Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ineos Grenadier (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ineos Grenadier (2022)

Niettegenstaande deze al lang officieel is was er nog geen topic. Hierbij dus:

Ineos Grenadier: prijs bekend

De Ineos Grenadier, bedoeld als spirituele opvolger van de originele Defender, heeft een Belgische prijs. En die ligt iets hoger dan Land Rovers eigen nieuwe Defender.

60.990 euro. Dat is de vanafprijs voor een Ineos Grenadier in België, die vanaf 18 mei te bestellen (en te configureren) is. Daarmee is de Grenadier 6.090 euro duurder dan de goedkoopste Land Rover Defender 90, of 2.890 euro duurder dan de meer vergelijkbare Defender 110. Het is nog even wachten op de standaarduitrusting van de Grenadier - Ineos spreekt over een no-nonsense werkpaard zonder opsmuk - om te zien hoe deze prijzen te vergelijken zijn. Klanten kunnen kiezen tussen twee varianten: de meer bedrijfs- of boswachtergerichte Utility Wagon (met twee of vijf zitplaatsen) of de Station Wagon, die iets meer op comfort is gericht.

Belstaff Trailmaster of Fieldmaster

Er komen twee speciale uitvoeringen van de Grenadier naar ons land: de zogenaamde Belstaff-uitvoeringen, vernoemd naar het merk van buitenbekleding en bedoeld om een compleet samengestelde versie te bieden van de heel personaliseerbare Grenadier. De Trailmaster Edition is gemaakt om van de gebaande paden te gaan, met sperdifferentiëlen voor en achter, All-Terrain-banden van BF Goodrich, een snorkel en een extra accu.

De Fieldmaster Edition is dan weer voor roadtrippers en overlanders, met extra comfort zoals een achteruitrijcamera, extra USB-aansluitingen, lederen en verwarmde zetels. Als je liever zelf je Grenadier samenstelt, kan dat ook via de losse pakketten en accessoires, of achteraf dankzij open source-data en voorbedrade aansluitingen. Nog een kleine 3 weken geduld voor je hem kan bestellen bij Hedin Group, maar intussen kan je wel al onze test van de Ineos Grenadier lezen.

Bron: Autogids

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Nog een test:

https://www.autoweek.nl/autotests/ar...-kennismaking/
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

De steenrijke Britse zakenman Sir Jim Ratcliffe baalde dat Land Rover de oude Defender uit productie nam. Dus besloot hij zijn eigen vervanger te ontwikkelen: dat werd deze Ineos Grenadier. Een ruige bak voor in de bagger: dat is precies wat ik op de grens van Duitsland en Frankrijk mocht ervaren in een verlaten mijn. Wat een cool ding!

BRILJANTE BAGGERBAK! | Eerste test met de Ineos Grenadier

Comment

INEOS Grenadier Off-road - Review

Comment

The Final Mile - UAE, with George Russell

Comment

Ze gaan blijkbaar ook testen met een waterstofversie:

Ineos en Hyundai maakten eind 2020 bekend een samenwerking op het gebied van waterstoftechnologie aan te willen gaan. Een logische verwachting was toen al dat dit mogelijk tot een Ineos Grenadier met brandstofcel zou leiden. Dat blijkt inderdaad te gaan gebeuren. Ineos kondigt aan dat het een waterstofversie van de Grenadier klaarstoomt en dat men inderdaad de expertise van Hyundai op dit gebied heeft aangesproken.

De Ineos Grenadier FCEV Concept krijgt een elektrische aandrijflijn die door AVL ontwikkeld is, die dus elektriciteit ontvangt uit de brandstofcel van Hyundai. Het is niet bekend wat voor elektrische aandrijflijn het is en ook over de brandstofcel laat Ineos zich nog niet uit. Uiteraard geldt op dat vlak de Hyundai Nexo als conventioneel ijkpunt, de waterstofauto van Hyundai die (op foto 2) naast de Ineos Grenadier geparkeerd staat. De Nexo heeft 156 liter opslagcapaciteit voor waterstof en de brandstofcel levert op basis daarvan genoeg elektriciteit voor een actieradius tot 665 km (WLTP).

Comment

INEOS Grenadier 4x4 production tour - How to build a serious SUV

Last edited by Jocar; 20/10/2022, 19:47.

Comment

Dit had de nieuwe Defender moeten zijn. Denk wel dat deze goed gaat verkopen bij het doelpubliek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Dit had de nieuwe Defender moeten zijn. Denk wel dat deze goed gaat verkopen bij het doelpubliek.
                  wou net komen typen dat ik ervoor vrees, al hoop ik van niet...de nieuwe def is zo'n bangelijke machine (hij gaat voor mij intussen zelfs boven de g terwijl ie mijn all-time favo was, voor een PAK minder euroos), en ook op terrein meer dan bekwaam

zus wil ook na de gle een def, ook kompleet zot van

maar das uiteraard maar een mening

Comment

Vind die ook niet mis maar ze hadden 'm een andere naam moeten geven. De Defender is een cultcar en daar mag niet teveel aan veranderen, kijk maar de G.

Verder hoor ik er ook redelijk wat klachten over. Maja, dat kunnen nog kinderziektes zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Vind die ook niet mis maar ze hadden 'm een andere naam moeten geven. De Defender is een cultcar en daar mag niet teveel aan veranderen, kijk maar de G.

Verder hoor ik er ook redelijk wat klachten over. Maja, dat kunnen nog kinderziektes zijn.
                      Klachten... dus toch een echte defender lookalike? ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Klachten... dus toch een echte defender lookalike? ;-)
                        Ik bedoel klachten over de nieuwe Defender.

Comment

INEOS GRENADIER (EINDELIJK) IN PRODUCTIE

DE PROBLEMEN OVERWONNEN

​We schreven al best een aantal keer over Ineos en reden zelfs al mee met een prototype van de Grenadier, maar het merk produceerde nog nooit een auto voor een klant. Daarin is nu verandering gekomen: de eerste Ineos Grenadier is van de band gerold. Vanaf december vinden de eerste exemplaren van de 'nieuwe Defender' hun weg naar klanten.

In 2016 maakte Ineos-topman Jim Ratcliffe bekend dat hij de productie van de Land Rover Defender wilde hervatten. Jazeker, het is alweer zes jaar geleden dat de oer-Defender uit productie ging. Ratcliffes plan kon door het ontbreken van de juiste patenten niet doorgaan. In 2019 onthulde Ineos daarop dat het met een eigen auto in de geest van de originele Defender zou komen. Dat werd de Grenadier.

Die zagen we in 2020 voor het eerst en gaat nu in productie. Dat had eigenlijk al eerder moeten gebeuren, maar wegens allerlei tekorten en problemen lukte dat niet. Aanvankelijk produceert Ineos alleen Grenadiers met verbrandingsmotoren: zes-in-lijn diesel- en benzinemotoren van BMW. Op latere termijn komt er mogelijk ook een variant met een brandstofcel en eentje met een elektrische aandrijflijn met enkel een accu. Voorlopig heeft Ineos genoeg te doen: er werden de afgelopen jaren al ruim 15.000 Grenadiers besteld.

Een heugelijk moment voor het team achter de Ineos Grenadier.

Comment

NEW Ineos Grenadier review: it's NOT an SUV, or a Land Rover

Comment

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

dik machien!!
                                www.peugeotforum.be

Comment

zag er meer uit als een utilitaire versie van een g dan een def, knap

Comment

Comment

Ineos Grenadier real-world review. 7 days, on & off road, plus towing. Is it a new Defender rival?

Comment

INEOS GRENADIER MET BRANDSTOFCEL VAN BMW (EN DUS TOYOTA)

BMW- EN DUS TOYOTA-TECHNIEK?

​Meer nieuws van Ineos. De fabrikant heeft een demonstratieversie gepresenteerd van een Grenadier met een brandstofcel aan boord. In tegenstelling tot eerder heeft die geen techniek van Hyundai aan boord, maar leent hij zijn waterstof-hardware van BMW.

Ineos en Hyundai kondigden eind 2020 een samenwerking aan op het gebied van waterstoftechnologie. Ineos liet een jaar later een Grenadier met brandstofcel van de Koreanen aan boord zien. De reguliere Grenadier heeft net als de onlangs gepresenteerde Grenadier Quartermaster benzine- en dieselmotoren van BMW. Die samenwerking met BMW blijkt behoorlijk te bevallen. Ineos toont namelijk een nieuwe demonstratieversie van een Grenadier met brandstofcel en ook die nieuwe waterstofversie heeft BMW-techniek aan boord.

De Ineos Grenadier FCEV Demonstrator, zoals het getoonde demonstratievoertuig heet, is vanbuiten vrijwel helemaal identiek aan de reguliere Grenadier. Het stickerwerk wijst echter op de aanwezigheid van een brandstofcel en ook de flinke bult op de motorkap verraadt dat dit geen normale Grenadier met een verbrandingsmotor is. Die hogere motorkap is volgens Ineos nodig om de brandstofcel een plekje te gunnen, maar zal bij de definitieve productieversie niet meer nodig zijn. Voor de waterstofversie van de Grenadier heeft Ineos het ladderframe en de achteras moeten aanpassen. Elk achterwiel wordt afzonderlijk aangestuurd en Ineos zegt dat de draaicirkel aanzienlijk kleiner is dan die van een reguliere Grenadier. Uitgebreide technische specificaties deelt Ineos nog niet. In de vorm van de iX5 Hydrogen heeft BMW al een waterstofmodel, al maken de enkele tientallen exemplaren die daarvan bestaan vooralsnog deel uit van een proefproject. Hoewel Ineos spreekt van een BMW-aandrijflijn is het goed mogelijk dat de Ineos FCEV de iX5-brandstofcel aan boord heeft. Dat is feitelijk een exemplaar van Toyota.

De waterstofversie van de Ineos Grenadier moet in 2026 klaar voor de markt zijn. In dat jaar komt Ineos overigens ook met een reguliere elektrische versie van zijn offroader.

Bron: Autoweek

Comment

Working...
                                        X