Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DeLorean Alpha5 (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • DeLorean Alpha5 (2023)

    DELOREAN MET ALPHA5 TERUG NAAR DE TOEKOMST

    0-88 MPH IN 4,35 SECONDEN

    DeLorean is terug. De herboren fabrikant heeft het doek getrokken van de Alpha5, het eerste nieuwe model sinds de DMC-12. De Alpha5 is helemaal elektrisch en is vooral geen moderne interpretatie van de auto die onder meer dankzij de Back to the Future-films beroemd werd.

    DeLorean Motor Company heeft de eerste foto's van het in- en exterieur van de Alpha5 vrijgegeven. De Alpha5 is een volledig nieuw elektrisch aangedreven model, waarin het bedrijf designelementen van de DMC-12 heeft verwerkt. Natuurlijk kan DeLorean niet om verwijzingen naar de DMC-12 heen. Zo meldt het bedrijf onder meer dat de Alpha5 in 4,35 seconden vanuit stilstand naar 88 mph (142 km/h) moet kunnen sprinten. In de Back to the Future-films is 88 mph de snelheid waarbij de DMC-12 naar een andere tijd wordt geflitst.

    Dat is niet de enige informatie die we over de nieuwe DeLorean te weten komen. De Alpha5 is een 5 meter lange GT-achtige coupé met een wielbasis van 2,3 meter. Net als de DMC-12 heeft de Alpha5 vleugeldeuren en in de led-lichtsignatuur aan zowel voor- als achterzijde nemen we kleine knipogen naar de voorvader van de nieuwe DeLorean waar. Naar verwachting lanceert de Alpha5 zich in 2,99 seconden vanuit stilstand naar 96 km/h (60 mph) en bedraagt de topsnelheid 250 km/h. De DeLorean Alpha5 krijgt daarnaast een minimaal 100-kWh accupakket, goed voor een actieradius van meer dan 480 kilometer. Ter vergelijking: de DMC-12 was door omstandigheden met zijn 132 pk V6 veel bescheidener gemotoriseerd.


    DeLorean Alpha5

    De DeLorean Alpha5 biedt in tegenstelling tot de DMC-12 plaats aan maximaal vier inzittenden. Het interieur van de Alpha5 oogt eveneens helemaal actueel. We zien een relatief minimalistisch interieur met een digitaal instrumentarium en een in de middentunnel geïntegreerd verticaal infotainmentscherm.

    Uitgebreide technische specificaties en prijzen zijn er nog niet.

    Bron: Autoweek
























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Knap! Maar slechts 88 stuks lees ik nu?

    DeLorean is officially back and ready to embrace the future by hopping on the electric bandwagon with its all-new Alpha5. Much like its source of inspiration, the iconic DMC-12, this one too takes the shape of a stylish coupe with gullwing doors styled by Italdesign. The top-hinged massive doors and rear glass louvers are essentially the only nods to the past as the rest of the design is thoroughly modern.

    In keeping with today's EVs, it has massive wheels and slim lights front and rear. Its curvaceous body hosts the charging port on the driver’s side front fender, so no more having to open the trunk to access the gasoline cap. The Alpha5 has a two-tone finish and a swoopy roofline reminiscent of the car made famous by the Back to the Future trilogy.

    Inside, gone is the flux capacitor as it has made way for two individual rear seats. As with the latest high-end EVs, it does away with most (if not all) conventional controls as everything has been embedded into the touchscreen residing on a "floating" center console. The driver has a wide fully digital instrument cluster and a flat-bottomed steering wheel. Accessing the rear seats should be a breeze given how wide the gullwing doors are and the absence of a B-pillar.

    DeLorean remains coy on details about the drivertrain, but it does say the Alpha5 needs 3.4 seconds to 60 mph (96 km/h) and tops out at an electronically capped 150 mph (241 km/h). It has a battery pack with a capacity of more than 100 kWh, good for an EPA-estimated range in excess of 300 miles (483 kilometers). Mind you, all these specs apply to the "base performance model," suggesting hotter versions are on the way.

    We also know the electric coupe has a remarkably low drag coefficient of only 0.23, which isn't the best in the business as Mercedes has achieved a Cd of 0.20 with the EQS liftback. Thankfully, there's no underpowered V6 gasoline engine from Peugeot-Renault-Volvo anymore, replaced with an unspecified electric setup that'll go from 0 to 88 mph (142 km/h) in 4.35 seconds after which it probably won't time travel.

    t's much bigger than its ancestor, stretching at 4,995 millimeters (196.6 inches) long, 2,044 mm (80.4 in) wide, and 1,370 mm (53.9 in) tall when the gullwing doors are closed. DeLorean says it has outsourced production to Italy whereas the powertrain will be provided by a supplier from the UK.

    Only 88 (of course!) cars will be made, with a V8-powered sports coupe to follow. If everything goes according to plan, the extended lineup is bound to include an electric sedan and even a hydrogen-powered SUV. Following its public debut in August at Pebble Beach.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Heel knap design, met die deuren als über gimmick natuurlijk.

      Wel rare policy om eerst voor een EV te gaan, en die dan nadien als V8 te gaan aanbieden.
      Bizarre twist.

      Comment


      • #4
        New DMC DeLorean Alpha-5 EV

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Knap!
          2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

          Comment


          • #6
            DeLorean Alpha 5 Plasmatail Concept:

            De Alpha5 Plasmatail staat voor 2024 gepland en biedt volgens DeLorean gewoon plek aan vier inzittenden, maar kan meer bagage meezeulen dan de reguliere Alpha5. We mikken erop dat de techniek van de Alpha5 Plasmatail overeenkomt met de spullen waarmee het de Alpha5 volstopt. Reken dus op een 100 kWh accu en elektromotoren die krachtig genoeg zijn om in zo'n drie tellen naar een snelheid van 97 km/h (60 mph) te zoemen.










            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Mooi design. Benieuwd of dit iets gaat worden.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment

              Working...
              X