Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-60 (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De vervanging van het stuurhuis is officieel goedgekeurd door Mazda. Nu enkel nog wachten op het onderdeel.

    Wat ook een kleen minpuntje is van de auto is dat de gaspompen van de kofferklep te kort zijn. Ik ben met mijn 1.77m toch zeker niet de grootste maar moet toch bukken om eronder te kunnen. Duidelijk op Japanse maat gemaakt.

    Voor de rest kan de auto mij steeds meer bekoren. De ophanging ben ik ondertussen gewend en vind ik absoluut niet te hard. Je kan hem ondanks zijn gewicht best wel dynamisch rijden ook. En de 4x4 grip is echt zalig met het kl weer van de laatste tijd.

    Ik snap nu wel dat mensen met een EV nooit meer terug willen naar een ICE motor. Ik vind het ook telkens weer een beetje jammer als de benzine motor aanslaat.​

    Comment


    • Zo, Mazda CX60 homura 3.3 diesel afgehaald ter vervanging van onze BMW 3 GT 318d.

      Ik had met de plug-in een uitgebreide testrit gedaan en was aan het twijfelen tussen de plug-in en de diesel.
      Indien ik een plug-in zou kopen en deftig thuisladen moest ik 2 zonnepanelen bijleggen en een zwaardere omvormer plaatsen en een wall-box. Gezien de plug-in ook duurder was dan de diesel en ik het totale kostenplaatje bekeek met de veel duurder taks op de diesel was het prijsverschil op 5 jaar ook niet veel tussen de 2 qua kosten. En vermits er ook regelmatig met benzine zou gereden worden ,mocht de batterij leeg zijn van de plug-in zijn we voor het gemak voor de dieselversie gegaan (zal ook wel aan mijn ouderdom liggen en dat ik nog steeds niet echt vertrouwen heb in het EV-verhaal).

      Gisteren de wagen afgehaald en wat kilometers gemaald om de auto gewoon te worden ...

      Eerste bevindingen :

      Grote auto en sportief afgeveerd in mijn ogen.. Slecht wegdek en drempels verteerd hij wat minder goed ,maar wat wil je het is een zware grote wagen. De afwerking is top, zoals we gewoon zijn van Mazda.

      De motor: hallo kroket... wat een beest. Bij normaal rijden hoor je binnen zo goed als niet van de motor . Enkel als je wat meer gas geeft hoor je hem. En als je hem hoort is het op de achtergrond een zachte roffel.

      Koppel heeft hij meer dan genoeg ,gezien zijn 200 pk. Eigenlijk is het een no-brainer... de diesel is de ideale motor voor deze wagen.

      Maar 200 pk uit dergelijke motor klinkt raar en te weinig in deze tijd ,maar meer is hier echt niet nodig om van deze wagen te genieten..

      Wat speelt natuurlijk is ,dat ik de wagen particulier koop en geen rekening moet houden met fiscale aftrekbaarheid en VAA en blabla...

      Qua prijs is dit onklopbaar voor hetgeen geboden wordt ,in mijn ogen..

      En idd de gaspompen van de kofferklep zijn wat kort voor grote mensen ,maar voor mijn vrouw van 1meter52 komt dit zeer goed uit..

      Nu eerst nog wat meer rijden om een beter beeld te vormen. Nu is het nog te nieuw....

      Verkopen binnen een aantal jaren gaat misschien moeilijk worden gezien de Dieselhetze... maar er zullen er zeer weinig te koop komen binnen een aantal jaren gezien er bijna geen verkocht worden.. en er zal dan wel nog een iemand zijn die diesel zal rijden zeker.... fingers crossed


      ik ben geen twijfelaar
      allez ik denk dat toch

      Comment


      • Congratzz, fiscaal onvriendelijke maar prachtige keuze, veel plezier ermee!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Die "te korte" gasveren zijn er misschien om gedaan dat de koffer ook kan geopend worden in een garage met geopende garage poort??

          Zelfs met onze "maar Dacia" is dit bv. onmogelijk (auto's worden als maar groter)

          Comment


          • Proficiat, diesel ging ik niet meer genomen hebben maar als jij er content mee bent dat is het belangrijkste. Een goeie motor zal dat wel zijn.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              Die "te korte" gasveren zijn er misschien om gedaan dat de koffer ook kan geopend worden in een garage met geopende garage poort??

              Zelfs met onze "maar Dacia" is dit bv. onmogelijk (auto's worden als maar groter)
              Ik veronderstel dat het bij de CX-60 zowat zoals bij onze CX-5 zal zijn : je kan tijdens het automatisch openen op de knop duwen en hij stopt met openen op het punt dat je wilt. Je kan het zelfs zo instellen dat hij altijd tot een door jou gekozen bepaalde hoogte opengaat.
              Dachero en Tigra Misschien staat het bij jullie nieuwe CX-60 niet standaard op de hoogste stand ? Bekijk dat misschien eens even.

              Comment


              • Ik heb geen CX-60

                Comment


                • Haha, ja dit had Bud Wijzer moeten zijn :-)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                    Ik veronderstel dat het bij de CX-60 zowat zoals bij onze CX-5 zal zijn : je kan tijdens het automatisch openen op de knop duwen en hij stopt met openen op het punt dat je wilt. Je kan het zelfs zo instellen dat hij altijd tot een door jou gekozen bepaalde hoogte opengaat.
                    Dachero en Tigra Misschien staat het bij jullie nieuwe CX-60 niet standaard op de hoogste stand ? Bekijk dat misschien eens even.
                    Is geen elektrische achterklep dus weinig regelen aan vrees ik

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                      Zo, Mazda CX60 homura 3.3 diesel afgehaald ter vervanging van onze BMW 3 GT 318d.

                      Ik had met de plug-in een uitgebreide testrit gedaan en was aan het twijfelen tussen de plug-in en de diesel.
                      Indien ik een plug-in zou kopen en deftig thuisladen moest ik 2 zonnepanelen bijleggen en een zwaardere omvormer plaatsen en een wall-box. Gezien de plug-in ook duurder was dan de diesel en ik het totale kostenplaatje bekeek met de veel duurder taks op de diesel was het prijsverschil op 5 jaar ook niet veel tussen de 2 qua kosten. En vermits er ook regelmatig met benzine zou gereden worden ,mocht de batterij leeg zijn van de plug-in zijn we voor het gemak voor de dieselversie gegaan (zal ook wel aan mijn ouderdom liggen en dat ik nog steeds niet echt vertrouwen heb in het EV-verhaal).

                      Gisteren de wagen afgehaald en wat kilometers gemaald om de auto gewoon te worden ...

                      Eerste bevindingen :

                      Grote auto en sportief afgeveerd in mijn ogen.. Slecht wegdek en drempels verteerd hij wat minder goed ,maar wat wil je het is een zware grote wagen. De afwerking is top, zoals we gewoon zijn van Mazda.

                      De motor: hallo kroket... wat een beest. Bij normaal rijden hoor je binnen zo goed als niet van de motor . Enkel als je wat meer gas geeft hoor je hem. En als je hem hoort is het op de achtergrond een zachte roffel.

                      Koppel heeft hij meer dan genoeg ,gezien zijn 200 pk. Eigenlijk is het een no-brainer... de diesel is de ideale motor voor deze wagen.

                      Maar 200 pk uit dergelijke motor klinkt raar en te weinig in deze tijd ,maar meer is hier echt niet nodig om van deze wagen te genieten..

                      Wat speelt natuurlijk is ,dat ik de wagen particulier koop en geen rekening moet houden met fiscale aftrekbaarheid en VAA en blabla...

                      Qua prijs is dit onklopbaar voor hetgeen geboden wordt ,in mijn ogen..

                      En idd de gaspompen van de kofferklep zijn wat kort voor grote mensen ,maar voor mijn vrouw van 1meter52 komt dit zeer goed uit..

                      Nu eerst nog wat meer rijden om een beter beeld te vormen. Nu is het nog te nieuw....

                      Verkopen binnen een aantal jaren gaat misschien moeilijk worden gezien de Dieselhetze... maar er zullen er zeer weinig te koop komen binnen een aantal jaren gezien er bijna geen verkocht worden.. en er zal dan wel nog een iemand zijn die diesel zal rijden zeker.... fingers crossed

                      Privé zeker de beste motor voor deze auto. Veel plezier ermee. En die ophanging we 't zeer snel is mijn ervaring ondertussen

                      Picture please
                      Last edited by Bud Wijzer; 01/12/2023, 21:37.

                      Comment


                      • Kleur spat mooi in het winterzonnetje

                        20231202_110645.jpg 20231202_110657.jpg

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                          Privé zeker de beste motor voor deze auto. Veel plezier ermee. En die ophanging we 't zeer snel is mijn ervaring ondertussen

                          Picture please
                          foto's ? hoe te doen hier?
                          ik ben geen twijfelaar
                          allez ik denk dat toch

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten

                            foto's ? hoe te doen hier?
                            Ik open de site gewoon via de browser op mijn gsm en dan kan je foto's vanop je gsm gewoon toevoegen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Kleur spat mooi in het winterzonnetje

                              20231202_110645.jpg 20231202_110657.jpg
                              Knap hoor
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                              Comment


                              • Ik had hem zelf in het wit gekozen denk ik maar IRL valt deze kleur ook best mee idd.

                                De gunmetal velgen vind ik wel knap. Mooier dan de zwarte die je heel vaak ziet op de cx60

                                Comment


                                • Gisteren ritje, op en af Kalmthoutse heide. Zo'n 106km in totaal. Eens een economy run gedaan om zoveel mogelijk EV te rijden.

                                  Bij het oprijden 40km volledig EV gereden, daar terug geladen en bij het terugkomen 44km volledig EV kunnen rijden. Telkens interieur voorverwarmd.

                                  Met bijna vriestemperaturen toch een puik resultaat.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Gisteren ritje, op en af Kalmthoutse heide. Zo'n 106km in totaal. Eens een economy run gedaan om zoveel mogelijk EV te rijden.

                                    Bij het oprijden 40km volledig EV gereden, daar terug geladen en bij het terugkomen 44km volledig EV kunnen rijden. Telkens interieur voorverwarmd.

                                    Met bijna vriestemperaturen toch een puik resultaat.
                                    Da's idd mooi zo.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Gisteren avond laat terug gekomen van een event en op een leeg stuk snelweg eens ff de topsnelheid geprobeerd. Verbazend snel aan de 200 maar dan komt de begrenzer wel heel duidelijk binnen.

                                      Er ook achter gekomen dat mijn velgen niet helemaal top zijn gebalanceerd. Boven de 160 kmh gaat hij behoorlijk trillen.

                                      Heb dit vroeger bij deze bandenboer ook al eens voorgehad op mijn Peugeot 508. Dat heeft hij toen nooit helemaal opgelost gekregen.
                                      20" velgen mss moeilijker maar moet toch opgelost worden.​

                                      Comment


                                      • Ik ben mss te ongeduldig maar bij navraag naar het stuurhuis blijkt het niet op stock te zijn bij Mazda. Ook niets van feedback over hoe lang de levering hiervan wel zou kunnen duren.

                                        Omdat ik zelf een paar jaar in de automotive gewerkt heb weet ik dat vooral de Japanners hun logistieke keten toch wel heel goed onder controle hebben normaal gezien. Maar de wereld is veranderd sindsdien natuurlijk.

                                        Ik vind het anderzijds dus echt wel onaanvaardbaar dat je als klant zo met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Om nog maar te zwijgen over zo'n chatbot die je dan telkens naar een FAQ menu stuurt.

                                        Ik vind dit toch wel een major issue op een auto van plus 60k.

                                        Gelukkig is het mijn privé auto niet is mijn gevoel momenteel. Maar happy allerminst.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Ik ben mss te ongeduldig maar bij navraag naar het stuurhuis blijkt het niet op stock te zijn bij Mazda. Ook niets van feedback over hoe lang de levering hiervan wel zou kunnen duren.

                                          Omdat ik zelf een paar jaar in de automotive gewerkt heb weet ik dat vooral de Japanners hun logistieke keten toch wel heel goed onder controle hebben normaal gezien. Maar de wereld is veranderd sindsdien natuurlijk.

                                          Ik vind het anderzijds dus echt wel onaanvaardbaar dat je als klant zo met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Om nog maar te zwijgen over zo'n chatbot die je dan telkens naar een FAQ menu stuurt.

                                          Ik vind dit toch wel een major issue op een auto van plus 60k.

                                          Gelukkig is het mijn privé auto niet is mijn gevoel momenteel. Maar happy allerminst.
                                          Oei, da's minder zoiets

                                          Achter hun veren blijven zitten zou ik zeggen want het respect voor de klant bij sommige merken en dealers is ver weg tegenwoordig
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X