Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 / iX1 (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jonas Bekijk Berichten

ik dacht dat die EV6 juist een belachelijk lange levertermijn had..

alvast benieuwd naar je verhaal als je de wagen hebt
    Ioniq collega is al meer dan een jaar aant wachten. Ondertussen al het nieuwe model dat geleverd zal worden voor hem.
    Geen idee waarom die ev6 wel snel leverbaar was.
    Nu zijn de garage en verzekering de inschrijving aan het doen, ik denk dat ik hem volgende week wel zal hebben. Ik zal dan wel een foto en verslagje schrijven. Of stel dan maar vragen.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Comment

• Iemand een idee of de iX1 nog in een variant met een iets grotere batterij gepland staat?

Comment

• Ondertussen heb ik de mijne. Vergeleken met de 7 is het uiteraard een heel andere categorie maar verre van slecht.
        Een stuk kleiner binnenin, koffer is dan weer groter.
        De 30e batterij is goed voor een 60-tal km (veel snelweg in mijn geval). De afwerking is wel van hoog niveau vind ik. Het laden gaat snel genoeg naar mijn zin.
        Ik ben er positief door verrast, het is een goed autootje.

Comment

• Ik zou hem ook zeker in die kleur genomen hebben.

Knappe configuratie wel met dat M pakket.

Maar met een 7 kan je hem natuurlijk nooit vergelijken.

Comment

• nu ben ik nog ongeduldiger na het zien van die mooie config

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten
              De 30e batterij is goed voor een 60-tal km (veel snelweg in mijn geval). De afwerking is wel van hoog niveau vind ik. Het laden gaat snel genoeg naar mijn zin.
              elec verbruik zit dan rond de 23kwh/100km? was dat puur electrisch? of gecombineerd?
              hoe zit je benzine verbruik dan?

(ik kan makkelijk laden, dus zou het tanken eerder nog als uitzondering willen doen... maar ben ook wel benieuwd wat het 'totale bereik' is)

Comment

elec verbruik zit dan rond de 23kwh/100km? was dat puur electrisch? of gecombineerd?
                hoe zit je benzine verbruik dan?

(ik kan makkelijk laden, dus zou het tanken eerder nog als uitzondering willen doen... maar ben ook wel benieuwd wat het 'totale bereik' is)
                Mijne is de hybride, ongeveer 40L reservoir. Daarmee doe ik, met 1 volledige laadbeurt +-700km.
                Uiteraard is dat allemaal afhankelijk van de route. 20 a 23 elektrisch verbruik kan wel kloppen.
                Enkele gegevens uit de app om een objectief beeld te geven:

Comment

• bedankt, interessant om de verschillende modes zo al te zien...

is de tank maar 40L? ik dacht 47L gelezen te hebben voor de hybrides

Comment

bedankt, interessant om de verschillende modes zo al te zien...

is de tank maar 40L? ik dacht 47L gelezen te hebben voor de hybrides
                    Het kan ook 47 zijn.

Comment

• BMW iX1 rijtest: elektrische instap-SUV van BMW
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Comment

• Vriend van me heeft net een oranje exemplaar besteld, IX1.
                          Zo'n beetje full option op 20" velgen.
                          Na een testrit met een Y en een Q4, voor deze gekozen.

Benieuwd naar zijn verhaal binnenkort.

Comment

• die ix1 wordt alsmaar knapper, das toch rwd?

Comment

• De tijd voor de 1000km challenge viel nogal tegen... Die ging bijna naar 11h.

Comment

• De man in kwestie doet amper 10-20 km/dag, en gaat zelden of nooit met de auto op vakantie, dus dat zal hem worst wezen, denk ik ;-)

Zijn huidige auto is een Mini clubman S trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  die ix1 wordt alsmaar knapper, das toch rwd?
                                  Die heeft 2 motoren, een op de voorwielen en een op de achterwielen. Maar er is geen fysieke verbinden tussen de vooraandrijving en de achteraandrijving.
                                  Ergens gelezen dat in principe de power 50/50 gaat en indien nodig meer naar achter of naar voor. Geen idee of je er zelf iets in te zeggen hebt via instellingen of zo.
                                  Ik denk ook niet dat je er echt een veld mee moet induiken.

Comment

• straf...de ix3 alleen rwd

dan valt de 1000km tijd nog redelijk mee

Comment

• Dat wist ik ook niet, dacht dat je die ook wel in 4x4 kon krijgen.

IX 1 is natuurlijk ook meteen als EV gebouwd, terwijl de IX3 nog een afgeleide is van de IC versie.

Comment

• De ix1 toch ook imgebouwde ice? Of zie ik dat verkeerd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• BMW iX1, RIJDT ALS EEN ECHTE BMW
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X