Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 7 Serie / i7 (2022)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenStraf hoe alle 4 de wagens zo goed als even snel geladen zijn tot 80/90%
nu is de vergelijking niet helemaal juist omdat de batterijen verschillen in grootte, en eigenlijk zou je moeten kijken naar het aantal km wat je kan bijladen in 10-15-20 minuten.
Maar het ontloopt elkaar niet veel, wat betekent dat de meeste auto’s wel kort bij de fysieke en chemische grenzen zullen zitten ban dit type batterijen.
Hier worden natuurlijk allemaal auto’s vergeleken van 100k+. Het zou wel erg zijn als deze auto’s onbruikbaar zijn.
Comment
-
De meeste auto's van dit kaliber zullen niet dikwijls aan de supercharger staan, omdat ik verwacht dat de meeste eigenaars wel thuis of op het werk kunnen laden, net zoals ik dat kan. Met 35-40k km per jaar sta ik minder dan 10% aan superchargers.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
10% is al veel.
Als een EV 400 km kan met een batterij moet je al een dagafstand van 350 km overschrijden voor je moet snelladen.
Niet zo veel mensen doen dat regelmatig.
Onze vorige CEO vond 150km met de auto al te veel. Die was fan van vliegen….
Comment
-
BMW I7 M70 XDRIVE: 660 PK EN 1.100 NM!
2.770 KILO IN 3,7 SECONDEN NAAR DE 100 KM/H
BMW heeft de beursvloer van Auto Shanghai gekozen als podium om de nieuwe sportieve topversie van de i7 op te introduceren. De elektrische BMW i7 M70 xDrive is een knalharde M Performance-versie met 660 pk en maar liefst 1.100 Nm aan beestachtige elektrokracht.
Highlights BMW i7 M70- 660 pk en 1.100 Nm
- Snelste elektrische BMW ooit
- Tot 560 kilometer bereik
Tijdens de introductie van de nieuwe 7-serie en het elektrische derivaat daarvan - de i7 - maakte BMW al melding van de komst van een sportieve M Performance-versie. Die zou i7 M70 gaan heten en is nu als BMW i7 M70 xDrive aan het internationale publiek voorgesteld tijdens Auto Shanghai. Geheel volgens verwachting is hij aanzienlijk krachtiger dan de tot op heden krachtigste 544 pk sterke i7 xDrive60.
2.770 kilo in 3,7 seconden naar 100 km/h
De BMW i7 M70 xDrive heeft een systeemvermogen van maar liefst 660 pk en 1.100 Nm. Die krachten put de sportief ingestelde elektrische topsedan uit een 489 pk sterke elektromotor op de achteras en een 258 pk krachtig exemplaar op de vooras. Voor de volle 1.100 Nm moet je wel de M Sport Boost-modus én M Launch Control activeren. In de reguliere Sport Mode kom je met 1.015 Nm overigens ook helemaal niets tekort. Die newtonmeters zijn voldoende om de maar liefst 2.770 kilo wegende i7 M70 xDrive in 3,7 seconden aan een snelheid van 100 km/h te helpen. Daarmee is hij rapper dan de BMW i4 M50 en dat maakt de elektrische kolos tot de snelst sprintende elektrische BMW ooit. De topsnelheid is elektronisch afgeregeld op 250 km/h.
In de bodem van de BMW i7 M70 xDrive zit een accupakket met een bruikbare capaciteit van maar liefst 101,7 kWh. Daar perst het beresterke bakbeest een actieradius van 488 tot 560 kilometer uit. Die maximale actieradius haal je volgens BMW alleen met de nieuwe Max Range-rijstand waarin het vermogen wordt gereduceerd en ook bepaalde comfortverhogende zaken worden uitgeschakeld. Snelladen kan met tot 195 kW.
BMW i7.
M
Geen M Performance-model zonder de nodige M-attributen en dus heeeft de M-divisie de i7 behoorlijk aangepakt. Die drukt zijn stempel op de ophanging, de stuurinrichting en de wijze waarop de krachten over de wielen worden verdeeld. Integral Active Steering en Executive Drive Pro zijn net als actieve rolstabilisatie met Active Roll Comfort standaard, hetzelfde geldt voor M-remmerij en 21-inch M-lichtmetaal. Vanbuiten herken je de M70 xDrive onder meer aan zijn M-typerende zijspiegels, zwarte accenten, sideskirts en een achterbumper met aan de onderzijde een diffuser. De sportiefste i7 is tevenbs in een speciale two-tonekleurstelling te krijgen waarin je nu ook speciale BMW Individual-kleuren kunt combineren.
BMW i7
En vanbinnen? Ook daar ademt de BMW i7 M70 een M-sfeertje. De elektrische toplimo krijgt verlichte M-instaplijsten, M Merino-leer op het meubilair, een met leer bekleed stuurwiel en wie het wil kan ook een combinatie van Merino-leer en wol op de stoelen krijgen. Ook vindt BMW's Operating System 8.5 al zijn weg naar de M70 Drive.
In de tweede helft van dit jaar brengt BMW de i7 M70 op de markt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenEr nu al redelijk wat zien rijden, ben altijd 7-serie fan geweest, maar dit is toch echt een lelijk hok...
Vorige week zo'n gewone 740d gezien... Ziet er gewoon niet uit...
Persoonlijk vind ik... in vergelijking met een EQS... nja...
Comment
Comment