik probeerde leken mij, heel logisch en intuïtief.

Over het algemeen aangenaam verrast door de ophanging. De testen die ik zag op internet gaven allemaal aan dat de auto zeer stug is, maar dat ervaarde ik totaal niet.
                    Zeker een stuk minder bonkig dan mijn X1 op sommig wegdek. Zelfs de grote velgen komen helemaal niet oncomfortabel over.
                    Op verkeersdrempels voel je wel het hoge gewicht, maar in bochten laat hij zich echt perfect plaatsen.

Zithouding is voldoende instelbaar, totaal geen probleem. De zetels lijken me aan de harde kant voor lange afstanden, maar dat zal moeten blijken.

Dat hybride PHEV rijden... toch wel een mixed emotie over hoor. Er is echt een mega groot verschil tussen de rij modi, qua prestatie. Wat ook logisch uiteraard.
                    Maar dat maakt, dat je je altijd wel goed bewust moet zijn van de modus waarin je op dat moment rijdt, bij inhaalmaneuvers bv.
                    Uiteindelijk is hij eigenlijk wel altijd snel genoeg in elke modus, maar het is gewoon een vaststelling.
                    Heel opvallend ook het EV verbruik toen ik vanochtend bij koude vertrok. Vertrokken aan 30km range, en na 4km rijden, was er al 10 km vanaf, nochthans zeer rustig gereden

Overall, zou ik nog steeds een gewone ICE en bij voorkeur een dikke diesel verkiezen in zo'n auto, maar de fiscaliteit is nu eenmaal niet anders.

Een opvallend iets, was een zeer laag gedempt bromgeluid zo rond de 70 km/h toen de auto koud was. Verdween naarmate hij warmer werd.

Ik blijf het ook wel een érg mooie auto vinden, dus dat helpt ook wel wat in de keuze ;-)

Comment

• Echt knappe auto!
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• bij koud weer net in sport modus vertrekken. klinkt gek, maar dan blijft de motor draaien en wordt de batterij niet echt aangesproken. eens de auto warm overschakelen naar de normale modus.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          bij koud weer net in sport modus vertrekken. klinkt gek, maar dan blijft de motor draaien en wordt de batterij niet echt aangesproken. eens de auto warm overschakelen naar de normale modus.
                          Ja dat had ik ook al gedacht.
                          Sowieso zal het een beetje zoeken zijn naar de beste configuratie om zuinig te rijden, lijkt mij.

Ik zag het overall benzine verbruik nu op 5,9l staan, terwijl de dame mij zegt dat ze toch veel in EV mode rijdt.
                          Dat leek me dus nog aan de erg hoge kant.

Comment

• 5.9 benzine in zo'n grote auto is op zich niet veel

tel daar zonder ondersteuning maar een paar liter bij
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              5.9 benzine in zo'n grote auto is op zich niet veel

tel daar zonder ondersteuning maar een paar liter bij
                              Ja, weet ik wel, maar omdat ze op haar woon-werk naar eigen zeggen bijna altijd zuiver elektrisch rijdt, vond ik het nog aanzienlijk.

50 liter tank zal in ieder geval nog welgekomen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Ja, weet ik wel, maar omdat ze op haar woon-werk naar eigen zeggen bijna altijd zuiver elektrisch rijdt, vond ik het nog aanzienlijk.

50 liter tank zal in ieder geval nog welgekomen zijn.
                                Ja maar het benzineverbruik is het benzineverbruik neem ik aan, het is toch niet dat daarin electrische kilometers in rekening worden gebracht? Hoeveel % volledig electrische kilometers is interessant om hier naast te leggen toch?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Zou idd kunnen, zo goed ken ik het multimedia systeem nog niet. Ik zal het zelf wel eens posten, als ik er effectief zelf mee aan het rijden ben.

Als dat effectief zo is, dan vind ik het wel mega laag, voor een 2.5 benzine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Zou idd kunnen, zo goed ken ik het multimedia systeem nog niet. Ik zal het zelf wel eens posten, als ik er effectief zelf mee aan het rijden ben.

Als dat effectief zo is, dan vind ik het wel mega laag, voor een 2.5 benzine.
                                    Voila onze 1.2 in onze 5008 heeft zeker 8 liter nodig. Dus ik denk dat die 5.9 een heel mooi cijfer gaat zijn met zo een auto.

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Voila onze 1.2 in onze 5008 heeft zeker 8 liter nodig. Dus ik denk dat die 5.9 een heel mooi cijfer gaat zijn met zo een auto.

Gaat ook ongetwijfeld wat stijgen met mijn rijstijl, vrees ik

Comment

• Eerste kleine ergernis al vooraleer ik goed en wel vertrokken ben.

Garage, waarmee ik ondertussen een heel fijn persoonlijk contact had, owv de trekhaak die nog moest gemonteerd worden, is overgenomen door Di Nitto.

Weg persoonlijke service en moeizaam corporate contact opeens...

Comment

• Welke Mazda garage is dat die ze hebben overgenomen ?

Comment

Working...
                                          X