Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 / iX1 (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    De ix1 toch ook imgebouwde ice? Of zie ik dat verkeerd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Naar wat men mij vertelde bij BMW is het net andersom.
    Ontwikkeld als EV met de mogelijkheid tot ICE.

Comment

• Ik rij met de 25e. Zolang de batterijen niet leeg zijn rijdt dit best goed. Als je het alleen met de 3 pitter koffiemolen motor moet doen is het teleurstellend, zeker op hellend terrein

Comment

• BMW iX1 - Detailtest Autogids
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Je ziet toch zo dat die mannen weinig kritisch zijn voor een BMW.
          En ze kunnen niet tellen...
          Verbruik van 20 kWh/100km, batterij van 66 kWh (bruikbaar waarschijnlijk 60), en dan denken dat ze daar 400km ver mee geraken.
          In de winter gaat deze naar 25 kWh/100km, dus je zal de 300km niet halen... (Aerodynamica van een tuinhuis)

En dan de prijs... vanaf 57k, nu weet ik dat BMW nog korting geeft (aan particulieren .. ? ), maar je koopt bij BMW ook geen basisversie, en dan is deze dus zowat even duur als een MY LR...

Maar ja, er zijn nog altijd mensen die BMW kopen wat ze ook aanbieden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
            Ik rij met de 25e. Zolang de batterijen niet leeg zijn rijdt dit best goed. Als je het alleen met de 3 pitter koffiemolen motor moet doen is het teleurstellend, zeker op hellend terrein
            De 35 eveneens, tenzij je hem in sport zet. Ik denk dat hij dan altijd wat stroom bewaart en dan in sport nog bij maakt.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Comment

• BMW X1 vs X3 comparison REVIEW (M Sport)
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• BMW X1 M35i (2023) | Er erfüllt gleich drei Wünsche auf einmal

Comment

• Dappere krachtmeting | De BMW iX1 is een match voor de Nissan Ariya

Comment

• De krachtigste BMW X1 is een... plug-in! | BMW X1 xDrive30e review (2023)

Comment

• Hoe meer ik hem zie, zeker met M pakket, hoe meer ik hem weet te appreciëren.

Maar zoals zo vaak met auto's heeft hij echt wel een dikke velg nodig.

De basis leasererijders met die donkere velgen, lijken nergens op,

Vriend van mij heeft recent een IX 1 full spec, in het oranje.
                      Dat ziet er wel dik uit.

Comment

• Er is inderdaad wel een groot verschil tussen een karig uitgeruste versie en eentje met wat meer toeters en bellen.

De doorsnee lease is eerder “meh” maar de wat beter aangeklede zijn wel lekker.
                        Ik kom quasi dagelijks eentje tegen in dat Portimao blauw en dat is wel vet.

Mijn ouders hun X1 is ondertussen een maandje in hun bezit, hun Phytonic Blau met zilveren accenten, Xline en Mokka interieur is ook wel heel geslaagd.
                        Phytonic vind ik nog net iets subtieler dan Portimao dan, tussen die 2 zou het wel lastig kiezen zijn.
                        Last edited by SilentSpring; 23/08/2023, 09:11.
                        2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                          Er is inderdaad wel een groot verschil tussen een karig uitgeruste versie en eentje met wat meer toeters en bellen.

De doorsnee lease is eerder “meh” maar de wat beter aangeklede zijn wel lekker.
                          Ik kom quasi dagelijks eentje tegen in dat Portimao blauw en dat is wel vet.

Mijn ouders hun X1 is ondertussen een maandje in hun bezit, hun Phytonic Blau met zilveren accenten, Xline en Mokka interieur is ook wel heel geslaagd.
                          Phytonic vind ik nog net iets subtieler dan Portimao dan, tussen die 2 zou het wel lastig kiezen zijn.
                          Fotootje van?

Comment

• Oranje exemplaar van mijn maat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
                            Last edited by Bud Wijzer; 23/08/2023, 11:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Fotootje van?
                              Niet van hun auto maar hij ziet er exact uit (van buiten dan) zoals deze: https://www.bmwblog.com/2022/10/07/2...ne-photoshoot/

Over de velgen had ik eerst mijn twijfels, op foto vond ik die eerst niet echt mooi maar in het echt vind ik het wel nog passen.
                              Op de velgen en het kleur na dus gelijkaardig als die oranje van uw maat

Hier een straat verder staat er eentje in dat appelblauwzeegroen en standaardtrim, zonder verduisterde ruiten en dat is toch een heel pak saaier.

Dit weekend tripje rond Watou gedaan en die Augmented View in de navigatie is ook wel een dik pluspunt.
                              Geen misverstanden welke straat de gps net wil zeggen, als je daarmee nog verkeerde afslagen neemt dan weet ik het ook niet meer

Het enige nadeel misschien is dat mijn F48 er direct gedateerd uitziet wanneer ik terug in de mijne stap, hoewel die nog maar 5j oud is
                              Op zich ook niet verwonderlijk, dat interieur is vrij gelijkaardig aan dat van mijn F30 geweest, wat wil zeggen dat ik al een kleine 10j met dezelfde cockpit zit.
                              Last edited by SilentSpring; 23/08/2023, 19:47.
                              2018 BMW X1 18d

Comment

• Een groot nadeel dat ik ervaren heb: mensen worden achterin zeeziek. Ik heb dat ooit nog eens met een 5 reeks gehad (eentje van een jaar of 5 geleden), maar dit is wel echt enorm.
                                Dus als jij of je kinderen daar snel last van hebben is dit niet de auto voor u, toch zeker niet met de sportophanging die je bij het M pack kan nemen.

Comment

• De achterophanging van mijn X1 vind ik ook niet om over naar huis te schrijven. (Sportline, dus standaard ophanging)
                                  Het nadijnen op verkeersdrempels stoort mij al vanaf dag 1 mateloos.

Als je er nog eens twee fietsen achterop zet bv, is het echt erg.

Ik neem nog zelden mensen mee achterin, en zeker niet voor lange afstanden, dus nog nooit gemerkt of iemand zeeziek wordt op de achterbank, maar het zou me eerlijk gezegd niet verwonderen.
                                  Last edited by Bud Wijzer; 24/08/2023, 15:03.

Comment

De achterophanging van mijn X1 vind ik ook niet om over naar huis te schrijven. (Sportline, dus standaard ophanging)
                                    Het nadijnen op verkeersdrempels stoort mij al vanaf dag 1 mateloos.

Als je er nog eens twee fietsen achterop zet bv, is het echt erg.

Ik neem nog zelden mensen mee achterin, en zeker niet voor lange afstanden, dus nog nooit gemerkt of iemand zeeziek wordt op de achterbank, maar het zo me eerlijk gezegd niet verwonderen.
                                    Dat zal je niet snel in de boekjes lezen denk ik.
                                    Heel spijtig wel want ik wou hem voor zijn hele contractduur houden en erna overkopen maar nu ben ik toch al wel naar een alternatief aan het kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten

Dat zal je niet snel in de boekjes lezen denk ik.
                                      Heel spijtig wel want ik wou hem voor zijn hele contractduur houden en erna overkopen maar nu ben ik toch al wel naar een alternatief aan het kijken.

Zijn wegligging werd in de pers idd zelfs vaak nog geroemd als midsize SUV, heb ik nooit begrepen.
                                      Ik heb me destijds laten verleiden, omdat ik maar een korte testrit deed, en net ervoor met een XC40 gereden had.
                                      Die was zo mogelijk nog meer een wiebelaar...

Het is nu ook niet dramatisch slecht, maar ik heb vorig jaar toch wat andere modellen test gereden, en bv een Tiguan, Kia Sportage, Peugeot 3008, scoren imo op dat vlak een pak beter.

Comment

Zijn wegligging werd in de pers idd zelfs vaak nog geroemd als midsize SUV, heb ik nooit begrepen.
                                        Ik heb me destijds laten verleiden, omdat ik maar een korte testrit deed, en net ervoor met een XC40 gereden had.
                                        Die was zo mogelijk nog meer een wiebelaar...

Het is nu ook niet dramatisch slecht, maar ik heb vorig jaar toch wat andere modellen test gereden, en bv een Tiguan, Kia Sportage, Peugeot 3008, scoren imo op dat vlak een pak beter.
                                        Klopt maar met kinderen die er echt last van hebben (en dit niet hadden in de i8, 7 reeks, 5 reeks, 3 reeks, x3, x5, tiguan, gle, ….) is het voor mij geen blijver. Ons golfje van 2011 is nu de lievelingsauto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten

Klopt maar met kinderen die er echt last van hebben (en dit niet hadden in de i8, 7 reeks, 5 reeks, 3 reeks, x3, x5, tiguan, gle, ….) is het voor mij geen blijver. Ons golfje van 2011 is nu de lievelingsauto.

Haha, wel straf eigenlijk.

Heel eerlijk, zelfs in een X5 zit ik niet graag achterin.

Comment

Working...
                                          X