Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford (E)-Transit Custom (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford (E)-Transit Custom (2023)

    FORD E-TRANSIT CUSTOM: TOT 380 KILOMETER ELEKTRISCH

    OMMEZWAAI

    Ford heeft een volledig nieuwe generatie van de Transit Custom gepresenteerd, een elektrische bestelbus die tot 380 kilometer elektrisch kan rijden. Gezien Fords nauwe samenwerking met Volkswagen zou deze elektrische Transit Custom zomaar een indicatie kunnen geven van de nieuwe Transporter.

    De bedrijfswagenafdeling van Ford heeft de E-Transit Custom gepresenteerd, naar eigen zeggen de volledig elektrische opvolger van de bekende Transit Custom die met dieselmotoren is te krijgen. De E-Transit Custom is meer dan 'slechts een elektrische versie' van de Transit Custom, hij is tot op het kleinste moertje namelijk helemaal nieuw.

    Even vlug de plaatsing in het bedrijfswagengamma van Ford: de Transit Custom en diens personenautoversie Tourneo Custom staan een stapje onder de grote Transit, waar al een elektrische versie van bestaat, en boven de kleinere Transit Courier en Transit Connect. De personenautoversie van de Transit Connect, de Tourneo Connect, is al opgevolgd door een volledig nieuw model waar op termijn nog een bestelversie van komt. Die Tourneo Connect is in feite een door Ford aangepaste Volkswagen Caddy. Dat is niet zomaar, Ford en Volkswagen werken op op het gebied van bedrijfswagens nauw samen. Zo wordt de nieuwe Volkswagen Amarok een door Volkswagen aangepaste Ford Ranger en neemt Ford het voortouw in de ontwikkeling van nieuwe middelgrote bestelbussen. De nieuwe E-Transit Custom is zo'n middelgrote besteller, maar dan helemaal nieuw en nu volledig elektrisch.


    Ford E-Transit Custom

    Helemaal nieuw? Zeker. Hoewel de (vorm van) de raampartij sterk overeen lijkt te komen met die van de uitgaande Transit Custom, is de auto helemaal nieuw ontwikkeld. Toch is het design ook opvallend. Ford geeft de nieuwe E-Transit Custom een front waarin we designinvloeden waarnemen van Fords die alleen in China worden verkocht. Denk aan de nieuwe Mondeo en aan de Evos. Daarmee lijkt Ford die voorheen aan de Chinese markt voorbehouden designtaal internationaal uit te rollen. De achterlichten lopen minder ver omhoog door dan bij de vorige generatie Transit Custom en de koplampen zijn met een ledbalk optisch aan elkaar geknoopt.


    Ford E-Transit Custom

    Naar uitgebreide technische specificaties moeten we nog even gissen. Wel geeft Ford aan dat de elektrische E-Transit Custom tot 380 WLTP-kilometers ver komt en wat trekgewicht niet onderdoet voor de dieselversies van de uitgaande Transit Custom met dieselmotoren.

    De nieuwe Ford E-Transit Custom rolt vanaf de tweede helft van 2023 van de band in Turkije. Uitgebreide technische specificaties geeft Ford in september vrij. Nog voor 2024 zegt Ford naast deze E-Transit Custom nog drie andere elektrische bedrijfswagens op de markt te brengen. Eén van die drie wordt de elektrische personenautoversie van deze E-Transit Custom: de E-Tourneo Custom. Daarnaast komt Ford nog met een nieuwe elektrische Transit Courier en een elektrische versie van de personenautoversie daarvan: de Tourneo Courier

    Eerder dit jaar kondigde Ford aan dat tegen 2024 de 2-tons E-Transit gezelschap krijgt van vier nieuwe, volledig elektrische bedrijfswagens als onderdeel van de iconische Transit-familie. Daartoe behoren ook de Transit Custom en Transit Courier, evenals de personenversies en Tourneo Courier. Ford bevestigt aan AutoWeek dat deze E-Transit Custom op termijn ook versies met een dieselmotor naast zich krijgt. Die gaan dan simpelweg weer Transit Custom heten.

    Bron: Autoweek













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Benieuwd of die er ook als PHEV komt...
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
      Benieuwd of die er ook als PHEV komt...
      Als deze compleet als EV ontworpen is, dan vrijwel zeker niet. Dan is er gewoon geen plaats voor motor met versnellingsbak.

      PHEV is toch gewoon "tussentechnologie".

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Als deze compleet als EV ontworpen is, dan vrijwel zeker niet. Dan is er gewoon geen plaats voor motor met versnellingsbak.

        PHEV is toch gewoon "tussentechnologie".
        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Ford bevestigt aan AutoWeek dat deze E-Transit Custom op termijn ook versies met een dieselmotor naast zich krijgt. Die gaan dan simpelweg weer Transit Custom heten.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Dan moet je je afvragen waarom nog diesel. Als lichte vracht betaal je daar (momenteel) peanuts aan taks voor, maar dat zal zo niet blijven. En wat met de restwaarde na 4 of 5 jaar ?
          Wie gaat dan nog moedig genoeg zijn om een tweedehands diesel aan te kopen en hoogstwaarschijnlijk op dat moment een zak taksen te moeten betalen ?
          Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
            Dan moet je je afvragen waarom nog diesel. Als lichte vracht betaal je daar (momenteel) peanuts aan taks voor, maar dat zal zo niet blijven. En wat met de restwaarde na 4 of 5 jaar ?
            Wie gaat dan nog moedig genoeg zijn om een tweedehands diesel aan te kopen en hoogstwaarschijnlijk op dat moment een zak taksen te moeten betalen ?
            Voor bedrijfsvoertuigen gelden andere regels hoor. De gewone transit in elektrische uitvoering krijgt zelfs geen trekgewicht mee, bovendien zit je heel snel aan rijbewijs C door het gewicht. Dus diesels in bedrijfsvoertuigen zijn helemaal niet afgeschreven. Lichte vracht regels staan ook helemaal niet ter discussie voor bedrijfsvoertuigen.



            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #7
              de diesels zijn zeker niet dood. De eerste electrische bestelwagen die een aanhangwagen van +1000kg mag trekken moet nog gebouwd worden.
              Op dit moment is er geen alternatief voor een Diesel voor elke zelfstandige loodgieter, elektricien, tuinaanlegger. Vanaf je de bestelwagen gaat inladen en je al te zwaar geladen.
              MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
                de diesels zijn zeker niet dood. De eerste electrische bestelwagen die een aanhangwagen van +1000kg mag trekken moet nog gebouwd worden.
                Op dit moment is er geen alternatief voor een Diesel voor elke zelfstandige loodgieter, elektricien, tuinaanlegger. Vanaf je de bestelwagen gaat inladen en je al te zwaar geladen.
                Niet helemaal correct Maxis mag 1500 kilo trekken bijvoorbeeld. Maar inderdaad op rijbewijs B is er weinig tot niets economisch rendabel van zodra je wat gewicht gaat meenemen. In mijn Vito mixto zit al 400 kilo materiaal en dat is gewoon maar voor in mijn vrije tijd wat mee rond te rijden. Wat meer taxen betalen en diesel rijden gaat goedkoper blijven. Het is nu ook niet dat een lichte vracht op de baan houden vandaag duur is.

                Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #9
                  DIT IS DE ELEKTRISCHE FORD E-TOURNEO CUSTOM

                  MET Z'N ALLEN RONDSTEKKEREN

                  ​Ford herlaadt de EV-wapens en vuurt een wel heel ruime nieuwe elektrische auto op autoland af. We maken kennis met de Ford E-Tourneo Custom, de volledig elektrische personenautoversie van de minstens zo elektrische E-Transit Custom.


                  De Volkswagen ID Buzz en de EQV van Mercedes-Benz zijn samen met een uitgebreide reeks ruimtereuzen van Stellantis dé ideale elektrische metgezellen voor wie geregeld met meer dan slechts een aantal personen op pad moet. Eerder dit jaar lanceerde Ford de volledig elektrische E-Transit Custom en nu presenteert Ford Pro de personenautoversie daarvan: de Ford E-Tourneo Custom.


                  Ford E-Tourneo Custom

                  De Ford E-Tourneo Custom biedt plaats aan tot acht inzittenden en heeft een 218 pk sterke elektromotor. Het accupakket heeft een bruikbare (netto) capaciteit van 74 kWh, voldoende voor een actieradius van 370 kilometer. Een 11 kW-driefaselader is standaard. Snelladen kan met een laadvermogen van 125 kW. Het maximum trekgewicht bedraagt 2.000 kilo. In de elektrische gigant vind je 2,3 kW-stopcontacten waarmee je diverse digitale apparaten moet kunnen laden.


                  Ford E-Tourneo Custom

                  Uiteraard heeft de Ford E-Tourneo Custom een flexibel interieur, compleet met een op rails geplaatste tweede en derde zitrij. In het interieur vind je een 13-inch infotainmentscherm dat bij het SYNC4-infotainmentsysteem hoort, achter het stuurwiel zit een 12-inch groot digitaal instrumentarium. Interesse in de E-Tourneo Custom? Dan moet je nog even geduld hebben. In de nazomer van 2023 worden de eerste exemplaren van de Ford E-Tourneo Custom geleverd.







                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10











                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment

                    Working...
                    X