Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-60 (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat zal wel enkel zijn, alle 250 a 300 km.

Comment

• Pffff, mij nog niet gezien dan als particulier, ik wacht nog wel een paar jaar, die dingen worden alsmaar beter en zuiniger
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

4 keer? Enkel of heen en terug?
        Enkel heen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Enkel heen
          Da's toch zeker minstens 2u in tijd imo? En dan moet je nog dadelijk aan een laadpaal geraken.

Tel daar nog 4 koffies, een eetmaal en WC bezoeken bij in Duitsland en mijn (weinige) haren staan recht omhoog
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Das ook de reden waarom ik de Mazda gekozen had boven de id4 uiteindelijk he.

Maar met bijna 50k/jaar zit ik ook niet te wachten op een maandag auto.

Trouwens de cfo was op dezelfde periode naar Polen gereden met zijn hybride X5. Half uur verschil enkel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Das ook de reden waarom ik de Mazda gekozen had boven de id4 uiteindelijk he.

Maar met bijna 50k/jaar zit ik ook niet te wachten op een maandag auto.

Trouwens de cfo was op dezelfde periode naar Polen gereden met zijn hybride X5. Half uur verschil enkel...
              Ik zou toch nog effe afwachten tot de herstelling van de Mazda gebeurd is. Of moet je nu dadelijk beslissen?

Zo'n hybride moet toch ook niet zolang aan de stekker of zelfs helemaal niet veronderstel ik?

Comment

• Ik kan wachten tot er een nieuwe collega komt...wat snel zou kunnen zijn

Comment

• Aanlokkelijk, behalve dan het vele laden en de opgegeven range die gigantisch afwijkt van de werkelijke range.

Comment

• Is in mijn ogen zo een geval waar je nog 100 keer van gedacht kan veranderen omdat ze geen van beiden 100% jouw keuze zijn.

Je hebt nu de Mazda en die is het niet helemaal. Wanneer je de id4 hebt gaan er momenten zijn waarop je denkt had ik de Mazda maar gehouden.

Persoonlijk zou ik geen auto inruilen na 1 mankement, het is nu niet dat wanneer je over de id4 wat gaat lezen dat dat een gegarandeerde zorgeloze rit is ...

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Is in mijn ogen zo een geval waar je nog 100 keer van gedacht kan veranderen omdat ze geen van beiden 100% jouw keuze zijn.

Je hebt nu de Mazda en die is het niet helemaal. Wanneer je de id4 hebt gaan er momenten zijn waarop je denkt had ik de Mazda maar gehouden.

Persoonlijk zou ik geen auto inruilen na 1 mankement, het is nu niet dat wanneer je over de id4 wat gaat lezen dat dat een gegarandeerde zorgeloze rit is ...

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                      Dat is inderdaad de nagel op de kop.

Ondertussen feedback van Mazda dat het om de waterpomp zou gaan. Wat ik niet helemaal kan rijmen met de waarschuwing die ik kreeg. Stond duidelijk hybride systeem failure.

Over het stuurhuis hadden ze ook nog geen nieuws. Daar zal veel van afhangen. Daar wil ik echt geen maanden meer op wachten.

Comment

• Nieuws van Mazda gehad. Volgende week woensdag zouden zowel het stuur als de waterpomp vervangen zijn. Wait and see

Comment

• Vanochtend de cx60 opgehaald. De man van de garage bevestigde dat er echt wel veel troubles zijn met de phev. Er zijn naast de vervanging van het stuurhuis en de elektrische waterpomp ook nog 3 recalls (software) uitgevoerd.

Eerste indruk is dat de auto nu een stuk zwaarder stuurt dan voorheen maar kan ook zijn omdat ik uit de Ibiza kwam. Het plakkerig gevoel is weg in ieder geval.

Wat me nu met het vriesweer ook opviel is dat de voorruit zeer slecht ontwasemt.

Lang verhaal kort. Maandag krijg ik terug mijn X1 om dan ergens eind februari naar de id4 om te schakelen. Jammer maar helaas want ik blijf dit verder een heel knappe auto vinden.

Comment

• Spijtig! En wat gebeurt er dan met deze?

Comment

• De opvolger van mijn ex collega zal deze wsl krijgen. Die moet nog gezocht worden. Er was ook nog een optie om een Tiguan diesel van 2j oud over te nemen. Maar die is handgeschakeld en fiscaal zeer ongunstig natuurlijk.

Comment

• uiteindelijk zit je nu, na een omweg terug op je eerste ev-keuze, benieuwd hoe het gaat aflopen op je langere ritten

Comment

• Ik ook ja. Baart me toch wel wat zorgen. Gelukkig kan ik binnen 14d nog eens dieselend naar Frankfurt

Comment

• Goede keuze denk ik. Volgens dat topic dat je eerder linkte gaat het vervangen niet werken. Na x-aantal km hetzelfde probleem waarschijnlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                      Goede keuze denk ik. Volgens dat topic dat je eerder linkte gaat het vervangen niet werken. Na x-aantal km hetzelfde probleem waarschijnlijk.
                                      Dat heeft bij mij ook vooral de doorslag gegeven.

Ik ben eigenlijk ook nooit grote fan geweest can de x1 maar nu kan ik bijna niet wachten om hem terug te nemen.

Comment

• Vind het wel spijtig voor mazda, want aan de aantallen te zien die ervan rondbollen zullen het veel nieuwe mazda-rijders zijn die mss in de kou gaan staan en ni blijven

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Vandaag nog eens een wat langere rit gedaan en echt wel een wereld van verschil nu.
                                          Dat ding gaat echt wel als een speer als je hem eens in sport duwt.

Het gebrom bij koud EV rijden is ook helemaal weg.

Maar de wisselwerking tussen de elektrische en ic motor blijft soms bruut.

Het stuur is aan de zware kant nu idd maar op zich niet storend.

Bij deze vrieskou wel amper 30km elektrische range.

Comment

Working...
                                          X