Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-60 (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    5.9 benzine in zo'n grote auto is op zich niet veel

tel daar zonder ondersteuning maar een paar liter bij
    Zuiver om even het vergelijk te maken met een diesel plug-in (gle 350de)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Diesel is natuurlijk sowieso altijd nog wel wat zuiniger dan benzine, maar dat zet het wel in perspectief idd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Welke Mazda garage is dat die ze hebben overgenomen ?
        Plessers in Pelt.

Ondertussen is de afspraak wel gelukt, dus mss was ik te vroeg iets te kritisch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Iets meer dan 50% op electriciteit is niet zo heel hoog, dus die 4.9 is een belangrijk cijfer voor deze.

Kameraad zit met zijn C300e op 80% electrisch, dan speelt dat benzineverbruik veel minder.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Plessers in Pelt.

Ondertussen is de afspraak wel gelukt, dus mss was ik te vroeg iets te kritisch
            Tja, Di Nitto. Heb in een ver verleden ff voor "den ouwe" gewerkt. Meest onaangename man die ik ooit tegengekomen ben.

Comment

• Zoals bij alle PHEV is verbruik afhankelijk van het traject
              Je kunt maar onderling gaan vergelijken als dat identiek is anders heeft het geen zin.

Bij mijn buur 'draait' de motor maar 1 keer per week als ze h/t naar Schiphol gaan, voor de rest alle ritjes rond de kerktoren, boodschappen, kinderen afzetten aan de hobby etc. allemaal volledig op batterij.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

als ge louter elektrisch rijdt, dan kan je geen hoog verbruik hebben. enfin, qua brandstof toch niet. Elektrisch pompt die er wel stevig door:+26kwh...
                www.peugeotforum.be

Comment

• Ja, das representatief voor wat kouder weer, file en chauffage op

Comment

• Ondertussen ben ik met de Mazda aan het bollen.

Blijft toch wel een knappe auto, vind ik, maar hybride, da’s écht wel noch vis noch vlees eigenlijk hé?

Ik kan dus nét mijn woon-werk traject van 48km afleggen op EV, als ik niet te zot doe.
                    Gisteren had ik nog 8km over. Weliswaar vrij dicht bij de opgegeven WLPT, maar dan nog.

Qua rijden vind ik hem dik OK. Zeker niet te hard, zoals overal in de pers aangegeven wordt.
                    Je voelt natuurlijk op verkeersdrempels ed, dat je met een zware auto onderweg bent.

Alleen geeft het stuur zo’n beetje een raar gevoel.

Als je vanuit het dode punt begint in te sturen, moet je zo precies altijd even een drempeltje over.
                    Zal wsl iets met die lane assist te maken hebben vermoed ik.
                    Heb al zoveel mogelijk afgezet, maar ergens blijft het kunstmatig aanvoelen.

Comment

Ondertussen ben ik met de Mazda aan het bollen.

Blijft toch wel een knappe auto, vind ik, maar hybride, da’s écht wel noch vis noch vlees eigenlijk hé?

Ik kan dus nét mijn woon-werk traject van 48km afleggen op EV, als ik niet te zot doe.
                      Gisteren had ik nog 8km over. Weliswaar vrij dicht bij de opgegeven WLPT, maar dan nog.

Qua rijden vind ik hem dik OK. Zeker niet te hard, zoals overal in de pers aangegeven wordt.
                      Je voelt natuurlijk op verkeersdrempels ed, dat je met een zware auto onderweg bent.

Alleen geeft het stuur zo’n beetje een raar gevoel.

Als je vanuit het dode punt begint in te sturen, moet je zo precies altijd even een drempeltje over.
                      Zal wsl iets met die lane assist te maken hebben vermoed ik.
                      Heb al zoveel mogelijk afgezet, maar ergens blijft het kunstmatig aanvoelen.

Succes ermee! En blijf uw bevindingen schrijven
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Vandaag een langere rit kunnen doen naar Schiphol en het stuuprobleem heeft zichzelf opgelost. Ik vermoed dat mijn voorgangster de stuurkolom nog nooit verzet had waardoor hij nu een beetje stroef aanvoelde.

Volgende week gaat hij binnen voor de trekhaak en zouden ze er nog eens naar kijken.

Ook kraakt de voorophanging als je de wielen fel uitzet bij een achteruitrij maneuver. Bekend probleem blijkbaar wat ze ook gaan oplossen.

Wordt vervolgd

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk

Comment

• Het rare stuurgevoel bleek dus niet uit de lucht gegrepen te zijn. Auto krijgt een totaal nieuw stuurhuis. Waren al meer klachten op gekomen. Wel bizar dat mijn voorgangster daar zo 4md mee heeft rond gereden.

Ik was al bang dat ze met een kluitje in het riet gingen sturen. Niet dus.
                          Maar klanten die niet reclameren blijven rustig zo doorbollen, wsl.

Wel eens benieuwd op welke termijn Mazda dit realiseert. Morgen worden alle parameters uitgemeten en doorgestuurd aan Mazda.

Wordt vervolgd.

Vervangwagen. Lekkere Mazda 3 met handbak.. rijdt behoorlijk goed. Groter moet een auto eigenlijk niet zijn he.

Last edited by Bud Wijzer; 21/11/2023, 19:53.

Comment

Het rare stuurgevoel bleek dus niet uit de lucht gegrepen te zijn. Auto krijgt een totaal nieuw stuurhuis. Waren al meer klachten op gekomen. Wel bizar dat mijn voorgangster daar zo 4md mee heeft rond gereden.

Ik was al bang dat ze met een kluitje in het riet gingen sturen. Niet dus.
                            Maar klanten die niet reclameren blijven rustig zo doorbollen, wsl.

Wel eens benieuwd op welke termijn Mazda dit realiseert. Morgen worden alle parameters uitgemeten en doorgestuurd aan Mazda.

Wordt vervolgd.

Vervangwagen. Lekkere Mazda 3 met handbak.. rijdt behoorlijk goed. Groter moet een auto eigenlijk niet zijn he.
                            Leuk, daarom dient de garantie en tja, vrouwen en auto's hé
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Leuk, daarom dient de garantie en tja, vrouwen en auto's hé
                              Haar comment toen ik het haar even appte.. Ah ja dat stuur "hakkelde" soms wel een beetje maar niets storends lol.. zou ik dan toch een controle freak zijn??

Wel eens benieuwd wanneer het effectief gaat gebeuren want ze waren vrij vaag over de levertijd ?

Comment

Haar comment toen ik het haar even appte.. Ah ja dat stuur "hakkelde" soms wel een beetje maar niets storends lol..

Comment

• Ik ben er ondertussen toch al wel achter dat dit type auto mij een size te groot en vooral te zwaar is.
                                  De x1 vond ik op dat gebied perfect qua grootte.

Vooral bij een beetje actiever bochtenwerk voel je toch wel dat je met een heel zwaar ding op pad bent.

De bouwkwaliteit verdient trouwens verder wel een pluim. Zelfs op slechte klinker baantjes en kasseien geen rammeltje te bespeuren.

Comment

• Volgende donderdag mijne cx60 afhalen. De enige diesel verkocht door mijn dealer in Halen
                                    ik ben geen twijfelaar
                                    allez ik denk dat toch

Comment

Ik ben er ondertussen toch al wel achter dat dit type auto mij een size te groot en vooral te zwaar is.
                                      De x1 vond ik op dat gebied perfect qua grootte.

Vooral bij een beetje actiever bochtenwerk voel je toch wel dat je met een heel zwaar ding op pad bent.

De bouwkwaliteit verdient trouwens verder wel een pluim. Zelfs op slechte klinker baantjes en kasseien geen rammeltje te bespeuren.

Denk dat de grootte wel zal wennen, in het begin dacht ik ook met de Enyaq wat een hel voor te parkeren en te manoeuvreren maar een tijdje ging dat even goed als met mijn vorige wagen.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                                        Volgende donderdag mijne cx60 afhalen. De enige diesel verkocht door mijn dealer in Halen
                                        Proficiat.

Op alle reviews, blijkt de diesel de beste keuze qua motor ook.
                                        Benieuwd naar je bevindingen.

Comment

• Bij het wisselen naar de winterbanden, had de bandenboer er "EV druk" ingezet. Rondom 3 bar.
                                          Dat gaf écht een veel te hard rijgevoel wat mij betrof.
                                          Heb ze nu op 2.6 voor en 2.7 achter gezet, wat mij ruim voldoende lijkt, en qua rijgedrag echt een wereld van verschil.

Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt voor dat stuurhuis, want zaterdag een rit van 400km gedaan, met veel snelweg, en ik voelde het echt in mijn schouder achteraf.
                                          Je moet echt constant je twee handen aan het stuur houden, en kleine stuurcorrecties zijn bijna onmogelijk.

EV modus in de winter , inclusief koudstart, is echt wel een lachertje trouwens. Zeker met wat snelwegkm's erbij, amper 35km.

Klein detail de clip voor het ophangen van de bagageafdekking heeft het al begeven. Lijkt me vrij iel gemaakt ook.

Comment

Working...
                                          X